ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد | بهترین منابع استعداد تحلیلی تیزهوشان

بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد معرفی شد. برای قبولی در آزمون سمپاد، اطلاع از لیست بهترین منابع استعداد تحلیلی تیزهوشان بسیار ضروری است. نحوه مطالعه بهترین کتاب ها برای استعداد تحلیلی تیزهوشان به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است. ما تمام منابع را به شما معرفی می کنیم.

داشتن یک برنامه‌ریزی درست بر اساس منابع آزمون تیزهوشان و بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد یکی از اصول بسیار مهم برای رسیدن به نتیجه دلخواه است. داشتن برنامه ریزی درست و اصول مطالعه ای که بتواند شما را به هدفتان نزدیک کند، در موفقیت شما بسیار تاثیرگذار است.

با توجه به اینکه ظرفیت مدارس سمپاد استان ها محدود می باشد، لذا این موضوع تلاش مستمر و همیشگی شما را برای قبولی می طلبد. برای اطلاع از نحوه مطالعه هر یک از این منابع می توانید با مشاوران خبره ایران تحصیل  با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل نمایید.

معرفی کتاب برای قبولی در آزمون سمپاد

قبل از معرفی بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد باید این نکته را یادآوری نماییم که دانش‌آموزان کلاس ششم از نظر سنی قادر به تحمل فشار ناگهانی نیستند، بنابراین باید به آرامی و پیوسته ساعات مطالعه خود را افزایش دهند.

باید به یاد داشته باشید که فرزند شما قبل از اینکه به عنوان یک متقاضی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شناخته شود، یک کودک ۱۲ ساله است، بنابراین نباید فضای کودکی او را به خاطر قبولی در مدارس تیزهوشان فدا کنید.

البته در چنین شرایطی، موفقیتی به دست نخواهد آمد. ذهن کودکان در این سن به گونه‌ای است که اگر به آن‌ها اجبار کنید تا به مطالعه بپردازند، بازدهی خوبی نخواهند داشت. با این مقدمه، می‌خواهیم کتاب‌های مهم و برتر آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم را بررسی نماییم.

همانطور که می‌دانید ثبت نام تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم و در قالب یک آزمون انجام می‌شود. منابع معرفی شده برای هر یک از دروس متفاوت می باشد و هر یک از انتشارات در برخی از موضوعات درسی عملکرد بهتری برای قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان داشته اند.

از جمله بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد ریاضی ششم به هفتم می توان به کتاب ریاضی انتشارات اندیشمندان اشاره نمود. این کتاب توجه خود را نحوه طرح سوالات در بر اساس نتایج آزمون تیزهوشان در نظر گرفته است.

با توجه به اینکه ضریب ریاضی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بالاست لذا یکی از عواملی که می‌تواند شما را از سایر رقبا جلو بیندازد درصد بالا در همین درس است.

جهت دریافت سوالات تحلیلی تیزهوشان  بر روی لینک کلیک نمایید.

معرفی کتاب برای قبولی در آزمون سمپاد

محتوا و ساختار آزمون تیزهوشان چیست؟

محتوای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از سه دسته سوال زیر تشکیل شده‌است: سوالات هوش سوالات استعداد سوالات خلاقیت در این آزمون ۶۵ سوال تستی و تشریحی به دانش‌آموزان داده می‌شود. ۶۰ سوال تستی چهارگزینه‌ای که مدت زمان پاسخ‌گویی به آن ۵۰ دقیقه است؛ و ۵سوال تشریحی که داوطلبان تنها ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا به آن‌ها پاسخ دهند. همچنین در آزمون تستی هر پاسخ نادرست یک سوم از نمره کل آزمون را کم می‌کند. به عبارت دیگر مانند کنکور، این آزمون هم نمره منفی دارد.

بهترین کتاب ها برای قبولی در آزمون تیزهوشان

همانطور که می دانید، یکی از مواردی که برای قبولی در آزمون تیزهوشان لازم و ضروری درصد بالا در تست تحلیلی است.

یکی از اشتباهاتی که برخی از والدین و دانش آموزان عزیز در رابطه با منابع سوالات تحلیلی دارند این است که تصور می کنند زمانی که ما کتبی برای سوالات تحلیلی معرفی می نماییم؛ در واقع سوالات تحلیلی از همان منبع طراحی می شوند.

در صورتی که این کتب تنها برای تمرین و آشنایی داوطلبان با نحوه طرح سوالات است.

از جمله کتاب هایی که می توان برای بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد برای سوالات تحلیلی بدان اشاره نمود، کتاب سنجش هوش و استعداد ششم سری IQ گاج است.

این کتاب شامل سه بخش است که در هر یک از بخش ها با هدف آشنایی و تسلط بر سوالات هوش زبانی و انواع معماها طراحی شده است.

بخش دوم مربوط به استدلال غیرکلامی و استعداد تحلیلی بوده و به همراه درسنامه ای کوتاه می آید. بخش سوم نیز در رابطه با استعداد تحلیلی آزمون های دوره های گذشته است که با یک مرور ساده می توانید با سبک و سیاق آن آشنا شوید.

در ادامه شما را با انواع تست های تحلیلی هوش و همچنین ویژگی های هر یک آشنا می کنیم.

جهت  برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان بر روی لینک کلیک نمایید.

چه کتابهایی برای تیزهوشان ششم بخوانیم؟

مهم ترین و بهترین کتاب های آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم عبارتند از:

■ کتاب 1000 تست استعداد تحلیلی ششم و نهم تیزهوشان مهر و ماه برای قبولی در آزمون سمپاد

مولف: مصطفی باقری

هدف اصلی این کتاب، تقویت هوش غیر کلامی دانش آموزان و استعداد تحلیلی آن ها برای کسب آمادگی لازم جهت حضور در آزمون استعدادهای درخشان می باشد.

این کتاب با ارائه راهنما به همراه حل مثال های گوناگون می تواند دانش آموزان را در پاسخ گویی به سوالات یاری نموده و با دارا بودن پاسخ نامه ای کامل برای تمامی پرسش ها، موجبات لازم را برای درک هر چه بهتر مفاهیم فراهم سازد.

■ کتاب سنجش هوش و استعداد ششم IQ گاج برای قبولی در آزمون سمپاد

مولفان: علیرضا مزرعتی، سید علی حسینی و مهدی پورمطلب روشنده

این کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول آن با هدف آشنایی و تسلط هر چه بیشتر دانش آموزان با سوالات هوش زبانی و انواع معماها طراحی شده است.

بخش دوم این کتاب دارای سوالات استدلال غیر کلامی و استعداد تحلیلی به همراه درسنامه ای کوتاه ارائه شده اند که مطالعه آن ها تاثیر بسزایی در تقویت قدرت استدلال و تحلیل دانش آموزان دارد.

بخش سوم این کتاب دربردارنده سوالات استعداد تحلیلی آزمون های دوره های گذشته می باشد که با مرور آن ها می توانید با سبک و سیاق طراحی سوالات آشنا شوید.

کتاب سنجش هوش و استعداد ششم IQ گاج برای قبولی در آزمون سمپاد 

 

■ کتاب هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند برای قبولی در آزمون سمپاد

مولفان: امید فتحی و محمد مهدی کاوه

این کتاب شامل تست هایی است که هوش کلامی و هوش غیر کلامی دانش آموزان را به چالش می کشد. هوش کلامی مختص آن دسته از توانایی های ذهنی است که نیازمند درک زبان می باشد و هوش غیر کلامی نیز می تواند در تشخیص ارتباط معنادار بین تصاویر، الگوهای خاص و حجم ها موثر باشد. بنابراین مطالعه این کتاب می تواند موجب حضور توانمند شما در آزمون تیزهوشان گردد.

از دیگر ویژگی های این کتاب می توان به این موارد نیز اشاره نمود: با توجه به آخرین آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان، تهیه و گردآوری پرسش‌های هوش و استعداد، بر اساس تغییرات اخیر در کتاب درسی که بر اساس نظریه‌هوش‌های چندگانه هوارد گاردنر تهیه‌شده‌و مطابق با رویکرد آزمون‌های تیزهوشان است، پاسخنامه کاملی برای سوال‌های طرح‌شده‌در نظر گرفته‌شده‌است. این کتاب مناسب دانش‌آموزانی است که تمایل به شرکت در آزمون‌های تیزهوشان را دارند و همچنین برای داوطلبان شرکت در مسابقات و المپیادهای علمی است، که شامل ۱۴۰۰ سوال چهار گزینه‌ای به همراه پاسخ کلیدی است.

 

 

برای آشنایی با  چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم؟ کلیک نمایید.

 

 

 

■ کتاب آموزش هوش و استعداد غیر کلامی مهروماه برای قبولی در آزمون سمپاد

مولفان: بهنام بناپور و نیما نام آوری

این کتاب از دو بخش “الگوها” و “تیپ ها” تشکیل شده است. قسمت اول شامل ارائه الگوهایی می باشد که برای حل سوالات استعداد تحلیلی نیاز است و در قسمت دوم، به طرح سوالاتی از آزمون های استعداد تحلیلی پرداخته شده و در قالب تیپ ها و زیرتیپ ها توضیحاتی ارائه شده است.

این کتاب با بیانی شیوا و رسا می تواند سطح آمادگی دانش آموزان را برای شرکت در آزمون تیزهوشان افزایش دهد.

 

 

■ کتاب هوش فرازمینی ET پنجم و ششم گامی تا فرزانگان برای قبولی در آزمون سمپاد

مولف: علی قصاب

این کتاب یکی از کامل‌ترین کتب در زمینه آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می باشد و منطبق با آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می باشد.

کتاب هوش فرازمینی ET پنجم و ششم گامی تا فرزانگان ویژه دانش آموزان سال پنجم و ششم بوده و دانش آموزان این پایه ها می توانند از آن بهره مند شوند.
مطالبی که در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد، شامل هوش زبانی، هوش ریاضی، هوش شهودی، هوش طبیعی و استعداد دقت و تمرکز بوده که هر یک از آن ها شامل زیر شاخه های فراوانی می باشد که به تفصیل در کتاب توضیح داده شده است.

در ویرایش جدید این کتاب بیش از 285 مبحث و 4000 تست از مباحث ذکر شده وجود دارد.

 

■ کتاب هوش کمپلکس پنجم و ششم دبستان مهروماه برای قبولی در آزمون سمپاد

مولف: مصطفی باقری

کتاب هوش کمپلکس مهروماه نیز یکی از کاملترین منابع برای شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم است.

این کتاب که مخصوص دانش آموزان مقاطع پنجم و ششم است، در ویرایش ۱۴۰۲ خود شامل بخش های هوش و استعداد غیر کلامی (استعداد تحلیلی)، هوش و استعداد کلامی، هوش ریاضی، هوش فنی، سرعت و دقت و تمرکز و خلاقیت می باشد که هر یک از این بخش ها خود شامل مباحث جزئی تر می شوند.

 

■ کتاب هوش مالتیپل ششم به هفتم خیلی سبز

مولفان: بهنام بناپور و سعید هادیان

این کتاب شامل فصل هایی از قبیل هوش تصویری- فضایی، هوش کلامی- زبانی، هوش منطقی، هوش ریاضی، هوش اجتماعی، هوش فنی- مکانیکی، استعداد تحلیلی، کفایت داده ها و هوش واگرا–هوش هیجانی می باشد.

 

■ کتاب های استعداد تحلیلی (هوش غیر کلامی) و استعداد تحلیلی (هوش کلامی) قلم چی

مولفان: هیئت مولفان کانون

این کتاب‌ها مکمل یکدیگر می باشند. کتاب استعداد تحلیلی شامل بخش هایی از قبیل یافتن شکل ناهماهنگ، الگویابی، جایگاه نقاط و شکل، تجسم فضایی و پرسش های ترکیبی می باشد.

کتاب دوم نیز شامل سر فصل هایی از جمله هوش ادبی و زبانی، هوش منطقی و ریاضی، هوش تمرکز و سرعت عمل و چهار آزمون جمع بندی می باشد و هر یک از بخش‌های کتاب هوش کلامی شامل تعداد زیادی زیر شاخه می باشد که به تفصیل به مطالب مربوطه پرداخته اند.

 

برای اطلاع از جزوه قبولی آزمون تیزهوشان کلیک نمایید.

کتاب های استعداد تحلیلی (هوش غیر کلامی) و استعداد تحلیلی (هوش کلامی) قلم چی

 

■ کتاب «هوش برتر ششم» از انتشارات لوح برتر

یکی از بهترین منابع آمادگی برای آزمون تیزهوشان برای دانش‌آموزان پایه ششم است. نویسندگان این کتاب، عصمت سادات اکبر تبار و فاطمه مرادی، با در نظر گرفتن جزئیات و تمام موارد مورد نیاز برای قبولی در آزمون تیزهوشان، یک کتاب جامع و کامل تالیف کرده‌اند. این کتاب شامل درسنامه‌ای جامع و کامل است که تمام مباحث مورد نیاز دانش‌آموزان را پوشش داده است.

همچنین، سوالات متنوعی از جمله استعداد کلامی، استعداد تحلیلی، خلاقیت و هوش ریاضی، هوش فنی، آزمون سرعت و دقت و آزمون‌های جامع تیزهوشان در این کتاب طرح و ارائه شده‌اند.

تمام سوالات این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی کامل می‌باشند و پس از پاسخ به سوالات، می‌توانید جواب صحیح و دقیق آن‌ها را بررسی نمایید. همچنین، این کتاب همراه با یک سامانه آزمون ساز فوق پیشرفته به صورت رایگان ارائه می‌شود که امکان شرکت در آزمون‌های مختلف و صدور آنی کارنامه، تحلیل آزمون و مشاهده نمودارهای پیشرفت عمل‌کرد را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های دیگر این کتاب شامل درسنامه کامل و جامع برای یادگیری مفاهیم آزمون، سوالات پرتعداد و متنوع متناسب با سطح آزمون تیزهوشان، پاسخنامه تشریحی کامل برای تک سوالات و صدور کارنامه است.

 

■ کتاب «هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی»

انتشارات کاهه یکی از کتاب‌های مطالعاتی متمرکز برای دانش‌آموزان با استعداد در این فهرست است. این کتاب توسط محمد حسن کاهه با ۱۶۸ صفحه تدوین‌شده‌است و ویژگی‌هایی همچون درسنامه جامع، آزمون‌های چهارگزینه‌ای و تستی، سطح‌بندی بالا و ۱۳ آزمون همراه با درسنامه، ۱۵ آزمون ترکیبی و ۹ آزمون استعداد تحلیلی را دارا است.

 

■ کتاب «جامپینگ یا سمپادیوم»

اثر مسعود بیگدلی، نویسنده مذکور، برای آماده‌سازی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی به منظور ورود به مدارس برتر از جمله مدارس استعدادهای درخشان و تیزهوشان طراحی‌شده‌است.

این کتاب شامل دو دفترچه با ۱۵ آزمون و ۶۰ سوال در هر دفترچه است. سوالات به صورت طبقه‌بندی‌شده‌و پاسخنامه تشریحی آن‌ها به صورت کامل و جامع همراه با نکات کلیدی ارائه‌شده‌است. این کتاب یکی از بهترین منابع برای جمع‌بندی و آمادگی نهایی برای آزمون‌های سمپاد است و توسط انتشارات پویش خوارزمی منتشر و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

 

 

 

برای دریافت  روش های تست زنی تیزهوشان بر روی لینک  کلیک نمایید.

 

 

 

برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، ابتدا باید از کجا شروع کرد؟

اولین و مهم‌ترین گام برای قبولی در هر امتحان و آزمون، داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی برای مطالعه منظم و موثر است. ثبت نام در کلاس‌های آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، یک گام اساسی برای موفقیت در این آزمون است. شرکت در آزمون‌های آزمایشی، گام بعدی برای آماده‌سازی و اطمینان از قبولی در آزمون واقعی تیزهوشان است.

 

 

کتاب های کمک درسی نهم تیزهوشان

تعداد سوال علوم تجربی برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 15 سؤال است. با توجه به اینکه ضریب این کتاب برای قبولی در آزمون تیزهوشان 2 است به همین دلیل مطالعه دقیق کتاب و انتخاب یک منبع درست از جمله اقدامات ضروری است.

یکی از بهترین منابع برای مطالعه علوم، کتاب علوم انتشارات سبز است.

انتشارات سبز با توجه به دلیل گستردگی مطالب و تست های دقیق آن، به یکی از بهترین منابع آزمون تیزهوشان شناخته شده است.

از دیگر کتاب‌هایی که برای مطالعه علوم توصیه می‌شود، کتاب های نشر الگو، گاج  و اندیشمند هستند. البته لازم به ذکر است که این کتب در وهله دوم اهمیت قرار دارند و به همین دلیل نمی توان گفت به نسبت سایر منابع اهمیت فوق العاده ای برخوردارند.

 

کتاب های کمک درسی نهم تیزهوشان

 

جهت مشاهده دفترچه تیزهوشان نهم به دهم و دفترچه تیزهوشان بر روی لینک  کلیک نمایید.

 

 

 

بهترین کتاب برای قبولی در تیزهوشان نهم

ضریب درس فارسی برای قبولی در آزمون تیزهوشان 2 است. تعداد سوالات درس فارسی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم 15 سوال است.  برای آزمون نهم به دهم، یکی از بهترین کتب کمک آموزشی، کتاب مبتکران و قلم چی است. پس از مطالعه دقیق کتاب درسی، می توانید با مطالعه این کتاب به تسلط لازم دست یابید. از دیگر کتاب هایی که برای جمع بندی کتب درسی می توان پیشنهاد داد، کتاب خیلی سبز است.

 

 

■ کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز

این کتاب به عنوان یک منبع مطالعاتی جامع برای دانش‌آموزان پایه‌ی نهم در نظر گرفته شده است. کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز شامل سه فصل مختلف است که هر فصل به چند بخش تقسیم شده است و در قسمت درس‌نامه، مطالب هر بخش به طور جامع و کامل توضیح داده شده است.

سوالات تستی قرار داده شده در هر بخش برای آن است تا دانش‌آموزان با بررسی این سوالات درک بهتری از مطالب آن بخش داشته باشند. سوالات چند گزینه‌ای مرتبط با مطالب درسنامه، منتخب از آزمون‌های ورودی مدارس برتر، آزمون‌های معتبر داخلی و خارجی جهت تسلط و تثبیت بخش‌هایی که در آن فصل خوانده شده، در قسمت بعدی هر بخش قرار داده شده است. در قسمت پایانی نیز پاسخ تشریحی و جامع سوالات چند گزینه‌ای قرار دارد تا دانش‌آموزان در صورت بروز هرگونه مشکل در حل سوالات و آشنایی با راه‌حل‌های متفاوت از این قسمت استفاده کنند.

 

■ کتاب جامع تیزهوشان نهم مهروماه

این کتاب مجموعه کاملی از 7 کتاب است که برای پاسخ‌گویی به نیاز داوطلبان آزمون‌های استعدادهای درخشان و مدارس نمونه تدوین شده است که عبارتند از:

1- ریاضی شامل 629 تست، 2- علوم تجربی شامل 619 تست، 3- فارسی شامل 250 تست، 4- پیام‌های آسمان شامل 169 تست، 5- قرآن شامل 78 تست، 6- مطالعات اجتماعی شامل 255 تست و 7- آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان 4 سال اخیر است که می‌تواند به عنوان منبعی برای جمع‌بندی مورد استفاده قرار گیرد. گروه مؤلفین مهروماه، بار آموزشی کتاب را در قسمت پاسخ‌نامه تشریحی با ارائه راهکارها و نکات مورد نیاز، به طور چشم‌گیری افزایش داده‌اند.

جهت اطلاع از شهریه مدارس تیزهوشان برای فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

■ کتاب ریاضی تیزهوشان نهم انتشارات خیلی سبز

این کتاب در دو جلد چاپ شده که جلد اول شامل درسنامه، مثال و تست و جلد دوم پاسخ نامه تشریحی سوالات تستی جلد اول است و یکی از کامل ترین منابع آزمون نهایی و تیزهوشان می باشد که در تالیف آن به تمامی نکات و مسائل مربوط به کتاب درسی اشاره شده است. در این کتاب پس از درسنامه مفصل، به حل مثال ها و سوالاتی پرداخته تا دانش آموز بتواند درس را به صورت مفهومی و کلی فرا گیرد. در پایان هر فصل نیز تست هایی جهت آمادگی دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان وجود دارد.

جلد اول کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز شامل تمام مسائل پایه نهم (جبر و هندسه) است و از پرداختن مطالب مربوط به پایه های بالاتر پرهیز شده است. لحن کتاب رسمی اما شیوا به بیان مطالب پرداخته است و در نتیجه موجب می شود تا دانش آموز با مطالعه آن با شور و اشتیاق بیشتری به ادامه مطالعه بپردازد.

 

 

■ کتاب ریاضی نهم حرفه‌ای‌ها تیزهوشان انتشارات مبتکران

این کتاب جهت آمادگی دانش آموز برای آزمون های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان با لحنی رسمی و ادبی تالیف شده است و شامل تست ها و تمرینات تشریحی متنوع از بخش های مختلف کتاب و هر بخش شامل هر دو نوع سوال می باشد. کتاب ریاضی نهم تیزهوشان حرفه ای ها مبتکران بدون درسنامه می باشد که در یک جلد شامل دو بخش، بخش اول تست تمرین و بخش دوم پاسخ نامه تشریحی چاپ شده است. سوالات این کتب نیز براساس سرفصل کتاب درسی و مطالب پایه ای تا تیزهوشان از آسان به مشکل طبقه بندی شده است.

 

■ کتاب 1 + 31 استان تیزهوشان جامع نهم انتشارات پویش اندیشه خوارزمی

​این کتاب مجموعه آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان 1+31  استان است که برای آماده‌سازی دانش آموزان جهت ورود به مدارس نمونه دولتی و استعداد درخشان به چاپ رسیده است و شامل آزمون‌های ورودی مربوط به 31 استان کشور به همراه آزمون شهر تهران و آزمون استعدادهای درخشان سال‌های 96 تا 98 است. این کتاب درسنامه ندارد و در مجموع دارای 1870 پرسش چهارگزینه ای و حجم این کتاب 440 صفحه است.

 جهت دانلود تست هوش آزمون تیزهوشان کلیک نمایید.

 کتاب 1 + 31 استان تیزهوشان جامع نهم انتشارات پویش اندیشه خوارزمی

■ کتاب هوش اسمارتیز جامع نیترو پویش

سومین اثر از مجموعه کتب مرتبط با هوش اسمارتیز پویش است. این کتاب یکی از کتب محبوب و کامل در زمینه هوش است و مناسب برای آمادگی آزمون تیزهوشان محسوب می‌شود. این کتاب، علاوه بر درسنامه جامع، شامل مجموعه‌ای با بیش از ۵۰۰ تست تالیفی و آزمون‌های سال‌های گذشته در زمینه هوش است. همچنین برای هر یک از سوالات، پاسخنامه تشریحی دقیق و کاملی نیز در نظر گرفته‌شده‌است.

در واقع این کتاب حاوی تمامی مباحث لازم برای گرفتن نتیجه‌ای مناسب در آزمون تیزهوشان است. کتاب هوش اسمارتیز جامع نیترو پویش، دارای مباحث مختلف هوش است و تقریبا می‌توان گفت که ۹ کتاب در یک کتاب جای گرفته است.

بخش‌هایی نظیر هوش تصویری و تجسمی، هوش ریاضی و محاسباتی، هوش کلامی، هوش منطقی، هوش تجربی و هوش سرعتی (دقت و تمرکز) در این کتاب گردآوری شده‌اند و مجموعه‌ای کامل را تشکیل داده‌اند. علاوه بر موارد بالا، کتاب هوش اسمارتیز جامع انتشارات پویش شامل بخش‌هایی نظیر آزمون‌های استاندار و کتاب الکترونیک رایگان (موجود در سایت این انتشارات) است و این کتاب را برای دانش‌آموزانی که قصد دارند در آزمون تیزهوشان نتیجه‌ای مناسب بگیرند، جذاب و کارآمدتر می‌کند.

کتاب هوش اسمارتیز جامع پویش توسط آقایان مسعود بیگدلی و حسن قربانی نوشته و جمع‌آوری‌شده‌است. این کتاب ۶۶۸ صفحه‌ای آخرین ویرایش و مناسب آزمون تیزهوشان سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تالیف‌شده‌است.

 

 

نکات طلایی موفقیت در آزمون تیزهوشان

تفاوتی ندارد که شما در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم شرکت کرده اید، در هر دو آزمون شما باید بتوانید اصول لازم را برای قبولی رعایت نمایید.

اولین اصل مهمی که باید آن را مد نظر قرار دهید این است که منابع تمامی دروس را به درستی انتخاب کنید.

پس از انتخاب هر یک از این منابع، لازم است شما برنامه دقیقی برای خواندن آن ها داشته باشید. یک برنامه ریزی درست که منطبق با اصول مطالعه و هدف شما باشد یکی از مهم ترین موارد و نکاتی است که باید مد نظر قرار دهید.

 

مشاوره قبولی تیزهوشان

آیا با فنون مطالعه و تست زنی آشنایی دارید؟ مطالعه صرف در هیچ آزمونی نمی تواند به شما برای قبولی و موفقیت کمک نماید. یکی از مهم ترین اصول این است که شما فنون مطالعه و تست زنی را بشناسید.

بتوانید نکات مهم درس و کتاب را استخراج نمایید، یادداشت برداری کنید و خلاصه های درستی داشته باشید. توانایی مرور مطالب نیز، می تواند موجب نتیجه گیری بهتر شما در آزمون شود.

مشورت با یک مشاور آزمون تیزهوشان نیز، عاملی است که می تواند در موفقیت شما نقش بسزایی را ایفا نماید. کارشناسان باتجربه مجموعه ایران تحصیل در این زمینه در کنار شما هستند تا با بهترین برنامه ریزی به هدف خود نزدیک شوید.

 

برای اطلاع از سامانه سنجش و پذیرش تکمیل ظرفیت هشتم سمپاد بر روی لینک کلیک نمایید.

مشاوره قبولی تیزهوشان

 

اخبار پیرامون بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد

📢 بررسی بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد

کتاب‌های «مجموعه آزمون‌های سال‌های گذشته تیزهوشان» باید دارای ویژگی‌هایی همچون پاسخ‌نامه تشریحی جامع، توضیحات تکمیلی، بیان نکات آموزشی مفصل، اشتباه‌های رایج داوطلبان در حل سوال‌ها یا اشکالات تست‌زنی و ارائه راه‌حل‌های مختلف رسیدن به جواب باشد.

بررسی کتاب‌های تیزهوشان نوشته‌شده‌توسط انتشارات مختلف نشان می‌دهد که مجموعه آزمون‌های سال‌های گذشته از انتشارات علامه حلی توسط دبیران مدارس تیزهوشان تالیف‌شده‌است و با معیار و ویژگی‌هایی که ذکر شد، مطابقت دارد.

مجموعه کتاب‌های ساندویچ انتشارات علامه حلی برای ورودی‌های پایه هفتم و دهم آزمون تیزهوشان طراحی‌شده‌و شامل آزمون‌های ۹ سال گذشته تیزهوشان با پاسخ‌های فرا تشریحی است.

توصیه نهایی به داوطلبان آزمون تیزهوشان این است که در صورت داشتن زمان کافی برای آماده شدن جهت آزمون تیزهوشان، پیشنهاد می‌شود کتاب‌های برتر از هر سه دست را تهیه نمایند، اما اگر زمان کافی برای آمادگی آزمون تیزهوشان ندارید تا دیر‌نشده‌اولویت‌بندی کنید و ابتدا از کتاب «پاسخ به آزمون‌های گذشته تیزهوشان» استفاده کنید و سپس به کتاب‌های «آموزشی جامع» و در نهایت به کتاب‌های «آزمون‌های شبیه‌ساز تیزهوشان» مراجعه نمایید.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا به معرفی بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد بپردازیم. جهت دریافت لیست بهترین منابع استعداد تحلیلی تیزهوشان به صورت کامل، بهترین کتاب ها برای قبولی در آزمون تیزهوشان، بهترین کتاب برای قبولی در تیزهوشان نهم، چه کتابهایی برای تیزهوشان ششم بخوانیم و کتاب های کمک درسی نهم تیزهوشان می توانید با شماره های موجود تماس حاصل نمایید.

پس از برقراری ارتباط با مشاوران ما می توانید برنامه ریزی دقیق و درست برای بهترین کتاب ها برای استعداد تحلیلی تیزهوشان داشته باشید. مشاوران خبره ایران تحصیل همه روزه،  آماده ارائه خدمات به شما هستند. برای مشاوره و اطلاع از لیست بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل نمایید.

 

جهت دانلود pdf مقاله بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد کلیک نمایید.

