ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پشت کنکوری های موفق

پشت کنکوری های موفق
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ویژگی پشت کنکوری های موفق چیست؟ سوالی که برای همه کنکوری های عزیز آشناست. خاطرات پشت کنکوری های موفق همیشه می تواند راهنمای خوبی برای کسانی باشد که در این مسیر قرار دارند. برای مثال، یک کنکوری تجربی، با گوش دادن به مصاحبه و حرف های یک پشت کنکوری موفق تجربی کلیدواژه های طلایی زیادی بدست آورد. بنابراین در ادامه 10 پیشنهاد از تجربیات پشت کنکوری های موفق را با هم مرور می کنیم.

برای دریافت مشاوره و تجربه پشت کنکوری های موفق رشته های مختلف  – برنامه ریزی درسی مطابق با نفرات برتر  با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

ویژگی های بارز پشت کنکوری های موفق چیست؟ 

ویژگی های بارز پشت کنکوری های موفق چیست؟ 

ویژگی های بارز پشت کنکوری های موفق چیست؟

دیدن آدم های موفق همیشه نوعی انگیزه و نیروی مثبت در ما ایجاد و به ما یادآوری می کند که هیچ چیز غیر ممکن نیست. این قضیه در مورد کنکور شاید کمی فرق کند. چرا که بسیاری از ما تصور می کنیم، کسی که به طور مثال در درس زیست یا ریاضی درصد 100 را کسب می کند، دارای هوش فوق العاده و یا غیر عادی است و یا با بقیه فرق دارد. در حالیکه وقتی پای مصاحبه با پشت کنکوری های موفق تجربی می نشینیم متوجه می شویم که آن ها هم از دل همین کتاب هایی که ما میخوانیم به اینجا رسیده اند.

وقتی خاطرات پشت کنکوری های موفق را می خوانیم، می بینیم که آن ها هم با خستگی ها، شکست ها، نا امیدی ها و صدها مسئله دیگری که ما روبرو بوده ایم، مواجه شده اند. اما چه چیزی باعث شده که آن ها بهترین باشند؟ ماجرا از چه قرار است؟ ما باید برای رسیدن به موفقیت چگونه درس بخوانیم؟ چرا عده ایی رتبه می شوند و برخی دیگر نه؟ 

هیچ سحر و جادویی در کار نیست. گوش دادن به حرف های یک پشت کنکوری نشان می دهد که تنها رمز و راز این قصه در رعایت کردن یک سری از نکات و تکنیک های مطالعاتی و مشاوره و برنامه ریزی است. تکنیک هایی که تنها در حد شعار یا توصیه باقی نمانده و به عمل تبدیل شده اند. شما هم با  تجربیات پشت کنکوری های موفق می توانید به این رمز و راز دست پیدا کنید و با اجرایی کردن آن به هدفتن نزدیک و نزدیک تر شوید.

برنامه ریزی مهم ترین اصل پشت کنکوری های موفق

شاید کلمه برنامه ریزی برایتان کمی تکراری باشد و با خود بگویید که هر کنکوری این را می داند که باید برنامه ریزی کند. اما حقیقت این است که هر نوع برنامه ریزی نمی تواند ما را به آنچه که می خواهیم برسانیم. پس چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟  اصلی ترین ویژگی پشت کنکوری های موفق منطقی و عملی بودن آن است. برای مثال، برخی ها تصور می کنند که با در نظر گرفتن روزی 12 تا 14 ساعت می توانند به بهترین درصد برسند.

اما یادمان نرود که نباید کیفیت را فدای کمیت نکنیم و به نحوی درس بخوانیم انرژی خود را تقسیم بندی نماییم. فکر می کنید استاندارد ساعت مطالعه نفرات برتر چقدر است؟  شاید برایتان تعجب آور و جالب باشد، اما مصاحبه با پشت کنکوری های موفق همچون آقای سپهر اسلامی رتبه 4 رشته تجربی می گوید که در سال آخر یعنی پایه دوازدهم در روز شش یا پنج ساعت مطالعه داشته و این مقدار در سال های قبل کمتر بوده است.

با این حال نمی توان برای همه افراد یک نسخه ثابت پیچید، چرا که ویژگی ها و شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است. بعلاوه طراحی یک برنامه ریزی درسی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به دلیل چند بعدی بودن آن برای همه کنکوری ها کار چندان آسانی نیست. به همین دلیل هم شخصی مانند آقای ایلیا هاشمی راد، نفر دوم گروه ریاضی قبل از هر چیز بر مشورت با یک مشاور تاکید می کند و آن را ضروری می داند. سامانه ایران تحصیل با در نظر گرفتن تمام جوانب و تجربه بالایی که در این زمینه دارد، همواره با ارائه برنامه ریزی های قوی و منسجم داوطلبان را یاری نموده است. 

مهم ترین ویژگی پشت کنکوری های موفق ، ایمان به توانایی های خود و داشتن یک برنامه ریزی منسجم است

10 پیشنهاد از تجربیات پشت کنکوری های موفق

حرف های یک پشت کنکوری

حرف های یک پشت کنکوری

همه داوطلبان دوست دارند که از گفته ها و پیشنهادات نفرات برتر آگاه شوند و رمز موفقیت آن ها را بدانند. در زیر 10 پیشنهاد از تجربیات پشت کنکوری های موفق که در مصاحبه با با این افراد به دست آمده است، ذکر شده است.

1. پشت کنکوری های موفق شرایط سخت را تبدیل به فرصت می کنند

یک مثال ملموس در مورد یکی از شرایط سخت که به طور ناگهانی برای همه کنکری های 99 پیش آمد، شیوع بیماری کرونا بود. بعضی از داوطلبان به دلیل قرنطینه بودن و از دست دادن برخی از امکانات احساس نا امیدی کردند و حتی دچار افت شدید شدند. روش رتبه های برتر برای درس خواندن در شرایط سخت ابتدا حفظ امید و سپس بیشتر کردن تلاش است. آقای ایلیا هاشمی راد نفر دوم بعد از بوجود آمدن شرایط کرونایی، نه تنها نا امید نشد، بلکه از روزی پنج شش ساعت به هفت هشت ساعت تغییر داد.

2. از شکست نترسید

در یک مصاحبه با پشت کنکوری های موفق به نام آقای رامین آزادی نفر دوم رشته تجربی 99 بر روی این موضوع که از شکست هایتان نا امید نشوید تاکید بسیاری می کند. آقای آزادی ذکر می کنند که در آزمون های آزمایشی با وجود آنکه گاهی نتیجه خوب ودلخواه را بدست نمی آوردند، ام هیچ گاه نا امید نمی شدند و تلاش خود را بیشتر و بیشتر می کردند. 

3. اوقات فراغت داشته باشید

ذهن و جسم شما نیاز به استراحت دارد تا بتواند ادامه راه را با انرژی زیاد ادامه دهد. متاسفانه در مواردی دیده می شود که برخی از داوطلبان در روزها و ماه های ابتدایی بی وقفه مطالعه می کنند و در زمان های نزدیک به کنکور با افت ساعات مطالعه و خستگی مواجه می شوند. دوندگان دو را در نظر بگیرید. اگر دقت کرده باشید در هنگام مسابقه هیچ کدام از دوندگان حرفه ایی ابتدای راه را با سرعت بیش از حد نمی دود، بلکه این انرژی را تقسیم بندی می کند تا بتواند تا خط پایان ادامه دهد.

مسابقه کنکور نیز به همین شکل است. حرف های یک پشت کنکوری رتبه مانند آقای هاشمی راد نیز حاکی از این مرود است. ایشان در مصاحبه خود به این نکته اشاره می کند که در رور یک تا یک ساعت و نیم را به فعالیت های مورد علاقه خود می پرداختند. البته باز هم فراموش نکنیم که افراط و تفریط جایز نیز و باید تعادل رعایت شود.

4. فضای مجازی را کنار بگذارید

چشیدن طعم شیرین موفقیت بدون تجربه سختی و تلاش امکانپذیر نخواهد بود. یکی از این عادات دوری از گوشی تلفن همراه و فضای مجازی است. خانم رژینا آزادی نفر اول کنکور هنر در خاطرات خود می گوید که قبل از کنکور زمان زیادی را صرف فضای مجازی می کردم، اما در طول دوره مطالعه با کمک مشاور خود توانستم از آن فاصله بگیرم، چرا که زمان زیادی از من را تلف می کرد و تنها استفاده من از تلفن همراه استراحت های کوتاه و گفتگو با مشاورم بود.

5.  مانند پشت کنکوری های موفق خود را محک بزنید

گاهی ما به خیال اینکه به دروس و کتب مسلط شده ایم به نوعی خود را برنده تصور می کنیم. اما اگر در یک آزمون شرکت کنیم خواهیم دید که اوضاعبه آن خوبی ها هم که تصور می کردیم نیست. یک برنامه داشته باشید و هر از چند گاهی از خودتان ازمون بگیرید. بعد از هر آزمون اشتباهات، ضعف ها، قوت ها و عملکرد خود را تحلیل کنید و برای بهبود هر چه بیشتر عملکرد خود راهکارهای مناسب را پیدا کنید.

6. استرس خود را کنترل کنید

اضطراب به طور کلی به دو شکل مخرب و سازنده وجود دارد. اضطراب خفیفی که شما را به حرکت وادارد نه تنها مضر نیست بلکه کارآمد می باشد. اما اگر احساس کردید عملکردتان حال یا آتی تان در اثر اضطراب شدید مختل خواهد شد سعی کنید 10 نکته مهم برای کنترل استرس کنکور را رعایت کنید. نباید اجازه دهید این احساس بر شما غلبه کند و از همان ابتدا ریشه یابی و رفع نمایید.

7. تست زدن را یک اصل بدانید

اگر به پیشنهادات و خاطرات همه پشت کنکوری های موفق در سول سال های متمادی گوش دهید، توصیه مشترک همه آن ها این است که تست بزنید و تست بزنید. این مسئله بخصوص در سال های اخیر بسیار پر رنگ تر شده و موفقیت در کنکور بدون تست زدن غیر ممکن است. مثلا یک داوطلب رشته تجربی باید به خوبی با روش تست زنی زیست شناسی کنکور آشنا باشد و همه زیر و بم محتوای کتاب را از طریق تست زدن به دست بیاورد، چرا که سوالات آنقدر ترکیبی و مفهومی شده اند که بدون تست زدن تسلط بر آن ها ممکن نیست.

البته پیشنهاد می دهیم که ابتدا درس را بخوبی یاد بگیرید و سپس به سراغ تست زدن بروید. گزینه های غلط و یا نکته ردار را متمایز و یا در جایی یادداشت و دوباره مرور نمایید. همچنین از تکنیک تست زمان دارن نیز استفاده کنید تا بتوانید در هنگام جلسه کنکور مان را مدیریت کرده و دچار استرس نشوید.

8. پشت کنکوری های موفق بهترین منابع را می خوانند.

خانم رژینا در مصاحبه خود می گوید که بهترین منبع همان کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش است و قبل از هر چیز باید روی آن ها مسلط شد. اما سویی دیگر، در حال حاضر گزینه ها و منابعی درسی بسیار زیادی در اختیار کنکوری های عزیز است که می تواند انتخاب را دشوار نماید. تبلیغات گسترده باعث شده تا برخی از داوطلبان تحت تاثیر ویژگی های غلو شده از سویی این انتشارات، با انتخاب منابع وقت و انرژی خود را هدر می دهند.

علاوه بر این، استفاده به جا از دی وی دی های آموزشی و کلاس های کنکوری نیز  اهمیت زیادی دارد. یکی از خدماتی که مشاوره ایران تحصیل در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد، معرفی لیست بهترین اساتید کنکور ایران، بهترین کتب تست و کمک آموزشی مختص هر رشته می باشد

9. در جای مناسب مطالعه کنید

سعی کنید از فضایی برای مطالعه استفاده کنید که حواسپرتی را به حداقل برساند. آرام بودن، داشتن نور کافی، دما و تهویه مناسب و دکور خوب از جمله ویژگی های یک مکان مطالعه خوب می باشند. رفتن به سالن های مطالعاتی و کتابخانه های نیز می تواند گزینه بسیار مثبتی باشد، اما در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا نمی توان از چنین امکانی برخوردار بود.

بنابراین در چنین شرایطی هنر و حرف های یک پشت کنکوری موفق حاکی از این است که همه چیز را به نفع خود تمام کند و ضمن در نظر گرفتن تکنیک های مطالعه، بتواند در خانه تمرکز خود را حفظ کرده و از مطالعه دست نکشد. داشتن صبر و حوصله نیز بسیار اهمیت دارد. 

10. خود را باور داشته باشید

در نقاط مختلف اتاق، کتاب، دفتر و یا کتابخانه خود بنویسید من می توانم و از جملات انگیزشی استفاده نماید. اینکار نیروی فوق العاده ایی به شما می دهد و ایمان به خود را افزایش می دهد. داشتن اعتماد ب نفس یکی از شاه کلیدهای موفقیت است. هدف خود معقولانه انتخاب کنید و در رسیدن به آن هیچ شکی به دل راه ندهید. وقتی خاطرات پشت کنکوری های موفق تجربی که به رشته های پزشکی و پیراپزشکی دست یافته اند را می خوانیم، می بینیم که یک ایمان قلبی به خود و خدا در پس همه تلاش های آن ها نهفته است.

برای کسب رتبه برتر پشت کنکور بمانم یا خیر؟

یک وسوسه که اکثر پشت کنکوری ها با آن مواجه می شوند، این است که آیا بازم هم برای سال آینده درس بخوانم و در کنکور شرکت کنم یا نه. یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن این فکر می شود این است که فرد در رشته و دانشگاه مورد نظر و دلخواهش رتبه نیاورده و یا احتمال قبولی ندارد. اما پاسخ به این سوال و تصمیم گیری در مورد آن به عوامل و شرایط زیادی بستگی دارد.

برای مثال، شرایط سنی، خانم یا آقا بودن، میزان انرژی و انگیزه و هدف می تواند بر این تصمیم گیری تاثیر گذار باشد. پشت کنکوری های موفق کسانی هستند که شناخت درستی از خود داشته و به قول معروف با خود صادق باشند. اینکه ما به اصرار دیگران و یا انتظارات نامعقول از خود دوباره بخواهیم که در کنکور سال آینده شرکت کنیم، به احتمال قوی با شکست مواجه خواهیم شد.

یک مورد دیگر اینکه حتما تصمیم خود را قبل از انتخاب رشته بگیرید، چرا که اگر در یکی از دانشگاه های روزانه قبول شوید و منصرف گردید، تا یک سال از دادن کنکور محروم می شوید. برای اطمینان بیشتر هم می توانید از مشاوران و افرادی که در این حوزه دانش و مهارت دارند نیز کمک بگیرید تا خدای نکرده بعدا دچار پشیمانی نشوید. 

درس خواندن پشت کنکوری های موفق در شرایط کرونایی 

مسلما در شرایط کنونی که افراد جامعه مجبورند برای حفظ سلامت خود و خانواده در خانه بمانند، شرایط برای کنکوری ها کمی سخت و متفاوت خواهد بود. قبل از هر چیز یادمان باشد که این اوضاع تنها مختص به ما نیست و همه رقیبان نیز درگیر آن هستند. همانطور که در خاطرات پشت کنکوری های موفق خواندید، آن ها نیز در ابتدا از پیش آمدن و بروز این بیماری و مسائل قرنطینه دچار شوک شدندف اما توانستند بر اوضاع مسلط شوند.

وقتی در جلسات مشاوره صحبت از برنامه ریزی منعطف می شود، در نظر گرفتن هر گونه اتفاق غیر منتظره ایی از ضروریات است. برای مثال، یکی از مشکلات این دوره وجود سر و صداهای اضافه و مزاحم در خانه است که باعث به هم خوردن تمر کز می شود. سعی کنید روش های درس خواندن در سر و صدا را بیاموزید و آن ها را تمرین نمایید.

خانم سارا خانلویی رتبه 330 کنکوور انسانی 99 در مورد مطالعه در این شرایط کرونایی می گوید، برای من هیچ فرقی نمی کردکه در چه اوضاع و شرایطی قرار دارم و حتی از این فرصت نیز برای مطالع بیشتر استفاده می کردم. بنابراین نباید اجازه داد که هیچ مسئله سد راه تلاش و موفقیت شما شود. 

خلاصه مطالب

در این مقاله پیشنهادات از تجربیات پشت کنکوری های موفق به همراه نکاتی که در مصاحبه بیان کرده بودند، ذکر شد. از آنجا که خاطرات و حرف های یک پشت کنکوری موفق می تواند برای همه داوطلبان بسیار راه گشا باشد، سامانه ایران تحصیل از طریق شماره های مندرج در جدول این امکان را در اختیار متقاضیان عزیز قرار داده تا از تجربیات نفرات برتر و رتبه برخوردار شوند. دوستان گرامی می تواند د همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب با همکاران ما در ارتباط باشند.

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پشت کنکوری های موفق بیشتر از چه مدارسی هستند؟ 

طبق آمار، اغلب قبولی های کنکور امسال از مدارس نمونه دولتی بودند.

نفرات برتر در مواجه با شکست چکار می کنند؟

ویژگی بارزی که در مصاحبه با پشت کنکوری های موفق تجربی و همه رشته های دیگر دیده می شوند، ایمان به باورهای خود و توکل به خداست.

چگونه مانند رتبه ها، برای پزشکی درصدهای بالایی بیاوریم؟

در این مقاله 10 پیشنهاد از تجربیات پشت کنکوری های موفق آمده است که می توانید مطالعه فرمایید. 

چگونه مانند پشت کنکوری های موفق درس بخوانیم؟

نمی توان یک عامل را برای رتبه ها مشخص کرد، اما در مشاوره ایران تحصیل می توانید از خاطرات پشت کنکوری های موفق و برنامه ریزی دقیق بهره مند شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

    برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)