ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین روش صحیح خلاصه نویسی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
بهترین روش صحیح خلاصه نویسی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خلاصه نویسی به عنوان یکی از روش های منطقی و درست مطالعه اثر زیادی بر یادگیری و پیشرفت داوطلبان آزمون سراسری دارد. در این مطلب قصد داریم به بهترین روش صحیح خلاصه نویسی بپردازیم.  در واقع، این شیوه جزء باکیفیت ترین، سریع ترین و بهترین روش ها جهت یادآوری و مرور مباحث و مطالب درسی در کم ترین زمان ممکن به شمار می آید. روشی که می تواند در روزهای جمع بندی، دوران عید نوروز و یا در آزمون های آزمایشی به کمک فرد کنکوری بیاید.

اما همه این ها در گرو استفاده ار بهترین روش صحیح خلاصه نویسی است. با یادگیری بهترین روش صحیح خلاصه نویسی می توانید با نحوه خلاصه نویسی ریاضی، روش خلاصه نویسی دروس انسانی و دروس سایر گروه های آزمایشی آشنا شوید. در این نوشته، توضیحاتی را در این مورد در قالب شیوه خلاصه نویسی درختی و خلاصه نویسی به روش هاروارد خدمتتان ارائه می دهیم.

 

 

جهت انواع روش های خلاصه نویسی از جمله روش خلاصه نویسی درختی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

خلاصه نویسی به روش هاروارد

 

 

مزایا و اهمیت یادگیری بهترین روش صحیح خلاصه نویسی چیست؟

آیا می دانید مزایای استفاده از بهترین روش خلاصه نویسی چه می تواند باشد؟ به نظر شما اهمیت استفاده از بهترین نحوه خلاصه نویسی ریاضی و یا بهترین روش خلاصه نویسی دروس انسانی چیست؟ در این بخش، به این سؤالات مهم برای شما پاسخ می دهیم.

 

 

. اطمینان از فراگیری کامل مطالب درسی

نخستین و در واقع اصلی ترین مزایای استفاده از بهترین روش صحیح خلاصه نویسی این است که شما را از یادگیری کامل و یا ناقص مطالب درسی مطمئن می کند.

اینطور دیگر نگران این موضوع نیستید که آیا مطلب مطالعه شده در ذهنم مانده است یا خیر؟ و یا احساس می کنم تمام مطالب از

ذهنم رفته است.

زمانی که، با استفاده از بهترین روش صحیح خلاصه نویسی دروس خود را خلاصه برداری می کنید تنها با مرور سریع و چشمی یک برگه کلی از صفحات کتاب را مرور می کنید و خیال خود را از به ذهن سپاری تمامی مطالب و یا بخش اعظم آن ها راحت می کنید.

پس می بینید که به همین راحتی به این اطمینان خاطر دست پیدا می کنید که همه مطالب را بلد هستید و حتی در صورت فراموشی بخشی از آن ها با مرور خلاصه ها آن ها را به ذهن خود سپرده اید.

 

 

بالا رفتن دقت و تمرکز در حین درس خواندن

در صورتی که شما بدانید که قرار است چند دقیقه پس از مطالعه کتاب را بسته و تمام محتویات ذهنی خود را بر روی یک برگه پیاده کنید آن موقع مطالعه خود را با دقت تمام و با همه وجود انجام می دهید.

 

 

مرور راحت و بی دردسر مطالب

بگذارید رک صحبت کنیم. ببینید شما در طول سال امکان مرور بارها و بارها مطالب درسی را ندارید. این موضوع هم با توجه به حجم بالای دروس کاملاً طبیعی به نظر می رسد و کاری از هم دست شما برنمی آید.

اما با استفاده از بهترین روش صحیح خلاصه نویسی امکان مرور چند باره مباحث و دروس مختلف را پیدا می کنید  و دیگر نگرانی ندارید.

تازه مهم ترین مزیتش هم این است که این کار زمان بسیار کمی از شما می گیرد و نیاز به صرف وقت زیادی نیست.

 

 

بهره بردن در یک ماه مانده به کنکور سراسری

مهم ترین و اصلی ترین دلیل استفاده از بهترین روش صحیح خلاصه نویسی استفاده از خلاصه ها جهت مرور کلی در یک ماه مانده به کنکور است.

دیگر همه می دانیم که در یک ماه مانده به آزمون سراسری داوطلبان چه استرسی را متحمل می شوند.

اما اگر شما به کمک بهترین روش صحیح خلاصه نویسی خلاصه هایی را تهیه و مرور کرده باشید دیگر استرسی در کار نیست و این یک ماه را با آسودگی خاطر و بدون هیچ استرسی سپری می کنید.

توجه داشته باشید که هر چه خلاصه هایتان بهتر باشد و از بهترین نحوه خلاصه نویسی ریاضی و بهترین روش خلاصه نویسی دروس انسانی استفاده کرده باشید مسلماً نتیجه بهتری در کنکور سراسری عایدتان می شود.

 

 

روش خلاصه نویسی دروس انسانی

 

 

بهترین روش صحیح خلاصه نویسی چیست؟

برای داشتن بهترین روش صحیح خلاصه نویسی شما داوطلب عزیز باید اقدام به یادداشت تمامی خلاصه های یک مبحث در یک دفترچه یادداشت نمایید.

اکیداً از نوشتن خلاصه ها در برگه های صحافی نشده و پراکنده بپرهیزید. علت این امر آن است که به مرور و با گذشت زمان که حجم یادداشت ها بیشتر می شود ترتیب آن ها به هم می خورد و در نتیجه زمان و انرژی زیادی را باید برای مرتب کردن آن ها صرف کنید.

در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد بهترین روش صحیح خلاصه نویسی خدمتتان ارائه می کنیم.

 

 

یادداشت برداری از مطالب و مباحث درسی

اصلی ترین و بهترین روش صحیح خلاصه نویسی را می توان یادداشت برداری دانست. روشی که کمک بسیاری به صرفه جویی در زمان و یادگیری طولانی مدت به شما می کند.

حال یادداشت برداری به چه معناست؟ یادداشت برداری به معنای نوشتن مهم ترین و کلیدی ترین مباحث و مفاهیم درسی در یک دفترچه به روشی خاص است.

به طوری که، بتوان از مطالب نوشته شده در مرورهای آتی استفاده کرد. دو ویژگی بسیار مهم را می توان برای یادداشت برداری در نظر گرفت.

اولین ویژگی کلیدی و خلاصه بودن یادداشت هاست و دومین ویژگی مختصر بودن در عین مفید بودن است.

 

 

دسته بندی مطالب درسی

یکی دیگر از روش های خلاصه نویسی که می توان از آن به عنوان بهترین روش صحیح خلاصه نویسی یاد کرد دسته بندی مباحث و مطالب درسی است.

استفاده از این شیوه جهت دروسی همچون دین و زندگی و یا تاریخ ادبیات می تواند بسیار مفید فایده باشد. حال چگونه مطالب را دسته بندی کنیم؟

خیلی ساده است. فقط کافیست مطالب را براساس ویژگی یکسانی که با یکدیگر دارند در یک دسته قرار داد. مثلاً در خلاصه نویسی تاریخ ادبیات در دسته بندی مطالب این درس شاعرها را براساس قرن دسته بندی کنید.

 

 

خط کشیدن زیر مهم ترین مطالب و بخش های کتاب

خط کشیدن زیر مهم ترین بخش ها و مطالب کتاب درسی را نیز می توان جزء بهترین روش صحیح خلاصه نویسی در نظر گرفت. روشی که، محبوبیت زیادی در بین داوطلبان و دانش آموزان کنکوری دارد.

چون هم داوطلب حس می کند مفاهیم درسی را بدون کوچکترین تغییری در آن ها خلاصه کرده و هم از یادداشت برداری آسان تر است.

توصیه می کنیم در زمان خط کشیدن زیر مطالب و مفاهیم مهم کتاب از تعدادی ماژیک، مداد و یا خودکار در رنگ های مختلف استفاده کنید.

این گونه، هم زود خسته نمی شوید و هم ماندگاری مطالب در ذهنتان بیشتر است.

 

 

از روش علامت گذاری استفاده کنید

علامت گذاری جزء روش صحیح خلاصه نویسی برای داوطلبان است. روشی جهت مطالعه فعال که به مشخص کردن نکات مهم کتاب درسی کمک می کند.

حال چگونه علامت گذاری را انجام دهیم؟ به این صورت که، در کنار مطالب مهم و پرسش خیز یک علامت تعجب قرار دهید و یا در کنار پاراگراف های مهم یک ستاره بگذارید.

 

 

آیا چیزی در مورد خلاصه نویسی درختی می دانید؟

آیا تا به حال عبارت خلاصه نویسی درختی به گوشتان خورده است؟ آیا می دانید چگونه می توان از آن برای نوشتن خلاصه مطالب استفاده کرد؟

فقط این را بگوییم که، خلاصه نویسی درختی را می توان جزء بهترین روش صحیح خلاصه نویسی در نظر گرفت. برای آشنایی با این روش مهم خلاصه نویسی یعنی خلاصه نویسی درختی می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

در مورد خلاصه نویسی به روش هاروارد چه می دانید؟

آیا چیزی در رابطه با خلاصه نویسی به روش هاروارد می دانید؟ از آن جایی که حتماً حس کنجکاویتان گل کرده است باید عرض کنیم که، چیزی به اسم خلاصه نویسی به روش هاروارد نداریم.

در حقیقت، این شیوه تنها یک روش مطالعه در بین افراد است که خلاصه نویسی بخشی از آن به حساب می آید. حال اگر می خواهید در این مورد با جزئیات بیشتری آشنا شوید و به عنوان نحوه خلاصه نویسی ریاضی و یا روش خلاصه نویسی دروس انسانی استفاده کنید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

جهت دریافت مشاوره در مورد استفاده از بهترین روش صحیح خلاصه نویسی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

مشاوره تحصیلی کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی چیست

روش های نوین مطالعه کنکور- روش PQR5

بهترین روش مرور دروس برای کنکور 

بهترین روش صحیح خلاصه نویسی

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین روش صحیح خلاصه نویسی چیست؟ 

بهترین روش صحیح خلاصه نویسی روشی است که از ویژگی های خاصی برخوردار باشد. برای آشنایی با ویژگی های بهترین روش خلاصه نویسی با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید. 

روش خلاصه نویسی دروس انسانی چیست؟

برای خلاصه نویسی دروس انسانی با توجه به حفظی بودن دروس از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. از جمله این روش ها می توان از استفاده از خلاصه نویسی درختی نام برد.

نحوه خلاصه نویسی ریاضی برای مرور فرمول های کتب درسی چگونه است؟ 

خلاصه نویسی ریاضی برای مروز فرمول ها را می توان از روش های مختلفی انجام داد. برای اطلاع از این روش ها با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور