ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بودجه بندی آزمون تیزهوشان 1403 + بخشنامه جدید | ایران تحصیل

بودجه بندی آزمون تیزهوشان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارس تیزهوشان همواره از پر متقاضی ترین مدارس ایران بوده اند که دانش آموزان بسیاری برای ورود به آن با یکدیگر رقابت می کنند. اما ورود به این مدارس مستلزم شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان است و تنها افرادی که نمره قبولی این آزمون را کسب کنند خواهند توانست وارد مدارس تیزهوشان شوند. این آزمون نیز همانند هر آزمون دیگری دارای بودجه بندی مختص به خود می باشد. لازم به ذکر است که بودجه بندی آزمون تیزهوشان هر ساله توسط بخشنامه سازمان سمپاد به اطلاع متقاضیان می رسد. این بخشنامه همانند یک دفترچه راهنما تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان را در خصوص شرایط ثبت نام داوطلبان در آزمون ورودی، تعداد سوالات آزمون، بودجه بندی آزمون تیزهوشان، مراحل و نحوه ثبت نام در آزمون و… ارائه خواهد کرد. اگر شما هم از افراد علاقمند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستید، برای اطلاع از بودجه بندی آزمون ورودی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فراموش نکنید که تعداد رقبا در آزمون تیزهوشان بالاست و آن چه قبولی شما را تضمین خواهد کرد، تسلط کامل شما به مباحث و مواد آزمون، برنامه ریزی و تلاش مدام و مستمر خواهد بود. مشاوران تحصیلی ایران تحصیل می توانند شما را در مورد نحوه برنامه ریزی اصولی و استاندارد راهنمایی کنند و با ارائه برنامه درسی شخصی سازی شده، شما را مسیر موفقیت همراهی کنند. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

بخشنامه آزمون تیزهوشان 1403 چه زمانی ابلاغ می شود؟

تمامی دانش آموزانی که قصد تحصیل و ثبت نام سمپاد را دارند و یا والدینی که می خواهند فرزند خود را برای شرکت در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام کنند، باید از تاریخ انتشار بخشنامه یا همان دفترچه راهنمایی که اطلاعات مهم پیرامون آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان را شامل می شود، مطلع باشند. بخشنامه آزمون تیزهوشان اطلاعات مهمی را در خصوص مدارکی که باید ارائه کرد، شرایط شرکت در آزمون، چگونگی ثبت نام، سایتی که برای نام نویسی به آن باید مراجعه کرد، بودجه بندی آزمون تیزهوشان و … را به اطلاع متقاضیان آن می رساند.

 

بخشنامه آزمون تیزهوشان چه زمانی ابلاغ می شود؟

اما زمان انتشار این بخشنامه چه تاریخی است؟ در رابطه با تاریخ انتشار دفترچه راهنمای آزمون ورودی تیزهوشان باید بگوییم که معمولا یک ماه قبل از شروع ثبت نام آزمون، این بخشنامه توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)، منتشر می شود. باتوجه به اینکه معمولا همه ساله شروع ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از تاریخ 15 فروردین الی 25 فروردین ماه می باشد، متقاضیان باید از اواسط اسفندماه سال قبل، منتظر انتشار دفترچه راهنما باشند.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که اگرچه آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان پایه های هفتم و دهم، به صورت جداگانه برگزار می شود، اما دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون هر دو پایه یکسان بوده و دارای اطلاعات مشابه است. (زمان انتشار دفترچه راهنما نیز یکسان است.) درنتیجه متقاضیان تحصیل در این مدارس می توانند برای دریافت بخشنامه یا دفترچه راهنمای ثبت نام و بودجه بندی آزمون تیزهوشان، به سایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به نشانی اینترنتی sampad.gov.ir مراجعه کنند و یا با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و در سریع ترین زمان بخشنامه مورد نیاز خود را دریافت کنید.

