ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی ۱۴۰۳

تسهیلات پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی، به جای انجام خدمت سربازی می باشد. برای انجام این کار مشمول خدمت  پروژۀ پژوهشی انجام می دهد و  کارت پایان خدمت دریافت می کند. این پروژه، بر اساس نیازهای سازمان‌های دفاعی یا دولتی کشور تعریف می‌شود.

در طول انجام پروژۀ تحقیقاتی، بر حسب صلاح‌دید سازمان دفاعی یا دولتی، فرد می تواند به صورت پاره‌ وقت در محل آن سازمان حضور داشته باشد و ارتباط کاری خود را با شرکت دانش‌بنیان حفظ نماید.

شرایط استفاده از پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی 

1-طرح جذب سربازان وظیفه در قالب امریه فقط برای افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان قابل‌اجراست و فرد باید فارغ‌التحصیل مقاطع کارشناسی و بالاتر باشد. به‌علاوه متقاضی استفاده از طرح سرباز امریه نباید دارای برگ اعزام به خدمت با مهر غیبت باشد.

2-در اجرای طرح جایگزین خدمت برای دستگاه‌های دفاعی و دولتی نیز فرد متقاضی پس از بدست آوردن امتیازهای لازم، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شود و بعد از اجرای پروژه پژوهشی مورد نیاز یکی از سازمان‌های دفاعی یا دولتی کشور، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کند.

3-متقاضیان انجام پروژه جایگزین خدمت در شرکت دانش‌بنیان نیز پس از کسب امتیازهای لازم و تائید اولیه از سوی مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی و پس‌ازآن مراحل تخصیص فرد برای اجرای پروژه در شرکت دانش‌بنیان ادامه خواهد یافت.

 

اطلاعیه

افرادی که در شرکت‌های همکار دفاعی مانند عضو مرکز سمتا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فعالیت دارند، می‌توانند روی پروژۀ مرتبط در داخل خود شرکت فعالیت کنند و کارت پایان خدمت دریافت کنند که لازم است برای هماهنگی به مرکز سمتا مراجعه کنند.

 

 تسهیلات پروژه جایگزین در دستگاههای دفاعی و دولتی

مشمولان  با معرفی بنیاد، دوره خدمت نظام‌وظیفه خود را، مشتمل‌بر « دوره آموزش نظامی» و « اجرای طرحی پژوهشی، فنّاورانه، فرهنگی یا مشابه‌آن»، طی و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

  •  موضوع و مکان اجرای طرح­های این بند بر اساس تشخیص ستادکلّ نیروهای مسلح تعیین می‌شود. بنیاد می‌تواند شرکت‌ها و مؤسسات مجاز براساس تفاهم‌نامه فیمابین را به ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد دهد.
  • -زمان دورة خدمت نظام‌وظیفه تخصصی حداقل برابر با نیمی از دوره رسمی نظام‌وظیفه سایر مشمولان هم‌تراز پس از کسر خدمت‌های قانونی دیگر است که براساس مدت زمان اجرای طرح تعیین می‌شود.
  • مشمولان این شیوه‌ نامه مجازند قبل از دریافت کارت پایان خدمت و پس از طی دوره آموزش نظامی، در دستگاه‌های غیر نظامی به استخدام درآیند.
  • پرداخت حقوق دوره نظام‌وظیفه تخصصی، حداقل مطابق مقررات ستادکلّ نیروهای مسلح صورت می‌پذیرد.

 تسهیلات پروژه جایگزین در دستگاههای دفاعی و دولتی

 

برای اطلاع بیشتر درباره پروژه جایگزین خدمت سربازی چیست کلیک کنید. 

 

شرایط استفاده از پروژه جایگزین برای دانش‌آموختگان برتر

1- بیش ­از سه سال از تاریخ دانش­‌آموختگی او نگذشته باشد. چنانچه متقاضی دانش‌آموختۀ مؤسسه‌ای خارج ازکشور باشد این مهلت به شش سال ارتقا می‌یابد.

2-به صورت تمام‌وقت در شرکتِ مورد نظر، به فعالیت مشغول باشد و برای دست‌­کم سه­‌ماهِ اخیر، سابقۀ بیمۀ پرداختی در شرکت داشته باشد.

3-چنانچه فرد در حین گذراندن دورۀ خدمت نظام‌وظیفه باشد، سابقۀ بیمه پرداختی تا قبل از تاریخ شروعِ ‌خدمت وی در نظرگرفته می‌شود.

4-ملاک محاسبۀ امتیازهای جدول1، فعالیت‌های نخبگانی جدول 2 است. حداقل امتیازات حاصل از فعالیت‌های علمی صفر منظور می‌شود.

5-دانشجویان دورۀ دکتری تخصصی که از پیشنهاد رسالۀ دکتری خود با موفقیت دفاع کرده باشند، هم مشمول مزایای این شیوه ­نامه می­شوند 

6-در دورۀ خدمت نظام‌وظیفۀ تخصصی، فرد باید در ایران حضور داشته باشد و هرگونه خروج از کشور تنها با مجوز بنیاد نخبگان نیروهای مسلح امکان‌پذیر است.

7-امتیازهای جدول زیر  را داشته باشد.

مقطع دانش آموختگی فعالیت های فناورانه مجموع امتیاز مورد نیاز
کارشناسی دست کم ۶۰ امتیاز

 

دست کم ۱۰۰ دست کم
کارشناسی ارشد دست کم ۶۰ امتیاز

 

دست کم ۱۰۰ دست کم
دکتری تخصصی دست کم ۶۰ امتیاز

 

دست کم ۱۲۰ دست کم

 

برای دریافت پی دی اف جدول فعالیت نخبگان برای تسهیلات نظام وظیفه کلیک کنید. 

 

شرایط استفاده از پروژه جایگزین برای دانش‌آموختگان برتر

شرایط شرکت دستگاههای دفاعی و دولتی

 شركت بايد داراي شرايط زير باشد:

1- دارای اظهارنامۀ مالیاتی باشد.

2- فروش شرکت بر مبنای اظهارنامه مالیاتی بیش از یک میلیارد ریال باشد.

تبصره: هر شرکت ما به ازای هر 300 میلیون تومان فروش در اظهارنامه یک نفر می تواند معرفی نموده و حداکثر ظرفیت هر شرکت در هر سال 5 نفر نیروی امریه می باشد.

 

برای مشاهده پروژه کسری خدمت سربازان بنیاد نخبگان کلیک کنید.

 

مراحل انجام پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی 

فرایند اجرای انجام پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی شرح زیر است:

الف. شرکت بر اساس سهمیۀ تخصیص‌یافته از سوی مرکز و مطابق مفاد این شیوه ­نامه، افراد متقاضی را به  مرکز معرفی می‌کند.

ب. فرد متقاضی، اطلاعات خود را در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد  (sina.bmn.ir) بارگذاری می‌­کند.

ج. پس از تأیید اطلاعات شرکتِ متقاضی از سوی مرکز، افرادی که 90 درصد حد نصاب مجموع امتیاز را کسب کرده‌اند به عنوان برگزیده اولیه انتخاب می‌شوند. 

د. پس از راستی‌آزمایی اطلاعات برگزیدگان اولیه به کمک بنیادهای نخبگان استانِ محل تحصیل/ سکونت متقاضی و محاسبه امتیاز متقاضیان، چنانچه متقاضی شرایط ماده 2 را احراز کرده‌ باشد، به عنوان برگزیدۀ نهایی انتخاب می‌شود. در غیر این‌صورت و در موارد خاص «کارگروه نظام وظیفۀ فناور» متشکل از معاون برنامه‌ریزی و نظارت یا  یکی از مدیران حوزه

معاونت برنامه‌ریزی (رئیس کارگروه)، نماینده مرکز، دست‌کم دو نفر از صاحب‌نظران فعالیت‌های نخبگانی و نمایندۀ اداره کلّ حراست بنیاد، بعد از ارزیابی و محاسبۀ امتیاز متقاضیان، برگزیدگان نهایی را تعیین می‌کند. اعضای حقیقی این کارگروه با تأیید رئیس بنیاد برگزیده و با حکم معاون برنامه‌ریزی منصوب می‌شوند.

ه. پس از تکمیل کاربرگ «اطلاعات فردی دانش‌آموختۀ برتر» از سوی برگزیدگان و تأیید معاونت برنامه‌ریزی، بنیاد مشمولان را به ستاد کلّ نیروهای مسلّح معرفی می­کند.

 

اطلاعیه

 چنانچه با درخواست متقاضی موافقت نشود، متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های نخبگانی خود یک ‌بار دیگر (در محدودۀ دورۀ مجاز پس از دانش‌آموختگی)، درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند و بارگذاری درخواست‌های دیگر تنها پس از شش ماه از زمان آخرین درخواست وی امکان‌پذیر است.

 

مراحل انجام پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی 

اخبار پروژه جایگزین خدمت در دستگاه های دفاعی و دولتی 

حسن سالاریه، سرپرست قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره پروژه‌های جایگزین خدمت بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح سال‌هاست که طرح جایگزین خدمت را اجرا می‌کند.

حسن سالاریه افزود:دانشجویان یا فارغ‌ التحصیلان می‌توانند به جای دوره خدمت یک پروژه تحقیقاتی مرتبط با رشته خودشان را زیر نظر یکی از ارگان‌ها (دفاعی یا دولتی در کشور) در مدت یکسال یا قدری بیشتر بگذرانند و توانایی علمی‌ شان را در این مسیر مورد استفاده قرار دهند.

 

برای دریافت پی دی اف پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی کلیک کنید. 

 

خلاصه مطلب

 طرح پروژه جایگزین خدمت در دستگاههای دفاعی و دولتی در راستای افزایش اثربخشی خدمت سربازی اجرا می‌شود. هدف این کار پشتیبانی از فعالیت‌­های نوآورانۀ دانش‌­آموختگان برترِ دانشگاهی و نیز حمایت از نهادهای فنّاورانه، دانش‌آموختگان برترِ فنّاور است. 

برای این کار پس از اینکه درخواست دادید و امتیازهای لازم را به دست آوردید، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوید و بعد از اجرای پروژۀ پژوهشی مورد نیاز یکی از سازمان‌های دفاعی یا دولتی کشور، کارت پایان خدمت می‌گیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط دریافت پروژه جایگزین خدمت سربازی چیست ؟

برای دریافت پروژه جایگزین سربازی باید دارای شرایط گفته شده در متن مقاله که یکی از آن ها داشتن مدرک ارشد به بالا است باشید.

پروژه کسری خدمت دانشگاه صنعتی مالک اشتر دارای چه شرایطی است؟

این دانشگاه پروژه های خود را به فارغ التحصیلان و دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های دولتی که در زمینه های فنی مهندسی، علوم پایه و .. سابقه فعالیت دارند، واگذار میکند.

چگونه پروژه کسری خدمت دانشگاه عالی دفاع ملی را بگیریم؟

برای دریافت پروژه از این دانشگاه باید به سایت آن مراجعه کنید و در فرمی که برای متقاضیان دریافت پروژه کسری تهیه شده سوابق و اطلاعات علمی و عملی خود را وارد کنید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور