ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آموزش ورود به سامانه سیدا + راهنما تصویری ثبت نمرات

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۰
آموزش ورود به سامانه سیدا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای آموزش ورود به سامانه سیدا در ادامه این مطلب همراه ما باشید. ما در ادامه قصد داریم به بررسی نحوه ثبت نمرات در سیدا بپردازیم و به شما آموزش ثبت نمرات در سامانه سیدا را بدهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص فیلم آموزش ورود به سامانه سیدا و یا آموزش سیدا متوسطه دوم داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما توضیحات کافی را در رابطه با راهنما سامانه سیدا به شما خواهند داد.

 

 

برای دریافت فیلم آموزش ورود به سامانه سیدا از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

آموزش ورود به سامانه سیدا

ما در این قسمت قصد داریم به بررسی و آموزش ورود به سامانه سیدا بپردازیم. بدون مقدمه اگر بخواهیم به این مراحل بپردازیم، باید بگوییم:

ابتدا هر مرورگری که دارید، روی سیستم خود باز کنید. اگر تنها قصد وارد شدن به سامانه و مشاهده اطلاعات را دارید، می توانید با تلفن همراه نیز این کار را انجام دهید. اما برای تصحیح و وارد کردن نمرات، ورود به گوشی تلفن همراه را توصیه نمی کنیم.

در مرحله بعدی باید در قسمت فیلد جستجو، سامانه سیدا را تایپ کرده و روی علامت جستجو کلیک کنید.

 

 

آموزش سیدا متوسطه دوم

 

 

حالا اولین موردی که نمایش داده می شود، به احتمال زیاد سامانه سیدا است. روی آن کلیک کرده و وارد شوید.

برای ورود و دسترسی به امکانات این سامانه، از شما نام کاربری و رمزعبور پرسیده می شود. برای افرادی که اولین بار است وارد سیستم می شوند. کدملی نام کا بری و رمزعبور کدپرسنلی است. پس از وارد کردن این موارد، نوبت به نوشتن کدامنیتی است.

 

 

راهنما سامانه سیدا

 

 

باز هم اگر برای بار اول است که به این سامانه وارد می شوید، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. این تصویر مربوط به تغییر رمز عبور و تعیین کدجدید است.

در مستطیل های دوم و سوم نیز باید رمز عبور جدید خود را وارد کنید که این رمز لازم است حاوی عدد و حروف انگلیسی باشد.

در آخر هم روی گزینه ثبت و ورود کاربران کلیک نمایید.

 

 

آموزش ثبت نمرات در سامانه سیدا (1)

 

 

پس از این که تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته و رمز عبور جدید را وارد کردید، می توانید امکانات سامانه را مشاهده کنید. فراموش نکنید که پس از این مراحل هربار که قصد وارد شدن به سایت را داشتید، باید رمز جدید را وارد کنید.

 

 

آموزش ورود به سامانه سیدا و ثبت نمرات

ما در موارد فوق سعی کردیم آموزش ورود به سامانه سیدا را در اختیار شما قرار دهیم. در این قسمت همراه ما باشید تا آموزش ثبت نمرات در سامانه سیدا بپردازیم که جزء اصلی ترین امکان این سامانه است. لازم است بدانید تنها در سامانه سیدا این امکان وجود دارد.قبل از آموزش ثبت نمرات در سامانه سیدا، بهتر است ابتدا تفاوت این سامانه را با سایر موارد بدانید. سامانه همگام زیر نظر آموزش و پرورش است و در این سایت نیز ایمکان ثبت نمره وجود دارد. اما تفاوت این دو در چیست؟ تفاوت این دو مربوط به این موضوع می شود که سامانه سیدا رابط کاربری آسان تر و بهتری نسبت به همگام دارد و به همین دلیل امروز جایگزین آن شده است. در ادامه برای آموزش ثبت نمرات در سامانه سیدا، همراه ما باشید.

در مرحله اول وارد سامانه شوید. پس از وارد شدن به آن، دو آیکون مشاهده خواهید کرد که یکی از این موارد آیکن عملیات ضمن سال بوده و برای ورود نمره مورد استفاده قرار می گیرد.

در مرحله دوم، باید روی گزینه لیست کلاس کلیک کرده و ورود نتایج را بزنید تا وارد مراحل ثبت نمرات شوید.

 

 

سامانه سیدا متوسطه

 

 

حالا باید روی گزینه لیست کلاس زده و ورود نتایج از طریق کلاس را کلیک کنید.

 

 

سیدا و کارنامه

 

 

در مرحله بعد، باید کلاس را با وارد کردن اطلاعات آن، جستجو کنید.

 

 

سیدا و نمرات (1)

 

 

در مرحله آخر نیز نوبت تحصیلی را انتخاب کرده و مشخصات دانش آموزان را مشاهده خواهید کرد.

در جلوی هراسم، دو نمره مستمر اول و پایانی نمایش داده می شود که می توانید با استفاده از آن شروع به ویرایش کنید.

جهت ویرایش کردن نمره های ترم اول روی گزینه پایانی کلیک کرده تا قابلیت ویرایش نمایش داده شود.

 

 

راهنما سامانه سیدا

ما درموارد فوق سعی کردیم به بررسی آموزش ورود به سامانه سیدا و آموزش ثبت نمرات در سامانه سیدا بپردازیم.در این قسمت همراه ما باشید نکات بیشتری را پیرامون راهنما سامانه سیدا به شما ارائه کنیم. اولین مورد مربوط به راهنما سامانه سیدا در خصوص ورود با تلفن همراه است. البته توصیه می کنیم تا جای ممکن با تلفن همراه این کار را نکنید، زیرا یک سری قسمت ها از کار خواهد افتاد.

در ابتدا مانند حالتی که با سیستم عمل می کردید، با تلفن همراه آدرس sida.medu.ir را جستجو نمایید. در این آدرس از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته خواهد شد.

اگر برای بار اول است که وارد سامانه می شوید، از شما تغییر رمز عبور خواسته خواهد شد. برای این کار لازم است از حروف کوچک، بزرگ، اعداد و کاراکترها استفاده نمایید.

برای ثبت و تغییر نمره از گوشی تلفن همراه استفاده نکنید.

 

 

برای آشنایی با سامانه سیدا دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

 

عملیات جانبی در سامانه سیدا

در این قسمت با ما همراه باشید تا به بررسی آموزش سیدا متوسطه دوم و سایر نکات این سامانه بپردازیم. یکی از عملیات جانبی که در آموزش سیدا متوسطه دوم به آن پرداخته می شود، مربوط به عملیات جانبی در سامانه سیدا است. در این حالت، ابتدا کاربران در این سامانه تعریف می شوند و شخصی که ادمین است، می تواند کاربران دیگر و میزان دسترسی آن ها را مشخص نماید. این افراد اجازه تعریف کاربران استانی، افراد استانی اجازه تعریف کاربران منطقه ای و کاربران منطقه ای اجاره تعریف مدارس را خواهند داشت. کاربران داخلی مدرسه  هم توسط مدیر تعریف و به سامانه معرفی می شوند.

 

 

دلایل مشاهده خطای کد کاربری یا رمز ورود اشتباه در سامانه سیدا

یکی از خطاهایی که ممکن است هنگام ورود به این سامانه با آن رو به رو شوید، مربوط به کد خطای رمز عبور است. اکثر مواقع این خطا به دلیل بازیابی رمز دبیران نمایش داده می شود.

جهت برطرف کردن آن نیز باید ابتدا به کوچک و بزرگ بودن حروف توجه داشته باشید.

همچنین اگر در ابتدای کدملی، صفر باشد، نباید وارد شود. گذاشتن فاصله یکی از دلایل بروز خطاست و شاید گاهی خطا به دلیل به روز نبودن مرورگرها ظاهر شود.

 

 

دریافت کارنامه از سامانه سیدا sida.medu.ir

یکی از امکانات دیگری که در سامانه سیدا وجود دارد، امکان دریافت کارنامه است. در این سامانه افراد مختلف می توانند به صورت آنلاین به دریافت کارنامه بپردازند.برای دریافت کارنامه در مقطع ابتدایی، لازم است ابتدا به سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir مراجعه نمایید.

در این سامانه همانطور که می دانید ابتدا نام کاربری و رمزعبور از افراد خواسته خواهد شد. پس از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور، گزینه ای با نام دریافت کارنامه وجود دارد که از آن می توانید کارنامه را بگیرید.

برای دریافت کارنامه مقاطع متوسطه اول و دوم در سایت سیدا، باز هم ابتدا به سامانه مراجعه کرده و پس از وارد کردن مشخصات کلاس و دروس، می توانید اطلاعات خواسته را در محل مورد نظر وارد کنید.

 

 

برای اطلاع از نحوه انتقال دانش آموز در سامانه سیدا کلیک کنید.

 

 

سیدا ابتدایی sida.medu.ir

از آنجایی که نحوه ارزشیابی دانش آموزان در مقطع ابتدایی متفاوت است، به همین دلیل نمره ها نیز در این سامانه به شیوه متفاوتی درج می گردد. به علاوه به دلیل حساس بودن مقطع ابتدایی، لازم است معلمان در کم ترین زمان ممکن و به سادگی، دسترسی به اطلاعات داشته باشند. این امکان برای والدین و دانش آموزان ابتدایی نیز وجود دارد که بتوانند با مراجعه به سامانه سیدا، کارنامه را دریافت و چاپ نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیدا ابتدایی، با ما تماس بگیرید. علاوه بر مقطع ابتدایی، آموزش سیدا متوسطه دوم نیز توسط ایران تحصیل ارائه می شود.

 

 

سیدا متوسطه  sida.medu.ir

دروسی که در مقطع متوسطه ارائه می شود، بدین صورت است که به دو دسته نظری و کارگاهی یا پودمانی تقسیم می شود. از آنجایی که نحوه آموزش و یادگیری این دروس متفاوت است، به همین دلیل کاملاً بی شباهت به هم بوده و نحوه ارزشیابی افراد نیز متفاوت می باشد.

دروس پودرمانی نیز به صورت چندین کتاب در کنار سایر آموزش ها گنجانده شده است.

البته درس های کارگاهی و پودمانی ارائه شده  بیشتر مربوط به رشته های فنی و کارودانش است. برای دریافت آموزش سیدا متوسطه دوم با ما تماس بگیرید.

 

 

تعریف کاربر توسط مدیر در سایت سیدا sida.medu.ir

ما در این قسمت سعی داریم به بررسی نحوه تعریف کاربر توسط مدیر در سایت سیدا sida.medu.ir بپردازیم. از آنجایی که لازم است تمامی داده های ثبت شده در سامانه سیدا به درستی و با دقت ثبت شوند، به همین دلیل تعیین نوع کاربران امری بسیار مهم است. اگر دسترسی این سامانه به افرادی غیر از معلمان داده شود، قطعاً مشکلات بزرگی را به وجود آورده و می تواند منجر به بروز اشتباه در صدور کارنامه و دیگر موارد گردد. ما در این قسمت قصد داریم به شما توضیح دهیم چطور کاربران توسط مدیران در سامانه ثبت می شوند.

ابتدا وارد سامانه در آدرس sida.medu.ir خواهید شد. سپس باید از قسمت نام کاربری و رمزعبور و کدامنیتی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعدی، صفحه ای باز خواهد شد که باید عملیات اولیه را در آن انجام دهید. مراحل بدین صورت است که ابتدا باید اطلاعات افراد غیررسمی که جزء کدپرسنلی نیستند، وارد کنید. جهت این کار لازم است، گزینه مشخصات پرسنل غیر رسمی مدرسه را انتخاب نمایید. بعد روی گزینه ایجاد کلیک کرده و در فرم ظاهر شده، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. حالا به جای کد پرسنای، باید کدملی فرد موردنظر را وارد کنید و روی اعتبار سنجی کلیک کنید. در مرحله بعدی، برای ایجاد کاربران، روی گزینه لیست پرسنل مدرسه کلیک کرده و گزینه ایجاد را انتخاب نمایید .

حالا در فرمی که ظاهر می شود روی اطلاعات شخص کلیک کرده و کدپرسنلی هب همراه سمت سازمانی را وارد کنید.

حالا در این قسمت عملیات اصلی انجام می شود، بدین صورت که روی مدیریت کاربران و تعریف کاربران کلیک کنید. در نهایت، روی گزینه انتخاب کلیک می کنید تا لیستی از کابران به شما نمایش داده شود. از بین این افراد، مواردی را که اجازه دسترسی به اطلاعات دارند، می توانید انتخاب کنید. برای دریافت فیلم آموزش ورود به سامانه سیدا در این خصوص، با ما تماس بگیرید.

 

 

آخرین اخبار مرتبط با سامانه سیدا

پس از ارائه توضیحات در رابطه با سامانه سیدا، در این قسمت قصد داریم آخرین اخبار مرتبط با سامانه را که منتشر شده است، بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

23 شهریور ۱۴۰۳

 در تاریخ 23 شهریور ماه، این خبر منتشر شد که امکان ثبت نام در سامانه دانش آموزی سیدا تنها توسط مدیران مدارس امکان پذیر می باشد.

16 شهریور ۱۴۰۳

 در تاریخ 16 شهریور، این خبر منتشر شد که سفارش 99 درصد کتاب های درسی در میان پایه ها انجام شده است.

15 شهریور ۱۴۰۳

 در تاریخ 15 شهریور اعلام شد که تمامی فرایندهای ثبت نام توسط مدیران یا معاونان انجام می شود.

13 شهریور ۱۴۰۳

سامانه یکپارچه سازی دانش آموزی یا سامانه سیدا، سامانه ای است که با هدف یکپارچه کردن اطلاعات دانش آموزی و ارائه سرویس های آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان و مسئولین مدیران مدارس ایجاد شده است.

7 شهریور ۱۴۰۳

نمرات مقطع ابتدایی در سامانه سیدا بدین صورت ثبت می شود که اعداد 1 تا 4 درج شود.

21 مرداد ۱۴۰۳

نحوه ارزشیابی و ثبت نمرات در این سامانه متفاوت است.

26 تیر ۱۴۰۳

دانش آموزان مقطع نهم می توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی، نسبت به تکمیل فرم و انتخاب رشته اقدام کنند.

 

 

 خلاصه مطلب

ما سعی کردیم به در این مطلب به بررسی نحوه و آموزش ورود به سامانه سیدا بپردازیم. از آنجایی که کاربرد اصلی این سامانه مربوط به ثبت نمرات می شود، ما سعی کردیم موارد دیگر مرتبط با آموزش ثبت نمرات در سامانه سیدا را نیز بررسی کنیم. اگر بعد از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص فیلم آموزش ورود به سامانه سیدا و یا راهنما سامانه سیدا داشتید، کارشناسان ما به تمامی سوالات شما در این رابطه و در رابطه با آموزش سیدا متوسطه دوم پاسخ خواهند داد.

 

 

برای دریافت راهنما سامانه سیدا از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد 

ثبت نام معلمان در سامانه سناد

ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد آزمون های آنلاین

سامانه نقل و انتقال دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور 

فیلم آموزش ورود به سامانه سیدا

راهنما سامانه سیدا

آموزش سیدا متوسطه دوم

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا سامانه سیدا فقط برای دوره متوسطه است؟

خیر این سامانه از ابتدایی تا متوسطه مورد استفاده قرار می گیرد.

برای استفاده از سامانه سیدا چه مواردی نیاز است؟

نام کاربری و رمز عبور مورد نیاز است.

آیا سامانه سیدا فقط در دسترس مدیران است؟

خیر معلمان نیز می توانند به این دسترسی داشته باشند.

مشکلات سامانه سیدا را چگونه رفع کنیم؟

برای دریافت راهنمای رفع تمامی مشکلات سامانه سیدا می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور