ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه رمز همگام خود را عوض کنیم + لینک مستقیم | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ مرداد ۱۴۰۲
چگونه رمز همگام خود را عوض کنیم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از دانش آموزان که از طریق سامانه همگام به اطلاعات دانش آموزی خود را دسترسی دارند، اغلب این سوال را می پرسند که چگونه رمز همگام خود را عوض کنیم؟ یکی از اساسی ترین و مهم ترین اطلاعات برای ورود به سامانه همگام، رمز ورود آن می باشد که می بایست توسط دانش آموزان، آموزگاران و والدین وارد شود. نحوه تغییر رمز همگام یکی از سوالات رایج توسط کاربران این سامانه این است که چگونه رمز ورود به سامانه را عوض کنیم. معمولا مشکل در عوض کردن رمز همگام ناشی از عدم اطلاع کاربران از آدرس دقیق و لینک تغییر رمز است لذا کاربران گرامی می توانند از طریق پرتال سایت همگام جهت تغییر رمز اقدام نموده و رمز عبور جدید را دریافت نمایند.

در سال های اخیر سامانه هنگام که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است، موارد مهمی از جمله ثبت نام در آزمون های استعداد درخشان و نمونه دولتی، شرکت در المپیاد های مختلف و مواردی از این قبیل را پوشش می دهد، به همین خاطر دانستن اینکه چگونه رمز همگام خود را عوض کنیم؟ امری ضروری برای هر دانش آموز و معلمی است که با این سامانه سروکار دارد. چنانچه در ارتباط با تغییر رمز عبور در سامانه همگام سوال و ابهامی دارید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه ایران تحصیل به بهترین شکل شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 

اهمیت داشتن رمز همگام

? همان گونه که اشاره شد، جهت وارد شدن به سامانه همگام و استفاده از خدمات آنلاین این پلتفرم، لازم است تا نام کاربری و رمز عبور به درستی توسط دانش آموزان، معلمان و دیگر کاربران سامانه مذکور وارد شود، چرا که در غیر اینصورت امکان وارد به سامانه میسر نمی باشد.

?بنابراین با توجه به اهمیت سامانه همگام و خدمات آن، بهتر است هرچه سریعتر نسبت به دریافت رمز عبور در سامانه همگام اقدام نمایید. برای این امر تنها کافی است تا به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و از طریق مدیر مدرسه اقدامات لازم را انجام دهید. حال در برخی موارد، کاربر تمایل دارد تا رمز دریافتی توسط مدیر مدرسه را تغییر دهه و رمز موردنظر خود را جهت ورود بگذارد که در ادامه مراحل تغییر رمز همگام را به طور مفصل شرح می دهیم.

?دانش آموز می تواند به حساب کاربری خود در این سامانه با نام کاربری خود که همان کد ملی و رمز عبوری که مدیر مدرسه به او داده است، وارد شود. امکان تغییر رمز همگام توسط خود دانش آموز وجود داشته و می تواند رمزی دلخواه برای حساب کاربری اش انتخاب نماید. 

اهمیت داشتن رمز همگام

 

? جهت اطلاع از ثبت نام مدارس تیزهوشان بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

 رمز ورود همگام آزمون مدارس نمونه دولتی تنها به صورت حضوری و از طریق مراجعه به مدارس و یا اداره آموزش و پرورش ناحیه هر استان قابل دریافت می باشد. بسیاری از کاربران سایت همگام تمایل به تغییر رمز عبور خود دارند، چرا که اغلب رمز عبوری که در ابتدا توسط مدیر به کاربر داده می شود، کمی پیچیده و به خاطر سپردن آن دشوار است.

در صورتی که دانش آموزان، معلم ها و یا سایر کاربران این سامانه تمایل به تغییر رمز خود داشته باشند، امکان انجام آن وجود دارد. البته این مورد را در نظر داشته باشید که باید رمز همگام قدیمی خود را به خاطر داشته تا بتوانید به پنل کاربری تان در این سامانه وارد شوید، چرا که امکان تغییر رمز از درون حساب کاربری وجود دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به نحوه تغییر رمز همگام می پردازیم.

 

مراحل گام به گام تغییر رمز سامانه همگام

? برای تغییر رمز عبور در سامانه همگام لازم است مراحل زیر را طی کنید:

۱) ابتدا باید به حساب کاربری خود در سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir وارد شوید، برای این کار به نام کاربری و رمز قبلی نیاز دارید. پس از این که به پنل کاربری خود در این سامانه وارد شدید، در قسمت سمت چپ و بالای صفحه نام خود را مشاهده می کنید. با کلیک بر روی این قسمت، تا منو موردنظر نمایش داده شود. سپس اولین گزینه موجود در این منو با عنوان «تغییر کلمه عبور» را انتخاب نمایید.

۲) در ادامه پنجره جدیدی را مشاهده می کنید که باید رمز عبور قدیمی و جدید را در آن وارد کنید. رمز عبور همگام قبلی خود را در کادر اول قرار داده و سپس رمز دلخواه جدید را در کادر بعد گذاشته و مجددا آن را تایید کنید.

حتما رعایت کنید که رمز انتخابی نباید کمتر از 8 کاراکتر باشد و همچنین استفاده از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص در آن الزامی است. بعد از اینکه هر دو رمز را با دقت وارد کردید، بر روی گزینه «ذخیره» در پایین پنجره کلیک کنید.

۳) با گذراندن این مراحل، رمز همگام شما عوض شده و پیام «کلمه عبور شما با موفقیت تغییر یافت» را در قسمت پایین صفحه کاربری تان مشاهده می کنید.

در نهایت با طی کردن همین چند مرحله کوتاه و ساده می توانید نسبت به تغییر رمز همگام خود اقدام کرده و رمز دلخواه و جدیدی را برای ورود به این سامانه انتخاب نمایید.

مراحل گام به گام تغییر رمز سامانه همگام

اطلاعیه 

چنانچه در ارتباط با نحوه تغییر رمز عبور در سامانه همگام نیازمند دریافت راهنمایی هستید، می توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 

راهنمای تصویری تغییر رمز در سامانه همگام

?تغییر رمز عبور سامانه همگام مدارس یا و پورتال اداری مدارس کل کشور به نشانی hamgam.medu.ir با انجام مراحل زیر امکانپذیر است. دانش آموزان عزیز دقت نمایید که تنها از طریق اعلام درخواست تغییر رمز همگام، به معلم یا مدیر مدرسه امکان تغییر رمز خواهید داشت. مدیر مدرسه می‌تواند بعد از ورود به سامانه همگام و انجام مراحل زیر، رمز دانش آموزان را بازیابی و دریافت کند:

1) پس از ورود به سامانه hamgam.medu.ir  از منوی بالای سایت همگام، گزینه ورود کاربر (معلمان) یا ورود مدیر ( مدیر و معاونین و … ) را انتخاب نمایید.

گام اول تغییر رمز همگام

 

2) وارد پنل مدیریت کاربران شوید و گزینه ” ویرایش ” را انتخاب نمایید. در قسمت ویرایش لازم است کد ملی همکار و یا دانش آموز را وارد کنید، سپس گزینه ”جستجو” را انتخاب کنید.

گام دوم تغییر رمز همگام

 

3) بعد از مشاهده اطلاعات کاربر، در ستون مدیریت عبارت “ تغییر رمز عبور ” را انتخاب کنید.

4) با وارد کردن رمز عبور قبلی و رمز عبور جدید و انتخاب گزینه ” ذخیره ” می توانید رمز خود را تغییر دهید.

گام چهارم تغییر رمز همگام

 

? جهت آشنایی با سامانه پشتیبانی همگام آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک نمایید.

 

نحوه تغییر رمز عبور همگام توسط دانش آموزان

?در مواردی که دانش آموزان رمز عبور همگام خود را به خاطر نداشته و همواره با عبارت “رمز عبور همگام را فراموش کرده ام” روبرو هستند، برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم رمز عبوری که راحت تر به خاطر می‌سپارند را به عنوان رمز عبور همگام خود انتخاب نمایند.

?به منظور تغییر رمز عبور در سامانه همگام مدارس باید به قسمت مربوطه در تنظیمات سامانه مراجعه کرده و رمز عبور موردنظر خود را جایگزین رمز عبور قبلی نمایید.
 

راهنمای تصویری دریافت رمز جدید همگام برای ثبت نام تیزهوشان هفتم

1) ابتدا آدرس اینترنتی سامانه ثبت نام تیزهوشان هفتم به نشانی hoosh.medu.ir را در مرورگر وارد نمایید. سپس وارد سامانه شده و روی گزینه موردنظر کلیک کنید.

 

گام اول دریافت رمز جدید همگام برای ثبت نام تیزهوشان هفتم

 

2) در نهایت اطلاعات خواسته شده در صفحه باز شده را ثبت کنید تا رمز عبور جدید برای شما به صورت پیامک ارسال گردد.

 

گام دوم دریافت رمز جدید همگام برای ثبت نام تیزهوشان هفتم 

راهنمای تصویری دریافت رمز جدید همگام برای ثبت نام تیزهوشان دهم

 
۱) آدرس سایت ثبت نام تیزهوشان دهم به نشانی azmoon.medu.ir را در مرورگر واردکنید. وارد سامانه شده و روی گزینه زیر کلیک کنید.

گام اول دریافت رمز جدید همگام برای ثبت نام تیزهوشان دهم

۳) اطلاعات درخواست شده را وارد کرده و رمز جدید را از طریق پیامک دریافت نمایید.

 

گام دوم دریافت رمز جدید همگام برای ثبت نام تیزهوشان دهم

بازیابی رمز همگام با کد ملی

?سامانه همگام یک سایت بسیار کاربردی هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان و سایر اعضای مدرسه است، بنابراین استفاده از خدمات آن هم برای کاربران اهمت زیادی دارد.

?فراموشی رمز سامانه همگام مشکلی است که در بیشتر موارد کاربران را با چالش مواجه می سازد. تا اینجای کار تعدادی از مهم ترین اقدامات لازم برای بازیابی رمز همگام را توضیح دادیم تا دانش آموزان، معلمان و سایر کادر اجرایی جهت دریافت مجدد رمز عبور خود با مشکلی رو به رو نباشند.

?یک سری نکات مهم برای این که بازیابی این رمز را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، لازم است تا به آن توجه داشته باشید. چرا که به ساده ترین شکل ممکن می توانید رمز خود را بازیابی کنید. نکات بازیابی رمز سامانه همگام به شرح زیر می باشند:

▪︎در صورت فراموشی رمز عبور همگام، تمامی کاربران سایت همگام از جمله دانش آموزان، معلم ها و کادر اجرایی مدارس می توانند با مراجعه به مدیر مدرسه نسبت به دریافت مجدد این رمز اقدام نمایند.

▪︎ دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون های مدارس تیزهوشان در پایه های هفتم یا دهم را داشته و رمز عبور خود را هم فراموش کرده اند، امکان بازیابی این رمز را به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام آزمون هم خواهند داشت.

▪︎ دانش آموزانی که نام آن‌ها در سایت همگام تعریف نشده و در این سامانه حساب کاربری ندارند، امکان بازیابی رمز همگام از طریق سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان را نخواهند داشت. در نتیجه می‌بایست به مدیر مدرسه خود مراجعه کرده و رمز همگام خود را دریافت کنند.

▪︎ دانش آموزانی که قصد بازیابی رمز همگام خود از طریق سامانه ثبت نام تیزهوشان را دارند، باید کد ملی، بخش عددی شمار شناسنامه (6 رقمی) و شماره موبایل خود را وارد کنند.

▪︎ چنانچه دانش آموز با مشکل فراموشی رمز همگام مواجه شده و این رمز را از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان بازیابی نماید، برای ورود به پنل کاربری خود در سایت همگام باید از این رمز جدید استفاده کند.

 

? جهت دانلود نمونه سوالات آزمون هدایت تحصیلی نهم بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 

نحوه دریافت رمز عبور همگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

?در سامانه همگام، برای انجام بسیاری از امور دانش آموزی از جمله هدایت تحصیلی پایه نهم، ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی و … به رمز عبور همگام نیاز دارید.

?تمامی داوطلبان پایه نهم جهت ورود به مقطع دهم مدارس نمونه دولتی بایستی در آزمون آن شرکت کنند که برای انجام این امر باید ابتدا اقدامات لازم را برای نام نویسی در سایت آموزش و پرورش استان محل سکونت خود به انجام برسانند.

?برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم علاوه بر داشتن شرایط لازم، باید رمز عبور همگام نیز داشته باشند تا بتوانند به سیستم ثبت نام وارد شوند.

? در نتیجه متقاضیان برای داشتن این رمز باید به صورت حضوری به مدرسه محل تحصیل فعلی خود مراجعه کرده و رمز را از مدیر دریافت نمایند. گرچه دانش آموزان می توانند از طریق معاون فناوری و آموزش اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود به رمز همگام دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضر برای دریافت این رمز هیچ گونه شیوه غیر حضوری و یا الکترونیکی وجود ندارد.

نحوه دریافت رمز عبور همگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

اطلاعیه 

در صورتی که دانش آموزان به هر دلیلی رمز ورود همگام خود را فراموش کرده باشند، برای بازیابی آن می بایست به صورت حضوری به مدرسه و یا اداره آموزش و پرورش ناحیه استان محل زندگی خود مراجعه نموده و رمز جدید را دریافت کنند.

 

?روش دریافت رمز همگام معلمان و هم چنین کادر اجرایی مدارس هم تا حد زیادی مشابه انجام این کار برای دانش آموزان است.

یعنی افراد مذکور هم برای استفاده از این سامانه به صورت مستقیم دسترسی ندارند، بلکه باید به مدیر مدرسه مراجعه کرده و رمز عبور خدا در این سامانه را از او تحویل بگیرند.

چرا که مدیر مدرسه تنها کسی است که امکان ورود مستقیم به این سامانه را دارد. بعد از این که معلم ها به مدیر مراجعه کرده و درخواست دریافت رمز را ارائه دادند، مدیر وارد سایت همگام شده و نقش جدیدی برای آن ها تعریف می کند.

?با توجه به سمت فرد درخواست دهنده در مدرسه که این نقش جدید می تواند شامل معلم یا سایر کادر اجرایی باشد، فرد متقاضی موفق به دریافت رمز همگام شده و می تواند از این به بعد با استفاده از نام کاربری و این رمز وارد سامانه همگام گردد. پس روش دریافت این رمز برای معلم ها هم مراجعه حضوری به مدیر است.

 

آخرین اخبار مرتبط با سامانه همگام

? امکان بارگذاری آثار دانش‌آموزان و معلمان در سامانه همگام

حسن استوار آذر اظهار کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان اهتمام جدی در خصوص اوقات فراغت دارد و سامانه همگام باعث شد وضعیت را بهتر رصد کنیم. وی با اشاره به اینکه در سال های قبل هم عزم راسخ دستگاه تعلیم و تربیت در این موضوع را شاهد بودیم،اضافه کرد: این سامانه رصد وضعیت را بهتر کرد و از بین دستگاه های عضو سامانه شهرداری تبریز مقام اول و آموزش و پرورش رتبه دوم را در این رابطه کسب نمودند.

? نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – 1403

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای تحصیل در پایه هفتم تحصیلی، در سال ۱۴۰۳ – 1403 نیز همانند سال گذشته، شامل سوالات هوش، استعداد و خلاقیت می باشد و پرسشی از کتاب های درسی آنان مطرح نخواهد شد.

آخرین اخبار مرتبط با سامانه همگام

? جهت دریافت مشاوره تحصیلی همگام بر روی لینک کلیک نمایید.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا به این سوال بسیاری از دانش آموزان و والدین که چگونه رمز همگام خود را عوض کنیم؟ پاسخ دهیم. رمز عبور همگام توسط مدیران ایجاد می شود و دانش آموزان از طریق این سایت می توانند به تمام اطلاعات دانش آموزی خود دسترسی داشته باشند.

غالبا مشکل در عوض کردن رمز همگام به دلیل عدم اطلاع کاربران از نشانی دقیق و لینک تغییر رمز عبور می باشد. به همین جهت کاربران باید از طریق سایت همگام برای تغییر رمز عبور اقدام نمایند. در این مطلب به طور مفصل به نحوه تغییر رمز عبور از طریق این سامانه و دریافت رمز جدید اشاره کردیم.  چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص این سوال که چگونه رمز همگام خود را عوض کنیم؟ داشته باشید، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

? جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رمز همگام چیست؟

رمز عبور همگام یک رمز منحصر به فرد و اختصاصی است که از طریق مدرسه به دانش آموزان و کارکنان مدرسه تحویل داده می شود و برای ورود به سامانه همگام و برخی دیگر از سامانه های آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرد.

دریافت رمز همگام چگونه است؟

برای دریافت رمز عبور در سامانه همگام دو روش حضوری و غیر حضوری وجود دارد که هر دو روش در متن مقاله توضیح داده شده است.

 آیا امکان تغییر رمز همگام مدارس وجود دارد؟

بله, برای تغییر رمز همگام باید وارد سامانه همگام شده و بعد از ورود به سامانه در قسمت تغییر رمز همگام رمز خود را عوض کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)