ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تغییر رشته در سامانه سیدا + شرایط و مراحل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ مهر ۱۴۰۲
شرایط و مراحل تغییر رشته در سامانه سیدا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تغییر رشته در سامانه سیدا، سامانه سیدا در واقع نسخه تحت وب برنامه های دانش آموزی (توصیفی-متوسطه اول-متوسطه دوم) می باشد. در مرحله نخست سنجش مناطق باید کاربری برای کلیه مدارس خود فعال نمایند تا امکان ورود به این سامانه برای مدارس مهیا گردد و به صورت پیش فرض نام کاربری، کد ملی مدیر و رمز ورود کد پرسنلی مدیر می باشد که در نخستین ورود باید رمز را تغییر دهید. در حال حاضر امکان ورود نمره در این سامانه وجود دارد، برای کار کردن با سامانه سیدا عجله نداشته باشید و به مرور زمان جایگاه خودش را پیدا می کند.

پیش از هر چیزی به خاطر داشته باشید که تمامی کارهای مرتبط به تغییر رشته از جمله:
● ثبت نام
● انتخاب واحد دروس آزمون تغییر رشته
● ورود نمرات
بر عهده مدرسه فعلی دانش آموز می باشد. به طور معمول با شروع امتحانات خرداد ماه زمزمه تغییر رشته در برخی دانش آموزان به گوش می رسد که دانش آموز می تواند در امتحانات خرداد یا شهریور تقاضای خود را به مدرسه داده و در صورت موافقت و حائز شرایط بودن رشته جدید در آزمون های آن شرکت کرده و در صورت قبولی از سال تحصیلی جدید در رشته جدید تحصیل نماید. تغییر رشته در پایه دهم شامل کلیه دانش آموزان کلیه شاخه ها و در پایه یازدهم در مدارس روزانه شامل دانش آموزان متوسطه نظری و در بزرگسالان شامل کلیه دانش آموزان کلیه شاخه ها می گردد.

 

برای اتصال به سامانه sida.medu.ir و اطلاع از شرایط و مراحل تغییر رشته در سامانه سیدا و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

تغییر رشته در پایه دهم به دو شکل می تواند انجام گیرد:
۱) در حالت اول دانش آموز تغییر رشته خواستار تکرار پایه دهم در رشته جدید باشد که در این صورت اگر این مورد درون شاخه ای باشد صرفا در مدارس غیر دولتی خواهد بود ولی بین شاخه ای باشد در تمام مدارس امکان پذیر خواهد بود.
۲) در حالت دوم فرد متقاضی تغییر رشته با رفتن به پایه بالاتر (یازدهم) باشد.

دانش آموزان در دو نوبت خرداد و شهریور حق شرکت در امتحانات تغییر رشته را دارد و اگر در خرداد در برخی از دروس تغییر رشته قبول شود و در برخی از دروس قبول نشود، در شهریور ماه می تواند در امتحان دروس افتاده شرکت نماید.

◇ شخصی که در آزمون تغییر رشته دهم شرکت می نماید، همزمان با دروس تغییر رشته موجود در بخشنامه اخذ سایر دروس رشته جدید مجاز نمی باشد و این دروس در دوره های تابستان سال بعدی امتحان خواهند داد. به عنوان مثال فردی که از تجربی به انسانی تغییر رشته می دهد، دروسی همچون تاریخ را در تابستان یازدهم یا دوازدهم انتخاب واحد و امتحان خواهد داد و اخذ آزمون از این دروس همزمان با دروس تغییر رشته امکان پذیر نمی باشد.

نکته:
در خصوص تغییر رشته یازدهم به دوازدهم: دانش آموزانی که در آزمون های خرداد ماه تغییر رشته شرکت می کنند، در صورت قبولی در آزمون های تغییر رشته می توانند در امتحانات شهریور ماه در آزمون های دروس باقی مانده رشته جدید شرکت نمایند. همچنین دانش آموزانی که در آزمون های شهریور ماه تغییر رشته شرکت می کنند در صورت قبولی در آزمون های تغییر رشته می توانند در امتحانات غائبین موجه شهریور ماه شرکت نمایند.

برای اطلاع از بازیابی کلمه عبور سامانه سیدا کلیک نمایید.

چنانچه درسی در جدول آزمون تغییر رشته وجود دارد و هم کد با رشته جدید می باشد، نیازی به امتحان این درس نمی باشد. برای مثال در تغییر رشته از تجربی به ریاضی و یا برعکس درس شیمی نیازی به آزمون ندارد.

◇ باید دقت کافی به دروس قابل تطبیق داشته باشید. تطبیق در جدول از سمت راست به چپ می باشد و دو طرفه نمی باشد. اگر از دروس آزمون تغییر رشته درسی در جدول تطبیق وجود داشته باشد، این درس نیز از آزمون تغییر رشته حذف خواهد شد.
◇ دروسی که تطبیق خواهند شد به طور اتوماتیک به واسطه سامانه عملیات متوسطه دوم اعمال خواهد شد و مدارس در این مورد هیچ کاری نخواهند کرد.
◇ اگر فردی در خرداد برای تغییر رشته شرکت کرد و قبول شد، اگر در دروس تخصصی رشته قبلی نمره قبولی کسب نکرده باشد، این دروس نیازی نیست در شهریور امتحان دهد. برای مثال اگر فردی از تجربی به انسانی تغییر رشته می دهد و در خرداد ماه در تغییر رشته قبول شود و برلی مثال در درس زیست نمره قبولی کسب نکرده باشد، در شهریور نیازی نیست که امتحان این درس را بدهد.

ابتدا تقاضای دانش آموز مختص تغییر رشته دهم به یازدهم، دانش آموز متقاضی می بایست نخست تقاضای شرکت در تغییر رشته را به مدرسه دهد. در بخشنامه تغییر رشته فرم تقاضا وجود دارد که مدیر مدرسه پس از تایید فرم را به اداره فرستاده و پس از تایید مراحل بعدی صورت خواهد گرفت.

گام نخست تقاضای دانش آموز متقاضی تغییر رشته یازدهم به دوازدهم

به منظور تغییر رشته یازدهم نظری باید رای کمیسیون منطقه نیز صادر گردد که در فرم بخشنامه ویژه این پایه وجود دارد. دانش آموز متقاضی باید ابتدا تقاضای شرکت در تغییر رشته را به مدرسه بدهد‌ در بخشنامه تغییر رشته فرم تقاضا وجود دارد تغییر رشته در پایه یازدهم نظری منوط به موافقت کمیسیون منطقه می باشد.
مدیر مدرسه پس از دریافت تقاضای دانش آموز موضوع را در شورای مدرسه طرح خواهد کرد و چون این مورد از اختیارات شورای مدرسه نمی باشد موضوع به اداره جهت طرح در کمیسیون منطقه ارسال خواهد شد و پس از دادن رای مثبت بقیه مراحل طی خواهد شد. به همین جهت فرم ۱ کمیسیون پر و به اداره ارسال می گردد.

برای مشاهده آموزش ورود به سامانه سیدا  کلیک نمایید.

این فرم قسمت مشخصات را پر کرده و در قسمت شرح مختصری خواهید نوشت.
” دانش آموز فوق به علت ……. به استناد مدارک پیوستی در خواستار تغییر رشته از پایه یازدهم رشته …… به رشته………. پایه دوازدهم می باشد.”
سپس در پایین در قسمت اظهار نظر شورای مدرسه خواهید نوشت
“با توجه به اینکه مورد فوق از اختیارات شورای مدرسه نمی باشد لذا جهت طرح در کمیسیون خاص منطقه ارسال می گردد. پیشنهاد می شود با درخواست نامبرده موافقت گردد.”

پس از تکمیل و امضا قسمت های مربوطه این فرم به همراه مدارک دانش آموز به اداره فرستاده می شود و در آن جا بعد از طرح در کمیسیون منطقه رای صادره به مدرسه ارسال می گردد. از این فرم دو نسخه تهیه خواهد شد و یک نسخه در پرونده دانش آموز و نسخه دیگر به همراه تقاضای دانش آموز به اداره ارسال خواهد شد. بعد از اینکه موضوع در کمیسیون منطقه طرح شد و رای مثبت داده شد رای کمیسیون به مدرسه ارجاع داده خواهد شد که از این رای هم دو نسخه تهیه خواهد شد که یک نسخه در پرونده دانش آموز و یک نسخه هم در مدرسه نگهداری خواهد شد.

ثبت نام دانش آموزان متقاضی تغییر رشته در سیدا

دانش آموزان متقاضی تغییر رشته به دو دسته تقسیم می شوند:
۱) آن هایی که خواهان شرکت در آزمون های خرداد تغییر رشته می باشند.
۲) آن هایی که خواستار شرکت در آزمون های شهریور ماه تغییر رشته می باشند.

◇ برای آن هایی که خواهان شرکت در آزمون های خرداد تغییر رشته می باشند نیازی به ثبت نام نمی باشد و فقط برای این ها دروس آزمون تغییر رشته انتخاب خواهد شد.
◇ برای آن هایی که خواهان شرکت در آزمون های شهریور ماه هستند به عنوان دانش آموز واحد مانده در ترم تابستان ثبت نام خواهند شد.

دانش آموزی که برای شهریور ماه ثبت نام خواهد شد در پایه و رشته فعلی ثبت نام خواهد شد (نه پایه و رشته جدید) به عنوان مثال فردی که متقاضی تغییر رشته از دهم تجربی به یازدهم انسانی می باشد، در تابستان برای دهم تجربی ثبت نام خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه انتخاب واحد سامانه سیدا روی لینک کلیک کنید.

ایجاد دوره تابستان

■ در نخستین اقدام باید دوره تابستان در سیدا ایجاد شود، برای اینکار از منوی (عملیات اولیه-سازماندهی و ثبت نام) گزینه شروع دوره تحصیلی را اجرا می کنیم‌
■ در صفحه نمایش داده سال تحصیلی (همان سال تحصیلی دوره جاری خواهد بود) و سپس از دوره منوی دوره تحصیلی برای مدارس روزانه گزینه تابستان روزانه و برای مدارس بزرگسالان گزینه تابستان بزرگسال را انتخاب خواهیم کرد با اینکار دوره تابستانی در سیدای مدرسه ایجاد خواهد شد.

ایجاد کلاس برای دوره تابستان

اگر در دوره تابستان دانش آموزان واحد مانده دارند که دروس آن ها از دروس تغییر رشته می باشد و برای این ها کلاس ایجاد کرده اید برای تغییر رشته ها نیازی به ایجاد کلاس جدید نیست. در غیر اینصورت برای این دروس کلاس ایجاد خواهید کرد.

به منظور این عمل از منوی:
▪︎ عملیات اولیه
▪︎ سازماندهی
▪︎ ثبت نام)
گزینه ساختار مدرسه را اجرا خواهیم کرد.

در صفحه آمده مقابل پایه مورد نظر کلیک کرده و از بالا بر روی (ایجاد کلاس جدید) کلیک نمایید. در صفحه آمده قسمت های ستاره دار را تکمیل خواهید کرد.

برای مشاهده انتقال دانش آموز در سامانه سیدا کلیک نمایید.

در ایجاد کلاس معیار پایه فعلی دانش آموزان متقاضی تغییر رشته می باشد، اگر برای تابستان برای پایه های دهم و یازدهم دانش آموز واحد مانده دارید و انتخاب واحد کرده اند و برای این ها پایه و رشته و کلاس برای تابستان ایجاد کرده اید. برای تغییر رشته ها نیاز به ایجاد کلاس جدید نمی باشد ولی اگر از پایه های دهم و یازدهم دانش آموز واحد مانده ندارید برای تغییر رشته ها یک کلاس با محوریت پایه فعلی دانش آموز ایجاد خواهید کرد. برای مثال احتمال دارد در مدرسه ای در پایه دهم تجربی دانش آموز واحد مانده ای نباشد ولی دانش آموز متقاضی تغییر رشته از تجربی به انسانی داشته باشیم که ما کلاس دهم تجربی را ایجاد خواهیم کرد.

ثبت نام دانش آموزان تغییر رشته خرداد ماه

برای دانش آموزان متقاضی تغییر رشته در خرداد ماه هیچ ثبت نامی صورت نخواهد گرفت چرا که این دانش آموزان در ضمن سال جز دانش آموزان فعال مدرسه می باشند‌.

ثبت نام دانش آموزان تغییر رشته شهریور ماه

در مرحله بعدی به سراغ دانش آموزانی خواهیم رفت که برای دوره تابستان متقاضی تغییر رشته هستند. به منظور انجام اینکار از منوی ( عملیات اولیه – سازماندهی و ثبت نام ) گزینه ثبت نام دانش آموزان را اجرا خواهیم کرد.

در صفحه مشاهده شده مقابل عبارت (انتظار ثبت نام) تیک زده و از بین دانش آموزان مشاهده شده، مقابل دانش آموزان موردنظر را  تیک می زنی ( اگر از یک رشته چند نفر متقاضی تغییر رشته باشند، جلوی آن ها تیک می زنیم. به عنوان مثال از کلاس دهم تجربی ۴ نفر متقاضی تغییر رشته باشند، جلوی این ۴ نفر تیک می زنیم ).
در ادامه از بالای برروی عبارت (ثبت نام) کلیک می کنیم در صفحه آمده پایه و کلاس و نوع دانش آموز را عادی برای مدارس روزانه انتخاب و تایید ثبت نام خواهیم کرد. با انجام این حرکت، دانش آموزان ذکر شده برای دوره تابستان این پایه و کلاس ثبت نام شدند.

ایجاد درس و گروه برای دوره خرداد و تابستان

در ادامه کار به سراغ ایجاد درس و گروه برای دوره خرداد و تابستان خواهیم رفت. اگر برای خرداد ماه مد نظرتان است در دوره ضمن سال و اگر برای شهریور مد نظرتان است در دوره تابستان اینکار را خواهید کرد. برای انجام این کار از منوی (عملیات ضمن سال-انتخاب واحد) گزینه تخصیص معلم به درس گروه را اجرا خواهیم کرد.

در صفحه بعدی برروی (ایجاد درس و گروه جدید) کلیک کنید و در صفحه آمده کلیه قسمت ها را انتخاب نمایید. در ایجاد درس و گروه درس هایی که برای آزمون تغییر رشته الزامی می باشد، معرفی خواهد شد.
تمامی دروس آزمون تغییر رشته به صورت غیر حضوری معرفی خواهد شد.

نکته:
برای دروسی که دبیر آن در مدرسه وجود ندارد، این دانش آموز به عنوان مهمان به مدرسه ای که این دروس وجود دارد معرفی خواهد شد و در آن جا آزمون گرفته شده و نمرات به مدرسه شما ارسال خواهد شد و شما نمرات را وارد خواهید کرد (این مورد در تغییر رشته بین شاخه ای بیشتر مشاهده می شود)

نکته:
در تعیین دبیر برای دروسی که دانش آموز به صورت مهمان به مدرسه ای دیگر فرستاده می شود مشکلی وجود خواهد داشت و اینکه چه کسی در اینجا باید به عنوان این دروس معرفی شود، بهتر است که یکی از معاونان یا مدیر به عنوان دبیر معرفی شود، زیرا تا دبیر معرفی نشود امکان ایجاد درس و گروه وجود نخواهد داشت (این یک نظر شخصی می باشد و شاید شما راه حل بهتری داشته باشید)

برای مشاهده نحوه حذف دانش آموز در سامانه سیدا  کلیک نمایید.

انتخاب واحد انفرادی برای دانش آموزان متقاضی تغییر رشته

در مرحله بعدی به دنبال انتخاب واحد انفرادی می رویم. روش کار برای دانش آموزان متقاضی تغییر رشته خرداد و شهریور یکی می باشد و این کار را در دوره مورد نظر انجام خواهید داد. به منظور انجام این کار از منوی (عملیات ضمن سال-انتخاب واحد) گزینه انتخاب واحد درس انفرادی را اجرا خواهیم کرد.
در صفحه بعدی دانش آموز مورد نظر را انتخاب و دروس تغییر رشته را برای آن انتخاب خواهیم کرد. در هنگام انتخاب درس از بالا از سمت راست پایه و رشته را به هیچ عنوان انتخاب نکنید و به صورت مستقیم از سمت راست از آیکون درس/معلم دروس مورد نظر را انتخاب نمایید.

ویرایش انتخاب واحد

تا به اینجای کار، دروس برای دانش آموز به صورت غیر حضوری انتخاب شده است. حال نوبت آن است که نوع گروه این دروس از غیر حضوری به تغییر رشته تغییر پیدا کند. برای انجام این کار از منوی (عملیات ضمن سال-لیست کلاس و ورود نتایج) گزینه ورود نتایج انفرادی را اجرا کنید و دانش آموز مورد نظر را انتخاب کنید در مقابل دروس تغییر رشته در ستون (نوع گروه) تغییر رشته را انتخاب و تایید کنید.

ورود نمرات

برای ورود نمرات از منوی (عملیات ضمن سال-لیست کلاس و ورود نتایج) از هر دو گزینه (ورود نتایج از طریق لیست کلاس و یا ورود نتایج انفرادی) می توانید استفاده کنید. دانش آموزانی که در مدرسه شما امتحان نداده اند مدرسه ممتحن نمرات این ها را به مدرسه شما خواهد فرستاد و شما این نمرات را در سیستم وارد خواهید نمود.

نحوه انتقال سوابق قبول شدگان آزمون تغییر رشته در سامانه عملیات متوسطه دوم

برای انتقال نمرات تغییر رشته به سامانه عملیات متوسطه دوم کار خاصی انجام نخواهیم داد و اطلاعات این دانش آموزان به همراه سایر دانش آموزان ضمن سال (برای تغییر رشته خرداد) و تابستان (برای تغییر رشته تابستان ) از سیدا از گزینه (مدیریت-تسهیلات) از گزینه ارسال به امین استفاده خواهد شد.

اصلاح کد رشته های قدیمی تعریف شده در سیدا

احتمال دارد شما هم جزو آن دسته کسانی باشید که به طور احتمالی در سامانه سیدا در نوبت تابستان برای تعریف رشته، کد های مورد نیاز خود به اشتباه از کد های نظام قدیم یعنی:
(۵ ریاضی فیزیک – ۶ علوم تجربی – ۷ ادبیات علوم انسانی – ۸ علوم و معارف اسلامی) استفاده کرده اید. درحالی که می بایست برای دانش آموزان نظام جدید از کد های ۱۵۰۰۰ ۱۶۰۰۰ ۱۷۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ استفاده نمود.

با توجه به فوریت ارسال اطلاعات به سامانه امتحانات نهایی فاینال برای رفع موقت عدم نمایش رکورد ها در بخش ارسال اطلاعات به فاینال، پیشنهاد شد که برای رفع موقت این مشکل، رشته های جدید تعریف و از بخش ثبت نام با استفاده از ویرایش ثبت نام مشکل را برطرف شود.
اگرچه با این کار اطلاعات دانش آموزان که دارای درس نهایی هستند، به سامانه فاینال ارسال شد اما مشکل هنوز پابرجاست چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که در ارسال اطلاعات به سامانه یکپارچه دانش آموزی امین نسبت به این کد ها خطا گرفته نشود. بنابراین پیشنهاد می شود که تا فرصت هست نسبت به رفع ریشه ای این مشکل اقدام شود.

به منظور انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:
۱) از قسمت عملیات اولیه، سازماندهی و ثبت نام، ساختار مدرسه را کلیک نمایید.
۲) در این صفحه از قسمت ایجاد کلاس جدید، پایه و کلاس ها را بر اساس کد های نظام جدید تعریف نمایید.
۳) از قسمت سازماندهی و ثبت نام، عنوان ثبت نام دانش آموزان را کلیک نموده سپس بخش ثبت نام شده را انتخاب کنید.
۴) در این صفحه اگر توجه نمایید می بینید که در بخش کد، رشته کد های نظام قدیم قابل مشاهده هستند. در آخرین قسمت با استفاده از ویرایش ثبت نام، باید رشته های نظام جدید برای دانش آموزان انتخاب شود.

برای اینکه بتوانید کار را سریع تر انجام دهید از بخش فیلتر، پایه و رشته را فیلتر نمایید.

۵) سپس همه دانش آموزان را انتخاب و برروی عنوان ویرایش ثبت نام کلیک نمایید. در این قسمت رشته، پایه با کد صحیح را انتخاب و در نهایت تایید نمایید.
۶) سپس از قسمت انتخاب واحد (درس)، تخصیص معلم به درس گروه را کلیک کنید. در این قسمت با استفاده از ایجاد درس گروه جدید، درس های مورد نیاز را ایجاد نمایید.

دقت نمایید که در این بخش درس های مورد نظر را در کلاس هایی که با کد جدید تعریف کرده اید قرار دهید.

برای اینکه با خطای “گروه تعریف‌ شده تکراری است” روبرو نشوید، نام دبیر را تغییر دهید. سپس بعد از تعریف می توانید آن را ویرایش نمایید.

۷) حال در قسمت تخصیص معلم به درس گروه، درس هایی که با کد نظام قدیم تعریف کرده اید را می توانید حذف نمایید.
۸) در نهایت از قسمت سازماندهی ثبت نام، روی عنوان ساختار مدرسه کلیک کنید. در این بخش رشته کلاس هایی که با کد نظام قدیم تعریف کرده اید را حذف نمایید.

انجام فرآیند فوق دیگر نیاز نیست که شما ثبت نام دانش آموزان را ابطال و مجدداً آن ها را ثبت نام نمایید. با این کار عملیات اصلاح می تواند خیلی سریع تر از آن چیزی که به نظر می رسد انجام گیرد.

نکته آخر:
اگر همکاران فرصت کافی برای ارسال مجدد اطلاعات به سامانه فاینال دارند، بهتر است ابتدا فرآیند فوق الذکر را انجام داده و سپس اطلاعات دانش آموزان را به فاینال ارسال نمایند.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا شرایط و مراحل تغییر رشته در سامانه سیدا را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص شرایط و مراحل تغییر رشته در سامانه سیدا برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

برای اتصال به سامانه sida.medu.ir و اطلاع از شرایط و مراحل تغییر رشته در سامانه سیدا و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

3/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «تغییر رشته در سامانه سیدا + شرایط و مراحل»

  1. Avatar photo مبینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من میخوام از تجربی به ریاضی تغییر رشته بدم؛دهم به یازدهم.
    بعد این آزمون تغییر رشته ای که میدیم فرق میکنه با آزمون نهایی؟
    یعنی جدا از امتحانات نهایی رشته ریاضی دهم هست؟
    چون از امسال ۲۰ درصد تاثیر داره توی قبولیمون، برای من که میخوام تغییر رشته بدم چی میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بله بعد از امتحانات خرداد باید دروس دهم ریاضی رو هم امتحان بدید

  2. Avatar photo ایرانی گفت:

    سلام میگن امسال نمیشه دیگه تغییر رشته داد
    مثلاً پایه دهم تجربی به انسانی بره این راسته یا دروغ هست ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ابلاغیه ای نیامده است

  3. Avatar photo لهون گفت:

    سلام برای دانش آموزی که در خرداد پایه یازدهم امتحانات چهار گانه تغیر رشته از تجربی به انسانی را داده و در شهریور یازدهم نیز دروس جامانده دهم و یازدهم را انتحاب واحد کرده آیا عملیات تطبیق آن در عملیات متوسطه دوم را باید در شهریور یازدهم انجام داد یا پایه دوازدهم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.شما باید تا پایان شهریور ماه این اقدام را باید انجام دهید.

  4. Avatar photo حسین ابراهیمی گفت:

    سلام میشه بگید الان چجوری باید ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت تغییر رشته باید به آموزش و پرورش منطقه مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  5. Avatar photo ستاره گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ورودی ۱۱ هستم
    امسال تغیر رشته دادم رشته ریاضی ب تجربی ، وقتی نمرات اومد گفتن ک زیست کم شدی و نمیشه بری واسه تجربی
    رفتم آموزش پرورش اعتراض زدم دوباره برگه م تصحیح کردن و واجد تغییر رشته بودم
    الان که رفتم گفتن ک سامانه بسته شدن و نمی تونم تغییر بدیم
    همچین حرفی واقعیت داره؟

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید به دقت برسی شود لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)