ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی 1403 + تسهیلات برگزیدگان | irantahsil

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با شروع تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور، ممکن است که نام المپیادهای دانشجویی مختلف به گوشتان خورده باشد؛ اما ندانید که مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی چیست؟ با کسب رتبه های برتر تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی شامل چه مواردی خواهد بود؟ جایزه نفرات برتر المپیاد دانشجویی چقدر است؟ و سوالاتی از این قبیل. در این مقاله به صورت کامل به بررسی مزایای المپیاد دانشجویی علوم پزشکی و سایر رشته ها و نیز میزان جایزه نقدی المپیاد دانشجویی خواهیم پرداخت.

اگر شما هم از جمله افراد واجد شرایط برای ثبت نام و شرکت در المپیاد های دانشجویی هستید، برای بهره مندی از تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی فرصت شرکت در این آزمون را از دست ندهید. برای اطلاع از بهترین منابع مطالعاتی المپیاد ها و دریافت مشاوره تخصصی تحصیلی، با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران مجرب مرکز ایران تحصیل شما را راهنمایی خواهند کرد.

مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی علوم پزشکی و پایه چیست؟

المپیاد های علمی دانشجویی آزمونی تحلیلی هستند که در 24 رشته مختلف از حوزه های علوم پزشکی، پایه، اقتصادی، تربیتی، جغرافیایی، مهندسی و … توسط سازمان سنجش برگزار می شوند. افراد با داشتن شرایط مورد نیاز می توانند هر سال یک بار برای شرکت در المپیاد های دانشجویی اقدام کنند. اما علت تمایل افراد برای ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی کشور چیست؟

علت آن مزایا و تسهیلاتی است که به افراد برتر المپیاد های دانشجویی ارائه می شود. المپیاد دانشجویی از دو روش شرکت در آزمون متمرکز و غیر متمرکز زمینه لازم را برای رقابت علاقمندان مهیا می کند. در نهایت 15 نفری که بیشترین امتیاز و بالاترین رتبه کسب شده را داشته باشند از تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی بهره مند خواهند شد.

مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی علوم پزشکی و پایه چیست؟

◀ به صورت خلاصه مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی olympiad.sanjesh.org علوم پزشکی، علوم پایه و … را می توان به صورت زیر بیان کرد:

✔ اهدای مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب به نفرات اول، دوم و سوم المپیاد دانشجویی در رشته های مختلف.

✔ بهره مندی نفرات اول تا سوم المپیاد دانشجویی از بورس تحصیلی بنیاد ملی نخبگان با موافقت سازمان سنجش کشور.

✔ فرصت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مستقیم برای رتبه های 1 تا 15 مرحله نهایی المپیاد دانشجویی. (این افراد بدون شرکت در کنکور می توانند تحصیلات کارشناسی ارشد خود را آغاز کنند.)

✔ به برگزیدگان المپیاد دانشجویی در مرحله نهایی پذیرش دکتری (مصاحبه علمی و شفاهی) امتیاز آموزشی از یک تا پنج تعلق می گیرد.

✔ برگزیدگان اول تا سوم آقا در المپیاد دانشجویی با تایید سازمان سنجش آموزش کشور و معرفی به بنیاد ملی نخبگان معافیت سربازی دریافت کرده و می توانند تعهد خدمت خود را در قالب یک دوره آموزشی و یا انجام پروژه بر روی موضوع مورد نیاز کشور، انجام دهند.

✔ از دیگر مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی می توان به عضویت مستقیم رتبه های اول تا سوم در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد. رتبه های چهارم تا پانزدهم نیز از امتیاز ویژه برخوردار می شوند و چنانچه دارای رزومه تحصیلی مناسب برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان باشند، پس از ارزیابی این سازمان می توانند عضو بنیاد نخبگان شوند.

✔ یکی از دیگر مزیت های داشتن رتبه برتر در المپیادهای دانشجویی می توان به قرار گرفتن در اولویت استخدامی سازمان ها و شرکت های مختلف اشاره کرد.

✔ در برخی از دانشگاه های کشور به رتبه های اول تا سوم المپیاد های دانشجویی اجازه داده می شود تا 12 واحد درسی از رشته ای به جز رشته تحصیلی خود را نیز انتخاب کرده و پاس کنند.

✅ برخی از مزایای ویژه المپیاد دانشجویی علوم پزشکی برای رتبه های برتر عبارت است از:

✔ اهدای جوایز نقدی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور.

✔ اهدای لوح تقدیر و تندیس به امضای وزیر بهداشت یا معاون محترم آموزشی.

✔ بهره مندی از تسهیلات برای تحصیل در مقاطع بالاتر.

✔ امکان شرکت یکباره در آزمون تخصص پس از پایان دوره عمومی. در این صورت اگر برگزیده المپیاد دانشجویی در آزمون قبول شود می تواند دوره تخصص خود را بلافاصله آغاز کند. (استریت شدن)

✔ اعطای جایزه و لوح تقدیر از سوی دانشگاه محل تحصیل دانشجو

✔ امکان تحصیل هم زمان در دو رشته

جایزه نفرات برتر المپیاد دانشجویی عضو بنیاد ملی نخبگان

همانطور که در بخش مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی مشاهده کردید، یکی از مهم ترین مزایا عضویت در بنیاد ملی نخبگان است که سبب بهره مندی از تسهیلات و جوایز بسیاری برای نفرات اول تا سوم می شود. (رتبه های چهارم تا پانزدهم برای عضویت در این بنیاد می بایست رزومه تحصیلی خود را جهت ارزیابی و سنجش فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای این سازمان ارسال کنند.)

جایزه نفرات برتر المپیاد دانشجویی عضو بنیاد ملی نخبگان

⏪ اما جایزه نفرات برتر المپیاد دانشجویی که عضو بنیاد ملی نخبگان هستند چیست؟

◀ کمک هزینه توانمندی آموزشی: کمک هزینه هایی برای ارتقای توانمندی های دانشجویان مانند هزینه شرکت در کلاس های تخصصی مربوط به رشته، کلاس آموزش زبان و … .

◀ کمک هزینه توانمندی کارآفرینی

◀ کمک هزینه ارتباطات علمی: کمک هایی از قبیل پرداخت هزینه اشتراک نشریات علمی داخلی و خارجی، عضویت در انجمن‌ های علمی داخلی و خارجی، عضویت در پایگاه‌­ های اطلاعاتی تخصصی و خرید کتاب­‌ های علمی تخصصی و … .

◀ کمک هزینه اجرای پایان ­نامه: تسهیلات ویژه ای جهت تامین هزینه­‌ های مربوط به اقلام مصرفی مورد نیاز برای به اتمام رساندن نگارش پایان ­‌نامه یا رساله در طول دوران تحصیلی.

◀ اعتبار استفاده از تسهیلات شبکه آزمایشگاهی

◀ کمک هزینه شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی: برای آن دسته از برگزیدگان المپیاد که قصد شرکت در مجمعی علمی را برای ارائه مقاله خود و سخنرانی دارند.

◀ کمک هزینه اعزام به فرصت مطالعاتی داخلی و خارجی

◀ ارائه بیمه تکمیلی درمان

◀ اعطای هدیه ازدواج

◀ ارائه تسهیلاتی چون وام بانکی برای اجاره مسکن

◀ رتبه دانشجویی (نوعی کمک هزینه معیشتی می باشد که در قبال 40 ساعت کار دانشجویی به افراد پرداخت می شود.)

◀ اعتبار دستیاری

متقاضیان گرامی در رابطه با جایزه نقدی المپیاد دانشجویی توجه داشته باشید که این جوایز نقدی به صورت تسهیلات و کمک هزینه های مختلف به برگزیدگان ارائه می شود و به این صورت نیست که بگوییم مبلغ خاصی برای نفرات برتر المپیاد دانشجویی واریز می گردد.

چنانچه قصد شرکت در المپیاد های علمی دانشجویی را دارید، می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی المپیاد با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان مجموعه ایران تحصیل به صورت ویژه شما را از روش های مطالعاتی، بهترین منابع، تکنیک های پاسخگویی به سوالات و … آگاه خواهند کرد.

برای اطلاع از لیست رشته های آزمون المپیاد دانشجویی و معرفی هر یک از رشته ها بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

علی رغم تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی چرا تمایل به شرکت در المپیاد کم است؟

حال که با جایزه نفرات برتر و مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی آشنا شده اید، ممکن است برایتان سوال ایجاد شود که چرا علارغم وجود تمامی این تسهیلات و مزایا برای رتبه های برتر المپیاد دانشجویی، تعداد افراد شرکت کننده در این آزمون کم است؟ چرا در دانشگاه ها بیشتر دانشجویان را تشویق و ترغیب به شرکت در المپیاد دانشجویی نمی کنند؟

اولین مورد مربوط به روش شرکت در المپیاد دانشجویی است. روش های ثبت نام و شرکت در المپیاد دانشجویی در همان ابتدا محدودیت های بسیاری را برای دانشجویان ایجاد می کند که سبب می شود تعداد افراد واجد شرایط کاهش یابد. به عنوان مثال تنها افرادی می توانند در المپیاد دانشجویی شرکت کنند که حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.

محدودیت های شرکت در المپیاد دانشجویی چیست؟

دلیل دیگر کم بودن تمایل دانشجویان به شرکت در المپیاد دانشجویی، نا شناخته بودن منابع آزمون است. داوطلبان المپیاد های دانشجویی لیست مشخصی از منابع و یا سرفصل های آزمون ندارند و به همین دلیل هم نمی توانند نوع طراحی سوالات را پیش بینی کنند.

عامل مهم دیگر تشریحی بودن آزمون المپیاد دانشجویی است. افراد بسیاری با نحوه پاسخگویی به سوالات تشریحی اشنا نیستند و نمی دانند چگونه باید برای پاسخ به سوالات تشریحی مطالعه کنند که بتوانند پاسخی کامل و صحیح به سوالات بدهند.

فراموش نکنید که شرکت کنندگان این آزمون هیچ گاه بازنده نخواهند بود. المپیاد دانشجویی فرصتی عالی برای سنجش میزان اطلاعات تخصصی شما از رشته تحصیلی تان است. حتی اگر موفق به کسب رتبه برتر نشوید از نقاط ضعف خود مطلع خواهید شد. اما در عوض اگر کمی تلاش کرده و از چگونگی پاسخگویی به سوالات مطلع شوید از تسهیلات و مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی بهره مند خواهید شد.

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج المپیاد دانشجویی و نحوه مشاهده نتایج در سال جاری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون جایزه نقدی المپیاد دانشجویی

✅ دارندگان مدال المپیاد حق‌ الزحمه می‌ گیرند:

معاون مستعدان بنیاد ملی نخبگان، سید محمد صادق موحد، گفت: دارندگان مدال المپیاد و رتبه‌ های برتر در صورتی‌ که در رشته‌ های اولویت‌ دار ادامه تحصیل دهند، از حمایت‌ هایی مانند حق‌ الزحمۀ ماهانه برخوردار می‌ شوند و هم می‌ تواند زیر نظر یک استاد خبره، از سبد توانمند سازی و حمایتی برای طی کردن مسیر حرفه‌ ای و علمی خود بهره‌ مند شود. علاوه بر آن، اگر فرد در ارزیابی سالانه پویایی خود را حفظ کند، می‌ تواند بدون شرکت در کنکور، در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهد.

موحد با اشاره به تسهیلات اعطایی برای اشتغال مشمولان این طرح، ادامه داد: اگر فرد بعد از دانش‌ آموختگی بخواهد در یک شرکت دانش‌ بنیان مشغول به فعالیت شود، یا بخواهد کسب‌ و کار دانش‌ بنیان نوپایی راه‌ اندازی کند، از تسهیلات مربوطه بهره‌ مند می‌ شود. همچنین آن دسته از افرادی که با حفظ پویایی تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهد، تا یافتن شغل مطلوب خود، از تسهیلات ویژه‌ ای از جمله حمایت از گذراندن طرح پسا دکتری، تسهیلات جذب به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ ها، بهره‌ مند شوند.

وی در پایان ضمن تأکید بر این که بنیاد ملی نخبگان، حمایت ویژه از تحصیل مستعدین برتر در رشته‌ های علوم پایه و علوم انسانی را در دستور کار خود دارد، گفت: این طرح با توافق سه جانبه بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان رئیس جمهور، اجرا می‌ شود.

خلاصه مطلب

در مقاله بالا به بررسی کامل مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی علوم پزشکی و سایر رشته های غیر پزشکی پرداختیم. دانشجویان گرامی می توانند جهت بهره مندی از تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی سالی یکبار شانس خود را با ثبت نام در المپیاد دانشجویی رشته مد نظر خود امتحان کنند. همانطور که بیان کردیم جایزه نفرات برتر المپیاد دانشجویی طیف گسترده ای را شامل می شود؛ مانند لوح تقدیر، بورسیه تحصیلی، عضویت در بنیاد ملی نخبگان، جایزه نقدی المپیاد دانشجویی و … .

برای کسب اطلاعات دقیق مقاله بالا را به صورت کامل مطالعه کنید؛ در صورت داشتن سوال نیز می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید. مشاوران ما به تمامی سوالات شما در خصوص مزایا، نحوه قبولی، بهترین منابع، بهترین تکنیک های پاسخ گویی و … المپیاد های دانشجویی پاسخ خواهند داد. با ما در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مزایای شرکت در المپیاد دانشجویی چیست؟

تسهیلات و مزایای ارائه شده به رتبه های اول تا پانزدهم المپیاد های دانشجویی متفاوت است. برای مشاهده لیست کامل مزایای ارائه شده به رتبه های مختلف به مقاله بالا مراجعه کنید.

چه تسهیلاتی از سوی بنیاد نخبگان به برگزیدگان المپیاد دانشجویی ارائه می شود؟

برگزیدگان المپیاد های دانشجویی از مزایایی چون کمک هزینه توانمندی آموزشی، توانمندی کارآفرینی، بیمه تکمیلی، کمک هزینه اعزام به فرصت مطالعاتی داخلی و خارجی و ... بهره مند می شوند. برای مشاهده لیست کامل به مقاله بالا مراجعه کنید.

شرایط دریافت معافیت سربازی برای برگزیدگان المپیاد دانشجویی چیست؟

برگزیدگان رتبه های اول تا سوم آقا در المپیاد دانشجویی با تایید سازمان سنجش و پس از معرفی به بنیاد ملی نخبگان معافیت سربازی دریافت کرده و می توانند تعهد خدمت خود را در قالب یک دوره آموزشی و یا انجام پروژه بر روی موضوع مشخص، انجام دهند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور