ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت کفالت مادر 1403 + شرایط جدید، مدارک لازم و مراحل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۲۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
معافیت کفالت مادر
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس براس مشاوره تخصصی معافیت کفالت مادر

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت کفالت مادر یکی دیگر از انواع کفالت هایی است که فرد متفاضی در صورت داشتن شرایط آن، می تواند از این نوع معافیت استفاده کند. معافیت کفالت مادر باعث می شود تا هر فردی که مشمول خدمت است با توجه به شرایط خانواده خود  به خدمت نرود.

به طوری که در صورت داشتن شرایط کامل آن معافیت دائم  بگیرد. زیرا در برخی مواقع رها کردن خانواده برای رفتن به خدمت بسیار سخت خواهد بود و مشکلات زیادی را برای مادر  و سایر افراد خانواده ایجاد خواهد کرد.

بنابراین شما جهت آگاهی از شرایط معافیت کفالت مادر، شرایط معافیت کفالت مادر مطلقه و فاقد همسر به همراه مدارک مورد نیاز آن برای دریافت این معافیت، میتوانید با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید تا شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کنند.

منظور از معافیت کفالت مادر چیست؟

قوانین کفالت از مادر، قوانینی است که در صورت داشتن  شرایط آن می توانید از خدمت سربازی معاف شوید. به صورت کلی قوانین کفالت مادر انواع مختلفی دارد که در آن مشمولین دارای مادر فاقد شوهر (مادری که همسر آن فوت کرده و مجرد است)، مادر طلاق گرفته یا مادری که همسر آن در حال حاضر در زندان است، می توانند از این معافیت استفاده کنند.

هر کدام از این حالت ها برای خود قوانین و تبصره هایی دارند که شما با بررسی آن ها می توانید متوجه شوید که آیا شامل معافیت کفالت مادر می شوید یا نه؟

هزار و یک راه معافیت سربازی

مشاوره مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر شرایط خاصی دارد که هر فرد مشمولی که می خواهد از این شرایط استفاده کند باید آن را بداند و طبق آن مدارکش را تکمیل کرده و مرحله به مرحله کارش را طبق آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر پیش ببرد.

مشاوران ایران تحصیل، مشاوره دقیقی در این زمینه به شما خواهند داد و مراحل اخذ معافیت کفالت مادر را به شما توضیح خواهند داد.

📌 برای اطلاعات بیشتر در مورد کفالت سربازی چیست؟ روی لینک کلیک کنید.

سازمان نظام وظیفه ناجا به هر فردی که دارای شرایطی باشد که در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر آن آمده است، معافیت کفالت مادر را صادر می کند.

در حال حاضر شرایط خدمت نظام وظیفه به گونه ای شده است که برای جوانان روزهای سخت و راهی دشوار تلقی می گردد و هر طور شده دوست دارند از رفتن به خدمت سربازی اجتناب کنند. برای گرفتن معافیت مشاوران ایران تحصیل به مشمولین، مشاوره تخصصی نظام وظیفه ارائه خواهند کرد و به کلیه سوالاتی که دارند پاسخ می دهند.

📌 جهت معافیت کفالت مادربزرگ روی لینک کلیک کنید.

شرایط اصلی معافیت کفالت مادر

شرایط اصلی معافیت کفایت مادر به شرح زیر است:

🔶 هر فردی که بخواهد این نوع معافیت را بگیرد باید دو شرط اصلی را رعایت کند. اول آن که مادرش فاقد همسر باشد. یعنی یا پدرش فوت کرده باشد و یا مادر از همسرش جدا شده باشد، یعنی سرپرستی نداشته باشد تا از معافیت مادر فاقد همسر  استفاده کند

🔶شرط دوم این است که متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد.

🔶نداشتن غیبت سربازی نیز شرط سوم استفاده از معافیت کفالت مادر است. لذا شما برای دریافت این معافیت باید بلافصله بعد از رسیدن به سن 18 سالگی اقدام کنید.

🔶 دریافت این معافیت کمی راه دشواری دارد، اما با توجه به راهنمایی های مشاورین ایران تحصیل این راه دشوار را می توان هموار کرد و سریع تر به مقصود مورد نظر رسید.

🔶 رعایت زمان مشخص شده در آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر بسیار حائز اهمیت است. یعنی مادری که از همسرش جدا شده باشد به فرد مشمول برای این شرایط معافیت موقت داده می شود و اگر تا 30 ماه بعد از طلاق و یا فوت پدر مشمول ادامه داشته باشد،‌ پس از گذشت 30 ماه چنانچه مادر فاقد سرپرست باشد، معافیت موقت وی به معافیت دائم تبدیل خواهد شد.

🔶 این شرط تنها در این صورت مورد قبول خواهد بود که مادر 30 ماه و بیشتر باید شرایط خودش را حفظ کند و بدون سرپرست باشد و فرد 18 سال را رد کرده باشد تا بتواند این نوع معافیت را دریافت کند. در غیر این صورت معافیت دائم به متقاضی تعلق نخواهد گرفت.

🔶 هم چنین به یاد داشته باشید که اگر مشمولین خدمت برادر تنی بالای 18 سال داشته باشند نمی تواند از کفالت مادر استفاده کنند. مگر این که برادر تنی بزرگتر از او در شورای پزشکی اعلام کند که  توانایی نگهداری از مادرش را ندارد.

📌 برای مشاوره معافیت کفالت سربازی روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای دریافت معافیت مادر

شما برای دریافت معافیت کفالت مادر مدارک زیر را به  همراه داشته و برای ثبت درخواست خود اقدام کنید:

📓 برگ وضعیت مشمولین

📓 عکس ۳*۴ از مشمولین

📓 اصل شناسنامه و کپی تمام صفحات مشمولین

📓 اصل و کپی کارت شناسایی ملی مشمولین

📓 اصل و کپی گواهی آخرین مدرک تحصیلی

📓 برگه معاینه پزشکی

📓 کپی شناسنامه پدر و مادر و خواهران و برادران

📓 مدارک لازم جهت اثبات طلاق یا فوت پدر

برای اطلاع از مدارک کامل در سال جدید و معافیت رهبری به مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

📌 برای سوالات کمیسیون معافیت کفالت کلیک کنید.

مدارک لازم برای دریافت معافیت کفالت مادر 

انواع معافیت کفالت مادر

معافیت کفایت مادر به سه دسته تقسیم بندی می شود که در جدول زیر شرح داده شده است:

در صورت فوت پدر اگر فرد متقاضی تنها پسر بالای 18 سال خوانده باشد و غیبت خدمت سربازی نداشته باشد، می تواند برای کفایت مادری اقدام نماید.
اگر پدر در زندان باشد اگر پدر فرد متقاضی در زندان باشد فرد با توجه به شرایط می تواند کفایت مادر را بر عهده بگیرد.
طلاق والدین اگر پدر و مادر از هم طلاق گرفته باشند فرزند می تواند کفایت مادر را بر عهده بگیرد.

 

اگر فردی که پدرش در زندان باشد و بخواهد از کفالت مادری استفاده نماید باید دارای یکی از شرایط زیر باشد:

📗 باید برای مدت زمان حبس پدر بیش از یک سال مانده باشد و اگر از یک سال کمتر باشد به پسر معافیت تعلق نخواهد گرفت.

📗 نحوه محاسبه مدت زمان باقی مانده حبس پدر، از زمان 18 سالگی فرزند محاسبه خواهد شد. به این صورت که اگر فرزند 15 ساله باشد و از حبس پدر 3 سال و نیم باقی مانده باشد، فرزند معافیت نمی تواند بگیرد، زیرا در زمان 18 سالگی وی پدر تنها 6 ماه از حبسش باقی خواهد ماند و این کمتر از یک سال است.

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

معافیت کفالت مادر برای دو برادر

اگر شما برادری داشته باشید که او هم 18 ساله باشد تنها با انتخاب مادر یکی از شما دارای معافیت کفایت مادری خواهید شد.

اگر فرزند بزرگتر، از کفایت مادری استفاده کرده باشد و اکنون به دلایلی مانند بیماری نتواند سرپرست خانواده باشد، فرزند بعدی می تواند برای معافیت اقدام نماید. در صورت پرسش در این خصوص و شرایط معافیت کفالت مادر مطلقه می توانید از مشاورین ایران تحصیل کمک بگیرید.

مراحل دریافت معافیت کفالت مادر

اگر پس از مطالعه شرایط معافیت کفالت مادر تصمیم به دریافت معافیت کفایت مادری را دارید باید مراحل زیر را طی نمایید:

🔵 ابتدا شناسه دفترچه خدمت را از دفاتر پلیس +۱۰ و یا سایت نظام وظیفه دریافت نمایید.

🔵 سپس مدارک مورد نیاز را آماده کرده و تحویل پلیس +۱۰ دهید.

🔵 درخواست شما در سامانه ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد و تمامی استعلامات مورد نیاز انجام می شود.

🔵 در مرحله بعد متقاضی می تواند  پس از دو هفته به سازمان وظیفه عمومی به بخش امور کفالت ها مراجعه کرده و جواب استعلام خود را دریافت نماید.

🔵 پس از بررسی های نهایی برای تشکیل کمسیون به فرد پیامک و یا ایمیل ارسال خواهد شد.

🔵 اگر نیاز به شورای پزشکی به دلایلی مانند مریض بودن برادر بزرگتر داشته باشید، قبل از برگزاری کمسیون این پرونده در شورای پزشکی نیز مطرح شود.

🔵 اگر فرد مشمول در کمسیون رد شود می تواند به نتیجه اعتراض نماید و بر اساس قوانین، 2 ماه بعد جلسه محدد تشکیل خواهد شد.

توجه بفرمایید که کمسیون 10 دقیقه بوده و باید سوالات را از قبل بدانید تا بتوانید به درستی پاسخگو باشید و در کمسیون رد نشوید. پیشنهاد ما مشاوره با افراد خبره ایران تحصیل در این زمینه است. شما می توانید با تماس با شماره 9099075307 درخواست مشاوره کرده و از تجارب مشاورین ما جهت شرایط معافیت مادر مطلقه  و معافیت مادر فاقد همسر بهره مند شوید.

مراحل دریافت معافیت

📌 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای گام به گام اخذ معافیت کفالت سربازی روی لینک کلیک کنید.

اگر مادر بخواهد مجددا ازدواج کند می توان معافیت گرفت؟

اگر مادر بخواهد ازدواج کند در صورت اینکه قبل از موعد 30 ماه این کار را انجام دهد،‌ معافیت موقت باطل شده و دیگر تبدیل به معافیت دائم نمی شود. به همین خاطر برای ازدواج باید صبر کند تا موعد 30 ماه به اتمام برسد و بعد اینکار را انجام بدهد.

اما شرایط خاصی نیز دارد که می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمائید تا شما را راهنمایی کنند.

همچنین اگر پدری مفقود الاثر باشد و یا در حبس باشد نمی توان برای معافیت مادر فاقد همسر اقدام کرد و به این شرایط معافیت کفالت مادر تعلق نخواهد گرفت.

📌 برای مدارک لازم برای معافیت کفالت روی لینک کلیک کنید.

آیا به کمک طلاق توافقی می توان معافیت کفالت گرفت؟

برخی از والدین به دلیل آنکه فرزندشان بتواند از کفالت استفاده کند از هم طلاق می گیرند. این کار در آینده برای آن ها مشکلاتی را ایجاد می کند. اما حتما لازم نیست آن ها برای دریافت معافیت کفالت از هم طلاق بگیرند. بلکه می توانند  با طلاق توافقی نیز از معافیت مادر فاقد همسر استفاده کنند. البته طلاق توافقی با طلاق سوری و غیره اشتباه نگیرید.

حال اگر شما نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در مورد  معافیت کفالت به وسیله طلاق  توافقی والدین دارید می توانید  با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 جهت دریافت معافیت کفالت پدر روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

 

🎧 پادکست صوتی مقاله معافیت کفالت مادر 🎧

 

خلاصه مطلب

معافیت کفالت مادر، یکی از معافیت هایی است که مشمولین خدمت در صورت داشتن مادر بدون همسر می توانند از آن استفاده کنند. کفالت مادر برای خود انواع مختلفی دارد که در آن ممکن است مادر به دلیل فوت پدر، زندانی بودن پدر یا طلاق از او مجرد و تنها باشد که برای گرفتن کفالت آن مشمولین خدمت شرایط و ضوابطی را رعایت کنند.

در مورد هر کدام از مدارک مورد نیاز و مراحل دریافت و شرایط معافیت کفالت مادر در بالا به صورت مفصل صحبت کردیم. حال اگر شما هر گونه مشکلی و سوالی در این خصوص و شرایط معافیت مادر مطلقه، معافیت مادر فاقد همسر و آیین نامه کمیسیون معافیت کفالت مادر داشته باشید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 صحبت کنید.

جهت دریافت pdf کلیک کنید.

4.7/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس براس مشاوره تخصصی معافیت کفالت مادر

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بیمار بودن مادر در معافیت کفالت تاثیری دارد؟

خیر؛ سالم یا بیمار بودن مادر هیچ تاثیری در معافیت کفالت مادر ندارد.

برای اخذ معافیت کفالت مادر، فرد مشمول چه شرایطی باید داشته باشد؟

شرایط بسیاری جهت اخذ این معافیت وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان عدم غیبت سربازی و سرپرست خانواده بودن فرد مشمول را ذکر کرد.

نحوه اخذ کفالت مادر چگونه است؟

مشمولین برای این کار ابتدا باید دفترچه نظام وظیفه را تکمیل کرده سپس جهت راهنمایی بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرند یا به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

نظرات

424 دیدگاه دربارهٔ «معافیت کفالت مادر 1403 + شرایط جدید، مدارک لازم و مراحل»

  1. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام من ۱۹ سالم هست و تک فرزند مادر هستم و یه خواهر دارم که جفتمون از یک مادریم بعد پدرم فوت شده و دوتا داداش بزرگتر از خودمون از یه مادر دیگه دراومده و نمیدونستیم الان تنها کسی که از مادرم سرپرستی میکنه منم و اینکه ایا با وجود اونا مشکلی برای من داره یعنی معاف نمیشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما میتونید کفالت برای مادر خودتون بگیرید ولی در صورتی که غیبت نداشته باشید

  2. Avatar photo آراز گفت:

    سلام مادر پدر من ٤ ساله كه جدا شدن و من خودم ٢٦سالمه و يه برادر ١٩ ساله دارم و تمامي مسئوليته مادرم با منه و حتي برادرم پيش من كار ميكنه ميخوام بدونم آيا كفالت به من تعلق ميگيره ؟
    يعني راهي هست كه بتونم پيگيري كنم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید در صورتی غیبت نداشته باشید

  3. Avatar photo انصاری گفت:

    سلام امسال ۱۸ سالم میشه
    و اینکه از طلاق پدر و مادرم ۲۶ ماه میگذره
    خواستم بگم مشکلی پیش نمیاد چون ۳۰ ماه کامل نشده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در حال حاظر این امکان را دارید اقدام کنید برای کفالت مادر و گرفتن معافیت موقت و بعد از 30 ماه کامل معاف دائم برای شما لحاظ میکنند

  4. Avatar photo عرفان مسعودی گفت:

    سلام خسته نباشید

    من یک بردار بزرگتر از خودم دارم که معافیت کفالت منو وقتی کوچیک بودم گرفتش

    پدرم ۸ ساله که فوت کرده و مادرم حقوق بازنشستگی پدرم رو میگیره

    امکان اینکه مادرم عضو کمیته امداد بشه نیستش

    معافیت کفالت مادر طبق قانون جدید شامل من میشه؟

    میدونم برادرم بزرگتر دارم قانون تنها پسر بالای ۱۸ سال رو نقض میکنه…ولی بردارم از معافیت کفالت برای من استفاده کرده نه برای مادرم.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز شرط اول گرفتن معافیت کفالت تنها پسر بالای 18 سال بودن هست. ینی شما نباید برادر بالای 18 سال داشته باشید. فرقی نمیکند ایشون از چه معافیتی استفاده کرده باشند.

  5. Avatar photo مهران عیوضی گفت:

    سلام خسته نباشی
    معافیت کفالت مادری شرایط سنی برای مادر داره یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شرایط سنی برای مادر ندارد

  6. Avatar photo متین گفت:

    برای معافیت کفالت مادر باید حتما غیبت ها 0 باشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله باید وارد دوران غیبت نشده باشید

  7. Avatar photo ارش گفت:

    بعد اتمام معافیت موقت مادر(۲۷)،
    بردار کوچک تر ۲۱ روز بعدش ۱۸ ساله شود
    میشه معافیت دائم گرفت؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید می توانید برای دریافت کفالت مادر اقدام نمایید

  8. Avatar photo علی گفت:

    اگر بعد اتمام معافیت موقت مادر(۲۷)، بردار کوچک تر ۲۱ روز بعدش ۱۸ ساله شود، ایا معافیت دائم میشود؟
    و میشه معافیت دائم گرفت؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که غیبت سربازی نداشته باشید می توانید برای دریافت کفالت مادر اقدام نمایید

  9. Avatar photo آرش گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید اگر ینفر اعتباد به قرص داشته باشد میتواند به سربازی برود؟؟ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا سوال خود را واضح تر مطرح کنید

  10. Avatar photo ماهان گفت:

    من پدرم به جرم مالی زندانه الآنم 19 سالمه تک فرزند هستم میتونم کفالت بگیرم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      لطفا برای مشاوره دقیق تر و بررسی شرایط تون تماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت کفالت پدر

    معافیت کفالت پدر 1403 + شرایط جدید، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت پدر مختص اشخاصی می باشد که مشمول خدمت سربازی هستند و اگر بتوانند کفیل و سرپرست خانواده بشوند، می توانند طبق نظر کمیسیون نظام وظیفه از خدمت سربازی معاف گردند و کارت معافیت بگیرند. معافیت کفالت پدر بیمار...
  • معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال + شرایط، مدارک سال 1403

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال فقط برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها مشکلات جسمی یا روحی و روانی دارند. در سال‌های گذشته، جوانان بیشتر از 18 سال که پدر آنها 60 سال سن داشت، می‌توانستند معافیت...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر + شرایط، مدارک قانون 1403| iran tahsil

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر یکی از روش‌های نرفتن به خدمت سربازی به شمار می‌رود که شرایط خاصی دارد. بسیاری از افراد هستند که سربازی رفتن را نوعی اتلاف وقت می‌دانند. خیلی‌ها حاضر هستند روش‌های زیادی را برای معاف...
تماس با مشاور