ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط جدید معافیت سربازی گلبول های قرمز ۱۴۰۳ + مراحل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
معافیت سربازی گلبول های قرمز
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط جدید معافیت سربازی گلبول های قرمز ۱۴۰۳ مشخص شد. بر اساس این قوانین، مشمولانی که دارای اختلالات ارثی گلبول های خون می باشند، بایستی ابتدا معاینات سه گانه را انجام داده و در صورت تشخیص و تائید پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه و مسئولان ذیر ربط، بسته به نوع و شدت اختلال به آن ها معافیت دائم یا معاف از رزم تعلق خواهد گرفت. گفتنی است که برای ثبت درخواست اینگونه معافیت ها باید از طریق دفاتر پلیس + 10 اقدام صورت گیرد.

در این مقاله خواهیم دید که معافیت سربازی گلبول های قرمز تحت چه شرایطی ارائه می شود و مراحل مورد نیاز برای انجام معاینات و دریافت کارت معافیت از چه قرارند. همچنین، در صورت مواجهه با هر گونه سوال و یا دریافت راهنمایی می توانید با کارشناسان نظام وظیفه ایران تحصیل تماس گرفته و توضیحات جامع و کامل را دریافت کنید.

 

 

جهت اطلاع از جدیدترین تغییرات معافیت سربازی گلبول های قرمز و همچنین طرح سوالات خود در این زمینه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

منظور از معافیت سربازی گلبول های قرمز چیست؟

 

منظور از معافیت سربازی گلبول های قرمز چیست؟

 

نیروی های نظامی هر کشوری باید از زبده ترین و سالم ترین افراد باشند تا بتوانند آن سرزمین را در مقابل دشمنان و تهدیدات محافظت نمایند. از سوی دیگر، حفظ سلامت روحی و جسمی این نیروها به عنوان سرمایه های نظام بسیار اهمیت دارد. از همین رو، سازمان نظام وظیفه در میان لیست بیماری های معافیت پزشکی، بندهایی را به افرادی که دارای مشکلات خونی هستند اختصاص داده است. به عنوان مثال، می توان از معافیت سربازی پلاکت خون در این زمینه نام برد.

همچنین، یکی دیگر از بیماری های خونی که می تواند مشکلات گوناگونی را برای بدن بوجود آورد، اختلالات گلبول قرمز است. گلبول های قرمز یکی از اصلی ترین و فراوان ترین سلول های خونی هستند که وظیفه انتقال اکسیژن از شش به بافت های بدن را بر عهده دارند. در حال نرمال، مساحت کل گلبول های قرمز در خون بین 3000 تا 3500 متر می باشد. بعلاوه، سطح این سلول ها بزرگ و ارتجاعی است تا بتوانند اکسیژن را به راحتی از میان عروق خونی عبور دهند.

حال امکان دارد که گلبول های قرمز از حالت یا تعداد نرمال و طبیعی برخوردار نباشند و به نوعی دچار اختلال باشند. در چنین مواردی معافیت سربازی پزشکی گلبول های قرمز برای شخص صادر می شود. چرا که افراد دارای این اختلال با مشکلاتی همچون خستگی، تنگی نفس، مشکل در تمرکز، ضربان سریع قلب و … مواجه می شوند.

برای اطلاع از کفالت مادر کلیک کنید.

شرایط جدید معافیت سربازی گلبول های قرمز

برای اخذ معافیت سربازی گلبول های قرمز، برخورداری از شرایط قید شده در آیین نامه جدید معافیت پزشکی الزامی است. پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه باید وجود اینگونه اختلالات را تشخیص و ثبت نمایند و مسئولان ذیربط بایستی آن را به تائید برسانند. همانطور که می دانید سه نوع معافیت در نظام وظیفه وجود دارد که عبارتند از معافیت دائم، معافیت موقت و معافیت از رزم.

اختلالات گلبول های خون تنها شامل معافیت دائم و معافیت از رزم می شوند. بسته به شرایط مشمول و میزان شدت و ضعف بیماری، نوع معافیت مشخص می گردد. برای آشنایی بیشتر، در جدول زیر شرایط جدید معافیت سربازی گلبول های قرمز را ذکر نموده ایم.

 

نوع اختلال نوع معافیت
اوالوسیتوزیز بیش از ۴۰ درصد معافیت دائم
 لوالوسیتوزیز˂ ۱۵ معاف از رزم

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

مراحل معاینه معافیت گلبول های قرمز

 

مراحل معاینه معافیت گلبول های قرمز

 

همانطور که اشاره شد، از جمله مراحل لازم برای اخذ معافیت سربازی گلبول های قرمز ، انجام معاینات پزشکی است. در حقیقت این اولین مرحله برای دریافت هر گونه معافیتی اعم از معافیت معافیت پزشکی پوست ، معافیت پوکی استخوان و به طور کلی تمامی بیماری ها به شمار می ورد. برای این منظور، سه مرحله در نظر گرفته شده است. در زیر می توانید مراحل گرفتن معافیت های پزشکی را مطالعه فرمایید.

 

  1. پزشک اولیه معاینات اولیه را انجام می دهد: البته این گام برای تمامی اجباری است و زمانی که فرد خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی می کند، می بایست گذراندن این مرحله سلامت جسمی و روحی آن ها مورد بررسی قرار گیرد. نتیجه معاینه در برگه معاینه درج و مهر و امضا می گردد. مشمولان از نظر سلامت جسمی و روحی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند:
  • دسته اول : مشمولانی که هم از لحاظ روحی و هم جسمی سالم می باشند و ملزم به گذراندن دوره خدمت می باشند.
  • دسته دوم : مشمولان دارای اختلالات روانی جزئی، بیماری یا نقص عضو که به دلیل دشواری در انجام امور رزمی، معاف از خدمات رزمی خواهند بود.
  • دسته سوم: مشمولان دچار عدم رشد یا بیماری های جسمی یا روانی درمان پذیر. به علت لزوم تحت درمان قرار گرفتن، معافیت موقت به آن ها تعلق می گیرد.
  • دسته چهارم : مشمولان دارای نقص عضو، اختلالات روانی یا بیماری ای علاج ناپذیر. به موجب ناتوانی از انجام خدمت وظیفه عمومی، معافیت دائم می گیرند.
  1. شورای پزشکی بیمارستان معاینات دوم را انجام می دهد: این شورا مورد تائید نیروهای مسلح بوده و بایستی وضعیت مطرح شده در برگه معاینه اولیه به تائید آن ها برسد.
  2. شورای پزشکی نظام وظیفه معاینات نهایی را انجام می دهد: شورایی متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح در مورد وضعیت مشمول رای گیری کرده و رای اکثریت به عنوان ملاک در نظر گرفته می شود.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

 تفاوت معافیت دائم و معافیت از رزم گلبول های قرمز

با توجه به موارد فوق الذکر، تنها معافیت های سربازی گلبول های قرمز به معافیت از رزم و معافیت دائم اختصاص دارد. همانطور که از نام آن پیداست، معافیت دائم یعنی فرد به طور کلی از انجام خدمت وظیفه مبرا است و به او کارت معافیت دائم تعلق می گیرد. کارت معافیت سربازی پزشکی برای ارائه در ادارات و سازمان ها معتبر بوده و شخص هیچ مشکلی از نظر وضعیت خدمت وظیفه نخواهد داشت.

اما در معافیت از رزم، مشمول موظف به حضور در یگان محل خدمت می باشد. با این تفاوت که از انجام خدمات رزمی که برایش دشوار و خطرآفرین است، معاف می گردد. برای مثال، بر اساس شرایط جدید معافیت سربازی گلبول های قرمز که در جدول بالا ذکز شد، افراد دارای لوالوسیتوزیز˂ ۱۵ به دلیل شدت کمتر اختلال، مانعی برای حضور در سربازی ندارند، اما باید مراقبت های لازم از طرف سازمان وظیفه نیز به منظور پیشگیری از آسیب های احتمالی در نظر گرفته شود.

 

 

مراحل دریافت کارت معافیت سربازی

به منظور دریافت کارت معافیت سربازی گلبول های قرمز گذراندن چند مرحله الزامی است. برای رفاه حال مشمولان گرامی، این مراحل را به طور خلاصه شرح می دهیم. چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتری بودید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

  • مراجعه به یکی از دفاتر پلیس + 10 و دریافت و تکمیل دفترچه راهنمای خدمت
  • اخذ برگه واکسیناسیون و برگه معاینه اولیه
  • تزریق واکسن که مختص مشمولان می باشد و پر کردن برگه واکسیناسیون
  • مراجعه به پزشک مورد تائید نظام وظیفه و پر کردن فرم خود اظهاری ( در صورت وجود هر گونه بیماری، سوابق باید در این برگه درج شود)
  • انجام معاینه و تائید پزشک معتمد
  • ارائه مدارک لازم به پلیس + 10 و به ثبت رساندن درخواست معافیت سربازی گلبول های قرمز
  • اخذ مدارک مورد نیاز برای تحویل به شورای پزشکی
  • اخذ برگه معرفی به بیمارستان به وسیله پست
  • انجام معاینات تخصصی در بیمارستان
  • تحویل نتیجه معاینه به بیمارستان و آن ها نیز نتایج را به مراجع ذی صلاح ارائه می دهند
  • اخذ دعوتنامه به منظور حضور در شورای پزشکی به آدرس درخواست کننده
  • حاضر شدن در کمیسیون پزشکی و بررسی شرایط معافیت پزشکی و بررسی مدارک مربوطه
  • صادر شدن کارت معافیت بشرط تائید شورا

 

 

مشاوره و راهنمای دریافت معافیت سربازی گلبول های قرمز

شاید بتوان گفت که اکثر مشمولان خدمت سربازی به دنبال راهی برای اخذ معافیت و نگذراندن دوره خدمت هستند. اما رسیدن به چنین امری به آسانی نبوده و تنها تحت شرایط خاصی امکانپذیر است. به عنوان معافیت کفالت، معافیت تحصیلی و مهم از همه معافیت پزشکی که ما به یکی از موارد آن در این مقاله اشاره کردیم. البته ممکن است که برخی از مشمولان به دلیل عدم آشنایی با روند و جزئیات معافیت سربازی گلبول های قرمز با یک سری موانع روبرو شوند که بهتر است در این مورد با افراد آشنا با قوانین نظام وظیفه مشورت نمایند.

یکی از خدمات مهمی که سامانه ایران تحصیل برای همه مشمولان عزیز خدمت سربازی در نظر گرفته است، بخش مشاوره سربازی آنلاین و تلفنی می باشد که به طور اختصاصی به تمامی سوالات در این زمینه پاسخ داده می شود.

به ویژه، معافیت های پزشکی که چندین نوع بیماری را در بر می گیرد و آگاهی از بندهای آن برای بهره بردن از معافیت ضروری است. بنابراین، توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات کامل با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

 

 

خلاصه مطالب

با نگارش این مقاله سعی کردیم تا شرایط جدید معافیت سربازی گلبول های قرمز را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با نحوه و مراحل اخذ معافیت های دائم و معاف از رزم آشنا نمودیم.

همچنین، مواردی را در مورد نحوه دریافت مشاوره نظام وظیفه در حیطه انواع معافیت های ذکر کردیم. با این وجود، کارشناسان نه تنها در این زمینه بلکه در مواردی همچون آخرین تغییرات قوانین سربازی، کسری خدمت، نحوه گرفتن امریه، شیوه درخواست اعتراض به کمیسیون، و حتی استخدامی های ارگان های نظامی آماده ارائه تمامی راهنمایی های لازم می باشند. برای این منظور می توانید در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در ارتباط باشد.

 

 

جهت اطلاع از جدیدترین تغییرات معافیت سربازی گلبول های قرمز و همچنین طرح سوالات خود در این زمینه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

نحوه معاینه پزشکی سربازی

استعلام معافیت تحصیلی

شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی

معافیت سربازی گلبول های قرمز

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط جدید معافیت سربازی گلبول های قرمز چیست؟

در این مقاله می توایند تمامی شرایط لازم برای اخذ معافیت گلبول های قرمز را مطالعه فرمایید.

علت اختصاص معافیت سربازی گلبول های قرمز چیست؟

افراد دارای این اختلال با مشکلاتی همچون خستگی، تنگی نفس، مشکل در تمرکز، ضربان سریع قلب و ... مواجه می شوند و ممکن است سلامت آن ها به خطر بیفتد.

مراحل دریافت کارت معافیت سربازی گلبول های قرمز چیست؟

تمامی مراحل دریافت کارت معافیت سربازی در این مقاله ذکر شده است. 

آیا می توان به نتیجه رای شورای نظام وظیفه مبنی بر عدم اخذ معافیت سربازی گلبول های قرمز اعتراض کرد؟

برای دریافت راهنمایی در این مورد می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور