ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بومی سازی سربازی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
بومی سازی سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از نگرانی های اصلی مشمولان خدمت سربازی و خانواده هایشان از دیرباز، اعزام به مناطق دوردست و فاصله زیاد این افراد از خانه بوده است. به همین دلیل سازمان وظیفه عمومی طی تدابیری، سیاست بومی سازی سربازی را برای هر چه نزدیک تر کردن محل خدمت سربازان عزیز پیاده سازی کرد. حال بسیاری از عزیزان به دنبال راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

برای دریافت اطلاعات در مورد شرایط بومی سازی سربازی  – نحوه گرفتن حکم دوره خدمت در شهر خود، با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

دلایل پیاده سازی قانون بومی سازی سربازی

 

دلایل پیاده سازی قانون بومی سازی سربازی
دلایل پیاده سازی قانون بومی سازی سربازی

 

شرایط و مصلحت های نظامی هر کشوری ایجاب می کند تا نیروهای خود را بنا بر نیاز و موقعیت خاص هر منطقه تقسیم بندی و اعزام کند. مسلما برخی از مناطق دارای اهمیت و حساسیت استراتژیک بیشتری هستند. همچنین توزیع ناساوی پادگان ها در شهرهای مختلف اجازه نمی دهد تا هر سربازی بتواند در محل سکونت خود به خدمت بپردازد. همه این ها باعث می شد تا محل اعزام مشمول کیلومترها دورتر از محل زندگی وی باشد.

از طرفی، از آنجا که دوری از خانه، هم برای سرباز و هم برای خانواده دشوار است، همواره تقاضاهای زیادی مبنی بر کمتر کردن فاصله محل خدمت به مسئولین امر شده است. به طور قطع اگر سربازی تحت فشارهای روحی ناشی از دلتنگی و دوری از خانواده نباشد، تمرکز بیشتری بر روی انجام و فعالیت های خود خواهد داشت. به همین دلیل جانشین سازمان به تازگی از بومی سازی سربازی خبر داد.

اما منظور از بومی سازی چیست؟ تا حداکثر چه مسافتی بومی خوانده می شود؟ این ها سوالاتی است که مشمولان عزیز در مشاوره رایگان نظام وظیفه از مشاورین ما در ایران می پرسند. به همین دلیل قصد داریم که در ادامه با راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت به شرح تمامی جزئیات این قانون بپردازیم.

 

 

برای دانلود آیین نامه مرخصی سربازان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت

 

راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت
راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت

سازمان وظیفه عمومی به منظور ایجاد عدالت و در عین حال حفظ امنیت کشور، الویت را به بومی سازی سربازی اختصاص دارد. ترتیب این قانون به این صورت است که محل خدمت سربازان متاهل در شهرستان یا استان و یا نزدیکترین مکان به محل زندگی و همسر و فرزندان باشد تا برای رفت و آمد و سر زدن به آن ها مشکلی نداشته باشند. برای سربازان مجرد نیز این مورد باید در نظر گرفته شد.

در غیر این صورت، حداکثر فاصله تا محل زندگی از 300 کیلومتر تجاوز نکند. البته تحت موارد نادری ممکن است سرباز به به یکی از مناطق مرزی و یا جزایر طرح منازعات فرستاده شود. منظور از طرح نازعات، جزایری مانند تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و سیری در خلیج فارس می باشد که از نظر سیستم دفاعی بسیار اهمیت دارند. البته طبق گفته جانشین نظام وظیفه، خدمت افراد اعزامی به مناطق به صورت چرخشی است.

یعنی ابتدا ممکن است در محل های دوردست، سپس نزدیکتر و در مراحل بعدی حتی به شهرستان زندگی خود باز می گردند و ادامه خدمت می دهند. البته سردار کریمی به خانواده ها اطمینان داده است که سربازانشان در هر کجا که باشند، سازمان نظام وظیفه تمام تلاش خود را برای تامین رفاه و آسایش این عزیزان می کند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار در رابطه با خرید خدمت سربازی وارد لینک مربوطه شوید

 

 

تغییر مدت سربازی راهبردی دیگر در بومی سازی سربازی

بر اساس جدیدترین تغییرات خدمت سربازی، حداکثر مدت سربازی از 21 ماه به 24 ماه افزایش یافت. در این بین، ستاد نیروی های مسلح به منظور ایجاد عدالت در میان تمامی سربازان بومی و غیر بومی، طبق شرایطی که در زیر آمده است، مدت خدمت سربازی را در برخی مناطق کمتر کرده است. حال که راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت را بررسی کردیم، شرایط تغییر مدت سربازی را مرور می کنیم.

 

  1. اگر کارکنان خدمت وظیفه ایی که غیر بومی است در یکی از مناطق عملیاتی درگیر و یا جزایر طرح نازعات خدمت کنند، مدت سربازی او 17 ماه خواهد بود.
  2. سربازان غیر بومی که در مناطق عملیاتی اما غیر درگیر، توام با اقلیم نامناسب و محروم در سایر جزیه های خلیج فارس مشغول به خدمت می شوند، مدت خدمت آن ها 18 ماه و در مکان های عادی 21 ماه خواهد بود.
  3. چنانچه کارمند وظیفه در یکی ارگان هایی که وظیفه حفاظت از ارگان های دولتی همچون سازمان شیلات، انرژی اتمی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان زندان ها و وزارات را دارند کار کند، مدت خدمت وی متناسب با منطقه خدمت محسوب می شود.
  4. برای کارکنان وظیفه ایی که به عنوان امریه در یکی از سازمان ها، ادارات و دانشگاه ها کار می کنند، مدت خدمت همان 24 ماه تمام خواهد بود و منطقه خدمت تاثیری در کاهش این مدت زمان ندارد.
  5. طبق معیارهای تعیین شده در طرح بومی سازی سربازی، به کارمندان وظیفه ایی بومی گفته می شود که فاصله محل خدمت آن ها از شهر و مکان اقامتشان کمتر از 50 کیلومتر باشد، در غیر اینصورت و بیشتر از 50 کیلومتر غیر بومی محسوب می شود.
  6. گفتنی است که زمان اجرای این آیین نامه بعد از یک آذر 99 خواهد بود و کارمندان وظیفه ایی که در این زمان در حال خدمت هستند یا تاریخ اعزامشان در آبان همین ماه بوده است، از این قانون بهره مند خواهند شد.

 

 

برای اطلاع از شرایط نظام وظیفه دکتری وارد لینک مربوطه شوید

 

 

اهمیت نحوه تقسیم بندی در بومی گزینی سربازی

مهم ترین اتفاق و مرحله برای بسیاری از افراد اعزام شده به خدمت، نحوه تقسیم سربازان بعد از آموزشی است که مشخص می کند هر فرد قرار است در کجا ادامه خدمت خود را سپری کند. خوب است بدانید که در این مرحله سازمان نظام وظیفه هیچ نقشی نداشته و مسئولیت انجام این کار بر عهده ارگان های دیگری همچون ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع می باشد. اما روال کار چگونه است؟

برای مثال، نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیاز خود را برای جذب سربازان وظیفه اعلام می کند و سپس بر اساس مراکز آموزشی این ارگان، سربازها به مناطق خواسته شده اعزام می گردند. در این مرحله است که بومی گزینی سربازان نیز در سیاست ها و روش های تقسیم بندی اهمیت پیدا می کند. چرا که تلاش می شود تا هر سرباز در کمترین فاصله از محل زندگی مشغول به خدمت شود. این موضوع در تمام ارگان های دیگر نیز صاق است.

البته نا گفته نماند که میزان و مدرک تحصیلی نیز در تعیین محل اقامت تاثیر گذار است. یکی از امتیازات و تسهیلات خوبی که به دارندگان تحصیلات دانشگاهی داده می شود، اخذ امریه است. یکی از قوانین امریه خدمت سربازی برای تمامی ادارا و سازمان ها این است که گزینش بومی داشته باشند، در غیر اینصورت با درخواست ها موافقت نمی شود. همین امر می تواند یکی از شرایط بومی گزینی سربازان را به جا آورد.

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

مشاوره برای شرایط بومی گزینی سربازان

اینکه اکثریت مشمولات خدمت سربازی بخواهند در فاصله کمی از خانه و خانواده خدمت کنند بسیار طبیعی است. در مطالب بالا به راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت پرداختیم. اما تحت یک سری قوانین خاص نیز این امکان دارد وجود دارد که به طور حتم در شهر خود خدمت را انجام دهید. مشاورین ما در ایران تحصیل برخی از این موارد را برای شما عزیزان جمع آوری کرده اند. چنانچه سوال یا ابهامی داشتید می توانید در مشاوره سربازی مطرح فرمایید.

برای مثال در یکی از قوانین آمده است که اگر مشمول تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و یا بهزیستی باشد، می تواند از تسهیلات مدد جویی استفاده کرده و در نزدیکترین محل خدمت نماید. همچنین، چنانچه دو برادر با هم و در یک به خدمت مقدس سربازی مشغول باشند، احتمال اینکه یکی از آن ها در شهر محل سکونت دوره خود را خواهد گذراند. این موضوع در مورد مشمولان تک فرزند نیز صدق می کند.

در جای دیگر آمده است که داشتن پدر نظامی می تواند در بومی سازی سربازی امتیاز محسوب شود. در این بندها، طبق روال معمول به شرایط خدمت سربازی متاهلین نیز به دلیل اهمیت نزدیکی به همسر و فرزندان نگاه خاصی شده است و عمدتا به مکان های نزدیک اعزام می شوند. همچنین مشمولانی که از نعمت پدر محروم هستند و جز< ایتام محسوب می شوند نیز از این قائده مستثنی نیستند.

 

 

مزایای بومی سازی سربازی از نگاه فرماندهان

شاید نیازی به توضیح و شرح خوبی های نزدیکی محل خدمت به خانه و کاشانه نباشد و در توضیحات بالا بسیاری از آن ها بر شمردیم. اما یک نکته مهم که شاید در طول تاریخ کمتر سابقه داشته است، وجود بیماری بزرگی مانند کرونا است که چندین ماه است گریبا گیر همه جهان شده است. ترس از این بیماری باعث شده است که بسیاری از سربازان از رفتن به خدمت واهمه داشته باشند که با قوانین جدید از میزان نگرانی ها کاسته می شود.

از طرفی طبق اظهار مسئولین امر، تجربه نشان داده است که کمتر بودن فاصله باعث کمتر شدن احتمال فرار از خدمت می شود. یکی از دلایل طرح بومی سازی سربازی نیز همین بوده است. موقعیت های نسبتا سخت و مسئولیت های سنگینی که به سربازاان در دوران خدمت داده می شود، به همراه دلتنگی و فشارهای روحی و روانی می تواند مزید بر علت شود و فکر فرار را در ذهن سرباز به جود آورد.

علاوه بر این، مشاهدات نشان می دهد که میزان استرس و افسردگی در بین سربازانی که در شهر خود خدمت می کنند، بسیار کمتر از سایر سربازان است. و البته توجه به سلامت روحی و جسمی نیروهای نظامی در هر کشوری بسیار اهمیت داشته و تلاش همه دستگاه های ذیربط تامین و حفظ آرامش این افراد است.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله با ارائه جزئیات و شرایط طرح بومی سازی سربازی سعی کردیم جوانب مختلف این قانون را بررسی کنیم. چنانچه قصد دارید در شهر خود خدمت کنید و به دنبال راهکارهای لازم هستید، می توانید از طریق شماره های مندرج در جدول با مشاورین تماس گرفته و راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت را به صورت جامع دریافت نمایید. همکاران ما از ساعت 8 صبح تا 1 شب در تمام روزهای هفته پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

 

 

مطالب مرتبط

چگونه غیبت سربازی را پاک کنیم؟

مرخصی از دانشگاه با سربازی

سربازی با مدرک دکتری

آخرین تغییرات خدمت سربازی

محاسبه غیبت سربازی

شرایط خاص تقسیم سربازی

بومی سازی سربازی

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بومی سازی سربازی به چه معناست؟

یعنی افراد حدالامکان در 300 کیلومتری شهرستان و یا استان خود به سربازی بپردازند.

چگونه از می توان از طرح بومی سازی سربازی برخوردار شد؟

ستاد نیروهای مسلح در تلاش است که این طرح را به طور عادلانه در بین همه سربازان عزیز اجرا کند و دارای بندهای خاصی است.

 

آیا می توان در شهر خود خدمت سربازی را گذراند؟

مشمولانی که دارای یک سری شرایط باشند می توانند به صورت بومی خدمت کنند. برای دریافت راهنمای شرایط بومی گزینی سربازان و تشخیص محل خدمت می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

طرح بومی سازی سربازی از چه زمانی اجرا می شود؟

این سیاست از یک آذر ماه 1399 قابل اجرا می باشد .

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور