ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رهگیری مرسولات پستی + راهنمای گام به گام | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
رهگیری مرسولات پستی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امروزه خدمات جدیدی برای رهگیری مرسولات پستی از سوی شرکت ملی پست ارائه شده است. افراد با صرف کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری در اداره پست، می‌توانند از آخرین وضعیت مرسوله پستی خود، نام مامور فرستنده، وزن محصول و دیگر اطلاعات باخبر شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بیش از زمان اعلام شده از سوی پست، منتظر دریافت مرسوله پستی خود بوده‌اید.

چه ارسال کننده مرسوله به شما شخص باشد و چه سازمان یا نهادی اداری، رهگیری مرسوله پستی یکی از امکاناتی است که خیال گیرنده را نسبت به زمان دریافت و موقعیت فعلی مرسوله راحت می‌کند.

بعلاوه، با فراگیر شدن خریدهای اینترنتی از سوی هموطنان، یکی از دغدغه‌های اصلی افراد پس از خرید اینترنتی اطلاع از وضعیت ارسال آن است. برای پیگیری مرسولات نسبت به این‌ که ارسال کننده شخص است یا سازمان، روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه انواع روش‌های رهگیری مرسولات پستی به صورت گام به گام توضیح داده شده است. همچنین روشی جهت پیگیری مرسوله پستی بدون نیاز به اینترنت ارائه شده است.

اگر شما نیز محصولی را به صورت اینترنتی سفارش داده و در زمان مقرر دریافت نکرده‌اید و یا می‌خواهید از وضعیت ارسال محصول با خبر شوید، می توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا پاسخگوی ابهامات شما عزیزان باشند.

روش‌های رهگیری مرسولات پستی

در گذشته تنها راه رصد موقعیت مرسولات پستی، وبسایت رسمی پست کشور بود. اما امروزه به این صورت است که برای نرسیدن مرسوله پستی و پیگیری آنلاین ارسال مرسوله پستی، افراد وارد وبسایت شده، کد رهگیری را در کادر جستجو وارد کرده و برای رهگیری مرسوله خود اقدامات لازم را انجام می‌دادند. اما امروزه به دلیل گسترش خدمات حوزه اینترنت، روش‌های دیگری نیز برای رهگیری مرسولات پستی وجود دارد.

روش‌های رهگیری مرسولات پستیبه صورت کلی دو نوع مرسوله پستی داریم:

✔️ مرسوله پستی ساده: که توسط یک شخص به شخص دیگر یا نهادی اداری ارسال می‌شود.

✔️ مرسوله پستی سازمانی: که توسط سازمان یا نهادی اداری به شخص ارسال می‌شود.

به صورت کلی روش‌های دیگر رهگیری مرسولات پستی، شامل پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل، کد ملی، کد رهگیری، کد USSD و پیامک می‌شود. البته این روش‌ها برای انواع مرسوله‌های پستی شخصی و یا سازمانی متفاوت می‌باشد. در ادامه دسته بندی مفیدی از روش‌های پیگیری مرسولات پستی ارائه شده است تا شما با انواع روش‌های پیگیری مرسولات پستی آشنا شوید.

 رهگیری مرسولات پستی
 مرسولات پستی مرسولات پستی سازمانی
سامانه رهگیری کد ملی
پیامک کد USSD

رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

از هر جایی که به صورت اینترنتی خرید کنید، کدی 20 رقمی به عنوان کد یا شناسه رهگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این کد و با مراجعه به سامانه رسمی رهگیری مرسولات پستی، به راحتی می‌توانید مرسوله خود را پیگیری کنید. پس از درج کد رهگیری در قسمت مشخص شده از سامانه، تمامی جزئیات مربوط به بسته پستی نمایش داده می‌شود. اطلاعاتی نظیر اداره پست مبدا، اداره پست مقصد و حتی نام مامور پستی که بسته شما را در دست دارد مشخص خواهد شد.

افراد برای رهگیری مرسولات خود ابتدا باید به آدرس اینترنتی tracking.post.ir مراجعه کنند. با مطالعه راهنمای زیر، به راحتی می‌توانید از وضعیت بسته پستی خود با خبر شوید.

✔️ در اولین گام نشانی اینترنتی سامانه رهگیری مرسولات پستی «tracking.post.ir» را در موتور جستجوی تلفن همراه و یا رایانه شخصی خود جستجو کرده و وارد صفحه اصلی این سامانه شوید.

✔️ سپس کد رهگیری 20 رقمی را در کادر مشخص شده درج کرده و علامت ذره بین را انتخاب کنید.

گام اول رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

✔️ در صورت وارد کردن صحیح کد رهگیری، صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد.

گام دوم رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

✔️  با انتخاب کادر زرد رنگ «مشاهده جزئیات کامل مرسوله» می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت بسته پستی خود به دست آورید.

گام سوم رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

رهگیری مرسولات پستی با پیامک

روش دیگری که می‌توانید از آن برای رصد مرسولات پستی خود استفاده نمایید، رهگیری مرسوله از طریق پیامک است. در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید کد رهگیری محصول را به شماره 2000441 ارسال کنید تا وضعیت مرسوله به شما نشان داده شود.

اگر پس از ارسال پیامک، جزییات مرسوله برای شما ارسال نشد، کافی است حرف R را کنار کد رهگیری خود تایپ کنید و مجددا پیامک را ارسال کنید.

اطلاعیه

چنانچه در هریک از مراحل رهگیری مرسولات پستی سوال و ابهامی دارید، می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه ایران تحصیل پاسخگوی اطلاعات درخواستی شما عزیزان باشند.

رهگیری مرسولات پستی با کد ملی

برای پیگیری مرسولات پستی با کدملی می‌بایست از طریق سامانه رهگیری سازمانی پست اقدام نمایید. این روش تنها برای مرسوله‌های سازمانی نظیر کارت نظام وظیفه و یا گواهینامه کاربرد دارد. در این روش ابتدا باید به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی مراجعه و نوع مرسوله را انتخاب کنید. برای پیگیری بسته پست سازمانی، راهنمای زیر را دنبال کنید.

بر اساس نوع مرسوله اطلاعات تکمیلی متفاوتی از شما خواسته خواهد شد.

✔️ در اولین گام به نشانی اینترنتی سامانه رهگیری مرسولات پستی سازمانی «najatracking.post.ir» مراجعه کرده و نوع سند خود را انتخاب نمایید.

گام اول رهگیری مرسولات پستی با کد ملی

✔️ در این مرحله، افراد باید کد ملی خود را درج کرده و سپس اعداد کنترلی که در کادر مقابل وجود دارند را به درستی وارد نمایند. در نهایت بر روی گزینه جستجو کلیک کرده و  محصولات خود را پیگیری کنند.

همانطور که گفته شد جهت پیگیری اسناد دیگر، نظیر کارت سوخت و یا کارت خودرو به اطلاعات بیشتری نیاز است.

گام دوم رهگیری مرسولات پستی با کد ملی

رهگیری مرسولات با کدهای USSD

برای رهگیری آنلاین مرسوله پستی سازمانی با استفاده از کد USSD کافی است کد دستوری #110* را شماره گیری کرده و طبق دستورالعمل‌های زیر پیش بروید.

✔️ همانطور که گفته شد، نخست کد دستوری #110* را شماره گیری کرده و سپس اولین گزینه، یعنی «خدمات قابل ارائه» را انتخاب کنید.

گام اول رهگیری مرسولات با کدهای USSD

✔️ سپس از بین مراکز موجود، «پلیس +10» را انتخاب کنید.

گام دوم رهگیری مرسولات با کدهای USSD

✔️ در صفحه زیر، گزینه «وضعیت مدارک» را انتخاب و شماره گیری کنید.

گام سوم رهگیری مرسولات با کدهای USSD

✔️ در این مرحله با توجه به سند مورد نظر، از بین گزینه‌های موجود نوع مرسوله خود را انتخاب کرده و در نهایت اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا از وضعیت بسته پستی سازمانی خود آگاه شوید.

گام چهارم رهگیری مرسولات با کدهای USSD

رهگیری مرسولات پستی بین المللی

هر روز افراد بسیاری مرسوله های پستی خود را به خارج از کشور می‌فرستند و یا مرسوله دریافتی از خارج کشور دارند. برای این افراد آگاهی از وضعیت مرسولات از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این قسمت ما قصد داریم نحوه رصد مرسولات پستی بین المللی را بررسی نماییم. برای رهگیری مرسولات پستی بین المللی بسته به اینکه از کدام شرکت ارائه دهنده خدمات پستی اقدام کرده باشید، متفاوت خواهد بود.

شرکت‌های متعددی به صورت خصوصی به این خدمات مشغول هستند که برای رهگیری مرسولات پستی خود کافی است به وبسایت رسمی این شرکت‌ها مراجعه کرده و یا با شماره‌های آن‌ها تماس بگیرید. اگر هم با استفاده از خدمات رسمی پست جمهوری اسلامی بسته‌های خود را به خارج از کشور فرستاده باشید، کافی است به آدرس www.post.ir مراجعه نمایید و از طریق سرویس‌ها فعالی که در این سامانه وجود دارد و وارد کردن کد رهگیری خود از وضعیت مرسوله در خارج از کشور باخبر شوید.

توجه

رهگیری تمام مرسولات بین المللی (وارده و صادره) در آدرس tracking.post.ir با داشتن کد رهگیری مرسوله قابل پیگیری بوده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره سرنوشت مرسوله خود می‌توانید در سراسر کشور با شماره تلفن 193 داخلی 4 تماس حاصل نمایید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

 رهگیری مرسولات تیپاکس

علاوه بر شرکت ملی پست، بسیاری ممکن است از خدمات تیپاکس نیز برای ارسال کالاهای خود استفاده نمایند. به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم انواع روش‌های رهگیری آنلاین مرسوله پستی از طریق تیپاکس را بررسی کنیم. انواع روش‌های رهگیری مرسولات شرکت تیپاکس شامل موارد زیر می‌شود.

  • رهگیری با شناسه
  • رهگیری با تیپاکس من
  • رهگیری با تلفن
  • رهگیری با مراجعه حضوری

رهگیری تیپاکس از طریق سایت

برای رصد مرسولات از طریق تیپاکس، کافی است به سامانه /tipaxco.com/tracking مراجعه نمایید. سپس کد رهگیری تیپاکس و شناسه بارکد خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که کد رهگیری تیپاکس به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. با وارد کردن کد مرسوله در وبسایت، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که تمامی اطلاعات مرسوله در آن درج شده است.

رهگیری تیپاکس از طریق سایت

برای کسب اطلاع از نحوه دریافت کد پستی با شماره تلفن روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

رهگیری تیپاکس در تیپاکس من

علاوه بر سامانه آنلاین رهگیری و رصد مرسوله پستی در وبسایت تیپاکس، می‌توانید از برنامه تیپاکس من نیز استفاده کنید. برنامه تیپاکس من نام اپلیکیشنی است که جهت نصب بر روی گوشی تلفن همراه، ارائه شده است. برای رهگیری مرسولات پستی از برنامه تیپاکس من، کافی است برنامه MyTipax را از بازار دانلود کرده و یا حتی از نسخه تحت وب این برنامه استفاده نمایید.

گام اول رهگیری تیپاکس در تیپاکس من

پس از نصب برنامه از شما اطلاعاتی نظیر شماره همراه و رمز عبور خواسته می‌شود که با وارد کردن این موارد می‌توانید به پنل کاربری خود وارد شوید؛ این برنامه از امکانات زیادی برخوردار است که یکی از آنها امکان رهگیری مرسوله های پستی است.

گام دوم رهگیری تیپاکس در تیپاکس من

رهگیری مرسولات تیپاکس با تلفن

برای رهگیری مرسولات پستی از طریق تلفن لازم است با شماره تلفن شعبه خودتان تماس بگیرید. اگر به شماره تلفن دسترسی ندارید، کافی است شماره ۸۴۵۷-۰۲۱ را گرفته و از این طریق بسته خود را ردگیری نمایید. همچنین در صورت در اختیار داشتن زمان کافی می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌های تیپاکس در محدوده خود، اقدام به پیگیری حضوری مرسولات پستی نمایید.

رهگیری مرسولات پستی از طریق بارکد

کد رهگیری مرسولات پستی بعضاً با عنوان بارکد پستی شناخته می شود. از این هنگامی که سفارش شما از طریق پست ارسال می گردد، شما باید بارکد پستی خود را از فرستنده مرسوله درخواست کنید. با دریافت کردن کد مرسوله، می توانید از طریق آن هر زمان که بخواهید مراحل پیگیری مرسوله خود را انجام دهید. در بخش های قبل در ارتباط با نحوه رهگیری مرسولات پستی توضیحات کافی ارائه شد.

رهگیری مرسولات پستی از طریق بارکد

رهگیری مرسولات پستی از طریق شماره همراه

آن دسته از افرادی که مایل به استعلام و پیگیری مرسولات پستی خود هستند لازم است بدانند که در حال حاضر این خدمات از سوی سازمان پست مرکزی ارائه نشده است. اما احتمال دارد در آینده با پیوستن سامانه‌های مختلف به پست مرکزی و یکپارچه شدن این سامانه‌ها، امکانی به وجود آید که افراد بتوانند از طریق یک سامانه واحد، شرایط پیگیری مرسولات پستی از طریق شماره همراه وجود داشته باشد.

جدیدترین اخبار رهگیری مرسولات پستی

امکان رهگیری مرسولات پستی در نرم افزار فام موسسه اعتباری ملل

به منظور تسهیل در انجام امور مشتریان، امکان رهگیری مرسولات پستی از طریق نرم افزار فام موسسه اعتباری ملل ایجاد گردید. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی موسسه، نرم افزار مربوطه را روی موبایل خود نصب کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

رهگیری مرسولات پستی در خریدهای اینترنتی

بنابر اعلام پست بار، کد رهگیری پست می‌تواند به ارسال کنندگان کمک کند که از سرنوشت محموله‌های پستی خود اطلاع پیدا کنند.

افتتاح سامانه رهگیری مرسولات پستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

سامانه‌ی رهگیری مرسولات پستی ارسالی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افتتاح شد.

خرجش فقط یک زنگه

اطلاعیه

شرکت ارسال مرسولات پستی تیپاکس یک شرکت خصوصی برای ارسال مرسولات پستی می‌باشد که روند ارسال مرسولات پستی توسط این شرکت کمی با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران متفاوت است.

خلاصه مقاله رهگیری مرسولات پستی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان با تمامی روش‌های رهگیری مرسولات پستی و تیپاکس آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر نتوانستید از طریق یک روش محصولات خود را پیگیری کنید، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا می‌توانید از طریق سایر روش‌های ذکر شده در این مقاله محصولات خود را پیگیری کنید.

اما اگر با کمک تمامی روش‌های ذکر شده نیز نتوانستید آن‌ها را پیگیری کنید، ممکن است مرسوله پستی ارسال شده به شما از طریق سامانه قابل پیگیری و جستجو نباشد و یا نیاز باشد که روش دیگری را امتحان کنید. گاهی هم پیش می‌آید که مرسوله از سمت مبدا به درستی ارسال یا در سیستم ثبت نشده باشد. در صورت نیاز به راهنمایی درباره کلیه امور ارسال و دریافت مرسوله‌های پستی، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا همکاران ما در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4.6/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا برای رهگیری مرسولات پستی می توان از کد ملی هم استفاده کرد؟

برای مرسوله های پستی سازمانی می توانید از کد ملی نیز استفاده نمایید.

آیا امکان رصد مرسولات پستی از طریق پیامک وجود دارد؟

بله با استفاده از پیامک می توانید مرسولات خود را رهگیری کنید.

آیا سامانه آنلاین رهگیری و رصد مرسوله پستی بین المللی با محصولات داخلی متفاوت است؟

خیر هر دو تحت نظر پست جمهوری اسلامی فعالیت دارند.

نظرات

34 دیدگاه دربارهٔ «رهگیری مرسولات پستی + راهنمای گام به گام | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo رمضان نیسی گفت:

    سلام من لاستیک بارز ثبت نام کردم نیومد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق شماره 193 پیگیری نمایید.

  2. Avatar photo عصمت تحیری گفت:

    بسته من با کلی تأخیر رسیده صدرا منم ۱۰ روز در خانه بودم ولی الان زده که پستچی آمده منزل نبودید شما ه پستچی راهم ندارم آقای ابوالقاسم شبیری خودشون هم تماس با من نگرفتن که اعلام کنند به قول خودشون آمدن من نبودم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای استعلام وضیعت بسته خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور