ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند + ۶ تجربه طلایی

پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند را می توان یکی از بهترین مشاوران برای متقاضیان ورود به این رشته دانست، برای اینکه مسیر استاندارد برای رسیدن به رشته پزشکی مورد علاقه خود را بدانید در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برنامه تحصیلی چند تن از دانش آموزان موفق در کنکور تجربه ای پرداخته ایم.

بررسی برنامه تحصیلی پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند و بررسی نظرات آن ها در مورد نحوه تحصیل افراد می تواند بهترین راه برای تدوین برنامه تحصیلی برای دانش آموزان می باشد.

افراد پشت کنکوری ای که پزشکی قبول شده اند

در این مقاله از ایران تحصیل از دو پشت کنکوری ای که توانسته اند بعد از چندبار در کنکور شرکت کردن موفق به قبول شدن در رشته پزشکی شوند درخواست کرده ایم تا با پاسخ به سوالات رایج شما در مورد سال کنکور به راهنمایی شما عزیزان بپردازند.

  • سید محمد حسینی رتبه ۴۷۹ که بعد از ۳ بار شرکت در کنکور سراسری توانست در رشته پزشکی شد و سعید یوسف زاده در این مقاله از ایران تحصیل با ارائه برنامه های تحصیلی خود همراه ما هستند.
  • با کمک این عزیزان که بعد از ۳ سال توانستند عملکرد خوبی در کنکور سراسری داشته باشند قصد داریم تا مباحثی که پرسش هر کنکوری ای می باشد را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

کاربران گرامی، اگر برای بار چندم قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارید و نیازمند برنامه ای مناسب و دریافت مشاوره برای قبولی در رشته پزشکی را دارید به شما توصیه می کنیم تا با شمار ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ تماس بگیرید و از مرکز مشاوره ای ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

 

پشت کنکوری هایی که معجزه کردند

قبولی در رشته پزشکی از جمله مواردی است که اغلب دانش پذیران رشته تجربی علاقه مند به آن هستند و همین مسئله هم موجب رقابت بسیار شدید برای ورود به این رشته شده است.

قبولی پشت کنکوری ها را شاید نتوان یک معجزه نامید اما وقتی که به پای صحبت آن ها می نشینیم متوجه این امر می شویم که در صورت عدم توجه به برخی موارد قبولی در آزمون سراسری بعد از چندین باز هم ممکن نمی باشد.

از نظر پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند اگر شما اراده ای بر قبولی در پزشکی داشته باشید و نکاتی که باید را رعایت کنید می توانید حتی در سال اول شرکت در کنکور موفق شوید، برای اینکه تمامی این تجارب به شما عزیزان هدیه شود در ادامه این مقاله با مصاحبه با قبولی های پزشکی با ما همراه باشید.

 

 

راهنمای قبولی پزشکی برای پشت کنکوری ها

 

 

برای کسب اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

علت عدم قبولی در سال های اول کنکور

زمانی که به پای صحبت دانش آموزان پشت کنکوری می نشینیم قبل از هر چیز اقدام به بررسی یک سوال می کنیم و آن این است که چرا این افراد در سال اول نتوانستند عملکرد خوبی در آزمون سراسری داشته باشند.

  • محمد حسینی که در سال ۹۷ بعد از ۲ کنکور ناموفق توانست در پزشکی قبول شود معتقد است که اصلی ترین علت عدم پدیدار شدن نتیجه مثبت در سال اول برای اون انتخاب یک روش درسی نامناسب و مطالعه به شیوه ای با بازده پایین بود، او معتقد است که عدم استفاده از مشاور و عدم آشنایی کافی با فضای کنکور منجر به عدم نتیجه گیری او شده بود و در سال آخر به کمک یک مشاور خوب توانست تا عملکرد بهتری از خود نشان دهد.
  • سعید یوسف زاده هم به عنوان یک پشت کنکوری که در آخر به رشته دلخواه خود رسید نظر مشابهی دارد و ادعا می کند که عدم برنامه ریزی های مناسب مدرسه، عدم داشتن مشاور خوب و عدم داشتن دوستان کوشا اصلی ترین علت عدم نتیجه گیری او و کسب رتبه ۱۰ هزار در بار اول شرکت در آزمون سراسری بود.

 

برای کسب اطلاع از بودجه بندی کنکور تجربی با ما در مرکز مشاوره ای ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

برای قبولی در پزشکی روزانه چند ساعت مطالعه کردید؟

ساعت مطالعه از نظر دو پشت کنکوری موفقی که در این مقاله برای راهنمایی بیشتر شما از آن ها کمک گرفتیم مهم هست اما ساعت مطالعه بالا ضامن موفقیت شما نیست، در ادامه نگاهی به ساعات مطالعه این دو عزیز در سال آخر شرکت در کنکور تجربی که منجر به موفقیت آن ها شد خواهیم پرداخت:

  • محمد حسینی سال آخر را با برنامه های پشتیبان و مشاور خود جلو برد و برنامه سنگینی که مشاور او برایش تدوین کرده بود موجب شد تا گاهی مواقع مطالعه او تا ۱۱ ساعت هم بالا برود، نکته ای که آقای حسینی به آن توجه داشت این بود که بسیار حائز اهمیت می باشد که شما ساعات مطالعه خود را به طور بهینه جلو ببرید و هرگز به صورت کسالت بار و فرسایشی اقدام به مطالعه ساعت های بالایی درس خواندن نکنید.
  • سعید یوسف زاده هم این موضوع را ذکر کرد که بنا به رقابت شدید در کنکور سراسری تجربی مطالعه دقیق و نتیجه گرا دروس در روز غالبا طولانی می شد و گاها تا ۱۲ ساعت هم پیش رفته بود، چیزی که از نظر آقای یوسف زاده موجب از بین نرفتن امید او شده بود حمایت های خانواده بود که در برخی از مواقع از نا امیدی او جلوگیری می کرد.

 

قبولی پزشکی برای پشت کنکوری ها

تقسیم ساعات مطالعه شما برای قبولی کنکور سراسری به چه شکل بود؟

دروس پر تعداد و کتاب های حجیم رشته تجربی منجر به این شده است که هر دانش آموزی در زمان آمادگی برای شرکت در این رشته با این پرسش مواجه باشد که ساعات مطالعه خود را چگونه باید از میان دروس عمومی و تخصصی تقسیم کند؟

  • وقتی این سوال را از محمد حسینی کردیم به ما پاسخ داد که او هرگز در یک روز وقتی بیشتر یا کمتر از ۳ ساعت را برای دروس عمومی در نظر نمی گرفت و باقی زمان خود را روی دروس تخصصی می گذاشت، از نظر او این مدت زمان در صورت دوام برای رشته ها عمومی می توانست اثر بخش باشد و بیشتر از آن تمرکز کردن روی این دروس می توانست به تراز رشته های تخصصی او آسیب بزند.
  • سعید یوسف زاده اما نطر متفاوتی داشت، از نظز او اگر برخی از روز ها دروس عمومی مورد مطالعه قرار نمی گرفتند و در برخی روز ها مطالعه این دروس بیشتر بود هم مشکلی وجود نداشت، از نظر او تقسیم دروس مهم نیست و این تکمیل دروس به صورت مبحثی است که در آخر می تواند کارساز باشد.

 

منابع مورد تایید برای قبولی در رشته پزشکی

مورد دیگری که همه دانش آموزان به آن توجه می کنند این است که اصلا برای کسب تراز بالا در دروس مختلف از چه منابع درسنامه و تستی باید استفاده کرد؟در زمان بررسی این پرسش از دو پشت کنکوری ای که موفق به قبولی در پزشکی شده اند به جواب های مشابهی برای بهترین منابع کنکور تجربی رسیدیم که در ادامه آن را برای شما شرح خواهیم داد:

  • شیمی: کتاب های موج آزمون و مبتکران (بخاطر درسنامه قوی) بهترین مواردی بودند که از نظر این دو کنکوری موجب افزایش تراز آن ها شدند.
  • ریاضی: بر خلاف سعید یوسف زاده که در سال آخر به دلیل تسلط بالای خود از کتاب به خصوصی استفاده نکرد محمد حسینی معتقد است که استفاده از کتاب های مهر و ماه چه در درسنامه و چه در تست به او کمک زیادی کرده است.
  • زیست: سعید یوسف زاده کتاب تانک زیست کنکور رو بهترین مورد برای کنکوری هایی دانست که در این درس پایه قوی ای ندارند و محمد حسینی هم معتقد بود که اگر سریع خوانی رو بلد هستید بلا شک کتاب فاگو برای شما بهترین هست، علاوه بر این کتاب تست های آی کیو هم از سوی این دو عزیز پیشنهاد شد.
  • فیزیک: از جایی که فیزیک درسی ادراکی می باشد هر دوی این افراد با حضور مستمر در کلاس ها و تست های پر تعداد همگی آزمون های آزمایشی توانستند تا به سطح بالایی از آمادگی برسند.
  • عربی: بهترین منبع برای این درس تست های چالشی پر تکرار هست که برای اون کتاب هم لازم نیست خریداری کنید و از وبسایت های بانک سوالات کنکور تجربی می توانید اقدام به دریافت سوالات آزمون های آزمایشی نمایید.
  • ادبیات: سیر تا پیاز و درسنامه جامع گاج
  • دینی: سفیر خرد در کنار مطالعه خط به خط دینی
  • زبان: گتاب کیاسلار و شهاب اناری

 

نقش مشاور در عملکرد پشت کنکوری های تجربی

یکی از مباحثی که به خصوص در سال های اخیر بسیاری از افراد همواره به دنبال آن هستند مشاور های تحصیلی سال کنکور می باشد، اهمیت زیاد این موضوع موجب شد تا ما از پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند بپرسیم که اصلا نظر آن ها در مورد مشاوره تحصیلی چیست؟

  • محمد حسینی: صد درصد داشتن یک مشاور کنکور که خود قبلا در این آزمون عملکردی درخشان داشته واجب است، شخص بنده که در دو سال ابتدایی با بی نظمی درس می خواندم مشاوری نداشتم اما برای سال آخر زمانی که برنامه های خودم رو با یک مشاور جلو بردم عملکردم خیلی بهتر شد.
  • سعید یوسف زاده: بدون شک یک مشاور خیلی تاثیر زیاد و خوبی روی فرایند تحصیلی فرد می تواند داشته باشد، مخصوصا اگر مشاوری جوانه باشد که خود از رتبه های برتر کنکور بوده است و حس دوستی را به دانش آموز القا می کند، علاوه بر این استفاده از مشاوره آنلاین کنکور رو هم خیلی توصیه می کنم، اگر مرجع خوبی پیدا کنید برای انجام این کار خیلی زیاد می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

 

نظر پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند در مورد کلاس تقویتی

در سال کنکور از جمله مواردی که بسیاری از افراد به دنبال بررسی آن هستند این است که آیا پا به کلاس تقویتی بگذاریم یا نه، در صورتی که شما از دسته افرادی هستید که این پرسش را در زهن خود مطرح دارید در ادامه با بررسی این پرسش با ما همراه باشید:

  • سعید یوسف زاده: در سال کنکور هیچ گونه کلاس تقویتی را پیشنهاد نمی کنم به غیر از مواردی که مربوط به سال ۱۲ ام می باشند، اگر دانش آموز پایه ضعیفی دارد قبل از سال کنکور باید به دنبال رفع مشکل باشد و در سال کنکور هرگز توصیه نمی کنم که کسی به دنبال کلاس تقویتی برای دروس پایه باشد.
  • محمد یوسفی: من هیچگونه کلاس تقویتی نرفتم به بنظرم برای یادگیری درسنامه و توضیحات معلمین کافی بود.

 

 

پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند

 

برنامه مناسب دوران جمع بندی برای قبولی در پزشکی

شاید دوران جمع بندی را بتان مهم ترین دوران و بخش های سال کنکور دانست، چرا که دقیقا در همین بازه زمانی که دانش آموزان موفق در حال جمع بندی هستند بسیاری دیگر از افراد دیگر با نشاط قبلی درس نمی خوانند، در ادامه اقدام به بررسی نظر پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شده اند کرده ایم:

  • سعید یوسف زاده: اول دقت داشته باشد که در چند روز عید حتما ۲ یا ۳ روزی رو استراحت کنید، چرا که عدم انجام این کار باعث این میشه که افت روحی نداشته باشید، بعد از اون توی این دوره کم بخونید و زیاد تست بزنید، اگر هم قصد مطالعه داشتید سعی کنید فقط مطالعه راهکار های تست ها و رفع اشکال باشه.
  • محمد حسینی: من در دوران جمع بندی ساعات درس خوندن رو تا ۱۳ ساعت بردم و یک روز در میون یک آزمون کامل هم میدادم.

 

برای کسب اطلاع از نحوه افزایش راندمان مطالعه با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

 

تفریحات مناسب برای پشت کنکوری های تجربی

قطعا کمتری کسی است که نداند در سال کنکور هیچگونه افراطی نباید وجود داشته باشد و مقداری زیاده روی می تواند تاثیرات منفی روحی بدی روی دانش آموز بگذارد، در ادامه به کمک دو پشت کنکوری موفق به قبولی در پزشکی به بررسی بهترین تفریح ها برای کسانی که کنکور دارند می پردازیم:

  • سعید یوسف زاده: ورزش رو به شدت جدی بگیرید، نگذارید انرژی بی رویه در شما ذخریه بشه، حتما ماهی یکبار به طبیعت برید و ازش لذت ببرید.
  • محمد حسینی: من در سال کنکور یک مسافرت کوتاه رفتم، هر روز موسیقی گوش کردم و آخر هفته ها یک فیلم میدیدم، علاوه بر این برخی مواقع برای اینکه روحیم بیشتر بشه سری به دوستام میزدم، علاوه بر این یک پشتیبان از گروه مشاوره کنکور تجربی داشتم که علاوه بر ارائه پیشنهاد های خوب تحصیلی در زمان هایی که دچار کسالت می شدم هم خیلی به من کمک می کردند.

 

توصیات پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند

بهترین زمان برای شروع برنامه درسی کنکور

وقتی به پای صحبت مشاورین می نشینیم میبینیم که خیلی ها بر این عقیده هستند که تابستان بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی درسی و آماده شدن برای قبولی در کنکور می باشد اما از سوی دیگر بسیاری از مشاورین مدعی هستند که در رشته تجربی فرد باید قبل از تابستان اقدام به شروع مطالعه در ساعت های بالا نماید، برای اینکه پاسخ مناسبی به این پرسش داده شود در ادامه با بررسی این پرسش و نظر دو پشت کنکور موفق در این باره با ما همراه باشید.

  • از نظر سعید یوسف زاده شروع از اول تابستان به شرط شروع همزمان شرکت در آزمون ها زمان مناسبی می باشد.
  • مجمد حسینی معتقد است که مسئله حايز اهمیت این است که فرد از درس زده نشود و و در دیر ترین حالت از آول سال تحصیلی باید برنامه درسی توسط فرد آغاز گردد. 

 

 

نحوه کنترل استرس روز کنکور از نظر پشت کنکوری ها

۴ ساعت روز کنکور را می توان یکی از پر استرس ترین زمان ها برای هر فردی دانست، عدم کنترل استرس می تواند موجب از بین رفتن کارایی ذهنی و در نهایت عملکرد ضعیف در این آزمون شود، در ادامه نگاهی به نظر  پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند خواهیم انداخت:

  • سعید یوسف زاده: استرس روز جلسه خیلی زیاد بالا بود، من توصیه می کنم که برای جلوگیری از افزایش سطح استرسی ادبیات رو برای شروع انتخاب کنید و لغات (که اولین سوال های آزمون هستند) رو با دقت مطالعه کنید، این ها سوالات ابتدایی هستند که اگر روی اون ها تسلط داشته باشید سطح اعتماد به نفس و روحیتون خیلی بالا میره.
  • محمد حسینی: عدم استرس روز کنکور خیلی به روز ها قبلش مربوط میشه، به همین دلیل هم دانش آموزان باید روز ها مانده به کنکور رو کمتر مطالعه کنند، بیشتر ریلکس کنند و فقط برای رفع اشکل به دنبال کتاب های درسی بروند.

 

پشت کنکوری های تک رقمی تجربی

هماطور که به احتمال زیاد می دانید کنکور رشته تجربی بیشترین متقاضی را دارد و همین مسئله به معنای رقابت سخت و سنگین در میان داوطلبین این رشته می باشد، چیزی که در این بخش قصد بررسی آن را داریم این است که آیا با پشت کنکور ماندن امکان تک رقمی شدن اصلا وجود دارد یا خیر؟

  • قطعا که این امر امکان پذیر است و نمونه هایی از آن را در سال های اخیر می توان یافت، اما مسئله حائز اهمیت این است که معمولا افرادی موفق به کسب این رتبه می شوند که در سال ها قبلی کنکور خود هم به نسبت آمار عملکرد خوبی داشته اند و صرفا با تلاش بیشتر توانسته اند خود را میان رتبه های یک تا دو قرار دهند.
  • مزیتی که پشت کنکور ماندن برای متقاضیان علاقه مند به پزشکی دارد این است که فرد در این صورت نسبت به شرایط و موارد پیرامون سال کنکور آگاهی و تجربه کافی را دارد. 

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

دانش آموزان پشت کنکوری که موفق به قبولی در رشته پزشکی نشده اند اما برای دستیابی به هدف خود علاقه مند هستند تا یکبار دیگر در این آزمون شرکت کنند باید به چند نکته توجه داشتند باشند تا بتوانند موفق شوند، این نکته ها اعم از موارد زیر می باشد:

  • سعی کنید از یک مشاور خبره که خود عملکرد خوبی در کنکور داشته است در سال کنکور خود کمک بگیرید.
  • دومین مسئله ای که اشاره به آن لازم است این است که به برنامه خود مقید باشید و نحوه مطالعه خود را بر اساس برنامه درسی جلو ببرید.
  • علاوه بر این توجه داشته باشید که افراط و تفریط هرگز در هیچ امری جوابگو نخواهد بود و در سال کنکور هم شما باید توجه ویژه ای به حالت روحی خود داشته باشید تا در بتوانید تا پایان سال با قدرت برنامه تحصیلی خود را ادامه دهید.
  • سعی کنید از مشاورینی کمک بگیرید که به اصول روانشناسی هم مسلط هستند و در صورت نیاز می توانند به حالت روحی شما کمک کنند.  

 

کاربران گرامی، در صورتی که نیازمند دریافت مشاوره برای کنکور تجربی خود هستید می توانید اقدام به برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۲ کنید و از خدمات مشاورین ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

 

 

 

1.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ساعت مطالعه پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند چقدر می باشد؟

ساعات متغیر برای این افراد وجود دارد، به طور میانگین از ۸ تا ۱۲ ساعت.

جمع بندی پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند به چه شکل بود؟

این افراد معتقدند که در ایام جمع بندی بهتر است تا بیشتر تست زده شود و مطالعه صرفا در جهت رفع مشکل باشد.

آیا پشت کنکوری هایی که پزشکی قبول شدند کمک گرفتن از مشاور را توصیه می کنند؟

بله، توجه داشته باشید از مشاوری کمک بگیرید که خود عملکرد خوبی در کنکور داشته باشد، علاوه بر این استفاده از مشاوره های تلفنی هم به علت صرفه جویی در وقت توصیه می گردد.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور