ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم؟ آیا اصلا چنین چیزی امکان دارد؟ آیا کسی که در ماه های آخر شروع به درس خواندن می کند، شانسی برای قبولی وجود دارد؟ رمز موفقیت افرادی که چنین موفقیتی داشته اند، چیست؟ این ها سوالاتی که برای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی پیش می آید و به دنیال یافتن پاسخ آن ها هستند. به همین خاطر در این مقاله 12 راز مهم برای قبولی در رشته پزشکی در سه ماه را با هم مرور می کنیم تا ما هم از قافله عقب نمانیم. اما اگر می خواهید برنامه ریزی دقیق تری متناسب با شرایط خود داشته باشید، می توانید با مشاورین و کارشناسان با تجربه ایران تحصیل در تماس باشید.

 

 

چنانچه می خواهید بدانید که چگونه در 3 ماه پزشکی و رشته مورد نظر خود قبول شویم ؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟

 

برای قبولی رشته پزشکی چگونه درس بخوانیم؟

 

 

درصد بسیار بالایی از دانش آموزانی که تجربی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنند، رویای پزشک شدن را در سر دارند. اما آیا تنها داشتن رویا کافی است؟ مسلما پاسخ منفی است.

فردی که چنین هدف والایی را در سر دارد، برنامه ریزی طولانی مدت و سنجیده ایی را برای رسیدن به آن ترتیب می دهد. بخصوص که در سال های اخیر رقابت بر سر این رشته ها بیش از پیش سنگین، و دست یافتن به رتبه قبولی نیز طبیعتا سخت تر شده است.

بعلاوه، تغییراتی که در طراحی سوالات و مفهومی تر شدن آن ها، از جمله درس زیست شناسی ایجاد شده، باعث گشته تا داوطلبان دقت و کیفیت مطالعه خود را بالاتر ببرند. انجام این کار، مطمئنا در بازه زمان مناسبی امکانپذیر است و نمی توان یک شبه به یک رتبه بالا دست یافت. البته این به معنای نا امیدی برای کسانی که دیرتر شروع به درس خواندن کرده اند، نیست.

ممکن است برخی از متقاضیان کنکور تجربی به هر دلیلی نتوانند از چند سال یا چند ماه قبل از کنکور پروسه مطالعه برای کنکور تجربی را آغاز کنند و آن را به بعد از عید موکول نمایند. اما واقعا چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ چنین چیزی می تواند تحقق بپذیرد؟ باید بگوییم که دشوار بودن به معنای غیر ممکن بودن نیست و همیشه راهی برای موفقیت وجود دارد. به همین خاطر در ادامه با ذکر 12 راز مهم برای قبولی در رشته پزشکی در سه ماه با این روش ها آشنا خواهیم شد.

 

 

برای بهره مندی از برنامه ریزی آنلاین کنکور  می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

با وجود درس های سنگین، چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟

اینکه تنها بگوییم ما می توانیم و هیچ راهکاری برای آن ارائه ندهیم، بیشتر به یک شعار شبیه است و جنبه عملیاتی نخواهد داشت. بنابراین، باید دست به کار شد و با تکنیک ها و برنامه ریزی دقیق، برای رسیدن به آنچه که می خواهیم، یعنی پزشکی آستین همت را بالا بزنیم.

اما شاید یافتن این شیوه ها برای کنکوری هایی که تجربه کافی ندارند و به نوعی دچار اضطراب کمبود وقت هستند، کمی دشوار باشد. برای همین در ادامه به صورت تیتروار با موارد شیوه ها و اصول ضروری آشنا خواهیم شد.

 

 

  1. آمادگی روحی را در خود ایجاد کنید؟

وقتی می پرسیم چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ اولین چیزی که در ذهن ما به وجود می آید، افکار متعدد و استرس زایی است که ممکن است مدام کمبود وقت را به ما گوشزد کند. اما باید به خود بقبولانیم که این زمزمه های ذهنی تنها انرژی و زمان را از کف ما می ربایند و هیچ فایده دیگری نخواهند داشت. در عوض باید تمام تمرکز خود را صرف تمرکز بر مطالعه کرد.

برای اینکه آرامش روحی را به خودتان برگردانید، یک دفترچه تهیه کنید. در سمت راست آن تمام عوامل استرس زا که در ذهنتان عبور می کند را یادداشت نمایید. در سمت چپ نیز راهکارهای حل و مقابله با هر کدام را که به نظرتان موثر است، بنویسید. این کار را هر روز یا هر دو روز یکبار انجام دهید تا به یک ثبات روحی برسید.

 

برای آشنای با دفتر برنامه ریزی روزانه کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

  1. انگیزه واقعی و شخصی خود را مشخص کنید

 

چگونه پزشکی سراسری قبول شویم؟

 

 

بسیارند افرادی که با وجود زمان زیاد و هزینه های هنگفتی که خانواده برای قبولی آن ها در کنکور کرده اند، نتوانسته اند به موفقیت برسند و با شکست مواجه شده اند. بر عکس این قضیه نیز صادق است. بزرگترین دلیل و سر منشاء چنین امری در درونی کردن یا نکردن انگیزه و هدف است. فردی که تنها بخاطر رضایت اطرافیان یا خوشایند آن ها و بدون میل قلبی می خواهد پزشک شود، نه در این مدت کوتاه، بلکه شاید هیچ وقت نتوان به آن دست سایند.

مسیر رسیدن به پزشکی آنقدر سخت و پیچیده است که اگر سرسری برای آن درس بخوانیم، هیچ سودی نخواهد داشت. بنابر این اگر می خواهید بدانید که چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ بایستی در وحله اول، برای خود مشخص کنید که چرا می خواهید پزشک شوید و در صورت قبول نشدن چه چیزی هایی را از دست خواهید.

 

 

  1. چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ برنامه ریزی داشته باشید

احتمالا به عنوان یک کنکوری، این جمله را بارها و بارها شنیده اید که باید برنامه ریزی داشته باشید و این جمله برایتان کلیشه باشد. شاید توضیح درباره اهمیت برنامه ریزی نیز ضرورتی نداشته باشد، چرا که همه ما از آن آگاهیم. اما مسئله متفاوت در اینجا، نحوه چینش یک برنامه متناسب با این مدت زمان کم است.

یک داوطلب تجربی متقاضی پزشکی با کتاب های پر جزئیات و مهمی روبرو است که باید بتواند آن ها را به نحوی بخواند که در عین کنترل زمان، کیفیت را نیز از دست ندهد. اما انجام این کار ممکن است از عهده ما خارج باشد و بهتر است آن را به یک شخص که در این زمینه تجربه و تخصص کافی را دارد بسپاریم. مشاورین ایران تحصیل با سابقه طولانی و آشنایی با روش های متعدد برنامه ریزی با کیفیت، می تواند شما را در این مسیر یاری دهد.

 

 

برای اینکه بدانید چگونه زیست را مرور کنیم؟ لینک مربوطه را انتخاب نماید.

 

 

  1. حاشیه را رها کنید و به اصل بچسبید

دانش آموزی که در طول سال تحصیلی مطالعه چندانی نداشته و باید در فرجه ها یا شب امتحان خود را برای آزمون آماده کند، دیگر فرصتی برای خواندن مطالب جزئی و یا مرور ان ها ندارد. این کار تنها وقت او را می گیرد و از مباحث مهم باز می گیرد. در عوض باید در چنین مواقعی تمرکز را بر روی بخش های سوال خیز و پر اهمیت تر گذاشت.

شکی در این نیست که هر چه کامل تر بخوانید، احتمال پاسخ دادن و افزایش درصد بالاتر خواهد رفت، اما هنگامی که می گوییم چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ خواندن بخش هایی که همیشه از آن سوال طراحی می شود، ارجح تر است. بنابراین، سعی کنید با شناسایی مهم ترین مباحث، برای جلوگیر از فراموش کردنشان، مرور را در برنامه خود بگنجانیم.

 

 

  1. کارنامه قبولی های سال های گذشته را تهیه کنید

شما باید بدانید که برای کسب فلان رتبه و قبولی در فلان دانشگاه و منطقه، به چه درصدهایی در هر کدام از دروس نیازمندید. بدین منظور هم تهیه کارنامه نفرات پذیرفته شده سال های گذشته می تواند بهترین معیار باشد. سعی کنید چند کارنامه را از سهیمه و مناطق مختلف مورد بررسی قرار دهید تا به یک میانگین کلی برسید.

البته یک نکته را نیز در نظر باشید. آن هم اینکه در پاسخ اینکه چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ نباید انتظار داشته باشید که در این مدت بتوانید رتبه یک کنکور شوید و یا توقع خود را بسیار بالا ببرید.

البته هستند افرادی که توانسته اند در مدت کم به نفرات برتر و تک رقمی کنکور تبدیل شوند. مثل، رستگار رحمانی که نام او برای بسیاری از کنکوری ها آشنا است. اما حتی او در سال های قبلش نیز درس خوانده بود و بنیه علمی بسیار فوق العاده ایی داشت. بنابراین، با مشاهده نفرات برتر ابه خود استرس وارد نکنید و واقع بینانه فکر نمایید.

 

 

جهت آگاهی از نحوه برنامه ریزی رایگان کنکور ۱۴۰۳ با رتبه های برتر بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

 

 

  1. چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ سوالات کنکوری بخوانید نه تالیفی

سوالات کنکوری سال های گذشته همواره منبع موثق و بسیار عالی برای مطالعه و آشنایی با نحوه طراحی سوالات هستند. شما در این بازه زمانی نباید وقت خود را  با پرداختن به سوالات تالیفی که گاها استاندارد نیز نیستند، هدر دهید. بهترین کار این است سوالات کنکوری را به همراه پاسخ نامه تشریحی مطالعه نمایید و مورد بررسی قرار دهید.

 

 

  1. تست زدن را فراموش نکنید

نباید تحت هیچ شرایطی تست زدن را کنار بگذارید. تست زدن به خصوص برای دروسی مانند زیست که پر از زیر و زبر است بسیار ضروری است و شما را با شیوه را برای پاسخگویی آماده می کند. البته از درسنامه های کتاب های تست هم می توانید بهره ببرید، چرا که معمولا به صورت فشرده مطالب به خوبی بیان کرده اند.

 

برای اطلاع از جدیدترین راه های بالا بردن سرعت درس خواندن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

  1. از خواندن مطالب جدید خودداری کنید

کیفیت را فدای کمیت نکنید. اگر قبلا مطالعه داشته اید، سعی کنید به مطالعه و مرور همان ها بپردازید و از خواندن مطالب جدید خودداری نمایید.

به جای اینکه به سراغ مباحثی بروید که قبلا آن ها را نخوانده اید، دروس قبلی را مجددا مرور کنید. اینکه بعد از مدتی، مباحث و فرمول های قبلی فراموش شوند، طبیعی است. بنابراین، حتی اگر همه کتاب ها را با تمام جزئیات بخوانید، اما نتوانید آن ها را دوباره مرور کنید، هیچ فایده ایی نخواهد داشت.

 

 

  1. به خودتان اعتماد بنفس دهید

داشتن اعتماد بنفس در کسب موفقیت معجزه می کند. بسیاری از داوطلبانی که از ما می پرسند چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ از ناتوانی در رسیدن به یک رتبه خوب شکوه می کنند. همین امر نیز انژری جسمی و روحی را تا حد بسیار بالایی کاهش می دهد و شما را از هدف دور تر و دور تر می کند.

به جای این کار، از جملات، پادکست ها و ویدئوهای انگیزیشی استفاده کنید و با تجربیات افرادی که قبلا موفق شده اند، آشنا شوید. مدام به خودتان بقبولانید که می توانید و روزی به خود افتخار خواهید کرد.

 

 

برای آشنایی با بهترین اصول برنامه ریزی برای کنکور ، کلیک کنید.

 

 

  1. از مقایسه کردن خودتان با دیگران دست بکشید

اینکه خودتان را در معرض قیاس قرار دهید، تنها استرس را بالا می برید. هر کسی استعدادها، توانی ها و نقاط قوت و ضعف خود را دارد. بعلاوه، مقایسه باعث می شود که دیگران را در حالت ایده آل و خود را در موقعیت بد تصور کنید. سعی کنید، تنها به نقطه هدف فکر کنید و اجازه ندهید که هیچ فکر مخربی شما را از تلاش باز بدارد. مطمئن باشید که قابلیت دستیابی به چیزی که می خواهید را دارید.

 

 

 

  1. چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ استراحت کنید

هر چند هم که زمانتان کم باشد، بدن و روح شما به استراحت نیاز دارد. شما ربات نیستید و مطمئنا به دقایق، ساعات و حتی استراحت های روزانه برای تجدید قوا نیاز دارید.

توصیه می شود که در بازه های زمانی مناسب، به انجام کارهایی که دوست دارید مثل صحبت با خانواده یا دوستان، رفتن به پارک و تفریح، و یا حتی گذری کوتاه در فضای مجازی بپردازید. همچنین، خوردن غذاهای سالم و پر ارژی را نیز فراموش نکنید و میوه و سبزیجات زیاد بخورید.

 

 

    12. از خودتان آزمون بگیرید

علاوه بر تست زدن، باید هر چند وقت یکبار، در کنکورهای آزمایشی و یا آزمون هایی که خود در منزل ترتیب می دهید، شرکت  کنید.

شما به یک محک نیاز دارید تا بفهمید که عملکردتان تابحال تا چه حد خوب بوده است. اگر می خواهید به جواب این سوال برسید که چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ نیاز به جمع بندی های کوتاه مدت و بلندمتی دارید که یکی از بهترین شیوه های آن، گذراندن این آزمون ها است.

بعد از هر آزمون به سراغ تست های درست و غلطی که زده اید بروید، و آن ها مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید، بفهمید که اشکال کارتان کجاست و در چه حوزه هایی بیشتر مسلط هستید.

 

 

 خلاصه مطالب

در این مقاله به پاسخ این سوال که چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟ پرداختیم و  12 راز مهم برای قبولی در رشته پزشکی در سه ماه را مورد بررسی قرار دادیم.

چنانچه شما نیز به دنبال کسب رتبه در رشته خود در کمترین زمان هستید، و می خواهید با نکات برنامه ریزی، تست زنی، مرور، حفظ و … آشنا شوید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل در رتباط باشید.

برای این کار کافی است که از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های موجود در جدول زیر در همه روزهای هفته با ما تماس بگیرید. 

 

 

برای دریافت پاسخ این سوال که چگونه در 3 ماه پزشکی دانشگاه های سراسری و آزاد قبول شویم ؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

آگاهی از مباحث آسان زیست کنکور کدامند؟

 آخرین رتبه قبولی در رشته های پیراپزشکی

دریافت بانک سوالات کنکور تجربی

 چگونه رتبه برتر شویم؟ 

بهترین رشته های پزشکی کدامند؟

رشته های کنکور تجربی

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟

3.5/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم ؟

در این مقاله 12 راز مهم برای قبولی در رشته پزشکی در سه ماه ذکر شده است.

برای قبولی در رشته تجربی در زمان محدود، کدام درس ها مهم ترند؟

مسلما دروس اختصاصی، و به ویژه زیست شناسی در صدر اهمیت قرار ارند.

آیا می توان در زمان محدود نیز در رشته پزشکی قبول شد؟

بله. با توجه به نحوه مطالعه و برنامه ریزی که مشاورین ایران تحصیل در اختیار شما قرار می دهند، این امکان وجود دارد.

برای قبولی در پزشکی چقدر باید درس بخوانیم؟

تعداد و زمان ساعات مطالعه، بسته به مدت باقی مانده، میزان تسلط، عادات شخصی و ... از فردی به فرد دیگران متفاوت است.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تجربی آغاز شده است. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)