ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه سنجش آموزش و پرورش aee.medu.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
سامانه سنجش آموزش و پرورش
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه سنجش آموزش و پرورش ، شامل موارد مختلفی می شود که ما در این بخش قصد معرفی سامانه aee.medu.ir را داریم. در این سامانه شما می توانید به دانلود سوالات امتحان نهایی بپردازید. البته این سامانه سنجش آموزش و پرورش شامل قسمت های مختلفی می شود که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با این سامانه داشتید ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • متقاضیان گرامی دقت فرمایید کلیه امور مربوط به سامانه سنجش آموزش و پرورش اعم از ثبت نام، ویرایش اطلاعات و ثبت درخواست ها به صورت اینترنتی از طریق نشانی اینترنتی aee.medu.ir انجام می گیرد.
  • در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در روند انجام امور در این سامانه می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید. شایان ذکر است ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تحصیلی خصوصی است که هیچ ارتباط سازمانی با سامانه سنجش آموزش و پرورش ندارد.

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با معرفی انواع سامانه های سنجش آموزش و پرورش از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سامانه سنجش آموزش و پرورش حتماً از مشاوران کمک بگیرید.

 

 

در مورد سامانه سنجش آموزش و پرورش ، aee.medu.ir چه می دانید؟

این سامانه سنجش آموزش و پرورش ، مرکزی است که در آن اطلاع رسانی های مربوط به آموزش و پرورش کل کشور انجام می شود و نام آن مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی می باشد. در این سایت می توانید انواع دستورالعمل ها ، امتحانات نهایی و تشکیلات سازمانی را مشاهده کنید. اگر می خواهید سوالات امتحان نهایی تمامی مقاطع و همچنین تمامی دوره ها از جمله بزرگسالان و روزانه را مشاهده کنید می توانید وارد این وبسایت شوید.

 

 

برای ورود به سامانه استعلام مدرک پیش دانشگاهی وارد لینک مربوطه شوید

 

 

روش دانلود سوالات امتحان نهایی از سامانه سنجش آموزش و پرورش چگونه است؟

پس از برگزاری امتحان نهایی هر سال ، شما می توانید برای دانلود سوالات اقدام نمایید. پس از قرارگرفتن سوالات روی وبسایت ، کافی است به آدرس aee.medu.ir  مراجعه کرده و طبق مراحل زیر برای دانلود سوالات اقدام کنید.

ابتدا آدرس aee.medu.ir را جستجو کرده و وارد سامانه سنجش آموزش و پرورش شوید.

در هنگام ورود به سایت ، می توانید از منوی راست صفحه ، گزینه امتحانات نهایی را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه را دیده باشید ، متوجه مقطع های مختلف نیز خواهید شد که  سوالات هر کدام به صورت جداگانه آورده شده است.

حالا وارد صفحه ای از سامانه سنجش آموزش و پرورش می شوید که در آن نام هر رشته به صورت جداگانه و همچنین هر دوره به صورت جداگانه آمده است که شامل دوره های روزانه و بزرگسال می شود.

 

 

برای کسب اطلاعات کاربردی در رابطه با نحوه ورود به سامانه azmoon.albmedu.ir کلیک کنید.

 

 

معرفی دیگر بخش های سامانه

در منوی سمت راست اولین منو مربوط به منوی امتحانات است که می توانید در این منو به دانلود سوالات امتحان نهایی بپردازید.

در قسمت دوم منویی با عنوان بخش نامه ها وجود دارد. در این منو می توانید تمامی بخش نامه ها را با جزییات کامل مشاهده کنید.

در ادامه لیست بخش نامه های موجود در حال حاضر وبسایت را آورده ایم.

 

 

بخشنامه عدم قبول انتقال نمرات دی ماه به شهریور بخشنامه  مربوط به تسری بند 3 ماده 3 وظایف و اختیارات کمیسیون خاص استان
بخشنامه شیوه نامه اجرایی صدور گواهینامه و اصلاح مشخصات بخشنامه شیوه نامه اجرایی صدور گواهینامه و اصلاح مشخصات
بخشنامه تسری مصوبه 915 شورای عالی آموزش و پرورش برای نظام جدید آموزشی بخشنامه استعلام استفاده از بند های 8 و 9 ماده 3 آئین نامه وظایف
بخشنامه استعلام استفاده از بند هاي 3 و 7 ماده 3 آيين نامه ساماندهي وظايف بخشنامه ماده واحده تمدید مربوط به  رشته های مهارتی شاخه فنی
بخشنامه اعلام نظر در زمینه تطبیق بخشنامه اعلام نظر در زمینه تطبیق
بخشنامه صدرو  الکترونیکی تائیدیه تحصیلی فارغ التحصیلان بخشنامه دستورالعمل اجرایی ساماندهی امور مدارس منحل شده
بخشنامه  مربوط به تسری بند 3 ماده 3 وظایف و اختیارات کمیسیون خاص استان بخشنامه تسری بند 7 ماده 3 وظایف و اختیارات کمیسیون خاص استان

 

 

در قسمت آخر منو نیز گزینه ای با نام تجربیات برتر قرار دارد که در آن تعدادی بخشنامه قرار داده شده است و می توانید مشاهده نمایید.

در سمت چپ سامانه سنجش آموزش و پرورش نیز لینک های مفیدی که ممکن است مورد نیاز دانش آموزان باشد ، مشاهده می کنید .

 

 

aee.medu.ir

 

 

نحوه مشاهده کد سوابق تحصیلی در وبسایت aee.medu.ir  چگونه است؟

همانطور که در قسمت های فوق اشاره کردیم با ورود به سامانه سنجش آموزش و پرورش ، می توانید از منوی سمت چپ به تعدادی از منوهای دیگر نیز دسترسی داشته باشید. یکی از این موارد مشاهده کد سوابق تحصیلی می باشد.

برای مشاهده کد سوابق تحصیلی اگر فارغ التحصیل دوره متوسطه هستید ، لازم است شرایط خاصی را داشته باشید تا اجازه دسترسی و مشاهده کد سوابق تحصیلی به شما داده شود. در ادامه شرایط افرادی را که توانایی مشاهده کد سوابق تحصیلی را ندارند ، بررسی می کنیم. اگر فردی فارغ التحصیل سال های قبل از سال 84 باشد نمی تواند از منوی سمت چپ سامانه سنجش آموزش و پرورش ، کد سوابق تحصیلی خود را مشاهده نماید. اگر فردی فارغ التحصیل از شاخه فنی و کاردانش تا قبل از شهریور ماه سال 95 باشد ، نمی تواند این کد را مشاهده کند. افرادی که فارغ التحصیل از نظام های ترمی واحی در نظام قدیم آموزشی هستند نیز نمی توانند در سامانه aee.medu.ir ، اطلاعات خود را مشاهده نمایند. افرادی که مدرک دیپلم نظام قدیم خود را از مدارس غیر ایرانی خارج از کشور دریافت کرده باشند نیز نمی توانند این کد را بگیرند. برای افراد پیش دانشگاهی نیز اگر فرد مدرک خود را قبل از سال 91 دریافت کرده باشد نمی تواند این کد را مشاهده نماید.

توجه داشته باشید که داوطلبان واجد شرایط لازم است حتماً این کد را از سامانه سنجش آموزش و پرورش دریافت کرده و در هنگام ثبت نام کنکور درج نمایند. اگر فردی دانش آموز نظام جدید باشد در این سامانه می تواند اطلاعات هویتی خود را نیز مشاهده نماید. از آنجایی که اطلاعات درج شده در سامانه سنجش آموزش و پرورش aee.medu.ir  ، به سایت سنجش فرستاده خواهد شد به همین دلیل دانش آموزان در صورتی که کوچک ترین مغایرتی مشاهده کردند لازم است اطلاع رسانی نمایند.

 

 

جهت آشنایی با نحوه ورود به سامانه دانش آموزی سناد snd.medu.ir بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

مهمترین اخبار درج شده در سامانه شامل چه مواردی می شود؟

سامانه سنجش آموزش و پرورش ، aee.medu.ir یکی از وبسایت های خبرگزاری نیز هست و می توانید در آن آخرین اخبار درج شده در رابطه با موضوعات مختلف تحصیلی را مشاهده نمایید. ما در این قسمت قصد داریم مهمترین اخبار درج شده در این وبسایت را بررسی کنیم.

قابل توجه متقاضیان ثبت نام در آزمون سراسری سال جدید ، برای ثبت نام در کنکور سال جدید لازم است از تاریخ 12 بهمن تا 18 بهمن به وبسایت سنجش مراجعه نمایید و ثبت نام اولیه خود را انجام دهید که افراد مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیز لازم است کد سوابق تحصیلی خود را از وبسایت مربوطه دریافت نمایند. در صورت هر گونه مغایرت باید اطلاع رسانی شود.

 

 

امکانات سامانه aee.medu.ir

 

 

معرفی سایر سامانه های مهم آموزش و پرورش

ما در موارد فوق سعی کردیم تمامی اطلاعات مربوط به سامانه سنجش آموزش و پرورش و aee.medu.ir  را در اختیار شما قرار دهیم. در این قسمت قصد معرفی سایر سامانه های مربوط به آموزش و پرورش را داریم که می توانید ، برای کسب اطلاعات کاربردی از آن ها استفاده نمایید. یکی از این موارد سامانه امین در آدرس edu.medu.ir می باشد که در ادامه امکانات و کاربردهای این سامانه را بیشتر بررسی خواهیم کرد. این سامانه مربوط به امور فارغ التحصیلان است و در آن گواهی های پایان تحصیلات البته پس از طی کردن مراحل کنترلی ، صادر می شود.

 

 

برای ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

امکانات و ویژگی‌ها سامانه فارغ التحصیلان امین

سامانه سنجش آموزش و پرورش امین برای هوشمند کردن اطلاعات دانش آموزان و صدور مدرک الکترونیکی فارغ التحصیلی ، تاسیس شده است. البته امکانات دیگری مانند امکان انجام کنترل روی اطلاعات ، دریافت اطلاعات فارغ التحصیلی ، گزارش انواع خطاها ، مراحل اداری مربوط به مغایرت گیری امتحانات نهایی ، ارائه گواهی پایان تحصیلات ، صدور دفاتر فارغ التحصیلی ، نگهداری از سوابق عملیات ، امکان انجام اصلاح مشخصات دانش آموزان و… در این سامانه وجود دارد.

 

 

معرفی سامانه aee.medu.ir

 

 

مراحل صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

همانطور که می دانید یکی از کاربردهای اصلی سامانه امین ، صدور مدرک فارغ التحصیلی است که در ادامه مراحل صدور این مدرک را در سامانه سنجش آموزش و پرورش امین بیشتر بررسی خواهیم کرد.

قبل از بررسی مراحل لازم است یک سری نکات را بدانید. در ابتدا لازم است مسئولان مدرسه با ورود به آدرس edu.medu.r عملیات مربوط به فارغ التحصیلی را در که در دو قسمت قبل تایید اولیه منطقه و بعد از تایید اولیه منطقه قرار دارد ، تکمیل نمایند.

سپس باید از طریق سامانه سنجش آموزش و پرورش دانا ، یک سری عملیات ابتدایی انجام شود و فایل های مورد نیاز ارسال گردد.

 

 

برای ورود به سامانه استعلام مدرک پیش دانشگاهی وارد لینک مربوطه شوید

 

 

مراحل انجام فرآیند فارغ التحصیلی دانش آموزان در سامانه امین

در ابتدا دانش آموز لازم است به سایت edu.medu.ir وارد شود. در این سایت نام کاربردی و پسورد وارد شده و روی انجام عملیات فارغ التحصیلی ، کلیک کنید. سپس در قسمت عملیات اصلی گزینه مشاهده اطلاعات دانش آموزی را بزنید تا بتوانید اطلاعات دانش آموزی را مشاهده نمایید و از صحت آن ها مطمئن شوید. اگر از صحت اطلاعات مطمئن بودید لازم است گزارش 290 را مشاهده نمایید و تیک تایید اطلاعات را بزنید. این گزارش و تایید آن به منزله تایید تمامی اطلاعات است پس قبل از انجام این کار از صحت اطلاعات موجود در آن مطمئن شوید.

 

 

معرفی سامانه های سناد و دانا آموزش و پرورش

در این قسمت قصد داریم دو مورد از سامانه های مهم آموزش و پرورش به نام های سناد و دانا را بررسی کنیم. سامانه سناد برای ثبت نام دانش آموزان است که امکانات مختلفی دارد. یکی از امکانات سامانه سنجش آموزش و پرورش سناد ، فراهم کردن ثبت نام دانش آموزان جدید است که پس از وارد کردن کد ملی ثبت نام انجام خواهد شد. البته در این سایت امکان ثبت نام از اتباع و پذیرش گروهی آن ها برای مدارس منحل شده نیز وجود دارد. پس از ثبت نام عموماً دانش آموزان کلاس بندی و تعریف رشته می شوند که در این سامانه امکان آن نیز وجود دارد. ثبت نمران تیز در این سامانه توسط معلمان انجام می شود که مدیر مدرسه ابتدا باید دبیر را در سامانه تعریف کرده و اجازه دسترسی را برای وی مشخص کرده باشد .

سامانه سنجش آموزش و پرورش دانا نیز به نوعی مکمل دیگر سامانه ها است. اما دانا محیطی نرم افزاری دارد و مکمل سامانه ها است و به صورت سیستمی تعریف شده است.

کاربرد های سامانه دانا شامل ، ثبت نام دانش آموزان  برای  مقاطع مختلف تحصیلی ، کلاس بندی ، لیست حضور غیاب معلم ، چاپ کارنامه ، تاییده تحصیلی و … می شود.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب به بررسی سامانه سنجش آموزش و پرورش در aee.medu.ir پرداختیم  و سعی کردیم تمامی امکانات و قسمت های مختلف این سامانه را بررسی نماییم. از آنجایی که ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و هر روز به تعداد داده های مختلف در سطوح مختلف افزوده می شود ؛ هرروز شاهد ظهور سیستم های جدید الکترونیکی نیز هستیم که سیستم های دانش آموزی تنها یک مورد از آن ها می باشد. به همین دلیل علاوه بر سامانه مذکور ما سعی کردیم دیگر سامانه های مهم و کاربردی دانش آموزی را بررسی نماییم تا دیدی کلی را برای این افراد از جهت نحوه دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی فراهم کنیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید ، می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با معرفی سامانه های مهم سنجش آموزش و پرورش از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

 ورود به سامانه سنجش آموزش کشور – sanjesh.org

سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش

ورود به سامانه sanjeshp.ir

راهنمای سامانه امین آموزش و پروزش

اصلاح مشخصات در سامانه امین آموزش و پرورش

سهمیه منطقه 2 در کنکور

نمونه سوالات سنجش آموزش و پرورش ۱۴۰۳

edu.medu.ir

سامانه سنجش آموزش و پرورش

نحوه گزینش آموزش و پرورش

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مهم ترین کاربرد سامانه سنجش آموزش و پرورش چیست؟

مهم ترین کاربرد این سامانه این است که می تواند امکان دانلود سوالات امتحان نهایی را فراهم آورد.

مهم ترین سامانه های سنجش آموزش و پرورش شامل چه مواردی می شوند؟

مهم ترین سامانه ها شامل سناد ، شاد ، دانا و سامانه پایش سنجش می شوند.

از وبسایت به آدرس aee.medu.ir می توان به چه مواردی دسترسی داشت؟

از این سامانه می توانیم انواع سوالات امتحان نهایی سال های مختلف را دانلود کنیم.

کاربرد دیگر سامانه aee.medu.ir چه چیزی می تواند باشد؟

از این سامانه می توانید کد تحصیلی خود را نیز دریافت نمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور