ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پاسخگویی آنلاین اداره پست

پاسخگویی آنلاین اداره پست
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست در دسترس قرار گرفت. گاهی به دلایل مختلف مرسولات پستی در زمان مقرر به دست افراد نمی‌رسند. همچنین گاهی سؤالات بسیاری در ارتباط با مرسوله برای ما ایجاد می‌شود. اداره پست جهت تسریع پاسخگویی به سؤالات مشتریان به جای پروسه مراجعه حضوری که بسیار زمان‌بر و طولانی است روشی سریع و آسان ارائه کرده است.

این روش پاسخگویی آنلاین اداره پست است و از طریق خدمات الکترونیکی آن قابل انجام می‌باشد. گفتنی است ارائه این خدمات که شامل پاسخگویی به سؤالات درباره مرسولات، گواهی کد پستی، رهگیری مرسوله، محاسبه گر نرخ پستی، امکان هرگونه سؤال از اداره پست و… هستند کار را برای استفاده کنندگان از پست بسیار آسان کرده و در تمامی ساعات شبانه روز قابل دسترسی می‌باشند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات الکترونیکی و سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

معرفی آدرس سایت اداره پست

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی که زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود یک سازمان دولتی است. این سازمان خدمات حضوری و غیرحضوری بی‌شماری را ارائه می‌دهد. این سازمان برای ارائه خدمات خود، یک سایت معتبر راه اندازی کرده است.

افراد برای دسترسی به خدمات غیرحضوری این شرکت می‌بایست به سایت اداره پست به آدرس www.post.ir مراجعه نمایند. افراد می‌توانند از طریق این سایت تمامی خدمات غیر حضوری اعم از: رهگیری مرسوله‌های پستی با کد مرسوله، دریافت گواهی کد پستی، پیگیری مرسوله پستی با کد ملی، مشاهده تعرفه‌های پستی به صورت آنلاین و… را انجام دهند.

📣 اطلاعیه 📣

در حال حاضر اکثر خدمات اداره پست به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری قابل انجام هستند و پیگیری تمام مرسولات پستی در داخل کشور با کد رهگیری امکان پذیر می‌باشد.

معرفی آدرس سایت اداره پست

نحوه ورود به سایت اداره پست

پس از وارد کردن نشانی سایت این اداره در مرورگر سیستم رایانه، لپ تاپ یا تلفن همراه خود می‌توانید از خدمات آن که برای عموم مردم قابل دسترسی است، استفاده نمایید.

لازم به ذکر است برخی از بخش‌های این سایت مخصوص کاربران ویژه می‌باشند. برای مثال بخش رهگیری مرسوله‌های پستی تنها در صورتی قابل دسترسی است که دارای کد پیگیری و کد مرسوله باشید و این اطلاعات را وارد نمایید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رهگیری مرسولات پستی، کلیک کنید.

نحوه پیگیری مرسولات پستی از سایت اداره پست

یکی از خدماتی که در سامانه اداره پست ارائه می‌شود، پیگیری مرسوله‌های پستی می‌باشد. در صورتی که قصد پیگیری علت نرسیدن مرسوله پستی خود را دارید، می‌توانید به راحتی با ورود به سایت پست به نشانی www.post.ir مراحل پیگیری مرسوله‌های پستی خود را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که جهت پیگیری مرسوله‌های پستی خود در سایت اداره پست www.qm.post.ir نیاز است که حتماً کد مرسوله یا همان کد پیگیری مرسوله پستی خود را به خاطر داشته باشید و از شرکت ملی پست ج.ا.ا دریافت کرده باشید. در غیر این صورت امکان پیگیری مرسوله پستی برای شما وجود نخواهد داشت. جهت پیگیری مرسوله‌های پستی می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

📌 در صورت داشتن هرگونه سؤال از اداره پست می‌توانید از طریق گفتگوی آنلاین سایت یا اپلیکیشن این اداره در ساعات کاری پیام بگذارید تا از طریق پشتیبانی برخط شرکت ملی پست فوراً به شما پاسخ داده شود.

نحوه پیگیری مرسولات پستی از سایت اداره پست 

راهنمای تصویری پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت

✔️ پس از ورود به سایت اداره پست، پیگیری مرسوله پستی به دو روش قابل انجام می‌باشد. در روش اول روی گزینه رهگیری مرسول کلیک کنید تا به صفحه مربوط به رهگیری مرسولات پستی وارد شوید.

گام اول پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت اداره پست

✔️ سپس کد مرسوله خود را در کادر وارد نمایید و با کلیک بر روی ذره بین زرد رنگی که انتهای سمت چپ کادر قرار دارد درخواست پیگیری خود را انجام دهید.

گام دوم پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت اداره پست

✔️ در روش دوم از طریق صفحه اصلی سایت کد پیگیری مرسوله خود را در کادر رهگیری مرسوله پستی وارد نمایید و مانند روش قبل بر روی ذره بین زرد رنگ انتهای سمت چپ کادر کلیک کنید و سپس کد رهگیری را وارد کرده و برای پیگیری مرسولات خود اقدام کنید.

گام سوم پیگیری مرسوله پستی از طریق سایت اداره پست

برای اطلاع از راهنمای دریافت کد پستی وارد لینک مربوطه شوید.

آشنایی با میز خدمت پست

سایت اداره پست جهت تسریع در ارائه بهتر خدمات غیر حضوری خود به بخش‌های گوناگونی تقسیم می‌شود که یکی از کار آمد ترین این بخش‌ها میز خدمت نام دارد. خدمات این بخش شامل موارد زیر می‌باشند:

✅ پست ویژه عادی، پیشتاز، سفارشی و امانت

✅ ارسال کارت پستال

✅ پاسخ به استعلام کد پستی

✅ پست مستقیم

✅ بیمه مرسولات با ارزش اظهار شده

✅ صدور گواهی کدپستی ده رقمی

✅ ارائه خدمات پستی تجارت الکترونیک

✅ ایجاد صندوق پست الکترونیکی ملی

✅ ارائه تمبر یادبود و اختصاصی

✅ پست جواب قبولی

✅ پست بار

✅ آمار و اطلاعات

✅ ارائه خدمات اسناد و مدارک مفقودی پست شده

✅ سامانه ملی خدمات دولت

✅ توافق نامه سطح خدمات

✅ زمانبندی مرسولات بین المللی

✅ سؤالات متداول و پاسخگویی آنلاین اداره پست

آشنایی با میز خدمت پست 

معرفی اپلیکیشن پست خونه

اداره پست به منظور تسهیل در ارائه خدمات خود به دارندگان گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید اپلیکیشنی به نام “پست خونه” معرفی کرده است تا از طریق آن بتوانند به بسیاری از خدمات آنلاین این اداره به صورت شبانه روزی دسترسی داشته باشند. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ پاسخگویی آنلاین درباره مرسولات

✅ اطلاع از تعرفه سرویس‌های گوناگون پستی

✅ امکان ارسال سریع مرسوله پستی

✅ نوبت دهی مراجعه حضوری

✅ نمایش آدرس دفاتر پستی در سطح شهر و کشور

✅ ارائه سرویس‌های مختلف پستی

✅ مکان‌یابی نزدیکترین دفتر پستی به محل سکونت

✅ پاسخگویی به هرگونه سؤال از اداره پست

جهت پیگیری پاسپورت از پست وارد لینک مربوطه شوید.

آشنایی با سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست

📌 سایت‌هایی که ارائه دهنده خدمات آنلاین به کاربران خود هستند، اغلب سیستمی به عنوان سیستم پاسخگویی آنلاین دارند و کاربران می‌توانند از طریق سایت با پشتیبانی سامانه در ارتباط باشند و سؤالات خود را با کارشناسان در میان بگذارند. چنانچه پشتیبان سایت، در دسترس و آنلاین باشد، کاربران به سرعت پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

📌 سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست نیز یکی از خدمات سایت این سازمان می‌باشد. سرویس گفتگوی آنلاین بالاخص برای کاربرانی که امکان برقراری تماس تلفنی ندارند، می‌توانند از طریق این سیستم بخش پشتیبانی در ارتباط باشند. برای دسترسی به بخش پاسخگویی آنلاین اداره پست باید مراحل زیر را طی کنید:

✔️ ابتدا به سامانه اداره پست کشور به آدرس post.ir مراجعه کنید و بر روی گزینه گفتگوی آنلاین کلیک نمایید.

گام اول دسترسی سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست

✔️ در ادامه در کادر ایجاد شده، اطلاعات درخواستی را وارد کنید و گزینه شروع را انتخاب کنید تا بتوانید با کارشناس مورد نظر گفتگو کنید.

گام دوم دسترسی سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پست

📣 اطلاعیه 📣

برای استفاده از خدمات بخش پاسخگویی آنلاین اداره پست می‌توانید از طریق آدرس post.ir اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

خلاصه مقاله پاسخگویی آنلاین اداره پست

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با نحوه پاسخگویی آنلاین اداره پست آشنا کنیم. سیستم پاسخگویی آنلاین اداره پشت یکی از خدمات مهم این سازمان است که در صورت وجود هرگونه سوالات در مورد مرسولات پستی، می توانید با کارشناسان ارتباط گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

به یاد داشته باشید که برای پیگیری مرسولات خود به صورت آنلاین باید به آدرس الکترونیکی post.ir مراجعه نمایید. اگر در این زمان با مشکلی رو به رو شدید و یا سوالی در رابطه با سایت اداره پست داشتید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا در انتهای این مقاله، کامنت بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده و شما را یاری خواهند کرد.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

3.2/5 - (26 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در صورتی که مرسوله پستی در زمان مقرر دریافت نگردد، پیگیری وضعیت آن از چه طریقی میسر می شود؟

 چنانچه مرسوله پستی به دلایل مختلف در زمان مقرر دریافت نشود، پیگیری وضعیت آن از طریق سایت و اپلیکیشن اداره پست قابل انجام می باشد که در این مقاله به طور کامل شرح داده شده است.

 آیا امکان دانلود و نصب اپلیکیشن پست خونه برای گوشی های آیفون وجود دارد؟

خیر،  در حال حاضر این اپلیکیشن تنها مختص سیستم عامل اندروید می باشد و هنوز هیچ نسخه ای از آن برای گوشی های آیفون ارائه نشده است.

آیا استفاده از خدمات الکترونیکی پستی شامل محدودیت زمانی می باشد؟

خیر ارائه خدمات الکترونیکی پستی به راحتی از طریق سایت یا اپلیکیشن پست خونه در تمام ساعات شبانه روز قابل دسترسی است.

نظرات

939 دیدگاه دربارهٔ «پاسخگویی آنلاین اداره پست»

  1. Avatar photo داودی گفت:

    سلام وقتی میخوایم چیزی رو پست کنیم از اون برگه سفید ها خود اداره پست میده؟
    و هزینه ارسال باید بدیم به اداره پست؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      با اداره پست در ارتباط باشید

  2. Avatar photo Samin گفت:

    سلام چرا کد رهگیری من در سامانه حذف شده و هنوز بدستم نرسیده ۶ روز هم گذشته

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت پیگیری مرسوله خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

      1. Avatar photo رضوانه گفت:

        سلام بسته من برگشت خورده پیگیری کردم آدرس اداره پست اومده نقطه مبادله توس گوگل که میزنم آدرس درستی نمیاد چه وضعشه آخه آدرس دقیق نقطه مبادله توس کجاس 😐🙁

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام قت بخیر
          شما با شماره 193 تماس بگیرید

  3. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام امروز یه بسته سفارش دادم و بخاطر یکسری دلایل خصوصی اسم خودمو ندادم و یه اسم دیگه زدم مشکلی ک نیست بسته ب دستم میرسه؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به نامه رسان شما دارد

  4. Avatar photo خانم سلیمانی گفت:

    سلام وقت بخیر بنده بسته پست کردم پیام اومده پست الکترونیک شده اما چک کردم چیزی نیست کد رهگیری برای مشتری لازم دارم چکار باید کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با استفاده از کد رهگیری که براتون ارسال شده میتوانید رهگیری کنید

  5. Avatar photo رویا گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من ۶ ام بسته پست کردم برا تهران از ۹ ام رسیده تهران و پست منطقه .پیگیری میکنم همچنان راکد مونده و بسته رو نبردن تحویل بدن چیکار باید بکنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بایددر سایت ثبت شکایت پستی کنی.

  6. Avatar photo یوسف قاسم زاده سرچشمه گفت:

    سلام
    شکایت از شرکت های خصوصی پستی مانند تیپاکس یا کالاسان چاپار را باید از چه طریقی انجام داد؟ با وجودی که مطابق قوانین مصوب این شرکت زیر نظر ادره پست کار می کنند ولی تلفن ارتباطات مردمی پست در این مورد جوابگو نیست و سایت شرکت پست هم طوری طراحی شده است که چنین شکایاتی را نمی توان ثبت کرد.

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      از طریق سایت خودشان و یا رفتن به اداره پست مرکزی.

  7. Avatar photo ناشاس گفت:

    سلام وقت تون بخیر ببخشید ۶ روز میشه بسته پستی مون به دستمون نرسیده باید چکار کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در پرتال خودتون در سایت پست ثبت شکایت انجام بدهید

  8. Avatar photo بدون نام گفت:

    سلام
    این 11روزه که بسته پستی من تو اداره پسته و هنوز مامور پست نیاورده در خونه تحویل بده چه وضعشه؟…

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      لطفا با شماره ی ۱۹۳ در تماس باشید.

  9. Avatar photo اسحاقی گفت:

    سلام تمامی بسته های پستی که به دستم میرسه حتی نامه های خصوصی رو مامور اداره پست باز میکنه و نگاه میکنه چندبار تذکر دادم که بسته ها چرا باز شده هستن مامور پست میگه وظیفه ما و قانون هست که باید ما داخل پاکت رو نگاه کنیم بعد تحویل بدیم حتی اقلام دیجی کالا رو باز میکنه نگاه میکنه و گاها نظر هم میده که اینا خوب هستن یا خوب نیستن چجور میشه شکایت کرد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. باید وارد سایت رسمی پست بشید و از قسمت ثبت شکایت این مورد رو انجام بدید.

  10. Avatar photo فاطمه درویشی گفت:

    سلام جز خودمون کسی دیگریو میتونیم بفرستیم بسته پستیمون تحویل بگیریم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله با ارائه ی مدرک شناسایی این امکان وجود دارد.

  11. Avatar photo آیدا گفت:

    سلام بسته من الان چندین روزه داره از این شهر به اون شهد فرستاده میشه دلیلش چیه باید چیکار کنم میرم پست میگن ما نمیدونیم باید برید همون شعبه که الان اونجاس ولی الان تهرانه من چجوری برم میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      یا باید به صورت حضوری مراجعه کنید یا در سایت پست ثبت شکایت انجام دهید

  12. Avatar photo شهبازی گفت:

    خیلی بدشدن من امروز بسته داشتم از یه ساعت قبل پبام اومد که ساعت ۱ میرسه تا ۴ منتظر بودم نیومد بعد ساعت ۴ونیم پیام اومد که ساعت ۲و ۴۰دقیقه مامور اومده درمحل نبودین اخه چرا دروغ میگین اصلا نیومده که بخاد بدونه ما بودیم یا نبودیم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با 193 تماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور