ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ | ایران تحصیل

مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ کلیه مشمولین خدمت سربازی که به دنبال کسری و خرید خدمت نظام وظیفه می باشند ، می توانند در صورت اطلاع از مناطق عملیاتی برای کسر خدمت سربازی اقدام نمایند.  در ادامه به پاسخ سوال مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ خواهیم پرداخت.

خدمت در مناطق عملیاتی برای کسر خدمت چه تاثیری خواهد داشت؟

کدام مناطق از کشور جز مناطق عملیاتی سربازی محاسبه می شوند؟

چگونه می توانیم در مناطق عملیاتی سربازی خدمت کنیم؟

حداکثر کسری که میتوان برای مناطق عملیاتی گرفت چند ماه است؟

 

جهت اطلاع دقیق از مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ و مناطق عملیاتی برای کسر خدمت ، نحوه اخذ پروژه برای کسری خدمت سربازی با مشاورین و متخصصین سازمان نظام وظیفه تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مناطق عملیاتی چیست؟

 

مناطق عملیاتی چیست؟ سازمان نظام وظیفه عمومی مناطق مختلفی را تقسیم بندی می نماید و با استفاده از این تقسیم بندی، مشمولین خدمت سربازی که در این مناطق خدمت خود را می گذرانند ، می توانند واجد شرایط کسر خدمت سربازی شوند. کسری خدمت سربازی راه های مختلفی دارد که یکی از این راه ها مربوط به مناطق عملیاتی سربازی می باشد.

مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ منطق عملیاتی شامل دو منطقه می باشد. یک نوع از مناطق شامل مناطق محروم و بد آب و هوا می باشد و نوع دوم مناطق عملیاتی و جنگی امنیتی خواهند بود. بنابراین تمامی سربازان که خدمت سربازی خود را در این مناطق بگذارنند ، مشمول کسر خدمت سربازی می شوند. شایان ذکر است که مناطق مختلف با توجه به جدید ترین تغییرات خدمت سربازی تعیین می گردد.

مشمولین عزیز توجه داشته باشند که توضیحاتی که در رابطه با مناطق عملیاتی چیست و همچنین مناطق مشمول کسری خدمت ارائه می گردد ، برای مشمولین خدمت سربازی غیر بومی خواهد بود. مناطق عملیاتی برای کسر خدمت شامل مناطقی می باشند که بد آب و هوا بوده و یا مناطق مرزی در کنار کشورهای همایسه می باشند.

 

 

 

 

مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ مناطق عملیاتی سربازی شامل دو منطقه به صورت کلی می باشد که هر یک از این مناطق به چندین شاخه و منطقه قابل تقسیم می باشند.

 

 

 

 

لیست مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟

 

کسری خدمت برای مناطق عملیاتی و جنگی نیز 3 ماه می باشد. بنابراین کل مدت خدمت سربازی برای این دسته از افراد 18 ماه خواهد بود. با توجه به جدیدترین جزئیات خدمت نظام وظیفه ، کلیه مشمولینی که در این مناطق در حال خدمت سربازی می باشند ، می توانند از این معافیت ها استفاده نمایند. لازم به ذکر است که اطلاع دقیق از این شرایط را می توان از جمله الزامات قبل از دریافت دفترچه ثبت نام خواهد بود.

همانطور که ذکر گردید ، مناطق عملیاتی شامل مناطق با آب و هوای بد می باشند. در رابطه با اینکه به چه میزان گذراندن سربازی در این مناطق می تواند موجب کسری خدمت سربازی شود به منطقه ای که شما در آن مشغول خدمت می باشید وابسته خواهد بود. به عنوان مثال مدت کسری خدمت برای مناطق بد آب و هوا دو ماه می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل در سربازی برای آن دسته از داوطلبانی که در این مناطق مشغول به خدمت می باشند نیز شرایط مخصوص به خود را خواهد داشت.

مشمولین عزیز توجه داشته باشد که با توجه به سنوات موجود، برخی از رشته ها در سازمان های مختلف چنانچه بتوانند پروژه ای را بر عهده گیرند و به انجام برسانند ، خواهند توانست مشمول کسری خدمت سربازی گردند. با توجه به مشاوره رایگان نظام وظیفه می توانند از کلیه شرایط کسری و معافیت خدمت سربازی آگاه شوند و به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابند.

 

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

مناطق عملیاتی برای کسر خدمت

 

مناطق عملیاتی برای کسر خدمت
مناطق عملیاتی برای کسر خدمت

 

مناطق عملیاتی برای کسر خدمت برای هر منطقه، با تعداد ماه های متفاوتی اقدام به کسر خدمت سربازی می نماید که برای آشنایی شما مشمولین عزیز و گرامی در جدول زیر تعداد ماه های کسر خدمت برای عملیات مختلف را ارائه خواهیم نمود. شایان ذکر است که مناطق عملیاتی از پیش مشخص شده است و سربازانی که در این مناطق قرار خواهند گرفت مشمول این طرح خواهند گردید.

 

درصد جانبازی میزان کسر خدمت
5 الی 10 درصد 2 ماه
11 الی 15 درصد 4 ماه
16 الی 20 درصد 5 ماه
21 الی 24 درصد 8 ماه

 

 

برای اطلاع از آیین نامه جدید معافیت پزشکی کلیک کنید.

 

کسری خدمت جبهه

مدت سابقه جبهه میزان کسر خدمت
6 تا 8 ماه 2 ماه
9 تا 11 ماه 3 ماه
12 تا 14 ماه 4 ماه

 

در رابطه با اینکه مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ باید بگوییم شامل مناطق زیادی در هر استان می باشد و این موضوع بستگی به استان و محلی است که شما باید خدمت خود را در آنجا بگذاریند. بنابراین مناطق عملیاتی برای کسر خدمت تنها شامل این لیست نخواهد شد. همچنین این لیست شامل لیست کاملی از کسر خدمت نمی باشد.

چنانچه مایل به اطلاع دقیق از مناطق عملیاتی برای کسر خدمت در سراسر کشور می باشید، می توانید با استفاده از شماره تلفن های 9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید تا به اطلاعات جامع و کاملی در این رابطه دست یابید.

 

 

جهت اطلاع از شرایط سرباز معلم کلیک کنید.

 

کسر خدمت

 

کسر خدمت
کسر خدمت

 

کسر خدمت برای سربازی دارای شرایطی است که مطابق با قوانین سازمان نظام وظیفه برای افراد با شرایط زیر ، می توانند از طرح مذکور استفاده نمایند.

کسر خدمت ایثارگران : آن دسته از مشمولینی که قبل از سال 90 به سن مشمولیت رسیده اند ولی بنا به دلایل قانونی همانند معافیت تحصیلی، نسبت به اخد دفترچه سربازی اقدام ننموده اند، شامل این طرح می گردند و می توانند با توجه به ضوابط موجود ، از کسری خدمت و اعزام استفاده نمایند.

 

 

جهت استفاده از مشاوره تخصصی نظام وظیفه راهنمای اخذ معافیت کلیک کنید.

 

 

کسر خدمت فرزند : برای سربازان متاهلی که دارای فرزند می باشند نیز، به ازای هر فرزند از سه ماه کسر خدمت برخوردار خواهند شد. برای این دسته از افراد تفاوتی در رابطه با خدمت در مناطق عملیاتی و غیره وجود نخواهد داشت. به همین دلیل چنانچه واجد شرایط و ضوابط باشند، خواهند توانست نسبت به دریافت این کسری اقدام نمایند.

کسر خدمت خدمت نخبگان نیز با توجه به دستور مقام معظم رهبری که با توجه به آن، آن دسته از علم آموزانی که عضو بنیاد نخبگان می باشند و شامل سرمایه انسانی می باشند ،می توانند از کسر خدمت بهره مند گردند. لازم به ذکر است که این شرایط در طرح مناطق عملیاتی قرار نخواهد گرفت.

 

طرح های پژوهشی برای استفاده از کسر خدمت سربازی توسط چه کسانی نظارت می شود؟

طرح های پژوهشی در هر  رشته و متناسب با هر سازمانی متفاوت خواهد بود. پس از دریافت طرح های مورد نظر و انجام آن ها، طرح ها توسط کارفرماهای مربوطه بررسی و نظارت خواهند گردید و پس از تائید ، به انجمن علمی نخبگان برای بررسی بیشتر ارسال خواهد شد.

من در حال نوشتن پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد می باشم و موضوع پایان نامه بنده بسیار تازه و جدید می باشد. آیا می توانم از طرح کسری پروژه استفاده نمایم؟

نوشتن پایان نامه در صوزتی شامل این طرح می گردد که دانشجو و یا مشمول خدمت ، موضوع پایان نامه خود را با سازمان مربوطه هماهنگ نموده باشد. ولی پایان نامه های از پیش نوشته شده و آماده شامل این طرح نخواهد گردید.

آیا می توان همزمان برای امریه ثبت نام نمود و همچنین از طرح های پژوهشی برای کسر خدمت سربازی استفاده کرد؟

آیا در پاسخ مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ بین سازمان های مختلفی تفاوتی وجود دارد؟

مدارک لازم برای تشکیل پرونده نخبگان چیست؟

من در یکی از رشته های مهندسی تحصیل نموده ام. آیا می توانم با استفاده از طرح های مذکور و انجام پروژه های تحقیقاتی ، از کسری خدمت سربازی استفاده نمایم؟

چگونه می توانم به لیست تمامی مناطق عملیاتی برای کسر خدمت سربازی دست یابم؟

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟  و همچنین یافتن پاسخ سوالات خود می توانید با شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید تا به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابید.

 

 

مطالب مرتبط

معافیت سربازی کفالت

تحصیل در سربازی

تاریخ اعزام به خدمت با مدرک لیسانس

سنوات مجاز تحصیل در دانشگاه

امریه سربازی

ثبت نام آزمون استخدامی شرکت نفت

مناطق عملیاتی برای کسر خدمت

حداکثر کسری خدمت سربازی برای خدمت در مناطق عملیاتی چند ماه است؟

مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟

3/5 - (22 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

323 دیدگاه دربارهٔ «مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علی گفت:

    سلام و عرض ادب
    من 30 سالمه و اهل مهاباد هستم و دو ماه آموزشی رو به پایان رسوندم حالا بعد از تقسیم نیروی زمینی ارتش مهاباد استان آذربایجان غربی افتادم
    1- پدرم در سال 67 در سپاه سرباز بوده است یعنی منطقه عملیاتی
    2- متاهل هستم
    3- دو سال بسیج فعال هستم

    می خواستم بدونم کلا چند ماه باید خدمت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره 096480 تماس بگیرید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی + شرایط قانون 1403

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی یکی از بهترین پروژه‌ها برای محصلانی به شمار می‌رود که دارای مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از جوانان بعد از اتمام دانشگاه، پیدا کردن کار متناسب با رشته آنهاست. از...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • کسری بسیج دانش آموزی چیست؟

    کسری بسیج دانش آموزی چیست؟ شرایط، میزان و مدارک

    آیا شما هم به دنبال راه‌هایی برای کم‌کردن مدت‌زمان خدمت مقدس سربازی خود هستید؟ یا شما هم برای کاهش خدمت سربازی هیچ سهمیه یا شرایط خاصی ندارید؟ یکی از راه‌های آسان برای کم‌کردن زمان خدمت سربازی گرفتن کسری خدمت است....
  • پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح + ارگان ها | irantahsil

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مزایای بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، خیلی از جوانان و مشمولان خدمت سربازی به دنبال روشی هستند تا بتوانند مهارت‌هایی یاد بگیرند. این امر از طریق پروژه کسری خدمت امکان‌پذیر است، بنابراین...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)