ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کدام المپیاد شرکت کنم؟ + باید و نباید های ۱۴۰۳

کدام المپیاد شرکت کنم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کدام المپیاد شرکت کنم؟ شرایط شرکت در المپیاد دانش‌آموزی چیست؟ مزایای قبولی در المپیاد زیست، فیزیک و ریاضی چیست؟ چند نوع مدال به برندگان المپیاد دانش‌آموزی می‌دهند؟ مزایای المپیاد دانش‌آموزی چه تاثیری روی کنکور دارد؟ برای المپیاد چگونه برنامه‌ریزی کنیم؟

این‌ها تنها بخشی از سوال‌هایی است که دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در المپیاد از خود می‌پرسند. آن‌ها دوست دارند بدانند مزایا و ویژگی‌های المپیاد مختلف دانش‌آموزی چیست تا بر اساس آن‌ها به دنبال علاقه خود بروند. برای رسیدن به جواب سوال در کدام المپیاد شرکت کنم باید به تفاوت‌های جامع رشته‌های المپیاد دانش‌آموزی پی ببرید. در آن باید از مزایای قبولی در دانشگاه‌ها و مزایای مادی و معنوی المپیادها آشنا شوید. در نهایت نیز می‌توانید اقدام به ثبت نام در المپیاد دانش‌آموزی کنید.

شما برای ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی روی لینک کلیک کنید.

در کدام المپیاد شرکت کنم؟ راهنمای انتخاب المپیاد دانش‌آموزی

المپیاد دانش‌آموزی معمولاً در رشته‌های مختلفی مانند المپیاد علوم زمین، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فیزیک، زیست، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، نجوم، ادبی، نانو و جغرافی برگزار می‌شود. تنوع زیاد رشته‌های المپیاد باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در پاسخ سوال در کدام المپیاد شرکت کنم کمی گیج کنند. شما در انتخاب رشته المپیاد خود بهتر است به علایق و مهارت‌های خود توجه کنید. به طوری که در نظر بگیرید به کدام یک از شاخه‌های المپیاد دانش‌آموزی علاقه دارید تا بیشتر روی آن کار کنید.

همچنین در نظر بگیرید که شرایط شرکت و مزایای قبولی در المپیاد زیست، فیزیک، ریاضی و غیره برای ورود به دانشگاه‌ها چیست؟ البته شاخه‌های مختلف المپیاد مزایای زیادی دارند که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای المپیاد دانش‌آموزی در هر کدام از شاخه‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

البته در نظر بگیرید که آن دسته از المپیادهایی که در سطوح علمی بالا برگزار می‌شوند. برای شرکت و موفقیت در آن‌ها نیاز به تلاش و مطالعه بیشتری دارید. همچنین استعداد و علاقه باعث می‌شوند شما برای مطالعه در المپیاد وقت زیادی را صرف کنید. به طوری که برنامه مطالعاتی و کتاب‌های درسی و کنکور خود را متناسب با رشته المپیادی تعیین کنید. لذا وقت بیشتری را برای رشته المپیاد خود خواهید گذاشت.

شما برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای خواندن کتاب‌های مناسب در شاخه‌های مختلف ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند ضمن ارائه برنامه‌ریزی دقیق درسی، در انتخاب بهترین منابع برای مطالعه المپیاد ۱۴۰۳ به شما کمک کنند.

شما برای سامانه المپیاد دانش آموزی روی لینک کلیک کنید.

نحوه و شرایط شرکت در المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳

معمولاً شرکت در شاخه‌های المپیاد دانش‌آموزی علاوه بر داشتن شرایط عمومی نیاز به شرایط اختصاصی دارد. البته این شرایط اختصاصی مختص چند رشته می‌باشد که در کنار شرایط عمومی به آن اشاره می‌کنیم.

شرایط شرکت در المپیاد

برای کسب اطلاع در خصوص اعلام نتایج المپیاد دانشجویی روی لینک کلیک کنید.

شرایط عمومی شرکت در المپیاد دانش‌آموزی باشگاه دانش پژوهان جوان ۱۴۰۳

معمولاً یکی از تاثیرگذارترین عوامل پاسخگویی به سوال کدام المپیاد شرکت کنم شرایط عمومی شرکت در آن می‌باشد. البته خوب است بدانید که شرایط عمومی شرکت در المپیاد دانش‌آموزی بسیار ساده است.

یکی از شرایط شرکت در المپیاد دانش‌آموزی طبق آیین‌نامه باشگاه دانش پژوهان جوان این است که داوطلبان باید مشغول به تحصیل در پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه ‌باشند. در این دوره تحصیلی دانش آموزان نباید هیچ‌گونه وقفه‌ تحصیلی داشته باشند. به طوری که حتی ترک تحصیل بر اثر عوامل مختلف نیز جایز نیست. تمام دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه می‌توانند به صورت آزمایشی در المپیاد دانش‌آموزی ادبی و فیزیک شرکت کنند و تا مرحله دوم به پیش بروند. در حالی که داوطلبان المپیاد فیزیک یازدهم می‌توانند به مراحل بعدی نیز صعود کنند. هم‌چنین اگر آن‌ها در المپیاد پایه دهم شرکت کرده و مدال به دست آورده باشند برای شرکت در المپیاد یازدهم باید دوباره از اول شروع کنند.

شما برای کارت ورود به جلسه المپیاد روی لینک کلیک کنید.

شرایط شرکت اختصاصی در المپیاد نانو

تمامی دانش‌آموزان دوره‌های پایه نهم تا دوازدهم در صورت نداشتن سابقه ترک تحصیل یا هرگونه وقفه در تحصیل می‌توانند در المپیاد نانو شرکت کنند. البته تمام داوطلبان المپیاد نانو باید تابع ایران باشند.

شرایط اختصاصی شرکت در المپیاد ریاضی

داوطلبانی که قصد دارند در المپیاد ریاضی شرکت کنند باید نمره بالاتر از 16 در درس ریاضی داشته باشند. این المپیاد مختص دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه است که بیش از 60 نفر می‌توانند به مرحله دوم المپیاد ریاضی راه یابند. البته تمام دانش‌آموزان پایه دهم در صورتی که تمام شرایط شرکت در المپیاد ریاضی را داشته باشند در مرحله دوم المپیاد به صورت آزمایشی شرکت خواهند کرد.

شرایط اختصاصی شرکت در المپیادهای ادبی، شیمی و فیزیک ۱۴۰۳

تمام داوطلبان برای شرکت در این المپیادها باید در پایه یازدهم مشغول به تحصیل باشند. دانش‌آموزان پایه دهم تنها در شرایطی می‌توانند در این المپیاد شرکت کنند که مرحله دوم آن‌ها به صورت آزمایشی خواهند بود. داوطلبان برای شرکت در المپیادهای ادبی، شیمی و فیزیک باید نمره بالا 17 در هر یک از گرایش‌ها داشته باشند.

شرایط اختصاصی شرکت در المپیاد جغرافیا

المپیاد جغرافیا مختص دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه رشته علوم انسانی است. تمام داوطلبانی که قصد دارند در المپیاد جغرافیا شرکت کنند باید میانگین نمرات زبان انگلیسی دوره‌های اول و دوم متوسطه تا پایه یازدهم بیشتر از 17 باشد.

شرایط اختصاصی شرکت در المپیاد علوم زمین

تمام داوطلبانی که در رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند در المپیاد علوم زمین شرکت کنند. سایر شاخه‌های المپیاد شرایط اختصاصی ندارند. بنابراین تمام دانش‌آموزانی که قصد دارند در آن شرکت کنند می‌توانند طبق شرایط عمومی شرکت در المپیاد دانش‌آموزی به رقابت بپردازند.

شما برای اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی  و اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی روی لینک کلیک کنید.

مزایای المپیاد دانش‌آموزی و تسهیلات آن‌ها

معمولاً تمام دانش‌آموزانی که در المپیاد دانش‌آموزی موفقیت‌هایی را به دست می‌آوردند می‌توانند از مزایای زیادی بهره‌مند شوند. تمام نفرات برتر گروه‌های المپیاد به عضویت انجمن ملی نخبگان کشوری در می‌آیند. آن‌ها حق برخورداری از مزایای دیگری مانند استخدام در دستگاه‌های دولتی، کسری خدمت سربازی، جذب در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و غیره دارند.

البته یکی از مزایای المپیاد ریاضی و غیره برای مدال‌آوران طلا، معاف از شرکت در کنکور سراسری می‌باشد. به طوری که آن‌ها بدون محدودیت می‌توانند تنها در شاخه خود در تمام دانشگاه‌های برتر کشور مشغول به تحصیل شوند. در حال حاضر تنها چند رشته مختلف این مزایا را دارند:

  • ادبی
  • فیزیک
  • شیمی
  • ریاضی
  • زیست‌شناسی
  • کامپیوتر
  • نجوم و اخترفیزیک

بنابراین شما پس از قبولی و به دست آوردن مدال طلا در المپیادهای ذکر شده می‌توانید از شرکت در کنکور معاف شوید. در حالی که مدال‌آوران المپیادهای سلول‌های بنیادی و پزشکی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، جغرافیا و علوم زمین نمی‌توانند از شرکت در کنکور معاف شوند.

 

مزایای قبولی در المپیاد فیزیک

مزایای قبولی در المپیاد فیزیک

خوب است بدانید که یکی دیگر از مزایای المپیاد ریاضی این است که شما در صورت کسب مدال طلا برای شرکت المپیاد جهانی راه می‌یابید.هم‌چنین می‌توانید بدون شرکت در کنکور سراسری در دانشگاه‌های عالی و در رشته‌های گروه پزشکی مشغول به تحصیل شوید. البته مزایای قبولی در المپیاد زیست و مزایای قبولی در المپیاد فیزیک نیز به دلیل جذابیت دانش آموزان زیادی را به خود جلب کرده است. لذا شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای قبولی در المپیاد زیست می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

راه‌های قبولی در المپیاد دانش‌آموزی

شما برای اینکه بتوانید در المپیاد دانش‌آموزی قبول شوید بهتر است مطالعه برای المپیاد را از سال‌های دوره اول متوسطه شروع کنید. مثلاً شما برای اینکه از مزایای المپیاد ریاضی و غیره بهره‌مند شوید انواع کتاب‌های مربوط به المپیاد را مطالعه کنید. همچنین کمک گرفتن از اساتید با تجربه در این زمینه و مدال‌آوران المپیاد سال‌های گذشته می‌تواند به شما کمک کند.

البته یک مشاور و برنامه‌ریز تحصیلی به شما برای موفقیت در المپیاد کمک خوبی خواهد کرد. همچنین آن می‌تواند جواب سوال کدام المپیاد شرکت کنم را به شما با توضیحات بیشتری بدهد. به طوری که شما با آگاهی کامل رشته مورد علاقه و با استعداد خود را انتخاب کنید و وقت بیشتری را روی آن بگذارید.

مزایای المپیاد ریاضی

مزایای المپیاد ریاضی

مشاور تحصیلی می‌تواند برای مطالعه دروس مدرسه و دروس المپیاد به شما کمک کند تا از دروس مدرسه نیز عقب نیفتید. حال شما برای موفقیت در المپیاد دانش‌آموزی و بهره‌مندی از مزایا آن‌ها می‌توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل صحبت کنید. آن‌ها برای برنامه‌ریزی بیشتر و پاسخگویی به سوالات زیادی از قبیل کدام المپیاد شرکت کنم آماده کمک هستند.

3.3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در ایران دانش‌آموزان کدام مقاطع تحصیلی دوره متوسطه می‌توانند در المپیاد دانش‌آموزی شرکت کنند؟

طبق آخرین آیین‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش و باشگاه دانش‌پژوهان جوان تمام دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه می‌توانند در المپیادهای دانش‌آموزی شرکت کنند. دانش‌آموزان سال دهم در برخی از رشته‌ها تنها به صورت آزمایشی در المپیاد دانش‌آموزی شرکت خواهند کرد. کارشناسان ایران تحصیل برای شناسایی رشته‌های آزمایشی پایه دهم می‌توانند به شما کمک کنند.

آیا می‌توان در چند رشته مختلف المپیاد دانش‌آموز شرکت کرد؟

بله، شما می‌توانید در چند رشته مختلف گرایش‌های المپیاد دانش‌آموزی شرکت کنید. اما خوب است بدانید که اگر تنها روی یکی از شاخه‌ها تمرکز کنید، میزان موفقیت شما بیشتر خواهد شد. البته برخی از این رشته‌ها به دلیل تداخل زیادی که دارند می‌توانید به طور هم‌زمان در آن‌ها شرکت کنید. تنها لازم است شرایط شرکت در المپیاد دانش‌آموزی آن‌ها را داشته باشید که کارشناسان ایران تحصیل در این مورد می‌توانند شما را بیشتر راهنمایی کنند.

برای ثبت‌نام در المپیاد دانش‌آموزی چیکار کنم؟

شما در صورت داشتن شرایط شرکت در المپیاد دانش‌آموزی۱۴۰۳ می‌توانید با مراجعه به سایت oly.medu.ir نسبت به ثبت‌نام در رشته المپیاد دانش‌آموزی کنید. به طوری که پس از ثبت مدارک، کد رهگیری شرکت در المپیاد دانش‌آموزی را دریافت خواهید کرد که باید آن را ذخیره کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)