ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام آزمون آیلتس 2023 + زمان و مدارک | ایران تحصیل

شرایط ثبت نام آزمون آیلتس
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام آزمون آیلتس 1403 اعلام شد. کلیه افرادی که متقاضی ثبت نام آزمون آیلتس هستند، می‌بایست از شرایط ثبت نام آزمون آیلتس اطلاع حاصل کرده و در ادامه اقدامات لازم را برای ثبت نام در این آزمون انجام دهند. دقت داشته باشید که در صورت نداشتن شرایط ثبت نام آزمون آیلتس امکان ثبت نام و حضور در سر جلسه امتحان را نخواهید داشت.

آزمون آیلتس با هدف بررسی و محاسبه توانایی‌های افرادی برگزار می‌شود که قصد تحصیل، کار یا زندگی در خارج از کشور را دارند. این آزمون به دو صورت عمومی (General Training) و آکادمیک (Academic Training) برگزار می‌شود. آزمون عمومی مختص کسانی است که در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی تحصیل می‌کنند. در طرف دیگر، آزمون آکادمیک برای افرادی است که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر را دارند. در این مقاله قرار است تا به طور کامل به شرایط ثبت نام آزمون آیلتس بپردازیم. چنانچه درباره این موضوع سوالی دارید، می‌توانید از طریق شماره تماس 9099075307 با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید. 

اهمیت اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون آیلتس

شاید این پرسش مهم برای شما مطرح شود که اهمیت اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون آیلتس چیست و چرا باید از آن‌ها مطلع بود؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما عرض کنیم که در صورت عدم اطلاع و یا عدم برخورداری از شرایط ثبت نام آیلتس مشکلاتی برایتان پیش می‌آید و فرصت ثبت نام و یا شرکت در آزمون آیلتس در اختیارتان گذاشته نمی‌شود.

بنر کال تو اکشن

زمان ثبت نام آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در ایران توسط مراکز و موسسه‌های مختلفی مانند آیلتس تهران، عصر دین و دانش، پروشات، دانشگاه آزاد و … برگزار می‌شود. این آزمون به طور کلی در سال حداکثر 48 بار و در ماه 4 ماه برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که زمان و تاریخ هر آزمون در هر مرکز، به صورت تفکیک شده و توسط همان مرکز مشخص خواهد شد.

اهمیت اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون آیلتس

 

برای اطلاع کامل از زمان ثبت نام آزمون آیلتس روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط ثبت نام آزمون آیلتس 1403

شرایط ثبت نام آزمون آیلتس

همه داوطلبانی که تمایل به شرکت در آزمون آیلتس 1403 دارند، باید قبل از هر چیزی نسبت به شرایط ثبت نام در این آزمون اطلاع حاصل کنند. البته با توجه به اینکه ثبت نام آزمون آیلتس شرایط خاصی ندارد، با این وجود ممکن است بعضی از مراکزی که این آزمون را برگزار می‌کنند شرایط دیگری را در نظر بگیرند. در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم تا به مهم‌ترین شرایط ثبت نام آزمون آیلتس اشاره کنیم:

✔ لازم است که داوطلب شرکت در آزمون آیلتس دارای کارت ملی و یا پاسپورت باشد.

✔ داوطلبین باید هزینه این آزمون را پرداخت کنند.

✔ برای شرکت در آزمون آیلتس باید از دو ماه قبل اقدامات لازم را جهت ثبت‌نام انجام دهید.

✔ در بعضی از مراکز برگزارکننده برای شرکت در آزمون آیلتس شرط سنی وجود دارد. بر اساس این شرط، داوطلبان شرکت در این آزمون باید 16 سال به بالا داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون آیلتس 1403

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، باید در بین مراحل حتما هزینه ثبت نام آزمون آیلتس 1403 را پرداخت کنند. این هزینه به طور میانگین 210 تا 250 دلار بوده که در ایران با توجه به تغییرات زیاد بازار ارز، هزینه ثبت نام آزمون آیلتس مبلغ 6 میلیون و 151 هزار و 40 تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که پرداخت این هزینه از طریق کارت‌های عضو شتاب امکان‌پذیر است.

علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام آزمون آیلتس، متقاضیان شرکت در این آزمون بایذ مدارک دیگری را برای ثبت‌نام ارائه دهند. در ادامه این قسمت از مقاله به این مدارک اشاره می‌کنیم:

✔ داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس باید فرم (IELTS Application Form) را از سایت مراکز مربوطه دریافت کرده و آن را تکمیل کنید. داوطلبان لازم است که این فرم را در روز آزمون همراه داشته باشند.

✔ اگر داوطلبان قبلا در آزمون شرکت کرده باشند، باید در روز آزمون کارنامه آزمون قبلی خود را همراه داشته باشند.

✔ داشتن عکس رنگی زمینه سفید الزامی است.

✔ داوطلبان باید دارای کارت ملی یا پاسپورت باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون آیلتس 1403

نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس

به جز کسب اطلاعاتی در رابطه با شرایط ثبت نام آزمون آیلتس آشنایی با نحوه ثبت نام این آزمون هم برای داوطلبانی که قصد شرکت در آن را دارند الزامی است. ثبت نام آزمون آیلتس به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه‌ای تحت عنوان my.ieltsessentials.com برای هر یک از افراد متقاضی و داوطلب دریافت مدرک آیلتس انجام می‌گیرد. اما توجه داشته باشید که آشنایی قبلی با مراحل لازم برای ثبت نام آزمون آیلتس نیز برای هر یک از افراد مایل به ثبت نام الزامی و مهم است.

البته توجه داشته باشید که سازمان سنجش آموزش کشور امکان ثبت نام در آزمون آیلتس را از طریق درگاه های اینترنتی تعدادی از مؤسسات مشهور در استان تهران نیز برای داوطلبان فراهم کرده است. آن‌ها می‌توانند با مراجعه به آن‌ها مراحل لازم برای ثبت نام آزمون آیلتس را انجام دهند. لازم به ذکر است که نحوه ثبت نام آزمون آیلتس در شماری از سامانه‌های این مؤسسات با دیگر مراکز تفاوت‌هایی دارد که قبل از اقدام برای ثبت‌نام باید از آن‌ها اطلاع حاصل کنید.

کال تو اکشن تماس

برای آشنایی کامل با ثبت نام آزمون آیلتس و راهنمای تصویری آن روی لینک کلیک کنید.

 

نکات مهم درباره آزمون آیلتس 1403

آن دسته از افرادی که تمایل به شرکت در آزمون آیلتس 2023 را دارند، علاوه بر همه مواردی که در مقاله گفته شد، باید یک سری نکات مهم دیگر را هم بدانند. در ادامه قرار است تا به طور جداگانه به هرکدام از این نکات بپردازیم:

🔶 آزمون آیلتس دارای 4 بخش نوشتن (Writing)، خواندن (Reading)، شنیدن (Listening) و صحبت کردن یا مکالمه (Speaking) است.

🔶 مدت زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه به این صورت که بخش (Listening) 30 دقیقه، بخش (Writing) 60 دقیقه، بخش (Reading) 30 دقیقه و بخش (Speaking) 11 تا 14 دقیقه تقسیم می‌شود.

🔶 در آزمون آیلتس، بخش‌های نوشتن (Writing)، خواندن (Reading)، شنیدن (Listening) در یک روز و بخش صحبت کردن یا مکالمه (Speaking) در همان روز امتحان و یا یک هفته قبل یا بعد از امتحان برگزار می‌شود.

🔶 نمره افراد در آزمون آیلتس از 0 تا 9 ارزیابی می‌شود. به طور معمول در این آزمون نمره 5 نمره متوسط و نمره 6 به بالا به عنوان نمره خوب در نظر گرفته می‌شود.

🔶 زمان و تاریخ برگزاری آزمون (Speaking) در روز امتحان مشخص شده و معمولا امتحان (Speaking) در عصر روز امتحان آغاز می‌شود.

🔶 اگر بیشتر از 2 سال از زمان دریافت کارنامه آزمون آیلتس گذشته باشد، آن مدرک فاقد اعتبار بوده و مورد پذیرش نخواهد بود.

 

📞 چنانچه پس از خواندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره شرایط ثبت نام آزمون آیلتس داشتید، می‌توانید با استفاده از شماره 9099075307 با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از اعلام نتایج آزمون آیلتس روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل به طور کامل به موضوع شرایط ثبت نام آزمون آیلتس پرداختیم. شما با خواندن این مقاله دریافتید که آزمون آیلتس به دو صورت عمومی و آکادمیک برگزار می‌شود. آزمون عمومی مختص کسانی است که در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی تحصیل می‌کنند. در طرف دیگر، آزمون آکادمیک برای افرادی است که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر را دارند. 

در این مقاله در مورد مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون آیلتس نیز گفته شد. شما در این باره متوجه شدید که برای شرکت در آزمون آیلتس، داشتن کارت ملی و یا پاسپورت الزامی است. علاوه بر آن، داوطلبان باید فرم (IELTS Application Form) را از سایت مراکز مربوطه دریافت کرده و آن را تکمیل کنند. لازم به ذکر است که داوطلبان باید این فرم را در روز آزمون همراه داشته باشند. این نکته هم حائز اهمیت است که در بعضی از مراکز برگزارکننده برای شرکت در آزمون آیلتس شرط سنی وجود دارد. بر اساس این شرط، داوطلبان شرکت در این آزمون باید 16 سال به بالا داشته باشند.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله شرایط ثبت نام آزمون آیلتس روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام آزمون آیلتس شامل چه مواردی می شود؟

از میان شرایط ثبت نام آزمون آیلتس می توان به داشتن کارت ملی و یا پاسپورت در زمان ثبت نام اشاره کرد.

اهمیت اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون آیلتس چیست؟

در صورت نداشتن شرایط لازم امکان ثبت نام برای افراد متقاضی وجود ندارد.

آیا شرایط ثبت نام آزمون آیلتس شرایط سنی را هم شامل می شود؟

بله. سن فرد متقاضی نباید از شانزده سال کمتر باشد.

بهترین راه کسب اطلاعاتی در مورد شرایط ثبت نام آزمون آیلتس چیست؟

بهترین راه کسب اطلاعاتی در مورد شرایط ثبت نام آزمون آیلتس برقراری تماس با مشاوران ایران تحصیل است.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «شرایط ثبت نام آزمون آیلتس 2023 + زمان و مدارک | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo پویا گفت:

    بخوام شرایط ثبت نام آزمون آیلتس رو از سایت آزمون سازمان سنجش ببینم کجای سایته باید برم؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      ابتدای سنجش در اطلاعیه ها مشخص شده است

  2. Avatar photo خاطره گفت:

    سلام میخواستم بدونم با سن 47 سال شرایط ثبت نام امتحان ایلتس رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      شرایط سنی ندارلد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیسانس به پزشکی خارج از کشور

    لیسانس به پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها

    شرایط تحصیل لیسانس به پزشکی در خارج از کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ در ابتدا کشور‌های که دوره‌های پزشکی را در مقطع کارشناسی برگزار می‌کنند و کشورهایی که دوره های ارشد لیسانس به پزشکی را برگزار می...
  • تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها | ایران تحصیل

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور با داشتن شرایط خاصی امکان‌پذیر است که در این مقاله از ایران تحصیل همه این شرایط را بررسی خواهیم کرد. همه افراد می‌دانند که تحصیل در رشته پزشکی نیاز به پرداخت هزینه زیادی...
  • دندانپزشکی رایگان خارج کشور

    دندانپزشکی رایگان خارج کشور 2024 + شرایط کشور ها

    افراد زیادی به دنبال تحصیل در دندانپزشکی رایگان خارج کشور هستند تا با کمترین هزینه در این کشورها مدرک دندانپزشکی خود را دریافت کنند. در حال حاضر کشورهای زیادی رشته دندانپزشکی را در کالج های خود ارائه می دهند و...
  • تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه های جهانی

    تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه های جهانی سال 2024 | irantahsil

    فارغ التحصیلانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، در ارتباط با تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه‌های جهانی در سال 2024 سؤال می‌پرسند و می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند از طریق سهمیه مربوط به المپیاد دانشجویی مهاجرت تحصیلی موفقی داشته باشند....
تماس با مشاور