ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش + لیست ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش بنابر نیاز وزارت آموزش و پرورش، ظرفیت های پذیرش مختلفی را در نظر می گیرند.

پس از بررسی، لیست شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش به سازمان سنجش و آموزش کشور تحویل داده می شود و لیست مذکور در قالب دفترچه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش جهت اطلاع از شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش از طریق دانلود دفترچه مورد نظر می توانند اطلاعات لازم را کسب کرده و با بررسی کردن رشته های شغلی تربیت معلم و دبیری، به طور همزمان با تکمیل فرم ثبت نام شغل مورد نیاز خود را انتخاب نمایند.

 

جهت اطلاع از شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش

همان گونه که اشاره شد، با توجه به اعلام نیاز وزارت آموزش و پرورش هر سال امکان دارد که رشته های شغلی ارائه شده هر شهر و همچنین نوع رشته های دبیری و فرهنگی ارائه شده و ظرفیت های مورد پذیرش در هر یک از استان ها با یکدیگر متفاوت باشد.

هر ساله از سوی سازمان سنجش، لیست شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش اعلام می گردد. داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست با اطلاع از استان ها و شهرهای خواستار جذب نیروی دبیر سال جاری و نیز بررسی رشته های شغلی دبیری ارائه شده در هر شهر همزمان با تکمیل ثبت نام خود شغل محل مورد نظر خود را نیز از طریق دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش انتخاب کنند.

به همین خاطر جهت آگاهی متقاضیان استخدام رشته های شغلی فرهنگیان در ادامه لیست شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش و نیز ظرفیت های ارائه شده رشته های شغلی هر یک از این شهرها و استان های کشور را قرار داده ایم، با ایران تحصیل همراه باشید.

مشاوره تخصصی استخدام اموزش پرورش

 

برای کسب اطلاع از نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش روی لینک بزنید.

 

 

آزمون استخدام آموزش و پرورش

مسئولیت امور آموزشی کودکان و نوجوانان و نیز تربیت معلم را در کشور بر عهده وزارت آموزش و پرورش کشور می باشد.

نحوه جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش از دو روش آزمون استخدامی (ماده 28) و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان انجام می گیرد.

همچنین شرایط استخدام آموزش و پرورش شامل مواردی است که در لینک به تفضیل به آن پرداخته شده است.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش، در طول سال های اخیر اغلب همراه با آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی برگزار شده است.

 

رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش

رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش

 

رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش

آزمون استخدامی در تمام رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی تا ارشد، هر ساله برگزار می شود و هزاران نفر گزینش می شوند.

دو روش جهت استخدام در آموزش و پرورش وجود دارد.

۱) شرکت در آزمون استخدامی
۲) پذیرش از طریق آزمون سراسری توسط سازمان سنجش

هر ساله در طی برگزاری آزمون رشته های استخدامی آموزش و پرورش، هزاران نفر گزینش می شوند. گزینش نهایی، مشروط به طی کردن موفق آزمون جامع دوره یک ساله مهارت اندوزی و انجام مصاحبه و معاینات پزشکی است.

 

 

جهت اطلاع از منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام آزمون مورد نظر متقاضیان علاقمند به شرکت در آزمون استخدامی دبیری فرهنگیان امری ضروری است تا متقاضیان با مشکل رو به رو نشوند.

به واسطه سازمان سنجش و آموزش کشور زمان این آزمون مشخص می گردد. هر استان در استخدام کردن دبیران جدید نیازی های متفاوتی دارند، به همین خاطر سازمان سنجش هر ساله با توجه به نیاز هر استان سهمیه‌ای در نظر می‌گیرد و افراد مناسب را با برگزاری یک آزمون فراگیر از میان علاقمندان، استخدام می‌کند.

در ابتدای کار، اطلاعات مهمی توسط سازمان سنجش در رابطه با تاریخ و زمان ثبت نام، شرایط استخدام آموزش و پرورش و ثبت نام، ضوابطی که داوطلبان باید رعایت کنند، منابع مورد نیاز و هزینه ثبت نام را به اطلاع داوطلبان می‌رساند. داوطلبان نیز می بایست در موعد مشخص شده، نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و آمادگی لازم را جهت شرکت در آزمون پیدا کنند.

مطابق با اطلاعیه های قبلی بنا بر آن بود که ثبت نام این آزمون در اردیبهشت ماه انجام گیرد اما هنوز اطلاعیه دقیقی در مورد زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش منتشر نشده است. 

 

 

جهت اطلاع از روند اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

مراحل ثبت نام آزمون استخدام آموزش دبیری

تمامی مراحل ثبت نام آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد و احتیاجی به مراجعه جهت انجام ثبت نام به نهادهای مختلف نمی باشد.

پس از اعلام زمان ثبت نام، می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام چنانچه دارای شرایط لازم هستید، می توانید جهت تکمیل فرآیند ثبت نام خود مراحل زیر را سپری نمایید:

۱) پس از ورود به سایت سازمان سنجش بر روی گزینه “آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی” کلیک نمایید. از منوی سمت راست سایت نیز، با کلیک بر روی گزینه استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی می توانید وارد صفحه اصلی ثبت نام شوید.

۲) در مرحله بعد با کلیک بر روی عبارت “خرید کارت اعتباری” و پرداخت هزینه ثبت نامی به تکمیل مراحل ثبت نامی خود می پردازید.

۳) بعد از اینکه داوطلب، عملیات خرید کارت اعتباری را با موفقیت انجام داد، در مرحله سوم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش می بایست برای بار دوم به بخش ثبت نام در آزمون استخدامی رفته و شماره سریال کارت اعتباری خود را وارد نمایید.

۴) پس‌از وارد کردن شماره سریال می‌توانید به قسمت ثبت نامی و تکمیل اطلاعات شخصی و تحصیلی خود بروید. یک کد رهگیری پس از تکمیل اطلاعات، به شما داده می‌شود که باید آن را تا پایان فرآیند استخدامی نزد خود نگه دارید.

 

 

جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج مصاحبه آموزش و پرورش و زمان و نحوه استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان  بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

■ تابعیت ایرانی داوطلب
■ اعتقاد به دین اسلام یا دیگر دین‌ های شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
■ پایبندی متقاضی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
■ عدم اعتیاد به هیچگونه موا مخدری مطابق با ضوابط مهم استخدام آموزش و پرورش
■ دارا بودن کارت پایان خدمت برای آقایان
■ عدم سوء سابقه از مهم‌ترین شرایط عمومی استخدامی
■ برخورداری از سلامت کامل روحی و جسمی داوطلب
■ عدم ممنوعیت استخدام متقاضی از نظر قانونی برای استخدام در دستگاه‌های دولتی
■ برخورداری داوطلب از شرایط سنی مذکور ( سن 20 تا 25 سال برای داوطلبان با مدرک دیپلم، حداکثر 30 سال برای داوطلبان با مدرک فوق دیپلم، حداکثر 35 سال سن برای داوطلبان با مدرک لیسانس، 40 سال تمام برای داوطلبان با مدرک فوق لیسانس و دارا بودن حداکثر 45 سال برای داوطلبان با مدرک دکتری )

 

 

جهت دریافت سوالات مصاحبه استخدام آموزش و پرورش بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

شرایط اختصاصی آزمون استخدام در آموزش و پرورش

■ دوره یک ساله مهارت آموزی می بایست توسط داوطلبانی که در آزمون پذیرفته می‌شوند، گذرانده شود.

چنانچه داوطلبی از شرکت در دوره‌های در نظر گرفته شده خودداری کند، به منزله انصراف او تلقی می‌شود و در نتیجه داوطلبان انصرافی باید مبالغی را به عنوان خسارت پرداخت نمایند.

■ جهت اطلاع از چگونگی ثبت نام و شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه کسب مهارت، آن دسته از داوطلبانی که جزو پذیرفته‌ شدگان رشته‌های استادکاری هستند باید به سایت دانشگاه تربیت شهید رجایی مراجعه نمایند.

■ پذیرفته‌شدگانی که به عنوان آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی انتخاب شده اند، باید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند.

■ در زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، کلیه داوطلبان می بایست مدرک روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و گواهینامه بین‌المللی کار با کامپیوتر را دریافت کرده باشند.

در صورت نداشتن این مدارک، باید تعهد دهند که قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی آن را اخذ می‌کنند.

■ داوطلبانی که می‌خواهند در عناوین شغلی استادکاری شرکت کنند باید مدرک تحصیلی کاردانی پیوسته را داشته باشند. آن دسته از داوطلبانی که مدرک آن‌ها کاردانی ناپیوسته است باید حتما دیپلم هنرستان را اخذ کرده باشند.

■ پس از نهایی شدن استخدام و قبل از اشتغال به کار، امکان تغییر محل خدمت توسط داوطلب وجود ندارد چرا که تمامی نقل و انتقالات بر اساس قوانین خاص آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

■ قبل از اینکه داوطلب به عنوان معلم کار خود را آغاز کند باید سوگندنامه معلم را ادا کرده و آن را امضا کند.

■ تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، مراکز تربیت معلم و دانشگاه تربیت شهید رجایی به وزارت آموزش و پرورش تعهد دارند و نمی‌توانند در آزمون استخدامی سال آینده شرکت نمایند.

همان گونه که پیش تر اشاره شد، هر ساله استخدام آموزش و پرورش تحت نظر سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین وزارت آموزش و پرورش و توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود.

 

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 

آموزش و پرورش هر استان بر اساس نیاز های شهر های تابعه رشته های شغلی دبیری و فرهنگی مورد نیاز خود را به وزارت آموزش و پرورش کشور اعلام می کند.
 
در مرحله بعد لیست استان ها و شهرهای مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش از سوی این وزارتخانه به سازمان اداری و استخدامی اعلام می شود.

در آخر با اتمام هماهنگی های لازم صادر شده، دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون برای آغاز ثبت نام از سوی سازمان سنجش منتشر می شود.
 
به طور معمول پ، هر ساله با توجه به افزایش نیاز های روزافزون کشور در زمینه آموزشی و فرهنگی و بازنشسته شدن نیروهای قدیمی تر در تمامی شهرها و استان های کشور نیاز به استخدام دبیران و فرهنگیان جدید پدید می آید.

در طول سال های اخیر اغلب رشته های استخدامی جهت ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در تمامی شهرها و استان های کشور ارائه شده است.

 

 

جهت اطلاع از نحوه گزینش آموزش و پرورش و  استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش

شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش، استخراج شده از دفترچه شرایط استخدام عبارتند از:

▪︎استان آذربایجان شرقی (کد ۱۰)
▪︎استان آذربایجان غربی (کد ۱۱)
▪︎استان اردبیل (کد ۱۲)
▪︎استان اصفهان (کد ۱۳)
▪︎استان البرز (کد ۴۰)
▪︎استان ایلام (کد ۱۴)
▪︎استان بوشهر (کد ۱۵)
▪︎استان تهران (کد ۱۶)
▪︎استان چهارمحال و بختیاری (کد ۱۷)
▪︎استان خراسان جنوبی (کد ۱۸)
▪︎استان خراسان رضوی (کد ۱۹)
▪︎استان خراسان شمالی (کد ۲۰)
▪︎استان خوزستان (کد ۲۱)
▪︎استان زنجان (کد ۲۲)
▪︎استان سمنان (کد ۲۳)
▪︎استان سیستان و بلوچستان (کد ۲۴)
▪︎استان فارس (کد ۲۵)
▪︎استان قزوین (کد ۲۶)
▪︎استان قم (کد ۲۷)
▪︎استان کردستان (کد ۲۸)
▪︎استان کرمان (کد ۲۹)
▪︎استان کرمانشاه (کد ۳۰)
▪︎استان کهگیلویه و بویراحمد (کد ۳۱)
▪︎استان گلستان (کد ۳۲)
▪︎استان گیلان (کد ۳۳)
▪︎استان لرستان (کد ۳۴)
▪︎استان مازندران (کد ۳۵)
▪︎استان مرکزی (کد ۳۶)
▪︎استان هرمزگان (کد ۳۷)
▪︎استان همدان (کد ۳۸)
▪︎استان یزد (کد ۳۹)
▪︎خارج از کشور (کد ۴۱) 

 

 

جهت دریافت مقاله شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۳ برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مرکز مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

2/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «شهرهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش + لیست ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام. استان فارس چه شهرهاییش نیروی زبان انگلیسی میخواد؟تو دفترچه ندیدم

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . باید دفترچه را بررسی بفرمایید برای سال جدید این موارد تغییر میکند

  2. Avatar photo هوشمند گفت:

    سلام میتونیم برای ازمون دبیری “هر شهری ” جز محل سکونت یا تولد خودمون رو ثبت نام کنیم یا فقط مرکز استان ها؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بله می توانید اما شانس قبولی شما پایین تر می آید

  3. Avatar photo زهرا حدادی گفت:

    سلام من متولد ۱۳۵۴ هستم کارشناسی ارشد برنامه ریزی امور فرهنگی متأهل و دو فرزند و همسر جانباز آیا می توانم تو آزمون دبیری شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام باید بررسی بشه

  4. Avatar photo فردین گفت:

    من مدیریت جهانگردی دارم میتونم ثبت نام کنم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز تا قبل از انتشار دفترچه نمیشود نظر قطعی داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)