ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کسری خدمت بسیج 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم اخذ

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کسری خدمت بسیج
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای بررسی امکان کسری خدمت بسیج

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کسری خدمت بسیج یکی از تسهیلات بسیار مهمی است که به افراد مشمول داده می‌شود. در واقع، کسانی که شرایط لازم برای استفاده از کسر خدمت بسیج را دارند بعد از اطلاع از نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج و همچنین مراحل کسری خدمت بسیج باید مدارک کسری خدمت بسیج را آماده کرده و مراحل لازم را انجام دهند.

اما در این جا این سؤال مطرح می‌شود که شرایط و نحوه گرفتن کسری خدمت بسیج فعال چیست و چگونه می‌توان برای گرفتن کسر خدمت بسیج فعال اقدام کرد؟ پس با ما همراه باشید تا هر آن چه را که باید در رابطه با کسر خدمت بسیج و موارد مرتبط به آن بیاموزید. سپس در صورت داشتن شرایط لازم برای اخذ آن اقدام کنید.

شرایط کسری بسیج

کسری خدمت بسیج برای افرادی است که در برنامه‌های بسیج فعال به صورت مداوم شرکت داشته باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، عدم حضور یعنی غیبت است.

به این منظور اگر فردی عضو بسیج باشد، ولی در فعالیت ها شرکت نکند و غایب باشد، فعالیت‌های آن تنها به عنوان سابقه محاسبه می‌گردد و این کسری به افراد با شرایط زیر اختصاص پیدا می‌نماید:

کسری خدمتی که به افراد تعلق می‌گیرد شامل موارد زیر است:

✹ اگر فردی در شورا فعالیت داشته و به صورت پیوسته در هر سه ماه شصت ساعت فعالیت داشته باشد، می تواند برای هر سال خود دو ماه کسری دریافت نماید. و اگر فرد به صورت فرمانده فعالیت نماید می‌تواند تا 3 ماه درخواست کسری بدهد.

✹ همچنین اگر فردی به صورت پیوسته در بسیج باشد و در هر هفته 4 ساعت فعالیت بسیجی انجام دهد می تواندحدود 1 ماه و نیم برای یک سال خود کسری دریافت نماید.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که برای دریافت کسری باید شرایط کسری بسیج را نیز دارا باشید تا در نتیجه بتوانید به آسانی برای گرفتن این کسر خدمت اقدام کنید.

✸ دقت کنید که در صورت داشتن غیبت در سربازی به هیچ وجه امکان استفاده از کسر خدمت بسیج را ندارید و این مهمترین شرایط کسری بسیج می‌باشد.

اگر سابق بر این غیبت داشته‌اید لزوما باید تمامی مدارک لازم را برای توجیه غیبت خود در نظام وظیفه را ارائه بفرمایید و تحویل مسئول مربوطه دهید.

✸ در صورتی که همزمان و در حین خدمت سربازی عضو بسیج هم باشید این مدت برای شما به عنوان سابقه بسیج منظور نمی‌‎شود و در نتیجه نمی‌توانید برای دریافت کسر خدمت بسیج روی آن حساب کنید.

✸ دقت بفرمایید که تنها کسری فعال برای افراد مشمول منظور می شود. به عبارت دیگر، اگر عضو فعال بسیج نبوده اید و حداقل در هر روز شش ساعت کامل در حوزه های بسیج حضور نداشته اید امکان دریافت کسری خدمت را ندارید.

✸ یکی دیگر از شرایط کسری بسیج، زمان فعالیت در بسیج تا قبل از اعزام به خدمت می باشد. در واقع هر گونه فعالیت و شرکت در بسیج تا زمانی که به خدمت اعزام‌نشده‌اید، جز سوابق محسوب می‌گردد.

شرایط کسری بسیج

توجه نمایید حداکثر زمان استفاده از پروژه کسری خدمت بسیج 6 ماه می‌باشد.

 

انواع کسری خدمت بسیج

انواع کسر خدمت بسیج دارای شرایط و ضوابط مختلفی هستند که نحوه فعالیت در هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به توضیح هر یک از این انواع می‌پردازیم.

کسری بسیج پایگاه

یکی از انواع کسری خدمت، کسری خدمت مربوط به فعالیت در پایگاه‌های بسیجی است. کسری خدمت پایگاه مربوط به افرادی است که حضور و فعالیت در پایگاه‌های محل زندگی خود را داشته‌اند. افرادی که علاوه بر حضور فعال، در برنامه‌ها و کلاس‌های پایگاه در دوره تکمیلی بسیج نیز شرکت کرده‌اند، می‌توانند حداکثر ۶ ماه کسری خدمت را دریافت کنند.

کسری بسیج دانش‌آموزی

کسر بسیج دانش‌آموزی مربوط به دانش‌آموزان است و حداکثر میزان آن ۲ ماه است. شرایط دریافت این کسری دانش‌آموزی شامل گذراندن درس آمادگی دفاعی در پایه نهم و دهم است. دانش‌آموزان پس از فعالیت مداوم در بسیج دانش‌آموزی می‌توانند عضو فعال بسیج‌شده‌و پس از آن در دوره تکمیلی بسیج شرکت نمایند.

دوره تکمیلی ۴۵ روزه بسیج از جمله دوره‌های مهم در بسیج است که افراد عضو‌شده‌در این نهاد می‌توانند از آن برای آموزش‌های تربیتی، سواد رسانه‌ای و… بهره ببرند.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

کسری بسیج دانشجویی

کسر خدمت دانشجویی تنها مربوط به دانشجویانی است که در بسیج دانشگاهی فعالیت داشته‌اند و سابقه فعالیت بسیجی را دارند. این کسری همانند کسری بسیج پایگاه‌ها حداکثر به میزان ۶ ماه به سربازان بسیجی تعلق می‌گیرد. شرایط این کسری برای دانشجویان به این صورت است که باید در جلسه های بسیج، برنامه ها و … شرکت نماید.

به طور کلی میزان کسری برای هر یک از انواع کسری خدمت برای بسیج فعال به صروت زیر است:

نوع بسیج
بسیج دانش آموزی حداکثر تا دو ماه کسری
بسیج دانشجویی حداکثر تا شش ماه کسری
بسیج پایگاه های مقاومت  حداکثر تا شش ماه کسری

اگر می خواهید بدانید چگونه کارت بسیج فعال بگیریم؟ روی لینک کلیک کنید.

مزایای عضویت در بسیج دانشجویی

مزایای عضویت در بسیج دانشجویی برای دانشجویانی که در مراکز بسیج دانشگاهی ثبت نام کرده و فعالیت‌های مداوم دارند، بسیار حائز اهمیت است. حضور فعال دانشجویان در بسیج باعث می‌شود که آن‌ها از مزایا و موارد زیر بهره مند شوند.

✅ یکی از مهم‌ترین مزایای عضویت در بسیج دانشجویی، دریافت کسری بین یک تا شش ماه است، زیرا دوره سربازی به عنوان یکی از دوران سخت زندگی تلقی می‌شود و کاهش این دوره می‌تواند بسیار مفید باشد.

✅ افرادی که کارت بسیج فعال دانشجویی دارند، با حضور در اردوها و دوره‌های آمادگی نظامی، مهارت‌ها و نکات آموزشی مربوط به دوره سربازی را فرا می‌گیرند.

✅ بنابراین این افراد معمولا نیازی به گذراندن دوره آموزشی ندارند و با ارائه مدارک کسری  بسیج (کارت سبز بسیج)، از خدمت آن‌ها معافیت داده می‌شود. البته این موضوع اغلب برای اعضای سپاه پاسداران صدق می‌کند و دارندگان کارت بسیج فعال دانشجویی، فرصت خدمت در سپاه پاسداران را دارند.

مزایای عضویت در بسیج دانشجویی 

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج

در صورت داشتن شرایط کسری بسیج، نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی به صورت زیر می باشد:

🔷 تمام مشمولانی که به‌طور مداوم در پایگاه‌های بسیج حضور داشته و در زمینه‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی فعالیت داشته‌اند، از کسری بهره‌مند خواهند شد.

🔷 سقف کسری برای تمام فعالان در پایگاه‌های بسیجی یکسان نیست و به مسئولیت و میزان فعالیت آن‌ها در بسیج بستگی دارد. به ازای هر سال فعالیت در بسیج، مشمولان می‌توانند حداقل یک و حداکثر ۶ ماه از خدمت خود کسر نمایند که این با توجه به سابقه آن‌ها اعمال خواهد شد.

🔷 نحوه محاسبه کسری بسیج بر اساس مسئولیت با توجه به آنکه اعضا بسیج از مسئولیت‌های یکسانی برخوردار نیستند و دایره فعالیتی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، محاسبه میزان کسر خدمت آن‌ها نیز متغییر است.

طبق قانون کسری به بررسی آن‌ها در ادامه می‌پردازیم:

🟢 فرماندهان حوزه‌های بسیج که ۶ ساعت در طول هفته در پایگاه حضور داشته باشند می‌توانند حداکثر سه ماه کثر خدمت بسیج را دریافت نمایند.

🟢 مشمولان بسیجی که سابقه عضویت در شورای واحد مقاومت را دارند بابت هر سال فعالیت مستمر و بی‌وقفه، تا دو ماه کسری خدمت می‌گیرند.

🟢 مشمولان دارای سابقه فعالیت در رده مقاومت مانند عضویت در پایگاه‌های بسیج مسجد محله، مدرسه و… به ازای ۴ ساعت فعالیت هفتگی، یک الی یک ماه و نیم کسری خدمت دریافت می‌کنند.

مدارک کسری خدمت بسیج

برای اطلاع از پروژه کسری خدمت ترجمه کلیک کنید.

قانون‌های کسری بسیج دانشجویی

با توجه به برپایی پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور، این امکان برای دانشجویان فراهم‌ شده‌ است تا با حضور فعال در این حوزه‌ها بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

بعضی از دانشجویان متقاضی کسری، فکر می‌کنند فقط با نام نویسی در پایگاه بسیج می‌توانند از خدمت خود کسری نمایند. مسئولیت دانشجویان در حوزه بسیج دانشگاه در طول زمان کسری تعلق گرفته به آن‌ها تاثیر دارد.

ارائه مدارک مبنی بر حضور مشمول در این دوره‌ها برای اخذ کسری دانشجویی الزامی است و مشمولان باید این مدارک کسری را از حوزه بسیج دانشگاه دریافت کنند.

نکته دیگر این است که متقاضیان اخذ کسری بسیج دانشجویی می‌توانند سوابق مربوط به قبل از دوره دانشگاه خود را نیز با سوابق این دوره تجمیع کنند.

کسری خدمت بسیج فعال

کسری بسیج فعال یکی از قوانینی است که سال‌ها است که به کمک مشمولان خدمت سربازی آمده است و مشمولان نظام وظیفه از آن برای راحت‌تر کردن دوره سربازی خود استفاده می‌کنند.

افرادی که به بسیج معمولی مشغول هستند، باید با تمایل و اراده خودشان در پایگاه حاضر شوند و در صورت تمایل به دریافت کارت فعال بسیج (کارت سبز)، نیاز به حضور مداوم و منظم در پایگاه دارند. همچنین حداقل باید سابقه ۶ ماه حضور در بسیج معمولی را داشته باشند.

✔️ مشمولان خدمت سربازی با انجام فعالیت‌های نظامی، جهادی، فرهنگی و … در حوزه بسیج، کارت فعال بسیج خود را دریافت می‌کنند که با کمک آن می‌توانند از کسری استفاده نمایند.

✔️ برای عضویت فعال بسیج ابتدا لازم است تا مشمولان به مدت ۶ ماه در دوره‌های بسیج شرکت نموده و پس از آن با حضور مداوم و انجام فعالیت‌های مرتبط به عضو فعال تبدیل شوند.

✔️ کسری خدمت با کارت بسیج فعال کارت بسیج فعال و دریافت آن دارای شرایط و مقرراتی است که تنها با حضور در پایگاه‌های بسیج نمی‌توانید آن را دریافت کنید.

✔️ کارت بسیج فعال به افرادی تعلق می‌گیرد که حداقل زمان ۶ ماه را به عنوان بسیج عادی در پایگاه‌های بسیج حضور داشته و سنشان نیز بیشتر از ۱۵ سال است.

✔️ همچنین حضور در جلسات عقیدتی و کسب مهارت‌های نظامی نیز از دیگر شرایط لازم برای به دست آوردن این کارت است. افرادی که بسیج فعال هستند می‌توانند از مزیت‌های متعدد کارت بسیج فعال خود بهره‌مند شوند.

✔️ افرادی که بسیج فعال هستند و به شکل مستمر و برای مدت مشخصی در فعالیت‌های بسیج حضور داشته اند، می‌توانند از کسری استفاده نمایند.

✔️ باید دقت کنید که تنها با داشتن کارت بسیج فعال، موفق به دریافت کسری خدمت نمی‌شوید و می‌بایست مدت زمان مشخصی را به فعالیت در پایگاه‌های بسیج بگذرانید.

✔️ مزیت دیگری که کارت فعال بسیج دارد این است که شما با استفاده از آن می‌توانید در دوره‌های تکمیلی بسیج شرکت نموده و علاوه بر کسری خدمت، پذیرش سربازی در سپاه را به دست بیاورند و همچنین از شرایط کسری خدمت در مناطق غیربومی مطلع شوند.

کسری خدمت بسیج فعال

آیا اعضای بسیجی می‌توانند کسری خدمت عادی را دریافت کنند؟

عضویت عادی بسیج برای همه افرادی که به پایگاه‌های بسیج مراجعه و ثبت نام می‌کنند، مجاز است. در این حالت هیچ یک از اعضای بسیج نمی‌توانند موفق به اخذ کسری شوند و باید فعالیت خود را ادامه دهند و عضویت فعال در بیایند.

سازمان نظام وظیفه برای افرادی که دارای عضویت عادی می باشند، کسری در نظر نگرفته است. به همین دلیل مشمولان خدمت سربازی باید مدت خدمت سربازی خود را به‌طور کامل سپری کنند.

مدارک کسری خدمت بسیج

آیا می دانید که برای دریافت کسر خدمت بسیج به چه مدارکی نیاز دارید؟ آيا اطلاع دقیقی از لیست مدارک کسری بسیج مورد نیاز دارید؟

در این بخش، مدارک کسری را به صورت مفصل بیان خواهیم کرد:

برای کسب اطلاعاتی دقیق‌تر در رابطه با مدارک مورد نیاز برای دریافت این کسر خدمت با مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید.

🗂 ارائه کارت بسیج فعال برای متقاضی

🗂 یکی از مدارک کسری خدمت بسیج، ارائه فرم کامل شده توسط پایگاه بسیج که در آن فعالیت دارید، می باشد که باید به صورت تکمیل شده ارائه شود.

🗂 ارائه شناسنامه و همین طور کپی از تمامی صفحات آن

🗂 ارائه عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید

🗂 ارائه کارت ملی و البته کپی از آن

حال که با مدارک کسری بسیج آشنا شدید، در بخش بعدی مراحل کسری خدمت بسیج را شرح خواهیم داد.

 

مراحل کسری خدمت بسیج

دریافت کسری بسیج  یک فرآیند پیچیده است و شما باید زمان مناسبی را برای تعیین سوابق بسیجی خود در نظر بگیرید تا بتوانید مراحل مربوط به آن را انجام دهید.

برای انجام این فرآیند، ابتدا باید به پایگاه مورد نظر یا مدرسه یا سازمان بسیج دانشگاه خود مراجعه کرده و درخواست جمع‌‌آوری سوابق بسیجی خود را ارائه نمایید.

مراحل کسری خدمت بسیج به شرح زیر می باشد:

✳️ در ابتدا، گواهی اشتغال به خدمت را از مراجع ذیصلاح دریافت نمایید.

✳️ سپس به حوزه مقاومت بسیجی که عضو آن هستید مراجعه کرده و مراحل بعدی را انجام دهید.

✳️ پرونده شما در مرحله سوم از مراحل کسری خدمت بسیج ، توسط نیروی انسانی حوزه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

✳️ پس از تایید نیروی انسانی حوزه، پرونده به ناحیه مقاومت بسیج ارسال می‌شود.

✳️ در این مراحل کسری خدمت بسیج، پرونده شما توسط نیروی انسانی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و پس از تایید، فرم مخصوص  تکمیل گردیده و به سپاه استان ارسال خواهد شد.

✳️ پس از تایید پرونده شما در سپاه استان، فرم کسری خدمت شما ارسال می‌شود و در این مرحله فرم کسری خدمت شما در پلیس +۱۰ ثبت می‌گردد.

✳️ در پایان، برگه استعلام خدمت را به پادگان محل خدمت خود ارائه داده و سوابق شما در بسیج ثبت شود.

حال اگر پس از مطالعه مراحل کسری  نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می‌توانید با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مراحل کسری خدمت بسیج

مشمولین خدمت سربازی برای اطلاع از پروژه کسری خدمت روانشناسی کلیک نمایید.

روش تبدیل بسیج عادی به فعال برای کسری خدمت

دوره‌های مربوط به بسیج عادی شامل آموزش‌هایی از جمله احکام و شناخت بسیج است که به افراد ارائه می‌شود. دانستن این موضوعات برای اعضای بسیج ضروری است.

مشمولانی که می‌خواهند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند، حتما باید به عضویت فعال درآمده و سابقه حداقل شش ماه عضویت بسیج عادی را داشته باشند.

این امر ضروری است تا بتوانند با توجه به آن از خدمت سربازی خود کسر کنند. همچنین توجه نمایید باید در زمان تعیین شده به صورت مداوم در بسیح فعال باشید.

بنر معافیت تحصیلی

بنر معافیت تحصیلی

شرایط دریافت کار بسیج دانشجویی

🔶تمام دانشجویانی که شرایط کسری بسیج را دارند، مجاز به اقدام برای عضویت عادی در بسیج هستند. این افراد پس از ارائه مدارک شناسایی، کارت بسیج خود را دریافت خواهند کرد. کارت بسیج دانشجویان توسط مسئولین جذب و ساماندهی بسیج دانشجویی صادر می‌شود.

🔶 افرادی که مدت زمان مشخصی از عضویت عادی خود گذشته و تمایل به عضویت فعال دارند، پس از انجام مراحل مختلف، کارت بسیج فعال خود را دریافت خواهند کرد.

🔶 دریافت این کارت برای استفاده از خدمات بسیج سازمان وظیفه ضروری است.

مشاوره کسری بسیج 1402

دوره سربازی یکی از دوره‌های زمان‌بر برای مشمولان به شمار می‌رود که امکان استفاده از روش‌هایی برای کاهش مدت زمان آن وجود دارد. یکی از این روش‌ها، اعمال کسری خدمت بسیج است. در این روش، اگر مشمولان قبل از اعزام به خدمت سربازی دارای سوابق فعالیت در بسیج باشند، می‌توانند از مزایای کسری بهره‌مند‌شده‌ و مدت زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند.

یکی از قوانین کسری این است که فرد مشمول نباید به هیچ وجه غیبت در سربازی داشته باشد.

🔶 غیبت در سربازی حتی مانع دریافت امریه برای سربازان تحصیل‌کرده خواهد شد. اما با این حال، قوانینی در این زمینه وضع‌ شده‌ و سربازان با وجود غیبت می‌توانند از خدمات بسیج استفاده کنند.

