ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه فارغ التحصیلی امین + لینک ثبت نام edu.medu.ir | ورود

سامانه-فارغ-التحصیلی-امین
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناسان آشنا با سامانه فارغ التحصیلی امین

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه فارغ التحصیلی امین یک سامانه یکپارچه است که توسط وزارت آموزش و پرورش برای یکپارچه‌سازی اطلاعات دانش آموزان مدارس کشور طراحی شده است و کادر همه مدارس موظف‌اند اطلاعات هر دانش‌آموز را به درستی در سامانه امین آموزش و پرورش وارد کرده تا در زمان ورود به سامانه امین به مشکل بر نخوردند.

به همین دلیل لازم است مربیان اجرایی و مدیران مدارس نحوه ورود به سامانه امین متوسطه دوم را یاد بگیرند. در ادامه این مقاله از ایران تحصیل شما را به طور کامل با سایت اینترنتی سامانه امین به نشانی edu.medu.ir آشنا می‌کنیم. چنانچه درباره این موضوع نیاز به مشاوره کامل‌تر و تلفنی دارید، می‌توانید با شماره تماس 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

اهمیت آشنایی با سامانه فارغ التحصیلی امین

سامانه فارغ التحصیلی امین مانند سایت‌های دیگر برای انجام خدمات غیرحضوری به مدارس طراحی شده است اما تفاوت عمده‌ای که با دیگر پلتفرم‌ها دارد این است که این سامانه به طور مستقیم توسط وزارت آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایت اینترنتی این سامانه آدرس edu.medu.ir می‌باشد و تمام اطلاعات دانش آموزان در شرف فارغ التحصیلی را نگهداری می‌کند.

در واقع برای انجام فرآیند فارغ التحصیلی به طور دقیق کارکنان مدارس وظیفه دارند اطلاعات هر دانش‌آموز را در سامانه امین آموزش و پرورش به درستی ثبت کنند تا در آینده مشکلی برای دانش‌آموز به وجود نیاید.

ضمنا اگر اطلاعات دانش آموزی در سامانه فارغ التحصیلی امین ثبت نشده باشد، این دانش آموز برای گرفتن تاییدیه تحصیلی دیپلم خود و ارائه آن به دانشگاه با مشکل مواجه شد؛ بنابراین ثبت کردن اطلاعات دانش آموزان در این سامانه برای گرفتن تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم ضروری است.

لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات سامانه فارغ التحصیلی امین به طور خودکار به سامانه سنجش و آموزش کشور ارسال می‌گردد تا رزومه تحصیلی دانش آموزان در نتیجه کنکور و رتبه و تراز آن‌ها تاثیر مثبت و مستقیم داشته باشد.

جهت ورود مستقیم به سامانه امین به نشانی edu.medu.ir روی لینک کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه امین متوسطه دوم

همان‌طور که در بالا گفته شد این سامانه مانند سامانه پشتیبانی همگام وزارت آموزش و پرورش یک سایت رسمی است که به منظور یکپارچه سازی اطلاعات از طرف وزارت آموزش و پرورش برای انجام خدمات غیر حضوری تمام مدارس کشور در تمامی شهرها و استان‌ها تایید شده است. سامانه فارغ التحصیلی امین مختص یک شهر یا یک استان نیست و همه مدارس حتی مدارس عشایری هم می‌توانند از آن استفاده نمایند.
افرادی که می‌خواهند وارد سامانه فارغ التحصیلی امین شوند باید نام کاربری و رمز خود را برای ورود به سامانه امین متوسطه دوم وارد نمایند. در صورتی که این اطلاعات را در دسترس دارید تمامی مراحل زیر را طی کنید تا وارد سامانه دولتی امین شوید.

مراحل ورود به سامانه امین متوسطه دوم به شرح زیر است:

  • گام اول: وارد  سامانه امین به آدرس edu.medu.ir شوید.
  • گام دوم: نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه امین متوسطه دوم  وارد کرده و سپس کد امنیتی را به درستی تایپ نمایید.
  • گام سوم: بر روی ورود به سامانه امین کلیک کنید.

توجه کنید که نام کاربری هر مدرسه همان کد مدرسه است که برای سامانه فارغ التحصیلی امین استفاده می‌شود.

نحوه ورود به سامانه امین متوسطه دوم

جهت آشنایی با مای مدیو کلیک نمایید.

فرآیند فارغ التحصیلی در سامانه امین

سامانه امین فارغ التحصیلی به طور به خصوص برای انجام فرایند فارغ التحصیلی دانش آموزان سراسر کشور طراحی شده و به وزارت آموزش و پرورش کمک می‌کند تمامی اطلاعات دانش آموزان را به درستی در اختیار داشته باشد. البته عملیات فارغ التحصیلی دانش آموزان ابتدا از مدرسه آغاز می‌گردد؛ به این صورت که مدیر مدرسه اطلاعات دانش آموزی که باید فارغ التحصیل شود را از طریق بخش ارسال فایل از مدرسه در سایت امین بارگذاری کند.

بعد از آن مدیر موظف است اطلاعات ارسالی را کنترل کند تا اشتباهی صورت نگرفته باشد و تمامی اطلاعات مربوط به دانش آموز دقیق و درست وارد سامانه فارغ التحصیلی امین شده باشد. توجه داشته باشید که مدیر مدرسه باید تیک مربوط به تایید مدرسه را فعال نمایند تا روند ارسال اطلاعات به سامانه انجام شود.

بعد از تایید مدیر مدرسه نوبت به تایید منطقه آموزش و پرورش مربوط به محل تحصیل دانش آموز می رسد، بعد از تایید منطقه مدیر مدرسه باید وارد سامانه امین متوسطه دوم شود و تیک تایید نهایی مدرسه را بزند، در این صورت اطلاعات دانش آموز به طور قطع تایید خواهد شد. تمام مراحل این عملیات فارغ التحصیلی در سامانه امین به نشانی edu.medu.ir انجام می گردد.

برای انجام مراحل گفته شده در سامانه امین فارغ التحصیلی در بالا بهتر است طبق روند زیر پیش بروید:

  1. وارد سامانه امین فارغ التحصیلی edu.medu.ir شوید.
  2. نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه امین متوسطه دوم وارد کنید.
  3. روی گزینه ورود به سامانه امین بزنید.
  4. پس از وورد به ورود به سامانه امین متوسطه دوم، روی گزینه عملیات اصلی کلیک کنید.
  5. ارسال فایل از مدرسه را بزنید.
  6. فایل را ارسال کنید.
  7. روی گزینه عملیات اصلی و مشاهده اطلاعات دانش آموزی کلیک کنید.
  8. پس از بررسی اطلاعات دانش آموزان و تمام جزئیات مربوط به آن ها از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  9. از قسمت گزارش ها، گزارش ۲۹۰ را بگیرید و با اطمینان کامل به درستی اطلاعات وارد گزینه وضعیت فارغ التحصیلی شوید.
  10. تیک مربوط به تاییدیه اولیه مدرسه را بزنید و ذخیره کنید.
  11. مسئولین مدرسه را انتخاب کنید و قسمت های مربوط به آن را پر کنید که شامل نام و نام خانوادگی مدیر، معاون اجرایی و مسئول ثبت اطلاعات می باشد.
  12. روی گزینه ذخیره کلیک کنید.
  13. بعد از تایید اطلاعات توسط منطقه آموزش و پرورش، وضعیت فارغ التحصیلی تمام شده است.
  14. حال، از بخش گزارش ها فرم ۲۹۰/۱ را دانلود و ذخیره کنید و اطلاعات را کنترل کنید.
  15. در بخش عملیات اصلی وارد شوید و درخواست صدور گواهینامه و مدارک تحصیلی را از منطقه ثبت نمایید.
  16. تیک مربوط به تایید نهایی مدرسه را فعال کنید.
  17. ذخیره را بزنید.

اگر اداره آموزش و پرورش منطقه مجوزی صادر کند که طبق آن بتوان دفتر فارغ التحصیلان را چاپ کرد، چاپ دفتر فارغ التحصیلان در قسمت گزارش ها فعال می گردد، در این صورت در صورت نیاز دانش آموز به گواهینامه تحصیلی قبل از آماده شدن مدرک دیپلم میتوان یک گواهی دیپلم موقت برای او صادر کرد. همچنین برای اطلاع از دریافت گواهی موقت از سامانه امین با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

راهنمای تصویری صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین edu.medu.ir

راهنمای سامانه امین آموزش پرورش به شرح زیر است:

🔷 ابتدا وارد سایت امین به آدرس اینترنتی edu.medu.ir شده و نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر صفحه اول برای ورود به سامانه امین وارد کنید. نام کاربری ترکیبی از حروف کوچک و کد مدرسه است و رمز عبور نیز باید از مدرسه دریافت شود.

گام اول سامانه امین آموزش و پرورش

🔷 پس از ورود به سامانه امین، روی عملیات اصلی کلیک کرده و گزینه ارسال فایل از مدرسه به سامانه را انتخاب کنید.

گام 2 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین فارغ التحصیلی

🔷 مرحله بعد از ورود به سامانه امین باید روی گزینه انتخاب فایل کلیک کنید و کارنامه‌ای که از سامانه دانا ذخیره کرده‌اید را در سایت امین بارگذاری کنید.
گام 3 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

🔷 برای بررسی اطلاعات، می‌توانید بر روی گزینه مشاهده اطلاعات دانش‌آموزی کلیک کنید.

گام 4 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

🔷 در مرحله بعد لازم است در قسمت گزارش گزینه “گزارش ۲۹۰” انتخاب شود تا فرم پیش نویسی معرفی دانش آموز برای صدور گواهی فارغ التحصیلی نمایش داده شود. در صورت صحت همه اطلاعات، تیک مربوط به تایید اولیه مدرسه را فعال کرده و روی گزینه “ذخیره” کلیک کنید.
گام 5 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین edu.medu.irء

🔷 برای ثبت‌نام و نام خانوادگی مسئولین مدرسه در قسمت پایین فرم‌ها و مدارک، از قسمت عملیات اصلی گزینه “مسئولین مدرسه” را انتخاب کنید. سپس گزینه “ذخیره” را در سامانه امین کلیک کنید.

گام 6 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

🔷 مانند تصویر زیر در قسمت “وضعیت فارغ التحصیلی” تیک منطقه را فعال کنید تا کلمه “تمام شده” نمایش داده شود‌.

گام 7 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

🔷 در مرحله بعد دوباره وارد قسمت “گزارش ها” شده و فرم “291/1” را دریافت کنید.
گام 8 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

🔷 پس از بررسی فرم و اطمینان از صحت داده‌ها، در قسمت تایید نهایی مدرسه از گزینه “ذخیره” استفاده کنید.
گام 9 صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

🔷 پس از کلیک بر روی گزینه «ذخیره»، فرآیند نهایی ثبت نام اطلاعات دانش آموزی انجام شده و درخواست صدور گواهینامه و پایان تحصیلات توسط آموزش و پرورش برای آنها ثبت می شود. پس از تایید وزارت آموزش و پرورش و صدور مجوز، می توان آن را از طریق بخش گزارش تحت عنوان “جلد دفتر فارغ التحصیلی” و “صدور گواهی موقت” مشاهده و چاپ کرد.

توجه: در صورت مغایرت نمرات شخصی، تحصیلی و نهایی، گواهی پایان تحصیلی دانش آموز صادر نمی شود و از طریق قسمت “گزارش‌های کنترلی – مغایرت فایناب” امین، جزئیات توسط معاونت اجرایی مدرسه بررسی می‌شود و فارغ التحصیلی صورت خواهد گرفت.

📞 چنانچه پس از خواندن این مقاله پرسش یا ابهامی درباره سامانه فارغ التحصیلی امین و ندریافت کارنامه از سامانه امین داشتید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

امکان بسته شدن در سامانه امین فارغ التحصیلی

اضافه شدن امکان جدید به سامانه امین، که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات دانش آموزان را بسته کرده و فقط اطلاعات افراد مشکل‌دار را دریافت کنند و از ایراد‌دار شدن مجدد اطلاعات مابقی جلوگیری شود.

برای دسترسی به این امکان، ابتدا دوره مربوطه را انتخاب و سپس عنوان عملیات مدرسه متوسطه دوم را انتخاب و بر روی عنوان ذخیره کلیک نمایید. سپس از قسمت عملیات اصلی عنوان بستن اطلاعات دانش آموزان را لمس نمایید تا مشاهده نمایید.

ابزاری تحت عنوان بستن اطلاعات در قسمت بالا سمت چپ تعبیه‌شده‌است که دارای دو عنوان دیگر است: یک بستن دانش آموزان انتخابی و دو بستن کلیه دانش آموزان.

بنر کال تو اکشن

مراحل ارسال اطلاعات از سیدا به سامانه امین

روش ارسال اطلاعات از سیدا به امین و دریافت کارنامه به صورت کلی به شرح زیر است:

❇️مرحله اول: ابتدا به سامانه سیدا وارد گردید. سال و دوره تحصیلی، نیمسال اول ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید.

🔹در بخش مدیریت و تسهیلات، گزینه ارسال به امین را انتخاب نمایید.

⚠️اگر در این صفحه با خطا مواجه شدید، روی جزئیات کلیک کرده و مشکل را برطرف نمایید.

✅ بعد از رفع مشکل، گزینه ارسال به امین را انتخاب نمایید.

❇️ مرحله دوم: وارد سامانه امین گردید.

🔹از بخش سایر سیستم‌ها، عملیات مدرسه متوسطه دوم را انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید سال و دوره تحصیلی، روی نیمسال اول ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ اگر در سامانه سیدا اطلاعاتی را تغییر داده‌اید، ابتدا «بروزآوری اطلاعات» را انجام دهید و سپس دریافت اطلاعات را انجام دهید.

مراحل ارسال اطلاعات از سیدا به سامانه امین

شرایط حذف دانش‌آموز از سامانه امین فارغ التحصیلی

در صورت تمایل به خروج دانش‌آموز از فارغ التحصیلی، در صورتی که شرایط زیر برآورده‌شده‌باشد، می‌توانید اقدام به حذف ایشان نمایید:

🔷 تنها کاربر مجوز حذف دانش‌آموز را دارد.

🔷 وضعیت دانش‌آموز مخالف با در حال بررسی باشد (در صورتی که وضعیت دانش‌آموز در حالت «در حال بررسی» باشد، قابلیت حذف آن از لیست وجود ندارد.)

🔷 تایید نهایی مدرسه فعال‌نشده‌باشد.

🔷 اطلاعات دانش‌آموز به پایگاه اطلاعاتی ارسال‌نشده‌باشد.

امکانات سامانه امین آموزش و پرورش

سامانه امین وزارت آموزش پرورش با هدف هوشمند‌سازی اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان، به‌طور همزمان با صدور مدارک فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان، امکانات دیگری را نیز در اختیار آن‌ها قرار داده است.

این امکانات عبارت‌اند از: مدیریت فرآیند فارغ‌التحصیلی در سطح مدرسه، منطقه، استان و ستاد

با ورود به سامانه امین متوسطه دوم می توانید  از سوابق عملیات انجام‌شده‌در سامانه نگهداری نمایید.

صدور دفتر فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی

گزارش خطاها بر اساس نوع خطا، دریافت اطلاعات سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان از مدرسه

صدور تاییدیه تحصیلی

ویرایش مشخصات، اطلاعات و سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان، انجام کنترل‌های متعدد روی اطلاعات واردشده و تشخیص مغایرت آن‌ها با امتحانات نهایی، و اتوماسیون اداری فرآیند تایید اطلاعات و سوابق تحصیلی.

برای اطلاع از اصلاح مشخصات در سامانه امین آموزش و پرورش کلیک نمایید.

امکانات سامانه امین آموزش و پرورش

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل به معرفی سامانه فارغ التحصیلی امین به نشانی edu.medu.ir و نکات مربوط به آن پرداختیم. این سامانه سایتی است که وزارت آموزش و پرورش به منظور یکسان سازی اطلاعات تمامی دانش آموزان در سراسر کشور در اختیار مدارس قرار داده و کارکنان تمامی مدارس موظف‌اند اطلاعات دانش‌آموزان را در آن ثبت نمایند.

در این نوشتار روش انجام فرآیند فارغ التحصیلی دانش آموزان را توسط کارکنان مدرسه در این سامانه آموزش دادیم، اما اگر هنوز هم ابهامی در خصوص سامانه امین و یا  ورود به سامانه امین متوسطه دوم دارید می‌توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 تماس بگیرید تا آن ها با صبر و حوصله شما عزیزان را راهنمایی کنند و به سوالات شما به طور کامل پاسخ دهند.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با کارشناسان آشنا با سامانه فارغ التحصیلی امین

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سایت سامانه امین چیست؟

آدرس سایت سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir است که لینک آن در این مقاله قرار داده شده است.

چه اطلاعاتی برای ورود به سامانه امین نیاز است؟

اولین مورد کد مدرسه است که همان نام کاربری می باشد، البته سایر اطلاعات و مدارک را در این مقاله توضیح داده ایم.

چگونه می توان عملیات فارغ التحصیلی دانش آموز را انجام داد؟

باید در سامانه فارغ التحصیلی امین وارد بخش عملیات اصلی شوید که راهنمای کامل انجام این فرآیند را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «سامانه فارغ التحصیلی امین + لینک ثبت نام edu.medu.ir | ورود»

  1. Avatar photo مدنی گفت:

    از سایت امین میشه استعلام کارنامه های دانش اموزا رو گرفت؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای استعلام کارنامه وارد سابت مای مدیو شوید

  2. Avatar photo حسام گفت:

    سلام سایت فارغ تحصیلی امین برای من باز نمیشه چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن است مشکل از باگ سامانه باشد در زمان مختلف تلاش نمایید

  3. Avatar photo ثریا گفت:

    سلام. آیا از سامانه امین میشه سوابق تحصیلی دانش آموزان رو دریافت کرد؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دریافت کد سوابق از سایت MY.medu.ir انجام می پذیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور