ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳

ثبت نام دوره تکمیلی بسیج
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اگر شما هم از آن دسته از مشمولان خدمت سربازی هستید که به دنبال گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت هستید، پیسنهاد می کنیم در ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳ شرکت کنید. زمان برگزاری دوره تکمیلی بسیج توسط نیروی سپاه پاسداران اعلام می شود. برای آگاهی از سوالات امتحان دوره تکمیلی بسیج دانشجویی و دانش آموزی و کسب اطلاع از شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

 

 

برای دریافت اطلاعات درباره نحوه ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳ – مهم ترین مدارک و شرایط لازم جهت کسب برگ سبز و نحوه محاسبه کسری خدمت با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

نحوه ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳

 

نحوه ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳

 

در همین ابتدای کار باید بگوییم اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به زودی زمان اعزام به خدمتتان است و از گذراندن دوره آموزشی سربازی نظام وظیفه  واهمه دارید و یا از آن فراری هستید، خبر خوشی داریم. یکی از روش های راحت و جایگزین که دوره آموزشی را برای شما بسیار کوتاه تر می کند، ثبت نام دوره تکمیلی بسیج دانشجویی یا دانش آموزی است. حتما کنجکاو شدید و می پرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟ 

ماجرا از این قرار است که افرادی که در زمان برگزاری دوره تکمیلی بسیج در کلاس ها و آموزش های ویژه ایی شرکت کنند، تنها 15 روز از دوره آموزشی را در پادگان می گذرانند. به طور کلی دوره کفایت آموزشی از دو بخش تقسیم شده است. ابتدا متقاضیان در یک دوره 30 روزه در ساعات مقرری و هر روز هفته در یک سری از کلاس ها شرکت می کنند. مکان برگزاری این جلسات در شهر یا محل سکونت فرد و به انتخاب خود اوست.

سپس، با گذشت حدود شش ماه از دوره اول، چنانچه قصد اعزام به خدمت داشته باشید، نسبت به دانلود دفترچه خدمت سربازی اقدام می کنید. در این زمان از طرف گردان امام حسین معرفی نامه ایی برای شما ارسال می شود که از شما خواسته می شود تا در دوره دوم که 15 روز می باشد شرکت کنید و تحت آموزش های خاصی قرار بگیرید. البته تنها در صورتی گواهینامه تکمیل دوره را خواهد گرفت که به سوالات امتحان آن پاسخ دهید.

 

 

شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در دوره

 

شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در دوره

شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در دوره

 

تا به اینجا یکی از مزایای ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳ را متوجه شدیم و آن هم کوتاه شدن دوره آموزشی در پادگان ها به 15 روز بود. یک مزیت دیگر که برای بسیاری از جوانان اهمیت دارد، این است که دیگر نیازی به تراشیده موها در این دوره نیست. البته یک نکته مهم را فراموش نکنیم، و آن هم اینکه دوره مذکور تنها مخصوص نیروی سپاه پاسداران می باشد و سایر ارگان ها همچون نیروی انتظامی یا ارتش قانونی در این مورد ندارند.

علاوه بر این، افرادی که بعد از ثبت نام دوره تکمیلی بسیج آن را با موفقیت طی می کنند، بسیار راحت تر به استخدام سپاه در می آیند. این خود انگیزه بالایی به بسیاری از مشمولان برای شرکت در این دوره ها را می دهد، چرا که فضای بسیار دوستانه و کمتر بودن وظایف سنگین باعث شده است که جوانان بسیاری مایل باشند که در این ارگان کار کنند. به طور کلی سپاه پاسداران از محبوب ترین نیروهای نظامی در میان کارکنان و سربازان می باشد.

بنابراین اگر شما جذب سپاه نشوید و ارگان هایی مانند نیروی انتظامی یا ارتش دوره آموزشی را بگذرانید، این دوره دیگر چندان به کارتان نمی آید. البته در برخی موارد کسری های نسبی اتخاذ می شود که تشخیص آن با مسئولین ذیصلاح است. همچنین تعداد برگزاری دوره ها در سال چندان مشخص نیست، اما تشکیل حداقل یکبار آن حتمی است. بنابراین متقاضیان باید شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در دوره آگاه باشند. 

 

 

مزایای دوره تکمیلی بسیج 

  1. عدم نیاز به تحصیلات: فرقی نمی کند که شما دانش آموز، دانشجو هستید، سیکل، دیپلم، لیسانس و یا ارشد دارید. تنها لازم است که در زمان مقرر نسبت به ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳ اقدام کنید و در همه کلاس ها حضور داشته باشید و آزمون نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارید. البته دوره تکمیلی بسیج دانشجویی و دانش آموزی نیز به نوبه خود با مدیریت مدرسه و دانشگاه برگزار می گردد.
  2.  تعیین محل و زمان برگزاری دوره تکمیلی بسیج به انتخاب خود متقاضی: شخص می تواند در هر جایی که مایل است و حتی نزدیکترین محل به منزل خود، بر سر کلاس ها حاضر شود. همچنین نیازی نیست که در دقیقه نود یعنی نزدیک به روزهای اعزام به فکر ثبت نام دوره تکمیلی بسیج باشید. شما در هر زمانی می توانید در دوره شرکت کنید. 
  3.  کسری خدمت: یک امتیاز بزرگ شرکت در این دوره ها این است که برای اخذ کسری خدمت سربازی دیگر با مشکلی مواجه نخواهید بود. این در حالی است که بسیاری از مشمولان به دلایل متعددی برای این مورد دچار دردسرها و مشکلاتی می شوند. اگر می خواهید از طریق گذراندن این دوره کسری خدمت بگیرید، باید با استعلام و اخذ کسری خدمت بسیج نظام وظیفه آشنا باشید. برای این منظور می توانید از مشاورین ما در ایران تحصیل راهنمایی بگیرید. 
  4. عدم نیاز به عضویت در کمیته امداد یا بنیاد شهید: همانطور که می دانید در بسیاری از موارد داشتن مدارکی مبنی بر فرزند شهید، جانباز یا ایثارگر یک امتیاز محسوب می شود و یا حتی امتیاز دارد. اما ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳برای تمامی افراد جامعه بلامانع است و تفاوتی بین افراد نیست.
  5. عدم نیاز به گذراندن دوره آموزشی در پادگان ها: این مورد نیز قبلا توضیح داده شد. 

 

 

مراحل برگزاری و سوالات امتحان دوره تکمیلی بسیج

برای گذراندن این دوره افراد باید دقت داشته باشند که داشتن کارت بسیج عادی ضروری است. بدین ترتیب که فرد باید از قبل در یکی از پایگاه های بسیج عضو شده و کارت بسیج عادی را دریافت نماید. سپس در صورت حضور فعالانه پس از مدتی به وی کارت فعال بسیج داده می شود. در این مرحله، می توان برای ثبت نام دوره تکمیلی بسیج به حوزه مقاومت بسیج محله خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد. 

در مراحله بعدی، عضوهای این دوره در روزهای شنبه الی پنجشبه در کلاس های که برایتان در نظر گرفته شده است حضور می یابند. مدت زمان هر جلسه در حدود 4-5 ساعت است که غالبا عصرها برگزار می شود. در روزهای جمعه نیز ساعت کمتری اختصاص می یابد. البته این شرایط به دوره 30 روزه مربوط می شود. اما در دوره 15 روزه بعدی شرایط کمی متفاوت می شود، چرا که کلاس ها به صورت شبانه روزی خواهد بود.

حال که تمام کلاس ها و آموزش ها طی شد، نوبت به آزمون نهایی می رسد. شما تنها در صورتی می توانید از تسهیلات دوره تکمیلی بسیج یا کفایت آموزشی بهره ببرید که در گرفتن کارت سبز موفق باشید. شرط گرفتن آن هم قبولی در آزمون است. اگر می خواهید لیست سوالات امتحان دوره تکمیلی بسیج را دریافت کنید و یا از شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در دوره آگاهی یابیدف می توانید با شماره های درج شده با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به چگونگی و نحوه ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳ و همچنین شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در دوره پرداخته شد. چنانچه قصد دارید که در مورد سوالات و زمان برگزاری دوره تکمیلی بسیج دانشجویی و دانش آموزی اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با همکاران ما در سامانه ایران تحصیل تماس گرفته و هر گونه سوال یا ابهام خود را در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 1 شب مطرح فرمایید. 

 

مطالب مرتبط

شرایط ثبت نام امریه قرارگاه خاتم الانبیا چیست؟

اطلاع از نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی

معرفی سامانه دریافت کد رهگیری بسیج فعال

شرایط توجیه غیبت سربازی

ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳

 

3.6/5 - (25 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

روند ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳ چگونه است؟

متقاضیان می توانند در محل سکونت خود و یا مکانی که تمایل دارند به یکی از پایگاه های مقاومت مراجعه کرده و در کلاس ها حضور یابند.

دوره تکمیلی بسیج دانشجویی و دانش آموزی چیست؟

برای اطلاع از شرایط، زمان برگزاری و راهنمای شرکت در دوره تکمیلی بسیج دانشجویی و دانش آموزی و تمامی رده ها می توانید از طریق شماره های مندرج در جدول با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید .

چگونه از زمان برگزاری دوره تکمیلی بسیج مطلع شویم؟

به طور معمول زمان برگزاری این دوره ها بصورت فراخوان اعلام می شود و در پایان بسیجیان باید به سوالات امتحان دوره تکمیلی پاسخ دهند.

نظرات

107 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام دوره تکمیلی بسیج ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo امیررضا گفت:

    سلام
    من برج ۳ خرداد میخوام
    برم سربازی آیا عید برم دوره
    تکمیلی بسیج کسری سربازی ۶
    ماهه بهم تعلق می‌گیرد
    لطفا جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز در طی 2 ماه نمیتوانید دوره ی تکمیلی رو تمام کنید.

  2. Avatar photo مرتضی گفت:

    سلام اگه بنده دوره تکمیلی شرکت کنم و بعد سرباز معلمی هم شرکت کنم از آموزش سرباز معلمی معاف میشم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      شما در صورت دریافت امریه امکان کسری نخواهید داشت

  3. Avatar photo رسول منتظری گفت:

    سلام عرض ادب
    بنده دوست دارم در بسیج فعالیت داشته باشه
    اصفهان ساکن هستم 26 ساله متاهل
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      از طریق پایگاه بسیج منطقه خود می توانید ثبت نام کنید.

  4. Avatar photo حسین گفت:

    سلام من دوره ۱۵ روزه روگذارندم اگه داخل سپاه خدمت کنم باید به دوره آموزشی برم ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله نیاز به سپری دوره آموزشی می باشد

  5. Avatar photo حسین گفت:

    سلام من دوره ۱۵روزه تکمیلی گذارندم اگه خدمتم داخل سپاه باشه باید آموزشی هم بروم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سپاه پیگیری نمایید.

      1. Avatar photo امیرعلی گفت:

        با سلام و خسته نباشید
        تاریخ دقیق بسیج دانش آموزی کی هست
        ممنون میشم جواب بدید.
        یاحق

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام. این مورد رو باید از طریق مدرستون بپرسید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی + شرایط قانون 1403

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی یکی از بهترین پروژه‌ها برای محصلانی به شمار می‌رود که دارای مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از جوانان بعد از اتمام دانشگاه، پیدا کردن کار متناسب با رشته آنهاست. از...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • کسری بسیج دانش آموزی چیست؟

    کسری بسیج دانش آموزی چیست؟ شرایط، میزان و مدارک

    آیا شما هم به دنبال راه‌هایی برای کم‌کردن مدت‌زمان خدمت مقدس سربازی خود هستید؟ یا شما هم برای کاهش خدمت سربازی هیچ سهمیه یا شرایط خاصی ندارید؟ یکی از راه‌های آسان برای کم‌کردن زمان خدمت سربازی گرفتن کسری خدمت است....
  • پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح + ارگان ها | irantahsil

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مزایای بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، خیلی از جوانان و مشمولان خدمت سربازی به دنبال روشی هستند تا بتوانند مهارت‌هایی یاد بگیرند. این امر از طریق پروژه کسری خدمت امکان‌پذیر است، بنابراین...
تماس با مشاور