ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ارسال اطلاعات از سیدا به امین + راهنما گام به گام

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱
  • تاریخ بروزرسانی: ۲ بهمن ۱۴۰۰
ارسال اطلاعات به سامانه امین
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ارسال اطلاعات از سیدا به امین، سامانه امین به آدرس edu.medu.ir، تمامی اطلاعات و جزییات مربوط به سوابق تحصیلی و فارغ التحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه و پیش دانشگاهی را شامل می شود و در هر زمانی می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. امكان ارسال عكس فارغ التحصيلان به سامانه امين فعال شده است. به منظور انجام اينكار همكاراني كه در برنامه دانا عكس دانش آموزان را اسكن و درج كرده اند مي توانند دوباره ارسال به سامانه امين را طبق روال گذشته انجام دهند. در سامانه امين براي دريافت دو منو وجود دارد كه يكي از آن ها ويژه دريافت عكس دانش آموزان می باشد.

جهت دريافت ابتدا عكس دوره اي كه مي خواهید ارسال كنید را از منوي انتخاب دوره انتخاب كرده و سپس از منوي عمليات اصلي گزينه اول “ارسال فايل از مدرسه به سامانه” را اجرا نمايند و از بين دو گزينه مشاهده شده از طريق گزينه دوم “ارسال تصاوير دانش آموزان” فايل تهيه شده از دانا را انتخاب و ذخيره تصوير را بزنید. سپس يكبار از برنامه خارج و دوباره وارد شوید، می توانید عكس ها در مدارک مشاهده کنید.

همكاراني كه قبلا دفتر فارغ التحصيلي چاپ و صحافي كرده اند، نسبت به اين مورد بی تفاوت شده و دوباره كاري ننمایند ولي اگر كارهاي همكاري در اين زمينه باقي مانده است مي تواند اين كار انجام دهند. بعد از تکمیل نمرات در سامانه یکپارچه سیدا ابتدا وارد سامانه یکپارچه امین شده و از بخش انتخاب دوره، ابتدا دوره مورد را انتخاب و تیک بخش عملیات متوسطه دوم فعال و عنوان ذخیره را کلیک می نماییم.

برای اتصال به سامانه سیدا و نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به امین و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 سپس از بخش عملیات اصلی، عملیات سیدا، عنوان دریافت اطلاعات از سیدا را لمس نمایید. در صفحه جدید عملیات را در بخش های زیر انجام دهید:

۱) در بخش نوع آموزش عنوان (روزانه / بزرگسال) را انتخاب نمایید.
۲) عنوان به روزآوری اطلاعات را کلیک تا به روز آوری انجام گیرد.
۳) عنوان دریافت اطلاعات را لمس نموده و منتظر بمانید تا اطلاعات دانش آموزان دریافت شود.
۴) از بخش عملیات اصلی، وضعیت مدرسه، شروع محاسبه کارنامه انجام دهید. 

نکته:
تا محاسبه مرحله فوق تکمیل نشده، بهتر است مرحله بعد را انجام ندهید.

۵) از بخش عملیات اصلی، عملیات کارنامه کلی، شروع محاسبه کارنامه کلی را اجرا نمایید.

 

برای مشاهده راهنما جامع انتخاب واحد سامانه سیدا کلیک نمایید.

 

نکته:
برای دریافت کارنامه کلی اصلا نیاز نیست که تیک های بخش  وضعیت مدرسه زده شود. توصیه می شود تا رفع کلیه نواقص و تکمیل نمرات این تیک ها زده نشود. 

پس از تکمیل محاسبات مراحل فوق می توانیم نسبت به دریافت کارنامه کلی اقدام نماییم اما ممکن است نتوانیم برای یک یا تعدادی از دانش آموزان کارنامه کلی دریافت نماییم. علت این امر ممکن دلایل متفاوتی داشته باشد از جمله:
◇ کد ملی تکرای
◇ مغایرت شناسنامه
◇ نقص سوابق

برای کسب اطلاع از این خطاها و شناسایی دانش آموزان مورد دار می توان از بخش گزارش های کنترلی بر روی هر عنوان کلیک و سپس کلمه جستجو را لمس نماییم تا خطاهای احتمالی را مشاهده نماییم.

گزارش آمار نقص سوابق کارنامه

همان گونه که احتمالا می دانید، می توان سال و دوره خطا، عنوان خطا و خود خطا را مشاهده نمود. از میان گزارشات موجود به شرح گزارش، آمار نقص سوابق کارنامه کلی می پردازیم.
این خطا به دو دسته تقسیم  می گردد:

■ دسته اول: شامل تغییراتی است که در شناسنامه توسط خود فرد و از مجاری قانونی صورت گرفته است. به عنوان مثال تغییر نام (از بهمن یار به رضا) و یا حذف پسوند نام خانوادگی ( از باقری زاده به باقری).

روش اصلاح:
برای اصلاح مورد فوق فقط کافی است که در آخرین دوره درخواست تغییر شناسنامه ثبت و پس از تایید سنجش بر روی ابزار اجرای درخواست کلیک نماییم. در این نوع درخواست همه دوره های موجود در سامانه اصلاح می گردد.

■ دسته دوم: شامل عدم تطابق مشخصات ثبت شده با اصل شناسنامه می باشد. این نوع اشتباه از طرف شخصی که در مدرسه مشخصات را در سامانه ثبت نموده است صورت گرفته است. به عنوان مثال بجای (ابره چی – ابرچی) ثبت کرده است.
روش اصلاح:
برای اصلاح مورد دوم می بایست برای کلیه دوره هایی که مشخصات اشتباه می باشد، درخواست اصلاح ثبت و مورد تایید و اجرا قرار گیرد.

ارسال اطلاعات از سیدا به امین

ارسال اطلاعات از سیدا به امین

روش ثبت درخواست:

۱) از بخش انتخاب دوره مربوطه (مثلا خرداد 400-99) را انتخاب و تیک متوسطه دوم را زده و ذخیره می نماییم.
۲) از قسمت درخواست ها بر روی عنوان درخواست های مدرسه کلیک می نماییم.
۳) در مرحله بعد بر روی کلمه جدید کلیک می نماییم.
۴) در پنجره جدید ابتدا نوع درخواست را مشخص و سپس کد دانش آموز را وارد و کلمه جستجو را لمس می نماییم.
۵) با مشاهده اطلاعات دانش آموز مورد نظر، بخشی که اشتباه بوده و قرار است اصلاح شود را ثبت می نماییم. (مثلا نام خانوادگی)
۶) در بخش توضیحات، ابتدا نوع توضیحات را مشخص می نماییم.
۷) سپس در بخش متن توضیحات به طور خلاصه دلیل آن را می نویسیم.
۸) از قسمت پیوست تصویر شناسنامه را ضمیمه می نماییم.
۹) در نهایت بر روی عنوان ذخیره درخواست کلیک نمایید.

نکته مهم:
اگر دانش آموز جز افراد فارغ التحصیل می باشد، حتما باید تیک، دانش آموزان فارغ التحصیل است را انتخاب می نماییم تا قادر به مشاهده اطلاعات وی باشیم.

۱۰) پس از ثبت درخواست ابتدا با سنجش تماس گرفته تا درخواست را تایید نماید.
۱۱) سپس از قسمت درخواست ها، درخواست های مدرسه را کلیک می نماییم تا کلیه درخواست ها را مشاهده کنیم.
۱۳) از قسمت اجرای درخواست، درخواست تایید شده از طرف سنجش را اجرا می نماییم تا تغییرات مورد نظر اجرا و اعمال شود.

 

برای اطلاع از نحوه تغییر رشته در سامانه سیدا  کلیک نمایید.

 

پس از تکمیل این مراحل شما باید قادر باشید برای کلیه دانش آموزان کارنامه دریافت نمایید و در ضمن در بخش آمار نقص سوابق کارنامه کلی دیگر نباید هیچ گزارشی را ببینید. برای اطمینان از صحت انجام کار، کارنامه دانش آموز را دریافت و مشخصات فردی را بررسی نمایید.

نکته:
صفحه مشخصات (صفحه مورد نظر) شناسنامه را اسکن نمایید و با پسوند jpg  و یا pdf ذخیره نمایید.
نکته:
سعی کنید حجم فایلی که ذخیره می نمایید به اندازه ای باشد که سامانه آن را بتواند ذخیره نموده و با خطا مواجه نشود.
نکته:
اگر دانش آموزی که مغایرت اطلاعات دارد، انتقالی از منطقه ی دیگری است که دسترسی به آن دشوار بوده و نتوانید برای رفع مشکل هماهنگی ایجاد نمایید می توانید درخواست از نوع تغییر شناسنامه برای وی ثبت نمایید تا مشکل بر طرف گردد.
نکته:
اگر تعداد سوابق دانش آموزی که مشکل دارد زیاد هستند (به ویژه مدارس بزرگسال) برای راحتی کار می توانید به جای درخواست اصلاح از درخواست تغییر شناسنامه استفاده نمایید. 
نکته:
دقت داشته باشید که اصلاح محل تولد و حل صدور شناسنامه جزو مغایرت ها در سامانه نشان داده نمی شود. بنابراین تنها لازم است که این موارد ابتدا در سامانه یکپارچه سیدا اصلاح و در امین اطلاعات جدید دریافت شود. با این کار دوره هی قبل نیز اصلاح شده و نیاز به ثبت درخواست نمی باشد.

توجه ویژه:
تفاوت درخواست اصلاح با درخواست تغییر شناسنامه این است که درخواست اصلاح باید برای همه دوره ها داده شود اما درخواست تغییر تنها برای آخرین دوره ثبت می شود. 

تا چندی پیش برای ارسال تصاویر دانش آموزان در امین حتماً می بایست با استفاده از خروجی که از دانا برای این سامانه تهیه می‌شد انجام می گرفت. به این صورت که با استفاده از فایل خروجی که از دانا برای امین تهیه می شد، در بخش متوسطه دوم علاوه بر این که در قسمت دریافت اطلاعات از دانا صورت می گرفت، در بخش دریافت تصاویر نیز بارگذاری می شد تا تصاویر دانش آموزان به سامانه امین اضافه گردد.
پس از راه افتادن سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) دریافت تصاویر از این سامانه به عنوان های موجود در سامانه امین اضافه شد. اما همواره این نقص در سامانه جامع امین به چشم می‌آمد که چطور می توان تصویر یک دانش آموز را بدون استفاده از سامانه های دیگر بارگذاری و یا تصویر قبلی را تغییر دهیم. خوشبختانه به تازگی عنوانی در سامانه امین اضافه شده است که می توان عکس دانش آموز را به طور مجزا و بدون استفاده از سامانه های واسط بارگذاری نمود.

برای دست یابی به این بخش:

● ابتدا وارد سامانه امین شده و با کلیک بر روی انتخاب دوره سامانه عملیات مدرسه متوسطه دوم را انتخاب نمایید.
● از قسمت عملیات اصلی عنوان مدیریت تصاویر دانش آموزان را لمس نمایید.

 

برای اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه سیدا کلیک نمایید.

 

نکته:
در این صفحه همونطور که در تصویر می بینید بخشی به عنوان درج عکس به سامانه اضافه شده است که با استفاده از این بخش می توانید عکس دانش آموز را به صورت مجزا در سامانه بارگذاری نمود.

● از بخش درجه عکس بر روی ابزار درجه عکس کلیک نمایید.

نکته:
در اینجا صفحه جدیدی برای شما باز می شود که محتوی مشخصات دانش آموز مورد نظر می باشد.

● بر روی قسمت Choose File کلیک کرده و عکس مورد نظر را انتخاب و بر روی عنوان Open کلیک نمایید و در نهایت عنوان ذخیره را لمس کنید.

نکته مهم:
این عملیات بارگذاری عکس در بخش فارغ التحصیلی دانش آموزان امین نیز امکان پذیر می باشد. دسترسی به این بخش نیز از قسمت عملیات اصلی با کلیک کردن بر روی عنوان عملیات اصلی مدیریت تصاویر دانش آموزان امکان پذیر می باشد. برای بارگذاری کردن عکس در این بخش نیز کلیه مراحل صدر ذکر را انجام دهید.

نکته:
ضرورت اضافه شدن این امکان در بخش فارغ التحصیلی این است که به دلیل اینکه اطلاعات دانش آموزان نظام قدیم در بخش متوسطه دوم بارگذاری نمی شوند، پس لازم بود که این بخش نیز در قسمت سامانه فارغ التحصیلی اضافه شود که خوشبختانه این کار صورت گرفته است.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا ارسال اطلاعات از سیدا به امین را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص ارسال اطلاعات از سیدا به امین برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اتصال به سامانه سیدا و نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به امین و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

حذف دانش آموز در سامانه سیدا + راهنما گام به گام

راهنمای سامانه امین آموزش پرورش

اصلاح مشخصات در سامانه امین آموزش و پرورش

ارسال اطلاعات از سیدا به امین + راهنما گام به گام

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «ارسال اطلاعات از سیدا به امین + راهنما گام به گام»

  1. Avatar photo حسن خداوردی نژاد گفت:

    سلام وعرض ادب
    از رهنمایی کامل شما بی نهایت سپاسگزاریم خواشمندم بفرماییدسامانه دانا چه کاری انجام می دهد؟ 2-اگر اطلاعات دانش آموزی در سیدا ناقص باشد مامی توانیم اطلاعات کل دانش آموزان را به امین ا نتقال دهیم وبعدا اطلاعات ناقص آن دانش آموزااصلاح کنیم ؟
    خواهشمد است راهنمایی بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور