ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتراض به نمرات کانون زبان ایران

اعتراض به نمرات کانون زبان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کانون زبان ایران از جمله مراکز معتبر آموزش زبان در سطح کشور می باشد و برای ارزیابی زبان آموزان خود در پایان هر ترم اقدام به برگزاری آزمون می نماید. گاها پیش می آید که زبان آموزان به دنبال اعتراض به نمرات کانون زبان ایران هستند تا بتوانند مقداری نمره ی خود را افزایش دهند. اما باید توجه داشت که از آنجایی که تمامی امتحانات این مرکز به صورت آنلاین و سیستمی تصحیح می شود و هیچ یک از مدرسان دخالتی در تصحیح آن ها ندارند، بنابراین امکان اعتراض به نمرات وجود ندارد.

در ادامه این مقاله به بررسی امکان اعتراض به نمرات کانون زبان ایران، حداقل نمره قبولی در امتحانات، نحوه شرکت در آزمون مجدد کانون زبان و مواردی از این دست خواهیم پرداخت. همچنین مختصری از فعالیت های کانون زبان تا به امروز و آخرین اخبار این مرکز نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

کانون زبان ایران

کانون زبان ایران از سال 1304 در تهران و زیر نظر انجمن ایران آمریکا مشغول فعالیت است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و انحلال انجمن ایران آمریکا، در سال 1358 مرکز آموزش زبان به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شده و الگویی جدید متناسب با ارزش های بومی و اسلامی و شرایط جامعه ارائه می کند. هم اکنون کانون زبان ایران در 31 استان و 135 شهر با بیش از 300 مرکز آموزشی وابسته و بیشتر از یک میلیون دویست هزار زبان آموز در هر سال به آموزش زبان های گوناگون می پردازد. از جمله زبان هایی که در این مرکز تدریس می شود می توان به مواردی چون انگلیسی، فرانسه، آلمانی، عربی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی و چینی اشاره کرد. این مرکز برگزاری آزمون های بین المللی را نیز بر عهده دارد و آزمون هایی مانند تافل، دله، دلف، چلی، تورفل، آزمون های کمبریج و غیره در این مرکز برگزار می شوند.

برای اطلاع از کلاس آنلاین کانون زبان ایران کلیک کنید.

اعتراض به نمرات کانون زبان ایران

اعتراض به نمرات کانون زبان ایران

کانون زبان در استان ها و ترم های آموزشی مختلف، کلاس های متعددی را برای سطوح متفاوتی از زبان آموزان برگزار می کند. علاقه مندان به زبان هایی مانند عربی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و غیره در این کلاس ها شرکت می کنند و در پایان هر ترم با شرکت در آزمون های مربوطه تعیین سطح می شوند.افرادی که نمره قبولی و بیشتر را دریافت می کنند به سطح بالاتر می روند و سایرین مجبور به گذراندن مجدد دوره خواهند بود.

در این موسسات آزمون ها به صورت آنلاین و کاملا سیستمی برگزار می شود. از این رو برخلاف آزمون های کتبی مدرس هیچ نقشی در نمره دهی و تصحیح آن ها ندارد. تنها نقش مدرس در کارنامه ثبت نمرات کلاسی و اسپیکینگ های انجام شده در طول ترم است. نتایج نهایی آزمون ها حداکثر تا یک روز پس از برگزاری آزمون ها اعلام خواهد شد. برخی مواقع نیز بلافاصله پس از پایان آزومن نتایج قابل رویت می شود.

تمامی امتحانات کانون زبان ایران توسط اسکنر و با پاسخ های کلیدی آماده بررسی می شوند و هیچ فردی در تصحیح آن ها نقش ندارد. بنابراین احتمال خطا به صفر می رسد. در آخر لازم به ذکر است تمامی نمرات اعلام شده از سوی سایت کانون زبان قطعی هستند و اعتراضی بر آن ها وارد نخواهد بود.

با وجود توضیحاتی که تا اینجا گفته شد، کانون زبان صفحه ای در جهت پشتیبانی محاطبان خود در سایت به نشانی ili.ir قرار داده است. در این صفحه افراد با وارد کردن نام و نام خانوادگی، ایمیل و عنوان مسئله به توضیح مشکل ایجاد شده بپردازند. علاوه بر آن اگر مطمئن هستید خطایی از سوی مرکز رخ داده است ، می توانید به صورت حضوری از طریق شعبه محل تحصیل موضوع را پیگیری نمایید. تمامی فرایند های ثبت نام، برگزاری آزمون، مشاهده نمرات کلاس های زبان، اطلاع از اخبار موسسات در این سامانه قرار می گیرد.

برای اطلاع از روش محاسبه نمره در کانون زبان ایران کلیک کنید.

حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی کانون زبان

برخلاف باور عموم که معتقد اند امتحانات پایانی تنها عامل تعیین کننده در کسب نمره قبولی است، اما در کانون زبان و سایر موسسان زبان اینطور نیست. عوامل تاثیر گذار در نمره نهایی زبان آموزان شامل؛ شرکت در کلاس و عدم غیبت، شرکت در فعالیت های کلاسی مشخص شده از جانب مدرس، امتحانات میان ترم و در نهایت امتحان پایان ترم به عنوان اصلی ترین بخش تشکیل دهنده ی نمره می باشد. باید توجه داشت که شرکت در آزمون نهایی اصلی ترین شرط موفقیت افراد در قبولی در ترم جاری است. بدین نحو که در صورتی که زبان آموز نمرات کلاسی بالایی کسب نماید اما در نهایت در امتحان پایان ترم شرکت نکند اجازه گذراندن ترم بالاتر را ندارد و این مسئله به مردودی وی ختم خواهد شد.

آزمون های برگزار شده در پایان هر ترم برای ارزیابی سطح زبان آموزان می باشد که در ادامه به بررسی حداقل نمره قبولی در سطوح مختلف خواهیم پرداخت. حداقل نمره قبولی زبان آموزان در تمامی سطوح نوجوانان و بزرگسالان، نمره 75 از 100 است. این نمره به شرطی به عنوان نمره قبولی تلقی خواهد شد که زبان آموز در آزمون پایانی خود حداقل نمره 60 از 100 را کسب کرده باشد.

بخش بزرگسالان کانون زبان در 6 سطح مختلف تدریس می شود که شامل سطوح، Basic،Elementary ، Pre Intermediate، Intermediate ، High و Advanced می باشد. هر کدام از سطح هایی که ذکر گردید شامل 3 زیرسطح دیگر می شود و در مجموع باید 20 جلسه کلاس حضوری یا آنلاین در هر سطح گذرانده شود.

مدرسان ترم های مختلف ، نمره ای را به عنوان فعالیت کلاسی زبان آموزان در نظر می گیرند. فعالیت های کلاسی سطوح بزرگسالان در 3 بخش کلی در نظر گرفته می شود که بخش های خوانداری، نوشتاری، صحبت و شنیداری می باشند. این نمرات، 60% از نمره پایانی را شامل می شوند و طبیعتا 40% باقیمانده، مربوط به آزمون پایان ترم زبان آموزان است.

زبان آموزان باید توجه نمایند که، الزام کسب حداقل 60 نمره از آزمون پایانی برای قبولی لازم است. در غیر این صورت فعالیت های کلاسی زبان آموزان نادیده گرفته شده و مجبور به تکرار سطح جاری می باشند. نوجوانان نیزاز این قاعده مستثنی نمی باشند.

کانون زبان ایران

سطوح کانون زبان برای نوجوانان به ترتیب Start، Run، Race و Reach هستند. به جز سطح Start که تنها یک ترم کلاس دارد، سه سطح دیگر دارای چهار زیربخش هستند. زبان آموزان نوجوان در این سطوح نیز ملزم به کسب نمره 75 از 100 برای قبولی نهایی هستند. 60% از این نمره شامل نمره فعالیت کلاسی، 10% از آن مربوط به کوییزهای طول ترم و 30% باقی مانده مربوط به آزمون پایان ترم است. مبحث قبولی یا مردودی نهایی شامل گروه نوجوانان نیز می شود و زبان آموزان باید در آزمون پایان ترم خود نمره ای بالاتر از 60 بگیرند تا نمرات کلاسی نیز برای آن ها لحاظ شود. زبان آموزان برای مشاهده نمرات آزمون های کانون زبان ایران باید به سایت جامع کانون زبان به نشانی ilireg.ir مراجعه کرده و از طریق پورتال شخصی خود با وارد کردن کد زبان آموزی و رمز عبور از نمره خودشان مطلع گردند.

کانون زبان ایران کودکان شامل ترم های Primer ، Step Up ، Move Up  و Jump Up می باشد. ترم Primer  در دو سطح و سایر ترم ها هر کدام در 4 سطح ارائه می شوند. جلسات آموزشی ویژه کودکان برای هر ترم مجموعا از 20 نوبت تشکیل شده اند که در جلسه بیستم امتحان پایان ترم برگزار می شود.

حداقل نمره قبولی کانون زبان ایران در گروه کودکان ، نمره 70 از 100 است که این 100 نمره ترکیبی از 60 درصد فعالیت های کلاسی ، 20 درصد آزمون اول و 20 درصد آزمون دوم می باشد.

برای اطلاع از نحوه تعیین کلاس کانون زبان ایران کلیک کنید.

مقررات آموزشی و انضباطی کانون زبان

  • شرایط سنی زبان آموزان:

شرط سنی ورود برای زبان آ»وزان در بخش بزرگسالان حداقل ۱۴ سال تمام یا پایان سال هفتم و در بخش نوجوانان حداقل ۱۱ سال تمام یا پایان سال چهارم ابتدایی و در بخش کودکان ۸ سال، پایان اول ابتدایی می باشد.

  • مراحل پذیرش متقاضیان:

۱- دریافت فرم آزمون تعیین سطح (در صورت اینکه بخواهید از ترم ابتدایی زبان یاد بگیرید نیازی به پرداخت هزینه تعیین سطح و امتحان آن نمی باشد.)

۲- پرداخت هزینه آزمون

۳- شرکت در آزمون تعیین سطح ( شامل دو مرحله کتبی و شفاهی )

۴- واریز شهریه ثبت نام از طریق اینترنت به شماره حساب مربوطه

۵- مراجعه به موقع به سایت کانون جهت انتخاب کلاس و تهیه کتاب طبق برنامه فروش کتاب.

اعتراض به نمرات کانون زبان

  • وقفه تحصیلی :

ایجاد فاصله میان دو ترم تحصیلی که پیوستگی آموزش را برهم می زند وقفه تحصیلی نامیده می شود و به سه دسته مجاز ، غیرمجاز و اجباری تقسیم می شود .استفاده از مرخصی های مجاز و پیش بینی شده بین ترم های آموزشی توسط زبان آموزان ، وقفه مجاز تحصیلی نامیده می شود. از طرف دیگر هر گونه وقفه تحصیلی که مغایر با موارد پیش بینی شده فوق باشد وقفه تحصیلی غیرمجاز و یا ترک تحصیل تلقی می شود. در نهایت اگر در یک یا چند سطح آموزشی کلاسی برای زبان آموزان ارائه نشود، مدیر مرکز آموزشی می تواند برای این گروه از زبان آموزان حداکثر تا ۲ دوره وقفه اجباری در نظر بگیرد.

  • قوانین امتحان پایان ترم:
  1. حضور به موقع در جلسه امتحان و صرفا در کلاس خود .همراه داشتن وسایل مورد نیاز از قبیل مداد، مدادپاک کن، مدادتراش.
  2. همراه نداشتن وسایل اضافی (ساک، کیف، جزوه درسی، تلفن همراه و …..)
  3. استفاده از مداد مشکی برای پاسخگویی به سؤالات.
  4. علامت نزدن روی سؤالات امتحانی.
  5. تکمیل نمودن مشخصات مندرج در پاسخنامه اعم از نام، نام خانوادگی، کد زمانبندی، سطح، نام مدرس، شماره برگه سؤالات امتحانی و فرم (توجه به این موارد باعث کاهش دلایل اعتراض به نمرات کانون زبان ایران می شود)
  6. تحویل همزمان سؤالات و پاسخنامه
  • مقررات انضباطی:
  1. حضور به موقع در کلاس ها
  2. از منظر پوشش، لباس زبان آموزان باید ساده و متناسب با شئون یک مرکز آموزشی دولتی باشد .
  3. وضعیت ظاهری زبان آموزان باید متناسب با شئون یک مرکز آموزشی دولتی و فاقد آرایش های زننده باشد.

جهت آشنایی با نحوه نتایج آزمون کانون زبان ایران روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

شرایط انتقال و میهمانی در کانون زبان

به زبان آموزی که مایل است تحصیل خود را در ترم فعلی و یا ترم های بعدی در مرکز دیگری ادامه دهد زبان آموز انتقالی می گویند. اگر این امر مورد قبول مدیران موسسات مبداء و مقصد قرار گیرد، منجر به انتقال سوابق تحصیلی قبلی وی و ثبت نام در مرکز مقصد می گردد.

از شرایط انتقال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال زبان آموز مشروط بر گذراندن حداقل یک ترم با موفقیت در مرکز آموزشی مبداء می باشد.
  • زمان انتقال تا پیش از جلسه دهم است و زبان آموز انتقالی موظف است از جلسه یازدهم تا پایان ترم را در مرکز آموزشی مقصد بگذراند.

مراحل انتقال به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم تقاضای انتقال توسط زبان آموز و ارائه آن به دفتر مدیریت مرکز آموزشی مبدا.
  • استعلام از مرکز آموزشی مقصد.
  • مرکز آموزشی مقصد موظف است پس از مراجعه به موقع زبان آموز و بر اساس توافق انجام شده و با توجه به امکانات ، شرایط ادامه تحصیل وی را فراهم کند.
  • فرد متقاضی پس از شروع به تحصیل در مرکز آموزشی مقصد زبان آموز آن مرکز محسوب و از مرکز آموزشی مبداء منفک می شود.
  • در صورتی که شهریه زبان آموز در مرکز مبداء واریز نشده باشد ، زبان آموز ، شهریه را به حساب مرکز آموزشی مقصد واریز می نماید.

به زبان آموزی که می خواهد حداکثر چهار جلسه در یک ترم را در مرکز آموزشی دیگری دنبال نماید زبان آموز مهمان می گویند. در صورتی که این امر مورد موافقت مدیران مراکز آموزشی مبداء و مقصد قرار گیرد طی حداکثر دو نامه فرد می تواند در کلاس ها به عنوان مهمان حاضر شود.

از شرایط میهمان شدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میهمان شدن زبان آموز در طول یک ترم فقط برای دو بار یا دو مرکز مجاز می باشد.
  • زبان آموز مجاز نمی باشد که در یک مرکز آموزشی در یک کلاس دیگری در همان مرکز به عنوان میهمان حضور یابد.
  • مهمان شدن زبان آموزان مرکزی به مرکز دیگر در محدوده یک شهر مجاز نمی باشد.
  • زبان آموز می تواند برای امتحان پایان ترم نیز در مرکز آموزشی دیگری میهمان شود.

جهت آشنایی با ثبت نام کلاس کانون زبان ایران کلیک کنید.

آخرین اخبار مرتبط با اعتراض به نمرات کانون زبان

  • درخواست پیگیری مشکلات کانون زبان

در طی جریان اپیدمی کرونا تعدادی از زبان آموزان در خصوص عدم رسیدگی به درخواست ها و شکایات آن ها اعتراضات متعددی نسبت به روند آموزشی کانون زبان ایران داشتند. از جمله مهم ترین مطالب ذکر شده در این اعتراضات می توان به مواردی چون؛ عدم قائل شدن تخفیف در شهریه با وجود کامل برگزار نشدن کلاس ها، قطعی متعدد اینترنت در جریان کلاس ها، قطع شدن بسیاری از برنامه های معرفی شده از سوی این مرکز، عدم پاسخگویی صحیح و مناسب مدیران کانون زبان در قبال زبان آموزان و غیره. در ادامه متن کامل شکایت نامه قرار داده شده است.

ما امضاکنندگان این متن اعتراض خود را نسبت به کانون زبان ایران به دلیل موارد زیر اعلام می‌داریم:

۱.عدم تخفیف شهریه در شرایط کرونایی؛ با توجه به اینکه اکثر کسب و کارها در این شرایط به دلیل کرونا آسیب دیده و هنوز به روال قبل از کرونا بازنگشته‌اند و شهریه زبان آموزان توسط والدین یا خود آنها پرداخت می‌شود، لذا درخواست داریم کانون زبان ایران نسبت به شهریه کلاس‌های زبان خود تخفیف قائل گردد.

۲.عدم پاسخگویی صحیح و مناسب مدیران کانون زبان در قبال زبان‌‌آموزان

۳.مشکل‌دار بودن سایت کانون و کلاس‌ها در همه زمان‌ها

۴.قطع و وصلی برنامه‌های پیشنهادی کانون در همه موارد

۵.عدم برگزاری کلاس‌ها در زمان اعلام شده

۶.عدم وجود مرکزی مشخص برای دریافت شکایات مردمی

لطفا صدای ما زبان‌آموزان بوده و پیگیر مشکلات ذکر شده باشید.

  • ثبت نام زبان آموزان کانون زبان با 20 درصد تخفیف

زبان‌آموزان جدید کانون زبان ایران همزمان با هفته ملی‌کودک می‌توانند با تخفیف ۲۰ درصدی ثبت‌نام کنند.  زبان‌آموزان علاقه‌مند به فراگیری زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، چینی، ایتالیایی و ترکی استانبولی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع کانون زبان ایران نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند و برای بهره‌مندی از این تخفیف تا پایان هفته کودک فرصت دارند. همچنین کانون زبان ایران در هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی در غرفه کانون زبان ایران در نمایشگاه هفته ملی کودک برگزار می‌کند که عبارت از معرفی برگزیدگان مسابقه نقاشی اربعین از سوی کانون زبان ایران، پخش کلیپ و تیزرهای تولیدی کانون زبان، اجرای مسابقه جدول کلمات متقاطع، اجرای برنامه نقاشی برای کودکان در غرفه، اجرای مسابقه لغات انگلیسی و اجرای شعرخوانی از سوی زبان‌آموزان و مسابقه رایانه‌ای است که از هفدهم تا بیست و دوم مهر ماه در حال اجرا است.

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

خلاصه مطالب

کانون زبان ایران از جمله مراکز معتبر آموزش زبان در سطح کشور می باشد و برای ارزیابی زبان آموزان خود در پایان هر ترم اقدام به برگزاری آزمون می نماید. گاها پیش می آید که زبان آموزان به دنبال اعتراض به نمرات کانون زبان ایران هستند تا بتوانند مقداری نمره ی خود را افزایش دهند. اما باید توجه داشت که از آنجایی که تمامی امتحانات این مرکز به صورت آنلاین و سیستمی تصحیح می شود و هیچ یک از مدرسان دخالتی در تصحیح آن ها ندارند، بنابراین امکان اعتراض به نمرات وجود ندارد. در این مقاله به بررسی روشی کلی برای اعتراض به موارد مختلف در کانون زبان اشاره شده است. در صورت وجود هرگونه سوال در اینباره با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان از خدمات پشتیبانی کانون زبان ایران استفاده کرد؟

کانون زبان ایران در جهت تسهیل شرایط و رفع مشکلات مختلف زبان آموزان بخشی از سایت خود به ادرس ili.ir را به پشتیبانی از زبان آموزان اختصاص داده است.

آیا میتوان به نمرات کانون زبان ایران اعتراض زد؟

تمامی امتحانات کانون زبان ایران توسط اسکنر و با پاسخ های کلیدی آماده بررسی می شوند و هیچ فردی در تصحیح آن ها نقش ندارد. بنابراین احتمال خطا به صفر می رسد و امکان اعتراض وجود ندارد.

آیا می توان به نمرات کلاسی کانون زبان ایران اعتراض کرد؟

بله از آنجا که نمرات کلاسی توسط مدرس ثبت می شوند بنابراین امکان اعتراض به آن ها برای افزایش معدل کل وجود دارد.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «اعتراض به نمرات کانون زبان ایران»

  1. Avatar photo فاطمه حاجی عرب گفت:

    سلام وخسته نباشید ببخشید من یبار عدم قبول شدم ولی این ترم را خیلی خواندم و کلاس سوال جواب دادم خواهشا به من ارفاق بدید لطفا قبول بشم من هر روز درس های قبلی بعدی را 10 بار می‌خوانم ممنون میشم ارفاق بدید که این دفعه قبول بشم ودوباره از اول نخوام بخوانم 🙏🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا از مرکز مربوطه پیگیری نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)