ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ | سامانه ثبت‌نام و مهلت ثبت‌نام

ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ معمولا در زمان‌های مشخصی آغاز می‌شود. بنابراین دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به شرکت در این آزمون‌ها هستند می‌توانند در مهلت تعیین شده آن اقدام کنند. معمولاً نحوه ثبت‌نام در المپیاد و مهلت زمان آن‌ها، از جمله سوالاتی است که در دانش آموزان پایه‌های مختلف از خود می‌پرسند. همچنین آن‌ها دوست دارند بدانند مزایای ثبت‌نام در المپیاد دانش‌آموزی چیست؟ چه مدارکی برای ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ نیاز دارند؟

خوب است بدانید که در حال حاضر تمام دانش آموزان ۱۴۰۳ می‌توانند در زمان تعیین شده نسبت به ثبت‌نام المپیاد ریاضی، زیست، فیزیک، شیمی، نجوم و اخترشناسی، علوم زمین و غیره اقدام کنند. آن‌ها برای این کار باید طبق قوانین باشگاه دانش‌پژوهان برای ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ به سامانه آن رجوع کنند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع المپیاد دانشجویی وارد شوید.

 

 

المپیاد علمی دانش‌آموزی

هر ساله آزمون‌هایی تحت عنوان المپیاد علمی دانش‌آموزی در سراسر کشور برگزار می‌شود. معمولاً هدف این المپیادها انتخاب و تشویق دانش آموزان نخبه و ایجاد تکاپوی آموزشی در میان آن‌ها است. این آزمون‌ها معمولاً در رشته‌های مختلفی مانند ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اخترشناسی، علوم زمین، سلول‌های بنیادی و بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود. البته برای داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در المپیاد دانش‌آموزی پایه‌های دهم و یازدهم در خارج از کشور نیز این آزمون برگزار می‌شود. 

 

نحوه ثبت‌نام در المپیاد

نحوه ثبت‌نام در المپیاد

 

المپیاد، در چهار بخش مرحله اول، مرحله دوم، دوره آموزشی تابستان و دوره آموزش طلای کشور برگزار می‌شود. بنابراین با ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ مجاز به شرکت در آن خواهید شد. معمولا فرایندهای مربوطه به ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ هر ساله در سامانه المپیاد کشوری اعلام می‌شود.

 

شما برای سامانه المپیاد دانش آموزی روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه ثبت‌نام در المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳

شما برای ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ در ابتدا باید وارد آدرس سایت oly.medu.ir شوید. در کادر مشخص شده کد ملی و رمز ورود خود را وارد کنید. حالا در پنجره جدید باز شده نقش سازمانی و نام مدرسه‌ای که در آن درس می‌خوانید را مشخص کنید. با کلیک کردن روی گزینه تایید، یک جدول برای شما باز می‌شود که در آن رشته المپیاد مورد نظر خود آن را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی تمام اطلاعات شخصی خواسته شده را در فرم ثبت‌نام وارد کنید. به طوری که قبل از ذخیره، آن‌ها را دوباره چک کنید تا از صحت اطلاعات مطمئن شوید. در نهایت نیز با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب هزینه ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ را پرداخت کنید. بعد از اتمام مراحل ذکر شده و تایید آن‌ها برای شما کد پیگیری ارسال می‌شود که باید آن را ذخیره و تا مراحل آخر آزمون در دست داشته باشید. البته اگر دوست دارید می‌توانید در یکی از آزمون‌های المپیاد نانو که یکی از آزمون‌های جدید می‌باشد، ثبت‌نام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

مراحل المپیاد دانش‌آموزی سال ۱۴۰۳

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ در چهار مرحله انجام می‌گیرد. شما برای ثبت‌نام المپیاد زیست، فیزیک، ریاضی و غیره باید در مهلت تعیین شده آن اقدام کنید تا بتوانید در آزمون‌ شرکت کنید. خوب است بدانید که برای شرکت در مراحل بعدی آزمون علمی نیازی به ثبت‌نام در آن ندارید؛ یعنی وقتی شما در مرحله اول قبول شدید، آنگاه به مرحله دوم صعود می‌کنید. در واقع مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در بین قبول شدگان مرحله اول برگزار می‌شود. سپس پس از اعلام نتایج مرحله دوم، در بین برگزیدگان المپیادهای تفکر و کارآفرینی، کامپیوتر و فیزیک مرحله سومی به صورت آزمون عملی اجرا می‌شود.

 

ثبت‌نام المپیاد ریاضی

ثبت‌نام المپیاد ریاضی

 

البته دانش آموزان پیش از برگزاری این آزمون‌ها باید به مرحله آموزش تابستانی بروند و در آنجا در کلاس‌های مختلفی شرکت ‌کنند. پس از موفقیت در مرحله آخر به تمام برندگان این آزمون‌ها‌ مدال‌های طلا، نقره و برنز اهدا می‌کنند. معمولاً نمره آزمون‌ها توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان و کمیته علمی تعیین می‌شود.

دانش‌آموزانی که در المپیاد دانش‌آموزی مدال طلا گرفتن برای شرکت در آزمون‌های جهانی طی تیم کشوری اعزام می‌شوند. البته شاید برای شما سوال پیش بیاید که نوع سوالات در مراحل مختلف آزمون چگونه است؟ آیا آن‌ها به صورت پاسخ کوتاه می‌باشند یا تستی هستند؟ در این مورد می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

مهلت زمان ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳

دانش‌آموزانی که دوست دارند در المپیاد علمی دانشجویی ۱۴۰۳ شرکت کنند باید در مهلت ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی وارد سامانه oly.medu.ir شوند. ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی سال‌های گذشته در اواخر دی ماه آغاز می‌شد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود زمان ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ نیز در اواخر همین ماه شروع شود. البته خوب است بدانید که در سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اختلالات زیادی در مهلت ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ایجاد شد. به طوری که ممکن است این روند در سال جاری ادامه داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

مطالب مرتبط:

مشاوره تحصیلی دبیرستان

سامانه سنجش و پایش کیفی آموزش و پرورش

 

 

شرایط ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳

تمام دانش آموزان پایه دهم و یازدهم متوسطه می‌توانند در صورت لزوم با داشتن وقفه تحصیلی و شرایط تعیین شده هر کدام از رشته‌های مختلف زیر ثبت‌نام کنند. جدول زیر شرایط اختصاصی هر کدام از رشته‌های المپیاد را به تفکیک بیان می‌کند. البته ممکن است تا شروع مهلت ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی شرایط مندرج در این جدول تغییر کند. بنابراین شما بعد از ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید تا آخرین تغییرات انجام شده در شرایط و نحوه ثبت‌نام در المپیاد را بدانید.

البته خوب است بدانید که علاوه بر داشتن شرایط ذکر شده در جدول زیر باید مدارک دیگری مانند اسکن عکس و غیره را برای ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ ارائه دهید که مشاوران ایران تحصیل می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

 

ثبت‌نام المپیاد فیزیک

ثبت‌نام المپیاد فیزیک

 

المپیاد پایه ملاحظات تسهیلات ورود به دانشگاه
سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی دهم و یازدهم همه رشته‌ها  دارای امتیاز از سوی سازمان ملی نخبگان است دارد 
جغرافیا دهم و یازدهم   ویژه دانش آموزان رشته انسانی ندارد
ریاضی  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  شرکت 900 نفراز دانش آموزان پایه دهم در آزمون مرحله دوم المپیاد ریاضی، با رعایت سایر شرایط به شکل آزمایشی صورت می‌پذیرد دارندگان مدال طلای المپیاد بین‌المللی ریاضی امکان تحصیل در گروه‌های پزشکی را دارند و هم‌چنین دارندگان مدال المپیاد کشوری ریاضی بعد از اخذ دیپلم از کنکور سراسری رشته‌های زیر گروه مربوط معاف هستند.  
ادبی  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  شرکت دانش آموزان پایه دهم در این المپیاد به صورت آزمایشی بوده و به دوره آموزشی تابستان راه نخواهند یافت. دارندگان مدال طلای این المپیاد بعد از اخذ دیپلم از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها د زیر گروه مربوط معاف هستند .
کامپیوتر  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  دارندگان مدال طلای المپیاد بین‌المللی کامپیوتر امکان تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی را دارا می‌باشند و دارندگان مدال طلای کشوری این المپیاد از شرکت در کنکور سراسری در زیر گروه مربوط معاف هستند.
فیزیک  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  شرکت دانش آموزان پایه دهم به صورت آزمایش بوده و به دوره آموزشی تابستانی راه نخواهند یافت.  دارندگان مدال طلای المپیاد بین‌المللی فیزیک امکان تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی را دارا می‌باشند و دارندگان مدال طلای کشوری این المپیاد از شرکت در کنکور سراسری در زیر گروه مربوط معاف هستند.
زیست‌شناسی  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  دارندگان مدال طلای کشوری این المپیاد از شرکت در کنکور سراسری در زیر گروه مربوط معاف هستند .
شیمی دهم و یازدهم همه رشته‌ها  دانش آموزان پایه دهم می‌توانند در آزمون‌های مرحله اول و دوم شرکت کنند، اما تنها یک بار مجاز به شرکت در دوره آموزشی تابستان و دوره‌های بعد آن خواهند بود  دارندگان مدال طلای کشوری این المپیاد از شرکت در کنکور سراسری در زیر گروه مربوط معاف هستند .
نجوم و اخترشناسی  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  دارندگان مدال طلای کشوری این المپیاد از شرکت در کنکور سراسری در زیر گروه مربوط معاف هستند .
علوم زمین دهم و یازدهم  فقط رشته‌های ریاضی فیزیک – علوم تجربی و فنی حرفه‌ای  متعاقبا اعلام می‌شود.
تفکر و کارآفرینی  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  دانش‌آموزانی که قبلا در این المپیاد دیپلم و یا مدال گرفته‌اند می‌توانند مجددا در این المپیاد شرکت کنند.  دارندگان مدال طلا و نقره و برنز علاوه بر عضویت در باشگاه دانش‌پژوهان جوان، جهت بهره‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به این بنیاد معرفی می‌شوند. 
اقتصاد و مدیریت  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  متعاقبا اعلام می‌شود.
پژوهشی  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  ندارد.
علوم و فناوری نانو  دهم و یازدهم همه رشته‌ها  – 

 

مهلت ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی

مهلت ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی

 

منابع آزمونی شرکت‌کنندگان المپیاد ۱۴۰۳

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هر ساله منابع آزمونی شرکت‌کنندگان المپیاد دانش‌آموزی را منتشر می‌کند. به طوری که آن‌ها می‌توانند طبق همین منابع برای شرکت در آزمون‌ها آماده شوند. البته خوب است بدانید که هر ساله تغییرات قابل توجهی در منابع آزمونی المپیاد دانش‌آموزی ایجاد می‌شود. بنابراین شما برای به دست آوردن دقیق‌ترین منابع آزمونی المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

 

المپیاد منابع
سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  زیست‌شناسی و شیمی و فیزیک: کتاب‌های پایه‌های دهم و یازدهم متوسطه
آمار: کتاب درسی پایه یازدهم متوسطه رشته ریاضی فیزیک
کتابچه تکمیلی آموزشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و سایر منابع
جغرافیا  کتاب جغرافیای ایران پایه دهم
 کتاب جغرافیای 2  (ناحیه‌ای)‌ پایه یازدهم علوم‌ انسانی
 کتاب جغرافیای 3 (کاربردی) پایه دوازدهم علوم‌ انسانی
 کتاب انسان و محیط‌ زیست پایه یازدهم
ریاضی  تمام کتاب‌های درسی رشته ریاضی فیزیک با عنوان ریاضی، هندسه، آمار و احتمال و حسابان تا پایه یازدهم (رشته ریاضی فیزیک)
ادبی  منابع غیردرسی شامل مطالب زبان عربی، شعر کهن، نثر کهن، شعر . معاصر، داستان معاصر و نمایشنامه می‌شود
کامپیوتر  مطالب دروس
 ریاضی (1) سال دهم متوسطه رشته ریاضی فیزیک، انتشارات چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران
 ترکیبات، علیرضا علیپور، انتشارات فاطمی
 آشنایی با الگوریتم‌ها، یحیی تابش، انتشارات فاطمی
 mathemattical Circles (Russian Experience), D.Fomin, S.Genkin, I,Itenberg, American Mathematical Society
فیزیک  کتاب‌های علوم متوسطه اول، فیزیک 1، فیزیک 2 و فیزیکی 3، آزمایشگاه فیزیک 1 و 2 
تمامی دروس ریاضی تا پایه یازدهم شامل: ریاضی 1، حسابان 1، هندسه 1، هندسه 2 و آمار و احتمال 
زیست‌شناسی  منابع مرحله اول، کتاب‌های زیست‌شناسی دبیرستان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است
همچنین انتظار می‌رود که دانش آموزان شناخت کافی از مطالب از مطالب کتاب‌های فیزیک و شیمی دبیرستان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم نیز داشته باشند. 
شیمی  آزمون مرحله اول: کتاب‌های شیمی سال‌های دهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه
نجوم و اخترشناسی  ریاضی 1 و 2 و 3، فیزیک 1 و 2 و 3، هندسه 1 و 2 و 3، حسابان 1 و 2 از پایه‌های دهم  و یازدهم  و دوازدهم 
سوالات در بخش‌های نجوم کروی، مکانیک سماوی، نجوم مقدماتی و اخترفیزیک. کیهان‌شناسی، ابزار شناسی و رصد طرح طراحی می‌شوند
علوم زمین   تمام کتاب‌های درسی علوم تجربی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم (دوره متوسطه اول)
 کتاب‌های آزمایشگاه علوم تجربی پایه‌های دهم و یازدهم (قسمت زمین‌شناسی)
 کتاب انسان و محیط‌زیست پایه یازدهم
 کتاب زمین‌شناسی پایه یازدهم
تفکر و کارآفرینی   کارگاه کارآفرینی و تولید دوره دوم متوسطه نظری تمامی رشته‌ها – پایه دهم

کتاب کارگاه نوآوری و کارآفرینی، دوره دوم متوسطه فنی حرفه‌ای – پایه یازدهم 

 کتاب کاربرد فناوری‌های نوین، دوره دوم متوسطه فنی حرفه‌ای و کار و دانش – پایه یازدهم 

اقتصاد مدیریت   کتاب اقتصاد پایۀ یازدهم
 کتاب جامعه‌شناسی پایۀ دهم و یازدهم
کتاب ریاضی و آمار (1) پایۀ دهم فصل‌های 3، 4 و 5
 کتاب ریاضی و آمار (2) پایۀ یازدهم فصل‌های 1 و 3
کتاب روانشناسی پایۀ یازدهم فصل‌های 5، 6 و 7
پژوهشی  ارائه یک طرح پژوهشی توسط دانش آموزان 
علوم و فناوری نانو   مقدمه‌ای برعلوم و فناوری نانو 2. نانو مواد 3. خواص نانو مواد 4. روش‌های ساخت و تولید نانو مواد 5. روش‌های مشخصه‌یابی نانو مواد 6. کاربردهای فناوری نانو 7. ایمنی 

 

ثبت‌نام المپیاد زیست

ثبت‌نام المپیاد زیست

 

زمان دقیق انتشار و دریافت کارت ورود به جلسه المپیاد علمی دانش‌آموزی ۱۴۰۳

معمولاً 3 یا 4 روز قبل از برگزاری آزمون المپیاد دانش‌آموزی سایت oly.medu.ir کارت ورود به جلسه دانش‌آموزان را منتشر می‌کند. آن‌ها برای دریافت این کارت باید اطلاعات ثبت‌نامی خود را در سایت مذکور درج کنند. هم‌چنین پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد علمی دانش‌آموزی، تمام اطلاعات مندرج روی کارت را با دقت مطالعه کنند. به طوری که هر گونه مغایرتی در آن مشاهده کردند، حتما قبل از آزمون آن را اصلاح کنند. زمان دقیق برگزاری آزمون علمی معمولاً روی کارت ذکر شده است. بنابراین داوطلبان گرامی برای ورود به جلسه آزمون باید نیم ساعت قبل از شروع آن در محل برگزاری حضور داشته باشند تا در جایگاه خود قرار بگیرند.

 

شما برای کارت ورود به جلسه المپیاد روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳، ثبت‌نام المپیاد ریاضی، ثبت‌نام المپیاد زیست، ثبت‌نام المپیاد فیزیک، المپیاد بین‌المللی، مهلت ثبت‌نام در المپیاد ۱۴۰۳، مدارک لازم برای ثبت‌نام در المپیاد، المپیاد انسانی، المپیاد تجربی و المپیاد ریاضی و فیزیک با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

اعلام نتایج  و برندگان آزمون‌های المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳

معمولاً دانش‌آموزانی که پس از ثبت‌نام المپیاد ریاضی، زیست، فیزیک و غیره در آزمون شرکت کردند می‌توانند برای دریافت نتایج به سایت oly.medu.ir مراجعه کنند. آن‌ها برای دیدن نتایج آزمون المپیاد علمی خود باید کد ملی و رمز همگام دانش‌آموز را داشته باشند. طبق روال تعیین شده، نتایج المپیاد دانش‌آموزی یک ماه بعد از برگزاری آزمون منتشر می‌شود. البته در سال‌های اخیر با توجه به شرایط وجود کرونا اختلالاتی در برگزاری آزمون و اعلام نتایج آن ایجاد شده است. بنابراین شما برای به دست آوردن هرگونه اطلاعات جدید در این مورد می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می‌توان در چند المپیاد مختلف شرکت کرد؟

بله، شما در صورت تمایل می‌توانید در مهلت ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ در چند رشته مختلف شرکت کنید. هرچند که زمان برگزاری آزمون‌ها در روزهای مشخصی است. اما آن‌ها معمولا با هم تداخل زمانی ندارند.

مهلت ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ریاضی، زیست و فیزیک چه تاریخی است؟

زمان دقیق شروع ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ کاملا متغیر است. البته تاثیر کرونا در به تاخیر انداختن این آزمون‌ها کاملا در سال‌های اخیر مشهود شده است. بنابراین شما برای به دست آوردن اطلاعات دقیقی در مورد ثبت‌نام مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳ می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

آیا نحوه ثبت‌نام در المپیاد دانش‌آموزی برای همه رشته‌ها یکسان است؟

بله، شرایط ثبت‌نام در المپیاد دانش‌آموزی برای همه رشته‌ها یکسان است. اما ممکن است مدارک لازم برای ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای رشته‌های نظری یا غیر نظری متفاوت باشد.

چند مدال در دوره آموزشی تابستان ۱۴۰۳ به دانش آموزان اهدا می‌شود؟

مدال‌های دوره آموزشی تابستان ۱۴۰۳ طلا، نقره و برنز هستند. اما تعداد و ظرفیت آن‌ها در رشته‌های مختلف متفاوت است. بنابراین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ظرفیت قبول شدگان و همچنین تعداد مدال‌های آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

داشتن امتیازهای المپیاد دانش‌آموزی چه مزایایی برای دانش آموزان دارد؟

تمام کسانی که در مرحله آخر المپیاد دانش‌آموزی مدال کسب کردند به عنوان نخبه شناخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از این امتیاز خود بهره ببرند. البته این مزایا با توجه به مدال آن‌ها متفاوت است. مثلا نخبگان پسر می‌توانند به کمک سهمیه خود در سربازی معاف شوند. دارندگان مدال طلا نیز می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری در زیر گروه مربوطه خود در دانشگاه‌های مختلف قبول شوند. هم‌چنین دارندگان مدال نقره و برنز می‌توانند از سهمیه ۲۰ درصدی کنکور سراسری استفاده کنند.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)