🔶 میزان خدمت بسیج تا زمانی که فرد وارد غیبت‌نشده‌است، محاسبه خواهد شد و به او تعلق خواهد گرفت. اما به هر حال، هیچ دلیلی برای توجیه غیبت سربازی قابل قبول نیست و سربازان غایب اضافه خدمت دریافت خواهند کرد.

مشاورین ایران تحصیل آمده اند تا موارد مهم و لازم برای دریافت این کسری را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاورین در ارتباط باشید.

اخبار پیرامون کسری بسیج

📢 کسر خدمت برای بسیجیان فعال در سال جاری چقدر است؟

سربازانی که سابقه فعالیت در بسیج را دارند، می‌توانند برای هر سال فعالیت، یک ماه کسر خدمت سربازی دریافت کنند. همچنین، حداکثر مدت زمانی که یک سرباز می‌تواند کسر خدمت سربازی دریافت کند، ۶ ماه است. لازم به ذکر است که برای بسیجی‌هایی که در طول مدت غیبت با بسیج همکاری داشته‌اند، کسری تعلق نمی‌گیرد.

اخبار پیرامون کسری خدمت بسیج


خلاصه مقاله کسری خدمت بسیج

کسری خدمت بسیج، از جمله موارد محبوب بین سربازان، است. این امر به دلیل عضویت بسیاری از افراد از طریق واسطه‌های مختلف در بسیج است و این افراد می‌توانند از این فرصت برای کاهش مدت خدمت سربازی خود استفاده کنند. این عضویت ممکن است در دوران دانش‌آموزی یا دانشجویی یا حتی در پایگاه‌های محل زندگی انجام‌ شده‌ باشد.

میزان فعالیت و شرکت در کلاس‌ها و برنامه‌هایی که در پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود، جز سابقه مشمولان محسوب می‌شود و با کمک آن می‌توانند کسری خود را دریافت کنند. ما در این مقاله در خصوص شرایط کسری بسیج، مدارک و همچنین مراحل کسری به صورت مفصل صحبت کردیم. در صورت نیاز به مشاوره با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود pdf کلیک نمایید.

3.2/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای بررسی امکان کسری خدمت بسیج

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشمولین کسری خدمت چه کسانی هستند؟

افرادی که دارای کارت عضویت بسیج فعال هستند، می‌توانند مراحل لازم برای دریافت کسری خدمت بسیجیان را به عنوان مشمول طی کنند.

مدت کسری خدمت بسیج چقدر است؟

مشمولان می‌توانند با استفاده از کسری خدمت بسیج تا 6 ماه از زمان سربازی خود را کاهش دهند.

برای کسری خدمت بسیج چه مراحلی باید طی شود؟

برای دریافت این نوع کسری، مشمولان باید درخواست جمع‌‌آوری مدارک بسیج خود را به مرکز خود ارائه داده تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

نظرات

60 دیدگاه دربارهٔ «کسری خدمت بسیج 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم اخذ»

  1. Avatar photo محمد اسلامی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سربازم
    چنتا سوال داشتم
    من از سال 95 توی بسیج فعالیت داشتم اما از سال 99 برام فعال رد شده
    از سال 99 هم حکم مسئولیت دارم
    اولین سوالم اینه که حداکثر چقدر بهم تعلق میگیره؟
    سوال بعدی اینکه
    رفتم برای کسری بسیج اقدام کردم
    بهم گفتن تبصره اومده چون محل تحصیلت با محل فعالیت بسیجت فرق میکنه بهت تعلق نمیگیره
    میخواستم بدونم این موضوع تا چه حد درسته ؟
    و اینکه امکانش هست که من بخام از جایی پیگیری کنم یا نه ؟
    باتشکر

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره 096480 تماس بگیرید .

  2. Avatar photo جندقی گفت:

    برای گرفتن کسری خدمت بسیج باید از منطقه نامه بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید از پایگاه مقاومت بسیج محل سکونتتون نامه بگیرید و تحویل پادگان بدهید

  3. Avatar photo بهرام گفت:

    سلام خدمت شما
    من دو سال سابقه بسیج دانش آموزی دارم و یک حکم امور شهدای دانش آموزی هم دارم
    میزان کسری برای من چند ماه حساب میشه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      3 ماه برای هر حکم

  4. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وقت بخیر چند روز زمان میبره که جواب کسری فعال بودنمون بیاد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام بستگی به عملکرد پادگانتون خواهد داشت.

  5. Avatar photo امیر گفت:

    سلام
    کسری منو‌حوزه و ناحیه شهرمون تایید کرده.
    ممکنه سپاه استان از کسری کم کنه؟یا فقط کار اداریشو انجام میدن

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      سپاه تاییید و در نهایت برای نظام وظیفه ارسال می شود.

      1. Avatar photo میلان گفت:

        سلام وقت بخیر. ببخشید من کسری بسیجی داشتم از حوزه گرفتم الا ی ماه ک میگن سامانه یلیس+10ثبت نشده. کجا باید پیگیر بشم ک ثبت کنن؟

        1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

          سلام وقتتون بخیر به سپاه بسیج استان مراجعه داشته باشید

  6. Avatar photo Shayan گفت:

    سلام وقت بخیر من وسط خدمتم از یک تیپ به تیپ دیگری منتقل شدم توی مرز
    نامه ای که برای کسری بسیج گرفتم برای تیپ قبلیه وجواب من زمانی آمده که توی تیپ جدید فرستادنم الان باید چی کار کنم ؟ تنها چیزی که شنیدم پیوست زدن هست لطفا راهنمایی کنین پیوست زدن چجوریه؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      به یگان قبلی خود مراجعه بفرمایید

      1. Avatar photo هیچ راه دیگه ایی نداره این یگان با اون یگان باهم خیلی فاصله دارن فک نکنم اون پادگانم اجازه ورود بده گفت:

        هیچ راه دیگه ایی نداره این یگان با اون یگان باهم خیلی فاصله دارن فک نکنم اون پادگانم اجازه ورود بده
        اگه راه دیگه ایی هست ممنون میشم راهنمایی کنین

  7. Avatar photo رضا گفت:

    سلام ،برای پدرم سابقه 24سال بسیج فعال ردشده آیامن که الان سربازان میتونم بابت بسیجی پدرم کسری بگیرم؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      خیر از سابقه بسیج فغال پدر نمیتوانید استفاده کنید و فقط نسبت به بسیج فعالی خودتون میتوانید اقدام کنید.

  8. Avatar photo محمد گفت:

    سلام. برای گرفتن کسری بسیج چه موقعه باید اقدام کنیم؟قبل ارسال دفترچه یا بعدش

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      سلام روزتون بخیر جهت اطلاع از نحوه کسری گرفتن بسیج مطالب داخل مقاله را مطالعه فرمایید

  9. Avatar photo parham گفت:

    بسیج دانش آموز کسری سربازی ؟؟

    1. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روزبخیر
      خیر فقط بسیج فعال حساب میشه.

  10. Avatar photo رضا گفت:

    با سلام خسته نباشید پدر بنده از سال 68تا69در لشکر77خراسان تو اندیمشک خدمت کرده آیا کسری شاملش میشع

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام روزتون بخیر یکی از شرایط کسری این است که برادر بزرگتر نباید داشته باشید

    2. Avatar photo parham گفت:

      بسیج دانش آموز کسری سربازی دارد؟؟

  11. Avatar photo محمد گفت:

    سلام
    آیا بعد از گذرندان همه مراحل برای اخذ کسری بسیج، نیاز هست پرونده تایید شده از استان یا نامه ای از استان برای یگان خدمتی بُرد یا الان بصورت سیستمی ثبت میشه؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر نیازی نیست.

    2. Avatar photo رضا گفت:

      با سلام خسته نباشید پدر بنده از سال 68تا69در لشکر77خراسان تو اندیمشک خدمت کرده آیا کسری شاملش میشع

      1. Avatar photo alizadeh گفت:

        سلام روزبخیر
        بله تعلق میگیره.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)