ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پیگیری پاسپورت از پست + راهنمای گام به گام

پیگیری پاسپورت از پست
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اگر برای دریافت پاسپورت اقدام کرده باشید؛ ولی هنوز آن را تحویل نگرفته باشید می توانید جهت پیگیری آخرین وضعیت پاسپورت خود از روش های مختلفی استفاده کنید که یکی از آن ها پیگیری پاسپورت از پست است. پیش از این شما تنها از طریق پلیس +۱۰ می توانستید جهت پیگیری پاسپورت خود اقدام کنید که مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ مشکلات زیادی داشت و باید ساعات زیادی را منتظر می ماندید.

به همین دلیل برای حل این مشکل امکان پیگیری پاسپورت از پست را فراهم کردند تا شما بتوانید با خیال راحت و با سرعت بالایی این کار را انجام دهید. در ادامه مقاله در مورد پیگیری گذرنامه از پست صحبت می کنیم. در صورتی که شما می توانید از روش های دیگری نیز اقدام کنید که برای دریافت اطلاعات در مورد روش های دیگر پیگیری پاسپورت می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 909075307 تماس حاصل نمایید.

راه های پیگیری پاسپورت

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم در حال حاضر روش های زیادی برای پیگیری پاسپورت و علت نرسیدن مرسوله پستی وجود دارد که شما می‌‎‎توانید از آن ها برای اطلاع از آخرین وضعیت گذرنامه خود استفاده کنید.

🔴 پیگیری پاسپورت از پست

🔴 پیگیری گذرنامه با کد ملی در نرم افزار پلیس من

🔴 استعلام گذرنامه با موبایل و شماره *۱۱۰#

🔴 استعلام گذرنامه از طریق سامانه پیامکی 1100

🔴 پیگیری پاسپورت از طریق تلفن

راهنمای لازم داری؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استعلام گذرنامه با کد ملی کلیک نمایید.

شیوه پیگیری پاسپورت از پست

شما برای این که بتوانید گذرنامه خود را از طریق پست پیگیری کنید باید به سایت اداره پست مراجعه کرده و در آن جا با درج کد رهگیری ۲۴ رقمی خود در قسمت رهگیری مرسولات پستی می توانید آخرین وضعیت گذرنامه خود استعلام بگیرید. دقت کنید که حداکثر دو هفته بعد از صدور گذرنامه شما، باید آن را در آدرس مدنظر خود دریافت کنید که در غیر این صورت می توانید آن را استعلام بگیرید.

کد رهگیری ۲۴ رقمی نیز بعد از آن که گذرنامه شما به اداره پست ارائه شد پیامک حاوی آن ارسال می‌‍شود. لذا لازم است تلفن همراه شما فعال باشد تا بتوانید کد ۲۴ رقمی رهگیری مرسولات پستی را دریافت کنید و در زمانی که نیاز به پیگیری گذرنامه از پست داشته باشید از آن استفاده کنید.همچنین می‌توانید با پیگیری مرسوله پستی با کد ملی از وضعیت پاسپورت خود مطلع شوید.

شیوه پیگیری پاسپورت از پست

پیگیری آنلاین گذرنامه با کد ملی از طریق اپلیکیشن پلیس من

یکی از روش های جدید برای پیگیری پاسپورت استفاده از نرم افزار پلیس من است. در این نرم افزار امکان پیگیری گذرنامه، کارت سوخت و موارد زیادی فراهم شده است که شما بدون نیاز به هیچ گونه تماس یا مراجعه حضوری به اداره پست یا دفاتر پلیس +۱۰ می توانید در خانه یا در محل کار خود از آخرین وضعیت پاسپورت خود استعلام بگیرید. در واقع نرم افزار پلیس من کلیه خدمات غیرحضوری پلیس راهور، پلیس آگاهی، پلیس گذرنامه، وظیفه عمومی، پلیس پیشگیری و غیره را انجام می دهد که شما در بخش گذرنامه آن می تونید امکانات زیر را استفاده کنید:

⭐️ مشاهده وضعیت ممنوع الخروجی

⭐️ ثبت درخواست صدور یا تعویض گذرنامه

⭐️ استعلام گذرنامه

⭐️ ثبت فقدان یا گم شدن پاسپورت

⭐️ پرداخت عوارض خروج از کشور

برای اطلاع در مورد صدور پاسپورت بدون سربازی و آیا مشمولان غایب می توانند گذرنامه بگیرند؟ کلیک کنید.

شما برای پیگیری پاسپورت از طریق نرم افزار پلیس من باید آن را دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنید. بعد از آن وارد نرم افزار شده و در بین گزینه های موجود وارد بخش گذرنامه شوید. حالا گزینه استعلام گذرنامه را کلیک کنید و پس از پرداخت هزینه درخواست شده باید شماره ملی خود را در کادر مشخص شده ثبت کنید. هم اکنون باید منتظر بمانید تا نرم افزار، شماره گذرنامه، تاریخ صدور، تاریخ انقضا گذرنامه، وضعیت کنونی آن، بارکد پستی گذرنامه و سایر اطلاعات آن را برای شما مشخص کند.

البته شما به غیر از نرم افزار پلیس من می توانید از طریق سایت egozar.epolice.ir نیز جهت پیگیری پاسپورت خود استفاده کنید. جهت استفاده از این سایت می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

برای آشنایی با وثیقه خروج از کشور کلیک کنید.

نحوه پیگیری پاسپورت از پست با کد ملی

در سال جاری شرکت پست با همکاری اداره گذرنامه فراجا شرایطی را فراهم کرده است که در آن می توانید پیگیری پاسپورت با کدملی خود را از طریق پست با کد ملی انجام دهید. شرکت پست برای این کار سایت جدیدی را به آدرس اینترنت najatracking.post.ir ایجاد کرده است که هدف از راه اندازی این سایت پیگیری گذرنامه از پست با کد ملی برای زائران اربعین می باشد، زیرا در محدوده زمانی خاصی افرادی زیادی برای پیگیری گذرنامه از پست  برای رفتن به عراق مراجعه می کنند. به همین دلیل ترافیک بالایی در اداره پست، پلیس+ ۱۰ یا نرم افزار پلیس من ایجاد می شود.

لذا شما در سامانه رهگیری مرسولات پستی به آدرس najatracking.post.ir می توانید علاوه بر استعلام گذرنامه، رهگیری پستی شناسنامه خودرو، کارت خودرو، اسناد موتورسیکلت، گواهینامه، نظام وظیفه، اسناد دیوان عدالت اداری و رهگیری سیم‌کارت را نیز انجام دهید؛ بنابراین اگر کد رهگیری ۲۴ رقمی اداره پست را برای پیگیری پاسپورت از طریق پست دریافت نکرده باشید می توانید با مراجعه به این سامانه تنها از طریق کد ملی خود آن را استعلام بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنما گرفتن پاسپورت دانشجویی بدون خروج از کشور کلیک کنید.

نحوه پیگیری پاسپورت از پست با کد ملی

پیگیری گذرنامه با کد USSD

شما برای پیگیری پاسپورت خود می توانید به صورت آفلاین نیز از طریق کدهای USSD اقدام کنید. برای این کار می توانید مراحل ذکر شده را انجام دهید.

📌 در صفحه شماره گیری موبایل خود کد دستوری#۱۱۰* را شماره­‌گیری نمایید.

📌  برای شما منویی نمایش داده می شود که در آن گزینه خدمات در دسترس را انتخاب کنید.

📌  حالا صفحه جدیدی با ۴ گزینه مختلف برای شما نمایش داده می شود که در آن جا گزینه پلیس+۱۰ را انتخاب کنید.

📌  در اینجا ۴ گزینه مختلف را مشاهده خواهید کرد که در باید گزینه وضعیت مدارک را انتخاب نمایید.

📌  در اینجا لازم است گزینه گذرنامه را انتخاب کنید.

📌  حالا برای شما کادری نمایان می شود که باید کد ملی خود را درج کنید. سپس گزینه ارسال را کلیک نمایید.

📌  هم اکنون برای شما کادر دیگری باز می شود که در آن جا باید شماره گذرنامه خود را وارد کنید و منتظر اعلام نتیجه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیا شماره پاسپورت تغییر میکند؟ کلیک کنید.

پیگیری گذرنامه از طریق سامانه پیامکی 1100

یکی دیگر از روش های پیگیری پاسپورت استفاده از سامانه پیامکی 1100 است که شما برای این کار باید عدد یک را به این سامانه پیامکی ارسال کنید. بعد از آن از حساب شما مبلغ 150 تومان کسر می شود تا مراحل استعلام گذرنامه توسط این سامانه شروع شود. البته این سامانه به دلیل ازدحام ترافیک بالا هم اکنون خدمات زیادی را به کاربران خود ارائه نمی دهد. لذا شما می توانید از روش های دیگری برای استعلام پیگیری پاسپورت خود استفاده کنید.

🔔 اطلاعیه 🔔

طبق گزارش های به دست آمده سامانه پیامکی 1100 به 1100300 تغییر یافته است.

پیگیری گذرنامه از طریق سامانه پیامکی 1100

پیگیری گذرنامه از طریق شماره تلفن

یکی دیگر از روش های پیگیری پاسپورت استفاده از تلفن است. شما در این روش می توانید از چند شماره تلفن جهت استعلام پاسپورت خود استفاده کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

☎️ شماره تلفن های پیگیری تاخیر در صدور گذرنامه ☎️
6929658 6936777
6919598 6919597
193 (رایگان)

بنابراین اگر از زمان صدور گذرنامه شما بیش از ۱۴ روز گذشته باشد می توانید از طریق شماره تلفن های بالا استفاده کنید و بدون نیاز به گرفتن پیش شماره در هر کجای ایران که باشید از آخرین وضعیت گذرنامه خود استعلام بگیرید.

برای اطلاع از دریافت شماره پاسپورت با کد ملی و مراحل مختلف آن کلیک کنید.

مدت زمان تحویل گذرنامه ۱۴۰۳

در دی ماه ۱۴۰۳ اعلام شد که مدت زمان دریافت گذر نامه به یک ماه افزایش یافته است. لذا شما باید مدت زمان زیادی را برای دریافت آن منتظر بمانید و بعد از گذشت یک ماه برای پیگیری پاسپورت از پست اقدام کنید. البته پیش از این هم در روزهای اربعین که تعداد زائران بسیار زیاد بود مدت زمان دریافت پاسپورت به یک ماه طول می کشید؛ اما در روزهای عادی حداقل ۷ روز و حداکثر ۱۴ روز بود.

خلاصه مقاله پیگیری پاسپورت از پست

افرادی که گذرنامه آن ها صادر شده است اما هنوز موفق نشدند آن را دریافت کنند می توانند از راه های زیادی آن را پیگیری کنند. یکی از راه های پیگیری پاسپورت از پست است که شما در آن می توانید به سامانه اداره پست مراجعه کرده و با کد رهگیری ۲۴ رقمی خود آن را استعلام بگیرید.

شما به غیر از این روش می توانید از روش های زیادی مانند پلیس+۱۰، تلفن، وب سایت ها، نرم افزار پلیس من، کدهای USSD و غیره از آخرین وضعیت پاسپورت خود استعلام بگیرید. سپس در صورتی که نیاز داشته باشید می توانید به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و در آن جا کارهای اداری و پیگیری خود را انجام دهید.

حال با توجه به این کلیه مراحل پیگیری پاسپورت از پست و غیره را برای شما بیان کردیم؛ ولی در صورتی که شما به هر دلیلی موفق نشدید از آخرین وضعیت پاسپورت خود جویا شوید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا از طریق سایت tiznet.ir می توان گذرنامه خود را استعلام بگیریم؟

در حال حاضر این سایت برای کاربران خود خدماتی را ارائه نمی دهد و بهتر است شما از روش های دیگری برای پیگیری پاسپورت خود استفاده کنید.

چند روز بعد از صدور پاسپورت می توانیم برای پیگیری آن اقدام کنیم؟

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سازمان های دولتی، حداکثر یک ماه زمان لازم است تا پاسپورت شما تحویل داده شود، در حالی که پیش از این حداکثر ۱۴ روز بوده است.

برای پیگیری پاسپورت از پست به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر شما از طریق سایت post.ir اقدام به رهگیری گذرنامه خود کنید به کد رهگیری ۲۴ رقمی نیاز دارید؛ اما اگر از طریق سایت najatracking.post.ir اقدام کنید تنها به کد ملی نیاز دارید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «پیگیری پاسپورت از پست + راهنمای گام به گام»

  1. Avatar photo Hamed mirzaei گفت:

    گذرنامه از پست چقدر طول می‌کشه تا بیاد دم در؟؟؟

  2. Avatar photo مرتضی علیقلی گفت:

    من از دفتر پیشخوان و پلیس پاسپورت خواستم باز برای پیگیری پاسپورت از پست باید آمار بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور