ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام المپیاد دانشجویی 1403 + زمان، شرایط و منابع مهم

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
ثبت نام المپیاد دانشجویی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هدف از المپیاد دانشجویی شناسایی دانشجویان مستعد در کشور می باشد. این دانشجویان پس از قبولی می توانند از امکانات و تسهیلات در نظر گرفته شده مانند تسهیلات آموزشی، حمایت های مالی و … بهره مند شوند. زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز هر سال همزمان با آزمون کارشناسی ارشد می باشد. برای ثبت نام در این آزمون متقاضیان باید شرایط المپیاد دانشجویی را داشته و سپس اقدام به ثبت نام کنند، تمامی شرایط در دفترچه ثبت نام در سامانه سنجش منتشر خواهد شد.

ما در ادامه تمامی شرایط لازم و همچنین نحوه ثبت نام المپیاد را برای شما شرح خواهیم داد. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی در هر یک از مراحل ثبت نام المپیاد داشتید می توانید با مشاورین ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی شما خواهند بود.

زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی 1403

ثبت نام المپیاد دانشجویی 1403 به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز صورت می گیرد. زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی به هر دو صورت متفاوت است. توجه داشته باشید که داوطلبان می توانند برای کسب اطلاع از زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی به نشانی olympiad.sanjesh.org مراجعه کنند.

زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز 1403

👈 ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز همزمان با ثبت نام ارشد می باشد. ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز 1403، در سال جاری از 7 الی 17 آبان ماه می باشد. افراد برتر آزمون برگزار شده به مرحله دوم که آزمون تشریحی می باشد راه پیدا خواهند کرد. سازمان سنجش تقریبا 24 رشته مختص المپیادهای علمی دانشجویی در دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد منتشر خواهد کرد.

زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی نیمه متمرکز 1403

👈 در ثبت نام المپیاد دانشجویی پزشکی نیمه متمرکز در مناطق ده گانه و توسط خود دانشگاه برگزار می گردد. ثبت نام المپیاد دانشجویی نیمه متمرکز اصولا در دی ماه هر سال برگزار شده و از طریق این المپیاد دانشجویان ممتاز دولتی در رشته های که مربوط به المپیاد می باشد به این مراکز ده گانه معرفی می گردند.

زمان ثبت نام المپیاد

نحوه ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی 1403

👈 همانطور که در بالا بیان شد ثبت نام المپیاد دانشجویی به دو روش متمرکز و نیمه متمرکز تقسیم می شود که شیوه برگزاری هر یک از آن ها متفاوت است ما در ادامه به نحوه ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز و نیمه متمرکز خواهیم پرداخت.

👈 ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون المپیادهای دانشجویی بر اساس شیوه برگزاری آن به یکی از دو روش زیر صورت می پذیرد.

💢 مراحل ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز:

👈 ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز از طریق سامانه سنجش بوده و علاقه مندان به ثبت نام این المپیاد باید قبل از ثبت نام دفترچه المپیاد را با دقت مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز برای دانشجویان سال سوم کارشناسی می باشد. برای ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز مراحل زیر را طی کنید تا با مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی آشنا شوید.

✔ ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب کرده و  سپس گزینه سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403 را انتخاب نمایید.

گام اول ثبت نام المپیاد دانشجویی

✔ پس از طی کردن مراحل بالا پنجره ای برای شما نمایش داده می شود که باید گزینه سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 انتخاب کنید. اگر تمایل به انتخاب رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی و یا پیام نور را دارید بر روی سریال علاقه مندی به گزینش رشته های پیام نور یا غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد کلیک کنید.

گام دوم ثبت نام المپیاد دانشجویی

✔ در مرحله بعد باید تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و گزینه تایید و ادامه را انتخاب و کلیک کنید و سپس کارت اعتباری را خریداری کنید.

گام سوم ثبت نام المپیاد دانشجویی

✔ پس از تهیه سریال کارت اعتباری باید مجدد به صفحه اول رفته و گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کنید.

گام چهارم ثبت نام المپیاد دانشجویی

✔ سپس باید سریال کارت اعتباری 12 رقمی را وارد کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

گام پنجم ثبت نام المپیاد دانشجویی

✔ در نهایت باید کد پیگیری و شماره پرونده خود را تا زمان آزمون نزد خود نگه دارید. توجه بفرمایید در صورتی که اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده باشید باید در تاریخی که اعلام می‎شود برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنید. فقط به این طریق می‌توانید از تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه های جهانی بی‌نصیب نمانید.

👈 علاقه مندان به شرکت در ثبت نام المپیاد  متمرکز باید رشته های امتحانی و حوزه امتحانی خود را با دقت وارد نمایند. زیرا پس از اتمام مهلت ثبت نام امکان ویرایش و یا جا به جایی برای داوطلبین وجود نخواهد داشت. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص انتخاب رشته های امتحانی می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

💢 مراحل ثبت نام المپیاد دانشجویی نیمه متمرکز:

👈 المپیاد دانشجویی نیمه متمرکز هر سال توسط دانشگاه های دولتی برای دانشجویان ممتاز برگزار می گردد و دانشجویان به مراکز ده گانه معرفی می‌شوند. از این طریق می‌توانند به دغدغه سطح سوالات المپیاد دانشجویی چگونه است؟ پاسخ دهند. این مراکز ده گانه به صورت زیر است:

منطقه 1 با مرکزیت دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه های استان تهران و البرز
منطقه 2 با مرکزیت دانشگاه مازندران و دانشگاه های استان های گیلان، مازندران و گلستان
منطقه 3 با مرکزیت دانشگاه تبریز و دانشگاه های استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان
منطقه 4 با مرکزیت دانشگاه بوعلی سینا همدان و دانشگاه های استان های همدان، مرکزی، قزوین و قم
منطقه 5 با مرکزیت دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه های استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام
منطقه 6 با مرکزیت دانشگاه اصفهان و دانشگاه های استان های یزد، چهارمحال بختیاری و اصفهان
منطقه 7 با مرکزیت دانشگاه شیراز و دانشگاه های استان های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد
منطقه 8 با مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاه های استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان
منطقه 9 با مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه های استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان
منطقه 10 با مرکزیت دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه های استان های خوزستان

مراحل ثبت نام المپیاد دانشجویی نیمه متمرکز

رشته های المپیاد دانشجویی 1403

👈 رشته های آزمون المپیاد دانشجویی که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار می‌گردد به شرح زیر است:

لیست رشته های المپیاد دانشجویی
رشته های زبان و ادبیات فارسی علوم جغرافیایی علوم اقتصادی
رشته های  الهیات و معارف اسلامی ـ علوم قرآنی رشته های  علوم تربیتی حقوق
علوم زمین شیمی مجموعه فیزیک
 زیست شناسی سلولی و مولکولی آمار ریاضیات
مهندسی شیمی رشته های برق مهندسی صنایع
رشته های مهندسی عمران رشته های مهندسی مکانیک مهندسی مواد و متالورژی
رشته های کامپیوتر رشته های زراعت و اصلاح نباتات طراحی صنعتی
سلول های بنیادین و مهندسی بافت پزشکی روانشناسی
زیست شناسی گیاهی زیست شناسی جانوری
رشته های المپیاد

شرایط المپیاد دانشجویی 1403

👈 افراد داوطلب برای شرکت در المپیاد دانشجویی پزشکی و غیرپزشکی باید شرایطی را داشته باشند که بهتر است قبل از ثبت نام آن ها را از طریق دفترچه های سازمان سنجش، منابع المپیاد دانشجویی را مطالعه کرده و سپس اقدام به ثبت نام نمایند. ما در ادامه به مهمترین شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی به صورت متمرکز و نیمه متمرکز می‌پردازیم.

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی

شرایط المپیاد دانشجویی متمرکز

👈 کدام المپیاد شرکت کنم؟ شرایط شرکت ردر المپیاد به چه صورت است؟ برخی از مهمترین شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز به شرح زیر است:

اگر داوطلب 70 واحد درسی خود را گذرانده باشد می تواند برای ثبت نام المپیاد  اقدام نماید
معیار پذیرفته شدن در مرحله اول این آزمون نمره اکتسابی داوطلبین می باشد و نمره معدل کارشناسی لحاظ نمی گردد.
افرادی که در مرحله اول المپیاد پذیرفته می شوند به همراه افراد که به صورت غیر متمرکز اسامی شان در سایت سنجش زده می شود، امکان شرکت در مرحله دوم آزمون که به صورت تشریحی می باشد را دارند.
دانشجویانم سال سوم کارشناسی نمی توانند در آزمون ارشد شرکت نمایند و برای شرکت و ثبت نام المپیاد دانشجویی  باید گزینه منحصراً متقاضی شرکت در المپیاد می باشم در بند 31 ثبت نام خود تیک زده و ثبت نام نمایند.
افرادی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند نمی توانند برای ثبت نام المپیاد  اقدام نمایند و برای ثبت نام باید دانشجو باشند.
افراد داوطلب المپیاد که در مرحله اول  متمرکز پذیرفته شده اند، باید  گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خود را از طریق پسـت الکترونیکـی olympiad@sanjesh.org به مرکز المپیاد ارسال نمایند.

شرایط المپیاد دانشجویی نیمه متمرکز

از مهم ترین شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی نیمه متمرکز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

فرد داوطلب باید در آزمون داخل دانشکده پذیرفته شود.
برای 5 داوطلب با بالاترین معدل امکان ثبت نام وجود دارد.
داوطلب اگر دارای نوآوری، خلاقیت و مدال مسابقات جهانی باشد با توجه به معدل وی می تواند برای ثبت نام المپیاد اقدام نماید.

داوطلبانی که در المپاد علمی شرگت می‌کنند، لازم است پس از اتمام آزمون از زمان اعلام نتایج المپیاد دانشجویی باخبر شوند تا بعد از اتشار نتایج، به سامانه سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند.

اخبار پیرامون المپیاد دانشجویی

📌 ده دانشگاه موفق جذب دانشجوی بین الملل معرفی شدند:

دانشگاه‌هایی که در سال گذشته بیشترین جذب را در این حوزه داشته اند به ترتیب دانشگاه قم، فردوسی مشهد، ارومیه، اصفهان، مازندران، کردستان، تبریز، شهید چمران اهواز، حکیم سبزواری و یزد هستند و از این پذیرش‌های ما ۹۹ درصد شهریه پرداز و یک درصد بورسیه هستند. این در حالی است که کشور رقیب ما ترکیه در سال ۲۰۲۰، ۱۸۵ هزار نفر و در سال ۲۰۲۱، ۲۲۴ هزار جذب دانشجوی خارجی داشته است که این نشان می‌دهد در این زمینه موفق عمل کرده است.

📌 تقدیر از عوامل اجرایی پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد

۷ دی‌ ماه ۱۴۰۳، از عوامل  اجرایی پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر ابراهیم علی دوست مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد، دکتر عزیزالله مولوی معاون فرهنگی_ اجتماعی دانشگاه، دکتر حشمت‌الله صمیمی معاون دانشجویی دانشگاه، دکتر عبدالرزاق دانش معاون آموزشی دانشگاه، دکتر مهدی غفاری مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.


 

خلاصه مقاله ثبت نام المپیاد دانشجویی

ثبت نام المپیاد دانشجویی به صورت متمرکز از طریق آزمون کارشناسی ارشد و به صورت نیمه متمرکز از طریق دانشگاه و مراکز ده گانه صورت می گیرد. زمان ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز همزمان با برگزاری آزمون ارشد بوده و زمان المپیاد علمی نیمه متمرکز از طریق دانشگاه اعلام می گردد که معمولا هر ساله در دی ماه برگزار می شود. توجه داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت نام باید از شرایط المپیاد دانشجویی مطلع باشید و بدانید که آیا واجد شرایط لازم هستید یا خیر؟

ما در این مقاله تلاش کردیم هر آنچه باید از المپیاد دانشجویی بدانید را برای شما شرح بدهیم. اگر پس از مطالعه این مقاله سوالی داشتید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس گرفته و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید. مشاورین ما در اولین فرصت پاسخ گوی شما بزرگواران خواهند بود.

برای دانلود پی دی اف مقاله ثبت نام المپیاد دانشجویی روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 از چه طریقی می توان نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام المپیاد دانشجویی اقدام نمود؟

پرداخت هزینه و انجام ثبت نام آزمون المپیاد دانشجویی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی متمرکز و نیمه متمرکز چیست؟

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویی در طول مقاله بیان شده است.

 آیا مهلت نام نویسی المپیاد دانشجویی تمدید می شود؟

بله، معمولا این بازه زمانی برای داوطلبان این رقابت تمدید می شود که جزئیات آن در متن مقاله ذکر شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون msrt

    ثبت نام آزمون msrt سال 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    داوطلبانی که قصد شرکت و ثبت نام آزمون msrt دارند، باید ابتدا به سایت سجاد که نشانی آن portal.saorg.ir مراجعه نمایید. سپس با نام‌نویسی در این سایت، اجازه ورود و ثبت نام آزمون msrt را پیدا کرده و مراحل لازم...
  • کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش

    دریافت کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش + مشاهده sanjesh.org

    قبل از اینکه در مورد مشاهده کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش توضیح دهیم، ابتدا باید بگوییم که آزمون آزمایشی سنجش چیست؟ امروزه به دلیل رقابت سنگینی که در کنکور سراسری وجود دارد، برخی از موسسات، آزمون های آزمایشی مختلفی براساس...
  • ثبت نام آزمون وکالت

    ثبت نام آزمون وکالت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    ثبت نام آزمون وکالت توسط دو نهاد قوه قضاییه و دادگستری به صورت مجزا بر گزار می‌گردد و افرادی که قصد گرفتن پروانه وکالت دارند باید در این آزمون‌ها شرکت نمایند. طبق اطلاعیه جدید، متقاضیان ثبت نام در آزمون وکالت...
  • کارت ورود به جلسه صلاحیت حرفه ای پرستاری

    کارت ورود به جلسه صلاحیت حرفه ای پرستاری 1403

    کلیه داوطلبانی که قصد دارند در آزمون پرستاران شرکت کنند باید از قبل کارت ورود به جلسه صلاحیت حرفه ای پرستاری را تهیه کنند. این آزمون معمولا در دو نوبت مرداد و بهمن ماه برگزار می شود و شما به...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)