ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت دانشگاه ها چیست؟

تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت سؤالی است که ممکن است برای اکثر داوطلبین که می‌خواهند به صورت پذیرش بدون کنکور وارد رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد شوند وجود داشته باشد. در سایت ایران تحصیل مشاورین ما مطالب متنوعی در مورد کنکور ریاضی، کنکورتجربی، کنکورانسانی،ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و… برای شما فراهم نموده اند.

در این مقاله نیز، قصد داریم تا در مورد تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت و همچنین شرایط تحصیل در دوره های پاره‌ وقت و تمام‌ وقت برای شما سخن بگوییم . با ما همراه باشید تا بتوانیم پاسخگوی سؤالات شما باشیم.

تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت
تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت

 

کسب اطلاع بیشتر از تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت – شرایط تحصیل در دوره های پاره وقت و تمام وقت در تمامی رشته ها و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید

9099072592 تماس از سراسر کشور 9099075307 تماس از تهران پاسخگویی 8 صبح الی 1 شب

 

تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد

قبل از اینکه در مورد تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت و شرایط تحصیل در دوره های پاره‌ وقت و تمام‌ وقت صحبتی کنیم. بهتر است ابتدا تعریفی از نظام آموزشی تمام‌ وقت داشته باشیم. نظام آموزشی تمام‌ وقت و تمام وقت منحصر به دانشگاه آزاد می باشد و دانشگاه آزاد شامل دو نظام آموزشی تمام‌ وقت پاره‌ وقت را شامل می‌شود.

همان‌طور که از اسم این نظام ها نیز مشخص است. نظام تمام‌ وقت بدین معناست که دانشجویان هم در نوبت صبح و هم در نوبت بعدازظهر در دانشگاه حضور خواهند داشت که به آن دوره تمام‌ وقت می‌گویند. و تفاوت در حضور دانشگاه از تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت به شمار می آید.

نظام پاره‌ وقت : دانشجویانی که به هر دلیلی توانایی بودن به صورت کامل و تمام‌ وقت دانشگاه را ندارند طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جزو نظام آموزشی پاره‌ وقت محسوب می‌شوند. اگر این تعریف برای شما کافی نبوده و یا اینکه می خواهید بهتر و دقیق تر تفاوت این دو دوره را بشناسید، بهتر است با مشاورین ما تماس حاصل نمایید تا اطلاعات کامل و جامع را در اختیار شما قرار دهند و در این راه راهنمای مناسبی برای شما باشند.

 

طول دوره های تحصیلی تمام‌ وقت و پاره‌ وقت

طول دوره کاردانی و کارشناسی تمام‌ وقت و پاره‌ وقت با یکدیگر متفاوت است و همین امر موجب تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت می‌گردد. تعداد واحدهایی که داوطلبان موظف به گذراندان آن در مقطع کاردانی و کارشناسی می باشند، متمایز از یکدیگر است.

برای آشنایی با کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور کلیک کنید.

تفاوت انتخاب واحد پاره‌ وقت و تمام‌ وقت

چنانچه مطالب بالا را به درستی مطالعه نموده باشید متوجه شده اید که به دلیل تفاوت حضور در دوره پاره وقت و تمام‌ وقت انتخاب واحد این دوره ها با یکدیگر متفاوت است.

تعداد واحدهایی که در دوره تمام‌ وقت دانشگاه آزاد می توان انتخاب کرد، بسیار بیشتر از تعداد واحدهای انتخابی در دوره پاره‌ وقت می‌باشد. این تفاوت به دلیل امکان حضوری است که در دانشگاه وجود دارد. و همین تعداد واحد انتخابی نیز به علت تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت می باشد.

 

تفاوت شهریه دوره پاره وقت و تمام وقت 98

گمان بسیاری از داوطلبان این است که به دلیل شرایط تحصیل در دوره های پاره وقت و تمام وقت ، شهریه متفاوتی نیز وجود دارد. شاید علت این تصور را بتوان در رابطه با ساعات حضور در کلاس دانست. در واقع هیچ تفاوتی بین شهریه دوره تمام‌ وقت و پاره‌ وقت وجود ندارد و اینکه داوطلبین ممکن است تصور کنند که تفاوت واحد و تفاوت حضور در دانشگاه موجب شهریه کمتری نسبت به دوره تمام‌ وقت خواهد شد، تصوری اشتباه است.

در واقع هیچ تفاوتی ندارد که شما قصد دارید در کدام دوره تحصیل کنید؟ و یا در چه دوره‌ای باشید. شهریه برای هر دو دوره یکسان خواهد بود. اما چنانچه بخواهید درمورد میزان شهریه در رشته های مختلف اطلاعات لازم را به دست آورید و یا در رابطه با تفاوت مدرک پاره‌وقت و نیمه‌وقت اطلاعات لازم و کافی راکسب نمایید، بهتر است با مشاورین ما درتماس باشید تا همه روزه و در هرساعت ازشبانه روز به شما کمک کنند تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

مشاورین مجرب ما با تجربه و اطلاعات بسیاری که دارند، می توانند راهنمای مناسبی جهت کمک به شما برای شناخت تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت باشند.

 

کسب اطلاع بیشتر از تفاوت مدرک پاره وقت و تمام وقت – تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور و شرایط تحصیل در دوره های پاره وقت و تمام وقت در تمامی رشته ها با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور 9099075307 تماس از استان تهران پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

کانال تفاوت مدرک پاره وقت و تمام وقت
کانال تفاوت مدرک پاره وقت و تمام وقت

 

مطالب بیشتری را مطالعه نمایید

ثبت نام بدون کنکور رشته پرستاری

رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

مشاهده و دریافت کد سوابق تحصیلی

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

شهریه دانشگاه پیام نور بدون کنکور

اطلاعیه های سازمان سنجش

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد بدون کنکور

شرایط پذیرش پردیس های بین المللی

اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

سیستم اعلام نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه آزاد

شرایط تحصیل در دوره های پاره وقت و تمام وقت

تفاوت مدرک پاره‌ وقت و تمام وقت

4/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

    رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 1403 + واحد دانشگاهی

    متقاضیان پذیرش در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد باید اطلاع داشته باشند که قبولی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است. در هر یک از این مقاطع، دانشجویانی که واجد شرایط هستند...
  • رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد

    رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد 1403 + آخرین قبولی مناطق مختلف

    در رقابت تنگاتنگ داوطلبان کنکور تجربی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی سراسری، آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه آزاد نیز به دغدغه بسیاری از داوطلبان تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید تراز قبولی پزشکی دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری دارای...
  • اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد

    اعلام نتایج دانشگاه آزاد نیمسال اول 1403 + مشاهده | azmoon.org

    زمان و تاریخ اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ مشخص شد. آن دسته از داوطلبانی که در کنکور دانشگاه آزاد شرکت نموده اند می توانند پس از اطلاع از تاریخ دقیق انتشار کارنامه اولیه برای مشاهده جواب کنکور دانشگاه آزاد...
  • رشته های کاردانی دانشگاه آزاد

    رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

    دانشگاه آزاد، هر ساله در نوبت مهر ماه و بهمن ماه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از داوطلبان مختلف دانشجو می پذیرد. دانشجویانی که قصد دارند در رشته های کاردانی دانشگاه آزاد ثبت نام کنند باید...
تماس با مشاور