ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت کفالت طلاق پدر و مادر + شرایط، مدارک قانون 1403| iran tahsil

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
معافیت کفالت طلاق پدر و مادر
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت کفالت طلاق پدر و مادر یکی از روش‌های نرفتن به خدمت سربازی به شمار می‌رود که شرایط خاصی دارد. بسیاری از افراد هستند که سربازی رفتن را نوعی اتلاف وقت می‌دانند. خیلی‌ها حاضر هستند روش‌های زیادی را برای معاف شدن از سربازی امتحان کنند.

خیلی از افراد هم هستند از راه‌های غیر‌معقولی استفاده می‌نمایند و در نتیجه با دردسر‌های زیادی روبرو می‌شوند. جالب است بدانید که معافیت سربازی از طریق طلاق صوری یکی از همین روش‌ها است. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مقاله از ایران تحصیل درباره معافیت کفالت طلاق پدر و مادر با شما بحث کنیم.

قانون معافیت کفالت طلاق پدر و مادر چیست؟

معافیت سربازی از طریق طلاق صوری و یا طلاق والدین در اصل کسب معافیت خدمت از راه کفالت است. به عبارتی دیگر وقتی پدر و مادر از هم جدا شده باشند، فرد می‌تواند به دلیل گرفتن کفالت مادر خود، از سربازی معاف شود. اما اگر می‌خواهید چنین معافیتی بگیرید، باید یک‌سری مراحل را طی کنید.

درصورتی‌که کسی بخواهد با تبانی و به کمک طلاق صوری کارت معافیت بگیرد، با مشکلات حقوقی روبرو می‌شود. در این مسیر ما شما را راهنمایی می‌کنیم و شرایط گرفتن معافیت کفالت طلاق پدر و مادر را شرح می‌دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره معافیت کفالت مادر مطلقه، روی لینک آن کلیک کنید.

ما باتوجه‌به تجربیاتی که در این زمینه داریم و راه و چاه این مسیر را می‌شناسیم به همین علت می‌توانیم شما را راهنمایی کنیم. اما در کل دریافت معافیت کفالت طلاق پدر و مادر امکان‌پذیر است و سازمان نظام‌وظیفه با معین کردن شرایطی این کار را برای افراد متقاضی انجام می‌دهد.

قانون معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

همان‌طور که گفته‌شده گرفتن کارت معافیت از راه طلاق والدین و کفالت مادر نیازمند طی‌کردن یک سری مراحل است. در اولین مرحله یک کمیسیون هیئت رسیدگی معافیت‌های کفالت تشکیل می‌شود.

در این کمیسیون از فرد سؤالاتی می‌پرسند و پاسخ‌های که در این جلسه می‌دهید اهمیت زیادی دارد. این جلسه واقعا می‌تواند بر سرنوشت فرد تأثیر بگذارد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره کفالت طلاق در حین خدمت می‌توانید مقاله معافیت کفالت ایران تحصیل را بخوانید.

از طرفی دیگر اگر نیروی مصلح به طلاق صوری شک کن، ممکن است به دنبال تحقیق محلی برود. بعضی افراد بعد از این که طلاقشان ثبت شد به‌صورت موقت عقد می‌کنند. این‌گونه افراد امید دارند که زندگی مشترک خود را حفظ و فرزندشان را معاف کنند. در واقع غافل از آن هستند که ممکن است به‌خاطر این کار مجازات شوند.

شرایط معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

بر اساس آخرین تغییراتی که سازمان خدمت وظیفه عمومی برای معافیت در نظر گرفته است، فرد متقاضی باید شرایط عمومی و اختصاصی را رعایت کند. یعنی فرد باید به سن قانونی رسیده باشد و سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد.

همچنین دفترچه اعزام به خدمت او غیبت نداشته باشد. دیگر شرایط اختصاصی و عمومی شامل موارد زیر می‌شود:

  • در بین شرایط اختصاصی کفالت مادر مطلقه دیده می‌شود که طلاق‌نامه باید به‌صورت رسمی صادر شود و طلاق را در محضر ثبت کنند.
  • یکی دیگر از شرایط معافیت طلاق مادر این است که باید حداقل 30 ماه از طلاق گذشته باشد. یعنی قبل از این که فرد 16 سالش شود، باید والدینش جدا شوند. درغیر این صورت معافیت دائم نمی‌گیرد. اگر مدت زمان طلاق کمتر از 30 ماه باشد به فرد معافیت موقت موقت می‌دهند و قتی 30 ماه تمام شد معافیت دائم می‌شود. این شرط بیشتر جنبه بازدارندگی؛ چون خیلی از افراد نمی‌توانند به مدت 30 ماه منتظر بمانند.

شرایط معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

  • تک پسر بودن شرط دیگر معافیت کفالت طلاق پدر و مادر است. البته اگر برادر کوچک‌تر به سن قانونی نرسیده باشد و نتواند سرپرستی خانواده را به عهده بگیرد، این شرط پذیرفته می‌شود.
  • در پایان نباید مادر ازدواج مجدد کند و باید در زمان دریافت معافیت، فرزند سرپرستی مادر را قبول کند.

مدارک لازم برای دریافت معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

ما در این قسمت از مقاله ایران تحصیل می‌خواهیم مدارک لازم برای معافیت طلاق را برای شما شرح دهیم. مشمولانی که قصد دریافت معافیت کفالت طلاق پدر و مادر را دارند، می‌توانند با آماده‌کردن مدارک زیر به یکی از دفاتر پلیس+10 برود. سپس فرم درخواست معافیت کفالت را پر کند. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • نسخه اصلی و کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی والدین فرد مشمول را تحویل دهید.
  • نسخه اصلی و کپی شناسنامه فرد مشمول ارائه دهید.
  • نسخه کپی شناسنامه خواهران و برداران فرد متقاضی (فرقی ندارد تنی یا ناتنی باشند) همراه داشته باشید.
  • ارائه کپی و نسخه اصلی آخرین مدرک تحصیلی در دستتان باشد.
  • کامل‌کردن برگه یا فرم شماره 4( وضعیت فرد مشمول) را فراموش نکنید.
  • برگه واکسیناسیون مربوط به‌نظام وظیفه پر کنید.
  • برگه معاینه پزشکی برادر یا برادرانی که بیمار هستند و سنشان بیشتر از 18 سال است. این برگه را باید از شواری پزشکی وظیفه بگیرید و در آن درج شود که بردار شما به علت بیماری یا نقص نمی‌تواند از مادرتان نگهداری کند.
  • یک حساب عابربانک سپه به نام فرد متقاضی افتتاح کنید.
  • پاسخ ثبت‌احوال محل صدور شناسنامه والدین مینی بر تحولات سند سجلی آنها را بگیرید. در این سند تعداد فرزندان، طلاق، ازدواج، تغییرات سنی و احراز ثبت مشخص می‌شود. البته این مورد را خود نظام‌وظیفه پیگیری می‌کند. اگر این پاسخ‌نامه نباشد، کمیسیون کفالت مادر تشکیل نمی‌گردد.

مدارک لازم معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

  • برگه شماره 3 را پر کنید. این برگه استشهاد وضعیت مشمول به صورت محضری است و توسط سه نفر از بستگان سببی و نسبی امضا می‌شود. البته اگر بستگان در دسترس نباشند سه نفر از معتمدین محله می‌توانند این برگه را امضا نمایند.
  • برگه شماره 2 که برای درخواست معافیت است را باید پر کنید و تحویل دهید.
  • برگه شماره 1 دفترچه خدمت سربازی که حاوی اطلاعات فردی است باید پر شود.
  • 2 قطعه عکس 3 در 4 که تمام رخ فرد مشخص باشد.

معافیت کفالت طلاق پدر و مادر چقدر طول می‌کشد؟

اگر شرایط معافیت طلاق مادر را داشته باشید، باید به پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. سپس فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایید و سپس مدارک لازم برای معافیت طلاق را ارائه دهید. بعد از این که چند روز گذشت فرد از طرف سازمان نظام‌وظیفه فراخوانده می‌شود تا در کمیسیون معافیت شرکت نماید. طی‌کردن همه این مراحل زمان زیادی می‌برد و در انتها اگر ثابت شود که طلاق صوری نیست، کارت معافیت صادر می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مجازات طلاق صوری برای معافیت فرزند شاید برای شما خیلی گران تمام شود. اگر بفهمند طلاق صوری است، کارت معافیت باطل می‌شود و فرزند باید به سربازی برود. این‌گونه تمام تلاش‌های شما بی‌نتیجه می‌ماند و ممکن است فرد دچار تبعات حقوقی طلاق صوری شود. شاید این موضوع بارها به گوش شما هم رسیده باشد که طلاق والدین، یکی از بهترین راه‌های گرفتن معافیت کفالت طلاق پدر و مادر برای فرزندان محسوب می‌شود.

این موضوع در چند مدت اخیر موردتوجه خیلی از افراد قرار گرفته است. حتی شنیده می‌شود که خیلی از افراد برای فرار از خدمت با ظاهرسازی اقدام به طلاق والدین خود می‌کنند. چنانچه فرد متقاضی با مراجعه به پلیس +10 ادعای نگهداری و سرپرستی اعضای خانواده مثل مادر خود را به خاطر طلاق داشته باشد، باید اثبات کند.

مدت زمان دریافت معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

اگر فرد این موضوع را با مدرک رسمی و شرایطی که ذکر کردیم اثبات کرد، می‌تواند معافیت بگیرد. در این میان اگر زن و شوهر به لحاظ قانونی تمامی مراحل طلاق را به‌خاطر معافیت، ارثیه و گرفتن مستمری سپری کرده باشند، طلاق صوری است. طلاق صوری بیشتر در این طور مواقع انجام می‌شود:

  • مهاجرت
  • معافیت
  • گرفتن مستمری
  • ورود به مراکز دولتی
  • دریافت ارثیه بیشتر

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل درباره کفالت طلاق در حین خدمت مطالب زیادی به شما گفتیم که دانستن آن واجب است. ما سعی کردیم معافیت کفالت مادر را به طور واضح برای شما توضیح دادیم. اکنون که همه چیز را درباره معافیت کفالت طلاق پدر و مادر می‌دانید، زمانش رسیده است که برای این کار اقدام کنید. البته درصورتی‌که شرایط آن را دارید. معافیت کفالت طلاق پدر و مادر نیازمند طی مراحل بسیار زیادی است که ما آنها را در این مقاله به شما توضیح دادیم.

برای دانلود pdf این مطلب، روی لینک مربوط به آن کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افراد بیشتر به چه دلایلی طلاق صوری می‌گیرند؟

بیشتر افراد برای این که از امتیاز یا شرایط خاصی برخوردار شوند، طلاق صوری می‌گیرند، مثلاً دریافت معافیت سربازی برای فرزند، ورود به مراکز دولتی، مهاجرت، گرفتن ارثیه بیشتر و مستمری.

چند مدت بعد از طلاق فرد می‌تواند معافیت بگیرد؟

بعد از گذشتن 30 ماه از طلاق والدین فرد می‌تواند به دنبال گرفتن معافیت کفالت برود و به صورت دائم معاف شود.

اگر سازمان نظام‌وظیفه به صوری بودن طلاق شک کنند، چه اقداماتی انجام می‌شود؟

در این صورت از سازمان نظام‌ وظیفه یا نیروی مسلح افرادی را برای تحقیقات محلی به خانه یا محل زندگی فرد می‌فرستند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت کفالت پدر

    معافیت کفالت پدر 1403 + شرایط جدید، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت پدر مختص اشخاصی می باشد که مشمول خدمت سربازی هستند و اگر بتوانند کفیل و سرپرست خانواده بشوند، می توانند طبق نظر کمیسیون نظام وظیفه از خدمت سربازی معاف گردند و کارت معافیت بگیرند. معافیت کفالت پدر بیمار...
  • معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال + شرایط، مدارک سال 1403

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال فقط برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها مشکلات جسمی یا روحی و روانی دارند. در سال‌های گذشته، جوانان بیشتر از 18 سال که پدر آنها 60 سال سن داشت، می‌توانستند معافیت...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • معافیت کفالت مادر

    معافیت کفالت مادر 1403 + شرایط جدید، مدارک لازم و مراحل

    معافیت کفالت مادر یکی دیگر از انواع کفالت هایی است که فرد متفاضی در صورت داشتن شرایط آن، می تواند از این نوع معافیت استفاده کند. معافیت کفالت مادر باعث می شود تا هر فردی که مشمول خدمت است با...
تماس با مشاور