ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور + آیین نامه 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور برای کسانی مناسب است که به هر دلیلی به خارج از کشور رفته‌اند و کارت پایان خدمت ندارند. این افراد می‌توانند برای حل مشکل نظام وظیفه خود، به جای گذراندن خدمت سربازی مانند سایر افراد، شرایط دیگری را تجربه کنند. اگر این افراد بخواهند به ایران بازگردند، باید دوره خدمت سربازی را به اتمام برسانند. در این شرایط، روش دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توانند از گذراندن خدمت سربازی در پادگان‌های نظامی جلوگیری کنند.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای این افراد طرح جدیدی ارائه کرده است. در این طرح، این افراد می‌توانند به جای گذراندن خدمت در پادگان‌های نظامی، در پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی فعالیت داشته باشند. سپس با شرکت در این پروژه‌ها که بیشتر تحقیقاتی و علمی هستند، می‌توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.

پس اگر شما و یا یکی از اطرافیانتان بدون داشتن کارت پایان خدمت به خارج از کشور رفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب را مطالعه فرمایید. در این مقاله، متوجه خواهید شد که پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور برای چه کسانی مناسب است و چگونه باید آن را دریافت کرد.

معرفی پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور

به طور کلی، این طرح برای کسانی در نظر گرفته شده که خارج از کشور به سر می‌برند و جزو مشمولان خدمت سربازی هستند. بیشتر این افراد به منظور ادامه تحصیل، به خارج از کشور رفته‌اند و در واقع معافیت تحصیلی دارند. اما همه کسانی که با استفاده از معافیت تحصیلی به خارج از کشور رفته‌اند، باید بعد از اتمام درس خود به ایران بازگردند. سپس برای شرکت در دوره خدمت سربازی اقدام کنند. در غیر این صورت اگر این کار انجام ندهند، به محض به اتمام رسیدن درسشان به عنوان مشمول غایب در نظر گرفته می‌شود.

معرفی پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور

این افراد می‌توانند به جای گذراندن خدمت سربازی مانند بقیه، در پروژه‌های علمی شرکت کنند. این پروژه‌ها توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته شده‌اند. سپس ستاد کل نیروهای مسلح بعد از در نظر گرفتن آنها، تصمیم به موافقت با این پروژه‌ها گرفته است. در نتیجه، مشمولان غایب خارج از کشور می‌توانند برای رفت و آمد راحت‌تر به ایران، در این پروژه شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی کلیک کنید.

پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور به دستور سورنا ستاری، معاونت سابق علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری پایه‌گذاری شد. به گفته جناب آقای ستاری، واجدان شرایط این طرح می‌توانند بعد از گذراندن کامل پروژه، کارت معافیت خدمت سربازی را دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که پروژه گذرانده شده توسط این افراد باید حتما تحت نظارت و تایید ستاد کل نیروهای مسلح باشد.

با توجه به این موضوعات، می‌توان گفت که گذراندن این پروژه‌ها برای مشمولان غایب خارج کشور سخت‌گیری‌های خیلی کمی دارد. از این رو، مشمولان غایب می‌توانند وارد ایران شده و در بازه زمانی کمتر از دو سال، در این پروژه‌ها شرکت کنند.

دلیل راه‌ اندازی پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور

مهمترین دلیل راه‌اندازی این پروژه، استفاده مفید از فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان خارجی در خدمت به ایران است. بر اساس گفته‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فارغ التحصیلان و دانش آموختگان در خارج از کشور، سرمایه‌های ملی ایران شناخته می‌شوند. از این رو، می‌توان از این افراد برای همکاری در پروژه‌های علمی و کارآفرینانه مختلف کمک گرفت.

در نتیجه، می‌توان گفت که این پروژه هم برای فارغ‌التحصیلان و هم برای پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی ایران مناسب است. با استفاده از پروژه ذکر شده، ایده‌ها و تجربیات خلاقانه و فناورانه از خارج کشور به داخل ایران وارد می‌شوند. اجرای این پروژه توسط پژوهشگاه‌ها، مراکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناور و مراکز رشد و نوآوری انجام می‌شود.

به صورت خلاصه، باید بگوییم که این پروژه‌ها به منظور کمک به فارغ‌التحصیلان خارج از کشور و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی داخل کشور در نظر گرفته شده‌اند. با استفاده از این طرح، کارهای فناورانه، فرصت‌های مطالعاتی، شرکت‌های فناور و کارگاه‌های تخصصی خیلی بهتر برگزار می‌شوند؛ زیرا متخصصان تحصیل کرده در خارج از کشور می‌توانند به بهترین شکل ممکن با مراکز علمی و فناوری مشارکت داشته باشند.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

شرایط پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور

خوشبختانه همه مشمولین غایب خارج از کشور که مشغول به کار هستند، امکان استفاده از شرایط پروژه جایگزین خدمت را خواهند داشت. تنها شرایط مهم این پروژه، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا است. این بدان معنی است که مشمولین شرکت کننده در این پروژه باید حتما در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا مدرک فارغ‌التحصیلی داشته باشند. در غیر این صورت، نهایتا آنها باید از یکی از 200 دانشگاه برتر و معتبر در سراسر دنیا، مدرک تحصیلی خود را گرفته باشند.

شرایط پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور

شرکت در طرح جایگزین خدمت در خارج از کشور

در صورتی که مشمولین جزو شرایط بالا باشند، می‌توانند از طریق سامانه میزبان برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند. این سازمان تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران است. متقاضیان باید وارد وب‌سایت میزبان شده و درخواست خود برای شرکت در پروژه جایگزین خدمت را ارسال نمایند.

بعد از ارسال این درخواست، سازمان ذکر شده آن را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و شرایط شما را ارزیابی می‌کند. در صورت تایید درخواست شما برای شرکت در این پروژه، می‌توانید در یکی از پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه دانش و فناوری و یا ساخت محصول شرکت کنید.

مدت زمان این پروژه بین 12 تا 24 ماه متغیر است و برای شرکت در آن هم نیازی به گذراندن هیچ دوره آموزشی نیست. بعد از به اتمام رسیدن این پروژه، کارت معافیت خدمت برای شما صادر خواهد شد و می‌توانید بدون محدودیت، به ایران رفت و آمد داشته باشید.

نحوه شرکت در طرح جایگزین خدمت در خارج از کشور

در شرایط عادی کشور، محدودیت‌های زیادی برای تردد مشمولین غایب خارج کشور به ایران وجود دارد. به عنوان مثال، آنها نمی‌توانند بیشتر از یک بازه زمانی محدود در ایران بمانند و مجددا باید به کشور مورد نظر خود بازگردند. این در حالی است که بعد از شرکت در این پروژه و دریافت کارت معافیت، این محدودیت‌ها برای آنها از بین خواهد رفت.

مراحل اخذ پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، اولین مرحله برای شرکت در این پروژه، ورود به سامانه میزبان است. بعد از ارسال درخواست شرکت در این پروژه، درخواست شما توسط کارشناسان بررسی می‌شود. مدت زمان بررسی این درخواست بیشتر از 10 روز کاری خواهد بود.

در صورت تایید درخواست شما، باید منتظر بمانید تا پایگاه های تخصصی همکار، جواب نهایی را اعلام کنند. مدت زمان اعلام جواب نهایی این شرکت‌ها بیشتر از 20 روز کاری به طول می‌انجامد. اگر سازمان‌های همکار درخواست همکاری شما را تایید کنند، باید به صورت حضوری به محل مربوطه مراجعه کنید.

بعد از مراجعه شما، مراحل عقد قرارداد و گرفتن امضا آغاز می‌شود که به معنای شروع همکاری شما در پایگاه مربوطه است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید حتی قبل از حضور در این مکان، فرایند عقد قرارداد را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که باید حتما به صورت حضوری نیز به مرکز مورد نظر مراجعه کنید.

در صورتی که بعد از گذشت 15 روز کاری، هیچ خبری از طرف پایگاه تخصصی دریافت نکردید، به سامانه میزبان بروید. بعد از ورود به سامانه میزبان، وارد صفحه پایگاه‌های همکار شوید و با پایگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. بیشتر مواقع در قسمت اطلاعات پایگاه، شماره تلفن یا ایمیل مرکز را مشاهده می‌کنید. اگر بعد از تماس، بین 2 تا 5 روز کاری هم جوابی از طرف سازمان مربوطه دریافت نکردید، با کارشناسان مرکز تماس بگیرید.

مراحل اخذ پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور


 

خلاصه مقاله پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور

همان طور که در این مقاله از ایران تحصیل متوجه شدید، پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور مزایای زیادی دارد. با استفاده از این پروژه، مشمولان غایب خارج از کشور می‌توانند کارت معافیت دریافت کنند؛ بدون این که نیاز باشد مانند سایر سربازان، در پایگاه‌های نظامی فعالیت کنند.

در این مقاله در ارتباط با شراط شرکت در پروژه خدمت در خارج از کشور توضیح دادیم. شما می‌توانید از طریق شماره 9099075307 و تماس با کارشناسان ایران تحصیل، اطلاعات بیشتری درباره شرایط خود برای نحوه شرکت در این پروژه به دست بیاورید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مهمترین شرایط شرکت در پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور چیست؟

تنها شرطی که باید برای شرکت در پروژه جایگزین خدمت خارج کشور داشته باشید، داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا است. در غیر این صورت، باید در یکی از 200 دانشگاه برتر دنیا تحصیل کرده باشید.

مدت زمان تأیید درخواست پروژه جایگزین خدمت چقدر است؟

نهایت زمانی که بررسی این پروژه به طول می‌انجامد، بیشتر از یک ماه است؛ 10 روز بررسی درخواست شما طول می‌کشد و 20 روز هم تأیید درخواست از طرف پایگاه موردنظر به طول می‌انجامد.

شرکت در پروژه جایگزین خدمت در خارج از کشور چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان شرکت در این پروژه بسته به پایگاه و نوع پروژه مورد نظر، می‌تواند بین 12 تا 24 ماه متغیر باشد. در این بازه زمانی، فرد باید به صورت حضوری در داخل ایران و شرکت مورد نظر فعالیت داشته باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام سرباز ماهر

    ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 + شرایط، زمان و مدارک | ایران تحصیل

    یکی از موضوعات مهم برای سربازی، ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 است. برخی از سربازان در دوره خدمت به معنای واقعی برای دفاع از میهن و یادگیری مهارت‌های جانبی، تلاش می‌کنند. دولت برای افرادی که در دوره‌های فنی و...
  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
تماس با مشاور