 

3.2/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد تنها مربوط به یک انتشارات می باشد؟

خیر. تمامی انتشارات تلاش می نمایند تا بهترین کتب را تالیف و منتشر نمایند. اما در بین هر کدام از آن ها، موفقیت برخی بیشتر از دیگری است.

چگونه می توانم به لیست بهترین منابع استعداد تحلیلی تیزهوشان به صورت کامل دسترسی یابم؟

دریافت و مشاهده لیست کامل کتب با مراجعه به سایت ایران تحصیل و متن این مقاله امکان پذیر است.

بهترین کتاب ها برای استعداد تحلیلی تیزهوشان چیست؟

برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، کتب مختلفی پیشنهاد می شود. اما از جمله آن ها می توان به کتاب مهر و ماه و آی کیو گاج و انتشارات خیلی سبز اشار نمود.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد | بهترین منابع استعداد تحلیلی تیزهوشان»

  1. Avatar photo سعیدی گفت:

    سلام بهترین کتاب‌ها برای قبولی در آزمون سمپاد برای پایهه ششم از موارد پیشنهادی کدام مورد را خود مشا پیشنهاد میدید؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای تیزهوشان پایه ششم محمدحسن کاهه پیشنهاد می شود

  2. Avatar photo امیررضا گفت:

    سلام وقت بخیر برای آزمون تیزهوشان معدل سالانه هشتم نیازه یا امتحانات نهایی من معدل کل سالانه ۱۹.۷شدم ولی امتحانات نهایی ۱۸.۷۷ میتونم برم تیزهوشان؟

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.شرط ورود به آژمون تیزهوشان نمره نیمسال دوم پایه هشتم ونمره نیمسال اول پایه نهم بالای 19 میباشد.

  3. Avatar photo محمود محمدی گفت:

    سلام ببخشید من برای هشتم کتاب ریاضی و علوم تیزهوشانی خیلی سبز رو دارم خیلی مباحث خارج از کتاب داره در واقع مطالب اون در مدارس تیزهوشان تدریس می شن در اون و در تست هاش چیزهایی رو گفته که حتی یهک ذره هم از اون ها داخل کتاب درسی نیست و خیلی وقت گیره حالا با این حساب با این حساب بهتر نیست که از کتابی برای آمادگی تیزهوشان استفاده کنم که کتاب رو عمیق یاد داده ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Avatar photo alizadeh گفت:

      سلام وقت بخیر بله مطالب عمیق خوانده شود برای کسب اطلاعات دقیق به مقالات سایت رجوع فرمایید

  4. Avatar photo پارسا مددی سالاروند گفت:

    ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

    1. Avatar photo drnaqizade گفت:

      سلام و وقت بخیر
      بهترین کتاب ها برای قبولی در تیزهوشان 99-1400 در قالب یک جزه و فهرست اماده شده که جهت دریافت نمونه سولات و فهرست جدید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس نمونه دولتی

    ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1403 + شرایط، زمان my.medu.ir

    هر ساله ثبت نام مدارس نمونه دولتی دهم از میان دانش آموزان با استعداد از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی صورت می گیرد. دانش آموزان گرامی باید جهت ثبت نام نمونه دولتی دهم 1403-1404 از طریق سامانه my medu.ir...
  • ثبت نام تیزهوشان

    ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 + سایت اصلی سمپاد my.medu.ir

    ثبت نام مدارس تیزهوشان در سامانه my.medu.ir به منظور ورود دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، هرساله در فروردین ماه انجام میگیرد. دانش‌آموزان و والدین برای نامنویسی باید منتظر انتشار دستورالعمل مربوطه از سوی سازمان ملی پرورش...
  • آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی

    آمادگی تیزهوشان علامه حلی از دغدغه‌های اصلی دانش آموزانی است که جز استعدادهای درخشان هستند، آن‌ها برای اینکه بتوانند به این مدارس راه پیدا کنند باید آمادگی لازم را داشته باشند. داوطلبان آزمون تیزهوشان برای ورود به مدارس حلی، باید...
  • کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله

    کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله + شرایط ثبت نام 1403

    شرکت در کلاس‌ های آمادگی تیزهوشان واله دارای مزیت‌های زیادی است. موسسه واله سابقه کاری درخشانی در زمینه تحصیلی و استعدادهای درخشان دارد و از همین رو ممکن است با نام آن به عنوان مرکز آموزشی که در حال حاضر...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)