ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه دریافت شماره تلفن نامه رسان پست

شماره تلفن نامه رسان پست
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امروزه به دلیل خریدهای اینترنتی متعدد ارسال و دریافت بسته‌های پستی بسیار زیاد شده است، در این بیبن مشکلاتی هم رخ می‌دهد که نیاز است به اطلاعات فرد نامه‌رسان اعم از شماره تلفن نامه‌ رسان پست دسترسی داشته باشیم. در این صورت اداره پست هر استان، شهر و منطقه هنگام ثبت بسته پستی به واسطه فرستنده به ایشان یک کد رهگیری 10 یا 20 رقمی به صورت رسید تحویل خواهد داد که برای پیگیری بسته توسط گیرنده لازم می‌شود. در این صورت به راحتی می‌توان به اطلاعات بسته و موقعیت قرارگیری آن دست پیدا کرد.

با استفاده از این کد رهگیری به راحتی می‌توانید با روش‌های متعددی که در این مقاله به آن می‌پردازیم بسته پستی خود را پیگیری کنید. برخی از بسته‌های پستی سازمانی هستند و برای فرد گیرنده از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند به همین سبب با روش‌های مختلف پیگیری بسته‌های پستی می‌توانید با خیال راحت در انتظار بسته خود باشید. 

اطلاعیه: برای دسترسی به اطلاعات و موقعیت مرسوله پستی می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست مراجعه کنید.

نحوه دریافت شماره تلفن نامه رسان پست

در بسیاری از مواقع به دلایل متعددی همچون دیر رسیدن، نرسیدن، مفقود شدن بسته پستی لازم است تا به شماره نامه رسان پست دسترسی داشته باشیم تا از وضعیت بسته خود مطلع شویم. 

این مسئله ممکن است برای هر فردی رخ دهد و نیاز به این اطلاعات داشته باشد، اداره پست در سامانه‌ایی که ایجاد کرده است به صورت دقیق و واضح شماره نامه رسان را درج نکرده است اما می‌توان پس از طی کردن مراحلی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم به آن رسید و از وضعیت بسته خود مطلع شد.

برای کسب اطلاع از پیگیری مرسولات پستی با کد ملی با ما در ایرانتحصیل همراه باشید.

پیگیری مشخصات نامه رسان از طریق سامانه پست

در ابتدا پس از بروز هرگونه مشکل برای مرسوله پستی باید به رسیدی که اداره پست مبدا به فرستنده تحویل داده است مراجعه کرد و با استفاده از کد رهگیری درج شده روی آن به اطلاعاتی که سامانه ملی پست در اختیارمان قرار می‌دهد دست یافت.

در این صورت با وارد کردن این کد رهگیری در سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست ایران می‌توانید از وضعیت بسته با خبر شوید.

در یکی از بخش‌های صفحه پیگیری مرسوله پستی می‌توانید روی گزینه “مشاهده اطلاعات نامه رسان” کلیک کنید تا کشویی برایتان باز شود و نام شخص نامه رسان و آخرین منطقه پستی را مشاهده کنید.

در ادامه صورت تصویری به شما کمک می‌کنیم تا با وارد کردن کد رهگیری در سامانه مذکور به اطلاعات موردنیاز خود دست یابید.

اگر شما گیرنده بسته پستی هستید از فرد فرستنده بخواهید تا کد رهگیری محصول را برایتان ارسال کند تا به راحتی آن را پیگیری کنید.

 

سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست

سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست

 

صفحه‌ایی مطابق تصویر زیر برای شما ظاهر می‌شود که متشکل از اطلاعات و شماره تلفن نامه رسان پست، موقعیت مکانی بسته پستی است.

 

پیگیری بسته پستی در سایت اداره پست

در صورتی که قصد داشتید جزییات این صفحه را مشاهده کنید می‌توانید روی گزینه “مشاهده جزییات بیشتر” کلیک کنید که در تصویر فوق مشخص شده است.

برای پیگیری مرسوله پستی می‌توانید به مقاله رهگیری مرسوله پستی مراجعه کنید و از اطلاعات قرار داده شده در آن استفاده کنید.

اطلاعات ظاهر شده در زمان دریافت اطلاعت نامه رسان

برای پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل می‌بایست مشخصات اولیه مرسوله و اطلاعات نامه رسان را مشاهده کنید که عبارت است از:

  • نام مامور پست (نامه‌رسان)
  • آخرین منطقه پستی
  • نوع سرویس
  • مبدا و مقصد
  • تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
  • دفتر پستی مبدا
  • وزن و هزینه پست
  • نقطه پستی
  • نام گیرنده و نام فرستنده
  • کدپستی گیرنده و فرستنده
  • تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
  • رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
  • تصویر مامور پست
  • امضا و نام گیرنده مرسوله

نحوه تماس با مرکز پست و دریافت شماره نامه رسان

نحوه تماس با مرکز پست و دریافت شماره نامه رسان

بعد از اینکه طبق مراحل بالا پیش رفتید و نام فرد نامه رسان و منطقه پستی را یافتید حال باید از گوگل کمک گرفته و منطقه پستی مدنظر را در آن جستجو کنند تا شماره اصلی اداره پست منطقه مذکور را بدست آورید.

پس از اینکه شماره را پیدا کردید، باید با شماره اداره پست تماس بگیرید و آن‌ها را در جریان مشکل خود قرار دهید در این صورت فرد مسئول از شما کد رهگیری را طلب می‌کند تا شما را از مرحله‌ایی که بسته پستی در آن قرار دارد مطلع کند در صورتی که بسته مدنظر شما به فرد نامه رسان تحویل داده شده باشد فرد مسئول قطعا این موضوع را با شما در میان می‌گذارد اکنون باید نام فرد نامه رسان را به مسئول پست بگویید و در صورت لزوم خواهان شماره ایشان باشید تا بتوانید با تماس با نامه رسان از وضعیت مرسوله پستی باخبر شوید.

در جهت پیگیری کارت سوخت می‌توانید به مقاله‌ایی که در این رابطه در سایت ایران تحصیل تهیه شده است مراجعه کنید تا با روش‌های پیگیری کارت سوخت آشنا شوید.

نرسیدن یا دیر رسیدن مرسوله پستی

تحویل اشتباه مرسوله پستی

یکی از مشکلاتی که به احتمال کم پیش آید، تحویل اشتباه مرسوله پستی است که به واسطه فرد نامه‌رسان صورت می‌گیرد.

در این صورت تنها راهی که برای پیگیری وجود دارد این است که فرد به اداره پست محل زندگی خود مراجعه کند و به کمک اداره پست با استفاده از روش‌های مختلفی که در ابتدا به آن اشاره شده است از وضعیت بسته خود مطلع شود و یا فرد نامه رسان را بیابد و از وی بخواهد تا بسته‌هایی را که توزیع کرده است را بررسی کند و از بسته خود مطلع شود.

کدرهگیری 10 یا 20 رقمی درج شده روی بسته پستی برای پیگیری مرسوله پستی و بدست آوردن اطلاعات نامه‌رسان، موقعیت بسته و غیره استفاده می‌شود.

اخبار پیرامون شرکت پست

  • اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست تمدید شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه تاریخ 6 بهمن ۱۴۰۳ به بررسی لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران پرداختند که در نهایت در مجموع 217 نماینده‌ایی که در این رای گیری شرکت داشتند این لایحه با 186 رای موافق، 3 رای مخالف و 6 رای ممتنع موافقت شد.

  •  نشست مجمع عمومی شرکت ملی پست برگزار شد

در تاریخ 4 بهمن ۱۴۰۳ نشست مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ملی پست به ریاست اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت ملی پست آقای رمضانعلی سبحانی‌فر و همچنین سایر اعضای مجمع در محل وزارت ارتباطات برگزار شد که به اقدامات یکساله این شرکت، طرح‌های آتی و تقویت زیرساخت‌های شبکه پستی کشور پرداخته شد.

کاربران گرامی برای دریافت فایل پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ارسال بسته‌های پستی به واسطه اداره پست امروزه روشی برای جابجایی محصولات و ملزومات افراد تبدیل شده است، معمولا افراد با ارسال بسته‌های پستی کار خود را آسان کرده و نیازی به حمل و نقل اضافه نیست. در این صورت مشکلاتی هم از ابتدا وجود داشت که سبب مفقود شدن مرسوله پستی، ارسال به آدرس اشتباه و غیره بود که این موارد سبب می‌شد تا فرستند و گیرنده از بسته خود اطلاعی نداشته باشند، اما اداره پست جمهوری اسلامی با ایجاد سامانه پیگیری مرسولات پستی و درج کدرهگیری روی بسته پستی به فرستنده و گیرنده این قابلیت را فراهم کرد تا با مراجعه به این سایت از موقعیت مرسوله پستی، اطلاعات نامه‌رسان همچون شماره تلفن نامه رسان پست، وزن و هزینه پستی و غیره مطلع شوند.

2.7/5 - (54 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ساعات کاری باجه‌های پستی و پستچی چگونه است؟

در روزهای کاری باجه‌های پستی معمولا از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 14/30 و در روزها پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 13/30 ظهر در اداره پست منطقه حضور دارند. اگر چه برخی از اداره‌های پست شهر تهران در عصر نیز فعالیت دارند.

پستچی قادر است از ساعت 8 صبح تا توزیع آخرین بسته پستی در در روزهای عادی و غیرتعطیل به توزیع بسته‌ها بپردازد. برخی از بسته‌ها که از سرویس ویژه برخوردارند در روزهای تعطیل به نشانی فرد گیرنده تحویل داده خواهد شد.

مرسوله پستی چه وقت برگشت می‌خورد؟

با توجه به مواردی که شرکت پست به آن اشاره داشته است، بسته‌های پستی به دلایل متعددی همچون نقص در نشانی گیرنده، عدم حضور گیرنده در زمان تحویل بسته پستی، تغییر مکان گیرنده، مشخص نشده هویت گیرنده و یا فوت گیرنده سبب می‌شود تا بسته توزیع نشده و به فرستنده عودت داده شود.

در صورت مفقود شدن مرسوله چه باید کرد؟

شخص فرستنده بسته قادر است به اداره پست مبدا مراجعه کرده و از موقعیت و سرنوشت بسته خود مطلع شود، در صورت مفقودی و یا آسیب دیدن بسته می‌تواند با توجه به مقررات به اداره پست درخواست جبران خسارت کند.

نظرات

193 دیدگاه دربارهٔ «نحوه دریافت شماره تلفن نامه رسان پست»

  1. Avatar photo مائده گفت:

    سلام وقتتون بخیر.متاسفانه من بعد از ارسال بسته متوجه شدم مرسوله را به ادرس اشتباه ارسال کردم.اکنون وضعیت بسته من در سامانه را زده تحویل گیرنده داده شده.چگونه باید به شماره پستچی دسترسی پیداکنم؟راه پیشنهادی چیست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با شماره ۱۹۳ تماس بگیرید

  2. Avatar photo لیلا بی درنگ گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۱۰روز قبل عید ی بسته ارسال کردم و از چندروز قبل عید بسته دسته نامه رسان و تحویل نداده به پارچه فروشی اسمشون مهرداد ایرانی چطوری میتونم شمارشونو پیدا کنم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت استعلام و پیگیری بسته خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور