ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۴ تیر ۱۴۰۰
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
سوالات کمیسیون معافیت کفالت

سوالات کمیسیون معافیت کفالت

 

یکی از مواردی که برای مشمولین عزیز شبه و سوال زیادی به وجود می آورد، در رابطه با کفالت سربازی میباشد. در این مقاله از سایت ایران تحصیل برای رفع شبهات مشمولین عزیز می خواهیم در رابطه با سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۱۴۰۳ مطالبی را به شما عزیزان ارائه نماییم. با ما همراه باشید تا به ارائه سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه در ادامه بپردازیم.

 

 

 

جهت اطلاع دقیق از سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۱۴۰۳ و سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه و راهنمای اخذ فوری انواع معافیت کفالت – پزشکی و … با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس بگیرید

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

سوالات کمیسیون معافیت کفالت

قوانین و مصوبات تعیین شده اند که بر اساس آن سربازان نظام وظیفه می توانند از دروه ضرورت معاف شوند و بدون نیاز به گذراندن خدمت سربازی ، نسبت به تشکیل پرونده و همچنین انجام امور لازم اقدام نمایند. اولین سوال این است که چه افرادی می توانند از کفالت سربازی استفاده نمایند؟ مشمولینی که تنها فرزند می باشند و یا نگهدارنده پدر که نیازمند مراقبت می باشند و پدر آنان نمی تواند از خود اداره کند.

 

یکی دیگر از سوالات کمیسیون معافیت کفالت پرسیده می شود، در رابطه افرادی است که همسر فرد می باشند و در صورتی که واحجد شرایط تعیین شده باشند، می توانند از 30 ماه معافیت بهره مند گردند و یا حتی معاف دائم شوند. در صورتی که فرد تنها بردار تنی باشد و همچنین سرپرست خواهر که فاقد پدر می باشند باشد و یا فرزند ذکور محجور باشند.

 

در پاسخ به سوالات کمیسیون معافیت کفالت افرادی که یگانه فرزند هستند که سرپرست برادر می باشند و سن آنان کمتر از 18 سال می باشد و همچنین پدر ندارند. در صورتی که فرزند مورد نظر تنها نوه یا مراقبت کننده یا نگهدارنده جد باشد و هیچ فرزندی نداشته باشد یا جده همسر نداشته باشد و یا بدون فرزند باشد.

 

نوع دیگر معافیت کفالت سربازی برای آن دسته از مشمولینی است که همسر آنان فوت شده است و فرزندان آنان بیار کوچک می باشند و نیاز به مراقبات از فرزندان خود دارندتا زمانی که ازدواج ننموده باشند می توانند از معافیت استفاده نمایند. همچنین در صورتی که همسر آنان پس از ازدواج معلول شده باشند نیز می توانند از معافیت برخوردار شوند.

 

نوع دیگری از سوالات کمیسیون معافیت کفالت مربوط به افرادی است که پدر و یا پدر بزرگ دارند و نیاز به مراقبت کننده ای دارند. در صورتی که پدر و یا پدر بزرگ شما سن او 65 سال تمام باشد و نیزمند مراقبت باشد، می توانید با مراجعه به ساطزمان وظیفه نیوری انتظامی نسبت به دریافت معافیت اقدام نمایید. هر گونه سوال را می توانی با برقارای ارتباط با 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل به دست آورید.

 

معافیت کفالت زلزله زدگان

 

معافیت کفالت زلزله زدگان

معافیت کفالت زلزله زدگان

آن دسته از مشمولینی عزیزی که در زمره زلزله زدگان زند، بم، کرمان، اردبیل، بجنورد، بروجرد و دورد می باشند، می توانند در صورت دارا بودن شرایط معافیت، نسبت به دریافت این نوع معافیت اقدام نمایند. یکی از شرایط در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد این است که تمامی اعضای خانواده درجه یک آنان باید در زلزله فوت کرده باشند.

 

در صورتی که سرپرست خانواده فردی که مشمول خدمت سربازی است فوت نموده باشد و یا اینکه به علت معلولیت قادر به اداره امور خود نباشد و یا چاننچه فرزند دیگری نداشته باشد تا بتواند سرپرستی خانواده را بر عهده گیرد و فرد مورد نظر خارج ا زاستان باشدف در این صورت می تواند در ضمن مراجعه از شرایط لازم و کافی نسبت به استفاده از معافیت کفالت سربازی اقدام نمایند.

 

یکی دیگر از سوالات کمیسیون معافیت کفالت مربوط به مشمولین متاهلی می باشد که به دلیل فوت پدر و همچنین پدر همسر به علت زلزله همسر آنان در شهرستان دیگری که محل سکونت آنان می باشد قرار داد و به همین دلیل بدون سرپرست می باشد به همین دلیل نیازمند مراقبت است و این دسته از افراد می توانند از معافیت کفالت استفاده نمایند.

 

 

سوالات کمسیون معافیت کفالت آسیب دیدگان انفجار قطار نیشابور

از دیگر سوالات کمیسیون معافیت کفالت مربوط به افرادی است که در انفجار قطار آسیب دیده اند . آن دسته از مشمولینی که تمامی اعضای خانواده درجه یک آنان فوت شده است. و یا چنانچه سرپرست خانواده مشمول فوت نموده است و یا معلولیت دارد و به همین دلیل نمی تواند امور خانه را داره نماید همچنین فرزند دیگری ندارد سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد .

 

نوع دیگر معافیت مربوط به افراد متاهلی می باشد که فرزند خود را در این حادثه از دست داده اند و به همین دلیل نمی توانند امور خود را اداره نمایند. این دسته از مشمولین می توانند از معافیت کفالت سربازی اقدام نمایند. همچنین این دسته از مشمولینی عزیزی که متاهل بوده اند و بر اثر این حادثه منزل آنان آسب دیده است حداکثر تا یکسال پس از وقوع انفجار می توانند از معافیت کفالت سربازی بهره مند شوند.

 

لازم به ذکر است آن دسته از مشمولین عزیزی که ساکن استان های اذربایجان شرقی بوشهر می باشند و در رابطه با سوالات کمیسیون معافیت کفالت به دنبال پاسخ می باشند باید بگوییم که بر اساس ضوابط و همچنین قوانین تعیین شده برای این دسته از مشمولین اقداما لازم صورت خواهد پذیرفت.

 

 

 

سوالات کمیسیون معافیت کفالت نظام وظیفه

 

سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه

سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه

کلیه مشمولین عزیز توجه داشته باشند که سوالات ذکر شده برای پاسخ گویی هر یک از این مشمولین در رابطه با قوانین می باشد و بنابراین این سوالات مطرح شده با سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه متفاوت خواهد بود.در واقع سوالات کمیسیون همان سوالاتی است که واجدین سرای کفالت سربازی پس از مراجعه و همچنین تشکیل پرونده در جلسه بررسی از آنان سوال خواهد شد.

 

به طور کلی می توان گفت که عمده سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه مربوط به سنجش و صحت این است که ایا شما واقعا مشمول طرح های گفته شده می باشید یا خیر؟ همچنین این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند که مدارک شما تا چه حدی مورد تائید می باشند و از چه نوع معافیتی برخوردار خواهید شد؟ زیرا همانطور که می دانید ، نوع و ماه های معافیت برای هر یک ازمشمولین تفاوت می باشد.

 

برای دریافت سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه و همچنین اطلاع از کلیه سوالات کمیسیون معافیت کفالت می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه حتی ایام تعطیل  اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید تا در ارائه خدمات به شما عزیزان آماده پاسخگویی باشند.

 

مطالب مرتبط :

مناطق عملیاتی سربازی کجاست؟

شرایط سرباز معلم

استخدام سپاه پاسداران 

کسری خدمت سربازی

امریه سربازی

شرایط خرید خدمت

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه به چه صورت است؟

در مقاله به شرح کامل سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه پرداخته ایم به مطالعه بپردازید.

کمیسیون معافیت کفالت سربازی چیست؟

افراد برای دریافت معافیت کفالت باید از مهم ترین مرحله یعنی کمیسیون معافیت کفالت سربازی عبور کنند.

انواع معافیت کفالت سربازی کدام اند؟

معافیت کفالت پدر مسن، مادر بدون همسر، مادر طلاق گرفته، پدر بیمار، برادر صغیر، خواهر، جد یا پدربزرگ، جده یا مادربزرگ، فرزند، تک پسری، همسر و معافیت کفالت برادر کبیر بیمار است.

برای دریافت سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه به کجا مراجعه کنیم؟

برای دریافت سوالات کمیسیون کفالت نظام وظیفه می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

نظرات

47 دیدگاه دربارهٔ «سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo Reza گفت:

    سلام در کمیسیون ماده ۶ چه سوالات را از مشمول برای معافیت میپرسند بعد مجموع بینایی hmوfc چند درصد میشه معافیت شامل میشود؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که جمع نمره آستیگمات و نمره ضعیفی چشم با مدرک دیپلم بالای 6 و با مدرک لیسانس بالای 8 باشد معاف میشین

  2. Avatar photo میلاد گفت:

    سلام و عرض ادب واحترام بنده پدرم یک پاش پلاتین هست ولگن هم عمل کرده و بیماری صرع هم داره و همینطور پوکی استخوان وچند سالی هم تحت پوشش سازمان بهزیستی هست بنده این هست که بنده یه برادر بزرگتر داشتم که کفالت از طریق مادرش گرفته یعنی از مادر جدا هستیم و ازدواج کرده رفته پی زندگیش باتوجه به احتیاج پدر بنده به مراقبت چند درصد احتمال معافیت از طریق کفالت وجود دارد ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به نظام وظیفه مراجعه کنید تا شرایط شما در صورت نداشتن غیبت بررسی گردد.

  3. Avatar photo امیرحسین۰۰۷ گفت:

    سلام.وقت بخیر
    من میخوام کفالت مادرم رو بگیرم.پدرم رو چندین ساله از دست دادم و تک فرزند هستم
    میخواستم بدونم برای من هم کمیسیون کفالت تشکیل میشه یا فقط برای کسایی هست که طلاق گرفتن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      کمسیون تشکیل و شرایط بررسی می شود.

  4. Avatar photo حمید گفت:

    سلام اینجانب سال ۹۳ تحت پوشش بهزیستی با بینایی متوسط و فرزندم متولد۱۳۷۶/۱۲/۱۹ می باشد و مورخ ۱۳۹۴/۷/۳۱ترک تحصیل کرده و اینجانب در سال ۹۶ درخواست کمیسون دادم وشدیدرا از ۱۳۹۷/۹/۲۴تشخیص داده انددر حالی که در ۱۳۷۵/۱۲/۱۱در بیمارستان ۵۰۴ ارتش معاف پزشکی شده ام بعد از ارجاع به نظام وظیفه بابت توجیه غیبت اعلام کردند چون زمان سرباز شدن شدید نبوده و پدر نیاز به مراقبت نداشته و گفتند باید به سربازی برود و گواهی از همان دکتر ها که اعلام کردند از سال ۹۲ و ۹۳ بیماریشدید بوده و معافیت خودم را بردم اما گفتند فقط یکبار می توانید درخواست کفالت بدهید و نمی توانید از مراقب شما راشد و باید به یربازی برود چرا نمی توان مجدد کمسیون گرفت تا همان دکتر ها تاریخ که اشتباه ثبت دادند را درست کنند چرا باید اکنون سرباز شود و من نیاز به مراقبت دارم ایا با طرح جدید رهبری مبنی بر بخشش غیبت قبل ازدریافت دفترچه اماده به خدمت تا مهر امسال شامل حالش می شود ایا بعد از رفتن به سربازی می تواند بلافاصله درخواست کفالت مرا بدهد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در حین خدمت نسبت به درخواست معافیت کفالت اقدام نمایید.

  5. Avatar photo علی گفت:

    سلام من تنها پسر خانواده هستم و پدرم دیابت داره و دارو مصرف میکنه و کبد چرب هم داره و همینطور فشار خون هم داره. میخواستم بدونم میشه معافیت گرفت یا نه

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.اطلاعات داده شده برای تعیین معافیت شما کافی نمباشید.برای مشاوره با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

  6. Avatar photo علی گفت:

    سلام من تنها پسر خانواده هستم و پدرم دیابت داره و دارو مصرف میکنه و کبد چرب هم داره میخواستم بدونم که میتونم شرایط کفالت رو بگیرم یا نه

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.اطلاعات شما برای بررسی معافیت کافی نمیابشد.برای مشاوره با شماره 909907307 تماس بگیرید.

  7. Avatar photo ازاد گفت:

    سلام.پدرم ۴۳ سال سن و بازنشسته ناجا به علت موج گرفتگی اختلال استرس پس از سانحه شدید .بدون پاسخ به درمان و ناتوان کننده با سه بار سابقه بستری در بیمارستانهای ناجا و ۳۰ درصد جانباز نیروهای مسلح خودم تنها فرزند ذکور میباشم آیا معافیت تعلق میگیره یا ن

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله تعلق خواهد گرفت .

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت کفالت پدر

    معافیت کفالت پدر 1403 + شرایط جدید، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت پدر مختص اشخاصی می باشد که مشمول خدمت سربازی هستند و اگر بتوانند کفیل و سرپرست خانواده بشوند، می توانند طبق نظر کمیسیون نظام وظیفه از خدمت سربازی معاف گردند و کارت معافیت بگیرند. معافیت کفالت پدر بیمار...
  • معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال + شرایط، مدارک سال 1403

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال فقط برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها مشکلات جسمی یا روحی و روانی دارند. در سال‌های گذشته، جوانان بیشتر از 18 سال که پدر آنها 60 سال سن داشت، می‌توانستند معافیت...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر + شرایط، مدارک قانون 1403| iran tahsil

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر یکی از روش‌های نرفتن به خدمت سربازی به شمار می‌رود که شرایط خاصی دارد. بسیاری از افراد هستند که سربازی رفتن را نوعی اتلاف وقت می‌دانند. خیلی‌ها حاضر هستند روش‌های زیادی را برای معاف...
تماس با مشاور