ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۹ دی ۱۴۰۲
چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟ افرادی که به دلایل مختلفی اعم از گم کردن گواهینامه یا عدم صدور آن برای انجام امور مختلف نیازمند گرفتن یا یافتن شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی خود هستند، می توانند از چند روش برای این امر اقدام کنند. گفتنی است که در حال حاضر امکان استعلام اینترنتی شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی وجود نداشته و شهروندان بایستی شماره مذکور را از طریق مراجعه حضوری اخذ نمایند.

در ادامه با جزئیات توضیح خواهیم داد که شیوه های استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی کدامند و مستلزم چه اقداماتی می باشند. اما چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتری بودید و یا با سوالی مواجه شدید، می توانید با همکاران ما تماس گرفته و همه راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟

داشتن گواهینامه را می توان یکی از مهم ترین مدارک برای افراد جامعه به شمار آورد و دلیل آن هم بر کسی پوشیده نیست. در این کارت اطلاعات مختلفی اعم از مشخصات هویتی، تاریخ صدور و شمار گواهینامه درج شده است.

شماره گواهینامه که 10 رقمی می باشد، برای دارنده آن منحصر بفرد است. از این رو از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. برای بسیاری از شرکت و نهادها، و یا در هنگام ثبت نام برای خرید خودرو ارائه این شماره الزامی خواهد بود.

در این میان، امکان دارد که پس از قبولی در آزمون رانندگی، گواهینامه هنوز به دست شخص نرسیده یا آن را پس از دریافت گم کنند. به همین دلیل، راه های یافتن گواهی نامه رانندگی مفقودی یکی از دغدغه های مهم این افراد به شمار می رود. پلیس راهنمایی و رانندگی تدابیری ناجا اندیشیده است تا شهروندان به چند روش برای این منظور اقدام کنند. در ادامه خواهیم دید، چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟

برای دریافت راهنمای صدور گواهی اشتغال به تحصیل می توانید لینک قرمز را انتخاب نمایید

چگونه با مراجعه به پلیس + 10 شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟

یکی روش های که سرهنگ احمد کرمی، رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا جهت گرفتن گواهی نامه رانندگی مفقودی معرفی کرده است، مراجعه به پلیس + 10 می باشد.

شهروندان می توانند پس از حضور در محل پس از در میان گذاشتن مسئله، کد ملی خود را به مسئول مربوطه ارائه دهد. سپس، متصدی با استفاده از سیستم به سرعت شماره گواهینامه را در اختیار فرد قرار می دهد. چنانچه سوالی درباره استعلام گواهینامه فنی حرفه ای داشتید، می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

گرفتن گواهی نامه رانندگی مفقودی از مراکز راهور ناجا

اگر به هر دلیلی مراجعه به پلیس + 10 برایمان مقدور نبود، چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟ برای چنین مواردی، یک روش دیگر نیز در نظر گرفته شده است. آن هم مراکز راهور ناجا می باشد.

به این مفهوم که افراد می توانند به راهور مناطق یا راهور شهرها و یا شهرک آزمایش استان محل زندگی خود رفته و برای شماره یافتن گواهی نامه رانندگی مفقودی درخواست.

مزیت این شیوه در آن است که علاوه بر اخذ شماره گواهینامه، یک تاییدیه معتبر به شخص داده می شود که نشان می دهد او گواهینامه دارد. این تاییدیه در همه ارگان و سازمان قابل ارائه و معتبر خواهد بود.

جهت آشنایی با مراحل کار با سامانه آنلاین پیگیری مرسولات پستی با کد ملی لینک مربوطه را کلیک کنید

اخذ المثنی گواهی نامه رانندگی مفقودی

آخرین و شاید زمانبرترین استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی، درخواست برای المثنی می باشد. البته اگر از گم شدن گواهینامه خود اطمینان حاصل کرده اید، چاره ایی جز گرفتن المثنی نیست.

اولین اقدام برای انجام این کار مراجعه مجدد به پلیس +10 می باشد. همچنین، گذراندن یک سری مراحل اعم از پر کردن فرم استعلام گواهینامه و تعهد گواهینامه المثنی، پرداخت وجه خواسته، انجام معاینات پزشکی، اخذ گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر و … ضروری خواهد بود.

نکته قابل ذکر در این باب آن است که پروسه صدور گواهینامه حدود 2 ماه به طول می انجامد. چنانچه، شخص در این مدت در شرایطی قرار گرفت که نیازمند استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی بود، می تواند به شکلی که قبلا هم توضیح داده شد، به مراکز راهور رفته و تایید معتبر دریافت کند تا برای انجام امور خود دچار مشکل نشود.

برای پیگیری پستی کارت پایان خدمت بر روی لینک کلیک کنید

مدارک لازم برای دریافت گواهی نامه المثنی

افرادی که قصد دارند برای گرفتن المثنی گواهی نامه رانندگی مفقودی اقدام کنند، می بایست چند مدرک را نیز ارائه دهند که به شرح زیر می باشند.

  • ارائه اصل شناسنامه و کپی صفحات آن
  • ارائه کارت ملی و کپی آن
  • ارائه آدرس دقیق محل سکونت به همراه کد پستی
  • تحویل برگه
  • استعلام اینترنتی شماره گواهی نامه صادر شده از پلیس راهور ناجا
  • ارائه 4 عکس پرسنلی که در سال جدید گرفته شده و با کیفیت است.
  • گواهی حای گروه خونی شما
  • اصل فیش های واریزی مصوب جهت دریافت گواهینامه المثنی
  • گواهی بینایی سنجی
  • گواهی معاینه پزشک و بررسی شرایط آن
  • پاکت پستی ( تنها برای دریافت گواهینامه شهرستان ها)

اگر از شیوه پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک اطلاع ندارین، وارد لینک شوید.

روش های استعلام گواهی نامه رانندگی

حال که دانستیم چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟ خوب است که در مورد روال عادی و روش های دریافت گواهینامه نیز  اطلاعاتی را کسب نماییم. افرادی که در دو مرحله کتبی و عملی آزمون رانندگی موفق به کسب نمره قبولی می شوند، گواهینامه خود را پس از بازه زمانی 30 تا 40 روزه دریافت خواهند کرد.

در برخی از موارد نیز امکان دارد که تحویل این گواهینامه بیشتر از حد معمول طول بکشد و نیاز به پیگیری آن باشد. در چنین مواقعی، همچون استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی ، چند روش برای استعلام وضعیت ارسال وجود دارد که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

جهت دریافت پاسخ سوالات مربوط به پیگیری کارت خودرو از پست لینک را انتخاب نمایید

استعلام اینترنتی شماره گواهی نامه

گرچه استعلام اینترنتی شماره گواهی نامه  در حال حاضر امکانپذیر نیست، اما برای زمانی که فرد منتظر صدور گواهینامه خود است، می توان با مراجعه به سامانه پیگیری های لازم را انجام داد. برای این منظور کافی است که وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به آدرس اینترنتی najatracking.post.ir شد.

پس از ورود به این سایت ابتدا بایستی نوع سند خود را که گواهینامه می باشد، انتخاب نمود. در صفحه بعد با وارد کردن کد ملی و اعداد کنترلی قادر خواهید بود تا وضعیت گواهینامه خود را مشاهده نمایید. در این روش به خوبی خواهید دانست مرسوله شما در چه مرحله ایی و کجا قرار دارد.

برای ارتباط با سامانه آنلاین پیگیری مرسولات پستی با کد ملی لینک را کلیک کنید.

استعلام تلفنی و پیامکی گواهی نامه

با وجود عدم امکان استعلام اینترنتی شماره گواهی نامه ، دو شیوه مرسوم دیگر یعنی از طریق پیامکی و یا تلفنی برای استعلام کارت صادر شده وجود دارد. در روش پیامکی لازم است که عدد 1 را به سامانه 1100 که تحت نظر پلیس + 10 اداره می شود، ارسال شود.

اگر قبلا هم از این خدمات استفاده کرده باشید، یک پیغام برایتان ارسال می گردد که حاوی درستی شماره تلفن و کد ملی شما خواهد بود. در صورت صحت اطلاعات مربوطه بایستی عدد صفر را ارسال نمایید. توجه داشته باشید که پیامک 100 تومان هزینه دارد و اگر شارژ پولی تلفن شما خالی باشد، پیامک ارسال نمی شود.

در روش تلفنی هم که دو شماره تماس 81253573 و 81253561 در خدمت متقاضیان گرامی قرار داده شده است. با گرفتن این شماره ها به سرعت می توانید برای یافتن گواهی نامه رانندگی مفقودی و البته تازه صادر شده اقدام کنید.

برای آگاهی از روش پرینت کارت سوخت بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام صدور گواهی نامه از طریق مراجعه به پلیس + 10

اگر در همه روش های بالا نتواستید و یا مایل نبودید که ارسال گواهینامه خود را پیگیری کنید، می توانید با شیوه دیگر یعنی مراجعه به پلیس + 10 اقدام نمایید. در توضیحات مربوط به چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟ نیز این روش را دیدیم.

پس همانطور که می توان برای گرفتن گواهی نامه رانندگی مفقودی از طریق این مرکز اقدام نمود، برای استعلام صدور آن نیز انجام این امر امکانپذیر خواهد بود.

جهت استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی آنلاین با کد ملی و شماره بیمه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مشاوره استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی

گم کردن و یا نیاز به یافتن گواهی نامه رانندگی مفقودی ممکن است برای هر فردی پیش بیاید و یک امر چندان نادر نیست. ما در بالا توضیح دادیم که چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟ اما شاید بهتر باشد که چند اقدام مهم و فوری را در صورت گم شدن گواهینامه یادآور شویم. چرا که بسیار دیده می شود شهروندان پس از این اتفاق دچار مشکلاتی شده اند.

یکی از ضروری ترین مراحل، اعلام مفقودی است. شخصی که گواهینامه خود را گم کرده است می بایست از مرکز صدور گواهینامه تاییدیه دریافت گواهینامه را اخذ کند. با داشتن این تاییدیه دیگر منی برای تردد در جاده ها نخواهید داشت. اما این به معنای عدم نیاز به المثنی نیست و هر چه زودتر باید برای آن اقدام کنید.

با این همه احتمال دارد که فرد پس از دریافت گواهینامه المثنی، آن را مجددا گم کند. در چنین مواقعی می توان یک بار دیگر درخواست المثنی داد. اما فرایند آن کمی دشوارتر بوده و باید یک سال منتظر آن ماند. البته اگر قبلا گواهینامه شما با عینک بوده باشد، دیگر نیازی به استفاده از عینک نمی باشد.

به منظور دریافت اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی ایران خودرو  وارد لینک مربوطه شوید

خلاصه مقاله چگونه شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی را پیدا کنیم؟

در این مقاله دیدیم که برای استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی چه مراحل و راهکارهایی وجود دارد و برای اخذ المثنی کارت خود چه اقدامات و مدارکی لازم می باشد.

اگر شما نیز با چنین مسوله ای مواجه شدید و در مورد امور اداری یا قوانین موجود برای گرفتن گواهی نامه رانندگی مفقودی نیازمند راهنمایی بودید، مشاوران ما در کنار شما هستند تا همه اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند. برای این امر می توانید در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های درج شده در سایت با همکاران ما در ارتباط باشید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟

در این مقاله می توانید با همه راهکارهای لازم جهت استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی آشنا شوید. 

آیا می توان برای استعلام اینترنتی شماره گواهی نامه اقدام کرد؟

خیر. در حال گرفتن شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی از طریق اینترنت امکانپذیر نبوده و افرادمی بایست به صورت حضوری برای این امر اقدام نمایند.

برای اخذ المثنی گواهی نامه رانندگی مفقودی به چه مدارگی نیاز است؟

در این مقاله تمامی مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه المثنی گنجانده شده است.

اگر در مورد استعلام شماره گواهی نامه رانندگی مفقودی با سوالی مواجه شدیم، چگونه مشاوره بگیریم؟

هکاران ما در ایران تحصیل در خدمت همه دوستان گرامی خواهند بود تا به تمامی سوالات و ابهامات مربوط در این زمینه پایسخ دهند و راهنمایی کنند کهچگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «چگونه شماره گواهی نامه مفقودی را پیدا کنیم؟»

  1. Avatar photo اسماعیل نامور گفت:

    سلام الان یکساله گواهینامه ام دادم مامانم خونه گذاشتم و اون میگه خیلی وقت پیش توی شهر گم کرده.الان ایام تعطیله چکاربایدبکنم سواستفاده نکنن

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر.
      باید به پلیس به اضافه 10 مراجعه کنین و اعلام مفقودی کنید.

  2. Avatar photo فرهاد گفت:

    سلام الان گواهی نامه‌ی بنده بیشتر از یک سال هست که مفقود شده آیا روشی وجود دارد ک بفهمیم در این مدت سوی ‌‌‌‌استفاده ازش شده

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام شما باید حضوری اقدام کنید و بپرسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان

    ورود به سامانه نشا معافیت تحصیلی دانشجویان – nesha.saorg.ir

    کلیه دانشجویانی که قصد خروج از کشور را دارند، با استفاده از سامانه نشا معافیت تحصیلی می‌توانند به صورت الکترونیک کلیه اقدامات لازم را به صورت غیرحضوری انجام دهند. خدمات سامانه نشا به نشانی nesha.saorg.ir برای آن دسته از متقاضیانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
تماس با مشاور