 

تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور چقدر است؟ برای مشاهده میزان تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بنر کال تو اکشن

زمان ثبت نام، برگزاری و توزیع کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان

از جمله مهم ترین اطلاعاتی که باید در رابطه با بودجه بندی آزمون تیزهوشان و آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان داشته باشید، زمان ثبت نام در آزمون، تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه، ساعت و زمان برگزاری آزمون تیزهوشان است که در این قسمت بیان خواهیم کرد. (توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه شده در این بخش، مربوط به سال تحصیلی 1403 – 1403 می باشد و هنوز تاریخ های مربوط به سال تحصیلی 1403 – 1404 منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه راهنما، این مقاله آپدیت شده و اطلاعات مورد نیاز به شما کاربران گرامی داده خواهد شد.)

 

زمان ثبت نام، برگزاری و توزیع کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان

متقاضیانی که تمایل به شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم را دارند، می بایست از روز سه شنبه، مورخ 15 فروردین ماه 1403 الی روز پنجشنبه، مورخ 25 فروردین ماه 1403 به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و آنلاین تکمیل کنند.

برای دریافت برنامه ریزی تیزهوشان نهم روی لینک کلیک کنید.

نکته: توجه داشته باشید که تمامی مراحل نام نویسی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان به صورت اینترنتی بوده و می بایست متقاضیان از مراجعه حضوری به مدارس محل تحصیل دانش آموزان خودداری کنند.

در رابطه با تاریخ انتشار کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان که شامل تمامی اطلاعات هویتی و شخصی داوطلبان همچون: نام و نام خانوادگی (به همراه سایر مشخصات فردی)، عکس داوطلب، مدارس تیزهوشان انتخاب شده و نشانی دقیق حوزه است، باید بگوییم که معمولا هفت روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون است.

همانطور که می دانید به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون الزامی است و در صورت عدم به همراه داشتن آن از ورود دانش آموزان به جلسه آزمون ممانعت خواهد شد. به همین دلیل نیز در بازه زمانی اعلام شده توسط دفترچه راهنمای آزمون، داوطلبان باید به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کنند.

 

 

برای آگاهی از نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

ضوابط و شرایط مهم ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم و دهم تیزهوشان

متقاضیانی که تمایل به شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان و ورود به مدارس استعداد های درخشان را دارند، می بایست دارای شرایط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنمای آزمون اعلام می گردد، باشند. توجه داشته باشید که برخورداری از این شرایط الزامی است و در صورت عدم داشتن هر یک از شرایط مطرح شده، از ثبت نام و شرکت کردن داوطلب در آزمون جلوگیری خواهد شد. به دلیل اهمیت بسیار این موضوع، در این بخش ضوابط و شرایط مهم ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم و دهم تیزهوشان را بیان خواهیم کرد.

⏬ شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان عبارتند از:

☑ داوطلبان باید دارای تابعیت ایرانی باشند.

☑ داوطلبان غیر ایرانی که قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارند، باید برای ثبت نام در آزمون ورودی تابع بخشنامه شماره 340/169 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور باشند.

 

شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس تیزهوشان عبارتند از:

داوطلبان می بایست مشغول به تحصیل در پایه ششم سال تحصیلی 1403 – 1401 باشند.

متقاضیانی که در پایه ششم هستند و می خواهند در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس تیزهوشان شرکت کنند، باید در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم خود، نمره «خیلی خوب» را کسب کنند.

نکته مهم: اگر داوطلبی در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم دروس خود، فقط یک درس را با نمره «خوب» قبول شده باشد، باز هم می تواند در این آزمون شرکت کند.

نکته: توجه داشته باشید که دروس «تربیت بدنی» و «شایستگی عمومی» نیز جزئی از مواد درسی می باشند.

برای آشنایی با شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان روی لینک کلیک کنید.

شرایط اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس تیزهوشان عبارتند از:

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون ورودی پایه دهم را دارند، باید در سال تحصیلی 1403 – 1403 در پایه نهم مشغول به تحصیل باشند.

چنانچه متقاضیان در پایه نهم باشند و قصد شرکت در آزمون پایه دهم را داشته باشند، معدل آن ها باید در پایه هشتم 19 باشد.

دانش آموزانی که پایە نهم را در مدرسه ای غیر از مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند، باید معدل کل خرداد ماه پایە هشتم آن ها در سال تحصیلی قبل و معدل نوبت اول پایه نهم آن ها در سال تحصیلی جدد حداقل 19 باشد.

دانش آموزانی که در یکی از مدارس استعداد های درخشان در پایه نهم مشغول به تحصیل بودند، باید معدل نوبت اول آن ها در سال تحصیلی 1403 -1401  کمتر از 18 باشد.

نکته مهم: آن دسته از دانش آموزانی که مشغول به تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه نهم هستند و معدل کل خرداد ماه پایە هشتم و نوبت اول پایە نهم آن ها حداقل 18 است، نیازی به شرکت در آزمون تیزهوشان نخواهند داشت و می توانند بدون شرکت در آزمون، برای نام نویسی در مقطع دهم مدارس تیزهوشان اقدام کنند. توجه داشته باشید که پذیرش قطعی این دسته از دانش آموزان، منوط به احراز شرایط مادە 16 آیین نامە مدارس استعداد های درخشان است.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در رابطه با آزمون تیزهوشان، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای مشاهده سامانه نام نویسی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

مراحل و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان

پس از مطالعه شرایط و ضوابط مورد نیاز برای نام نویسی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، لازم است تا با چگونگی نام نویسی در این آزمون نیز آشنا شوید. توجه داشته باشید که به دلیل ارائه راهنمای تصویری چگونگی ثبت نام در این آزمون در مقاله ثبت نام آزمون تیزهوشان، در این بخش تنها مراحل نام نویسی را به صورت خلاصه بیان خواهیم کرد. (برای مشاهده راهنمای تصویری و گام به گام، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.)

در ابتدا می بایست به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کرده و نقش خود را انتخاب کنند. سپس با وارد کردن «کدملی»، «رمز ورود» و «کد امنیتی» بر روی «ورود» کلیک کنند.

پس از ورود به پنل کاربری خود می توانید بر روی ثبت نام آزمون سمپاد کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را درج کنید.

برای ثبت نام در این آزمون باید عکسی خود را در ابعاد 200*300 یا 300*400 پیکسل با زمینه سفید و در فرمت «jpg» در سایت بارگزاری کنید. به یاد داشته باشید که باید جدیدترین عکس خود را در سایت بارگزاری کنید و در صورت قدیمی بودن عکس از ورود داوطلب به جلسه ممانعت می گردد و ثبت نام وی نیز باطل می شود.

ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، مستلزم پرداخت مبلغ 700/00 ریال از طریق درگاه اینترنتی پرداختی سایت مربوطه نیز می باشد.

با پرداخت هزینه مذکور، ثبت نام شما به اتمام خواهد رسید و شماره شماره پیگیری ای را دریافت خواهید کرد. این شماره پیگیری به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام شما خواهد بود.

رمز همگام خود را فراموش کرده ام، برای اطلاع از نحوه بازیابی رمز همگام بر روی لینک کلیک کنید.

بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه هفتم (تعداد سوالات، ضریب آن ها و…)

براساس اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با طراحی ویژه، برای سنجش و ارزیابی میزان سنجش «هوش»، «استعداد» و «خلاقیت» متقاضیان می باشد. سوالات آزمون به صورت چهار گزینه ای بوده و تنها یک پاسخ صحیح خواهد داشت.

 

بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه هفتم

لازم به ذکر است که طبق اعلام سازمان سمپاد در بخش بودجه بندی آزمون تیزهوشان، این آزمون دارای نمره منفی می باشد. منظور از نمره منفی داشتن آزمون این است که به ازای هر پاسخ صحیح، داوطلب 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، داوطلب 1 نمره منفی دریافت خواهد کرد. در این صورت، هر 3 سوال غلط، 1 سوال صحیح را بی اعتبار خواهد کرد و سبب عدم شمارش امتیاز مثبت آن خواهد شد.

برای کسب اطلاعات در زمینه ظرفیت مدارس تیزهوشان روی لینک کنید.

فراموش نکنید که باید تنها به سوالاتی که از صحیح بودن آن مطمئن هستید پاسخ دهید و سوالاتی را که شک دارید یا از پاسخ آن مطلع نیستید، بدون پاسخ بگذارید؛ چرا که سوال پاسخ داده نشده، نمره منفی نخواهد داشت.

همچنین اگر در انتخاب پاسخ سوال اشتباه کرده و دو گزینه را علامت بزنید، نمره منفی دریافت خواهید کرد. اگر تمایل به مشاهده بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 دارید، می بایست یک هفته قبل از برگزاری آزمون مزبور به سامانۀ my.medu.ir مراجعه کنید. اگر می خواهید زودتر از زمان مطرح شده پاسخ سوال خود را دریافت کنید، با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

برای کسب اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه دهم (منابع آزمون، تعداد سوالات و…)

برخلاف بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه ششم که بر هوش و خلاقیت داوطلبان تمرکز داشت، بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه دهم بر «سوالات تحلیلی» و «سوالات تحصیلی» تمرکز دارد. توجه داشته باشید که نسبت سوالات تحلیلی و تحصیلی 50 – 50 و به صورت مساوی است. بنابراین، منابع این آزمون بر اساس بودجه بندی آزمون تیزهوشان هم کتاب های درسی و هم کتاب های هوش می باشند.

براساس بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه دهم منابع، تعداد و ضرایب سوالات آزمونبه صورت زیر می باشند:

 

سوالات بخش استعداد تحصیلی بر اساس بودجه بندی آزمون تیزهوشان تعداد سوالات مدت پاسخ گویی
استعداد تحلیلی 50 عدد 50 دقیقه

برای برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم روی لینک کلیک کنید.

سوالات بخش استعداد تحصیلی بر اساس بودجه بندی آزمون تیزهوشان تعداد سوالات ضریب ریاضی و فیزیک ضریب علوم تجربی ضریب ادبیات و علوم انسانی ضریب سمپاد مهارتی منابع طرح سوالات مدت پاسخ گویی به سوالات
قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی) 10 1 1 1 1 سوالات از محتوای تمامی کتاب های درسی پایه هشتم سال تحصیلی 1401 – 1400 و تمامی کتاب های درسی پایه نهم سال تحصیلی 1403 – 1401 طراحی خواهد شد. 70 دقیقه
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2
مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا و اجتماعی) 10 1 1 4 1
علوم تجربی 10 2 4 2 3
ریاضیات 10 4 2 2 3
جمع کل 50

در رابطه با بودجه بندی آزمون تیزهوشان پایه دهم در بخش سوالات استعداد تحلیلی باید بگوییم که سوالات به گونه ای طراحی می شوند که توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون داوطلبان مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد.

همچنین منظور آزمون از سوالات بخش استعداد تحصیلی در بودجه بندی آزمون تیزهوشان به صورت چهارگزینه ای، سنجش میزان تسلط دانش آموزان داوطلب در پاسخگویی به سوالات تلفیقی و تفهیمی کتاب های درسی می باشد. برای پاسخگویی به سوالات این آزمون باید شناخت داوطلب از محتوای کتاب های درسی بالا باشد و بتواند به سوالاتی که مهارت های دو یا چند ماده درسی را ترکیب کرده است، پاسخ دهد.

از میان تمام گزینه های موجود در پاسخ سوال، تنها یکی از گزینه ها پاسخ صحیح و مناسب خواهد بود و می بایست از انتخاب دو گزینه بپرهیزید. این آزمون نیز دارای نمره منفی می باشد و علامت زدن دو گزینه، برای شما نمره منفی محسوب خواهد شد.

نکته مهم: در بودجه بندی آزمون تیزهوشان سال جدید اگر شما از جمله داوطلبان اقلیت های دینی رسمی کشور هستید (مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان)، می بایست به سوالات مشترک اقلیت های دینی که بر اساس محتوای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت های دینی با کد 820 پایه هشتم چاپ سال 1400 و کد 920 پایه نهم چاپ سال 1401 طراحی شده است، پاسخ دهید. داوطلبان اهل تسنن اما باید به سوالات مشترک با داوطلبان شیعه پاسخ دهند چرا که منبع طرح سوال برای هر دو گروه درس «قرآن و معارف اسلامی» می باشد.

 

برای مشاهده کارنامه آزمون تیزهوشان بر روی این لینک و برای مشاهده اسامی قبول شدگان مدارس تیزهوشان روی این لینک کلیک کنید.

شرایط پذیرش، ضوابط و ظرفیت تیزهوشان در بخشنامه سال جدید

بر اساس بودجه بندی آزمون تیزهوشان سال جدید شرایط پذیرش به شرح زیر است:

✔️ توانایی ثبت نام در مدارس تیزهوشان هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش و تایید سازمان ملی تعیین می شود. داوطلبان در هنگام ثبت نام الکترونیکی از طریق سامانه ثبت نام از این منبع مطلع می شوند.
✔️ پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی مدارس متوسطه اول تیزهوشان فقط بر اساس نتایج ارزیابی داوطلبان انجام می شود. پذیرش تیزهوشان دهم بر اساس نمره کل کنکور انجام می شود. برنامه ریزی آزمون مهارتی منجر به نمرات بهتر آزمون می شود.
✔️ در شهرهایی که تعداد مدارس ابتدایی و راهنمایی تیزهوشان زیاد است، متقاضیان می توانند سه مدرسه (هر سه در یک شهر) را انتخاب کنند. داوطلبان آزمون ورودی سال دوم متوسطه در هنگام ثبت نام می توانند تنها یک رشته را انتخاب کنند.
✔️ پذیرش نهایی دانش آموزان دبیرستانی تیزهوشان (تجربی، ریاضی، انسانی و مهارتی) منوط به احراز شرایط با توجه به تدریس آموزشی است. ضمناً تغییر رشته برای پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان در سال اول پذیرش ممنوع است.

شرایط پذیرش، ضوابط و ظرفیت تیزهوشان در بخشنامه سال جدید

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403-1404

نتایج ایزهوشان بر اساس بودجه بندی آزمون تیزهوشان و قوانین جدید به شرح زیر است:

✔️ دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان در سایت سازمان سمپاد و همچنین سایت my.medu.ir منتشر می شود.
✔️ برای کلیه داوطلبانی که در آزمون پذیرفته نشده اند، کارنامه تیزهوشان حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتیجه آزمون صادر می شود. برای شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان 1403-1404 کارنامه صادر نمی شود.
✔️ کارگروه ارزیابی و آزمون منطقه ای موظف است کمیته ای را برای دریافت و بررسی مسائل دستگاه های اجرایی در منطقه تعیین کند. این کمیته نامزدها و والدین آنها را به اندازه کافی در جریان خواهد گذاشت.
✔️ در صورتی که دانش آموزان همسان (دوقلو یا بیشتر، همجنس یا همجنس) همزمان در آزمون ورودی شرکت کنند و یکی قبول شود، دیگری می تواند در مدارس تیزهوشان فوق ثبت نام کند.

قوانین و مراحل انتقال دانش آموزان بر اساس بخشنامه جدید

انتقالی های جدید مدارس تیزهوشان بر اساس بودجه بندی آزمون تیزهوشان به شرح زیر می باشند:

✔️ داوطلبانی که در سال تحصیلی 1403-1404 به هر دلیلی شهر دیگری غیر از شهر محل سکونت فعلی را انتخاب می کنند پس از زمان ثبت نام یا پس از پذیرش فقط در صورت داشتن شرایط مجاز هستند. این شرایط شامل داشتن صلاحیت در مدرسه مقصد و تاییدیه از اداره آموزش و پرورش می باشد.
✔️ انتقال در سال اول حتی با شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان یک شهرستان در مقطع اول و دوم متوسطه ممنوع است. داوطلبان گرامی با در نظر گرفتن این موضوع مدارس مورد نظر خود را انتخاب کنند.
✔️ دانش آموز ثبت نام شده در سال اول تحصیلی 1403-1404 تنها با داشتن امتیاز قبولی مدرسه مقصد و تاییدیه امکان انتقال به مقاطع بالاتر (تا پایان دوره اول متوسطه) را خواهند داشت.

برای برنامه‌ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

خلاصه مطلب بودجه بندی آزمون تیزهوشان

مدارس تیزهوشان در دو پایه تحصیلی هفتم و دهم از طریق برگزاری آزمون ورودی متقاضیان تحصیل در این مدارس را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهند و شایسته ترین آن ها را مشخص کرده و پذیرش می کنند. به همین دلیل نیز می توان گفت که اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اصلی ترین و اولین عامل برای پذیرش در این مدارس است.

این آزمون دارای بودجه بندی خاصی می باشد تا داوطلبان بتوانند با سرفصل های آزمون آشنا شده و خود را برای شرکت در آن آماده کنند. برای راهنمایی بیشتر شما متقاضیان گرامی در مقاله فوق بودجه بندی آزمون تیزهوشان را بیان کردیم. علاوه بر بودجه بندی، شرایط و ضوابط شرکت در آزمون، چگونگی نام نویسی و تمامی اطلاعات مرتبط با آزمون را ارائه کردیم.

با مطالعه مقاله فوق می توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد آزمون ورودی تیزهوشان را مشاهده کنید؛ با این حال چنانچه بخشی از مقاله برای شما مبهم بود و یا سوالی در خصوص بودجه بندی آزمون تیزهوشان داشتید، می توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما در خصوص بودجه بندی آزمون تیزهوشان خواهند بود.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله بودجه بندی آزمون تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

3.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام در آزمون ورودی تیزهوشان به چه سایتی باید مراجعه کرد؟

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند، می بایست در زمان اعلام شده از سوی سازمان سمپاد به آدرس اینترنتی my.medu.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. برای مشاهده نحوه نام نویسی در آزمون مدارس تیزهوشان به همراه راهنمای تصویری به مقاله فوق مراجعه کنید. 

بخشنامه آزمون تیزهوشان شامل چه اطلاعاتی است؟

بخشنامه ای که به صورت سالانه از طریق سازمان سمپاد منتشر می شود، دارای اطلاعات جامعی همچون: شرایط و ضوابط ثبت نام، زمان ثبت نام، منابع آزمون، تعداد سوالات، بودجه بندی آزمون تیزهوشان و ... می باشد. متقاضیان گرامی می توانند برای دریافت بخشنامه با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرند.

بودجه بندی آزمون تیزهوشان 1403 به چه صورت است؟

در مقاله فوق جدولی از بودجه بندی آزمون تیزهوشان برای آن دسته از متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون را دارند ارائه شده است. این جدول شامل تمامی اطلاعاتی است که می بایست متقاضیان از سر فصل های آزمون داشته باشند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «بودجه بندی آزمون تیزهوشان 1403 + بخشنامه جدید | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo الماسیان گفت:

    سلام خسته نباشید
    توی بودجه بندی امتحانای سمپاد زبان انگلیسی وجود نداره؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. خیر زبان جزو مواد امتحانی نمیباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور