ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پروژه جایگزین خدمت سربازی 1403 + شرایط جدید سپاه، ارتش و وزارت دفاع

پروژه جایگزین خدمت سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس مستقیم با کارشناسان مطلع از پروژه جایگزین خدمت

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و تخصصی مجاز به انجام پروژه جایگزین خدمت سربازی می‌باشند به شرط آنکه شرایط پروژه جایگزین سربازی را داشته و سپس خلاصه سوابق خود را به آدرس اینترنتی، ایمیل و یا محل حضوری درج‌شده‌ در اطلاعیه ارسال نمایند. ما در این مقاله تصمیم داریم به صورت مفصل در خصوص پروژه جایگزین خدمت سپاه، ارتش و وزارت دفاع را شرح دهیم. پس اگر قصد دریافت پروژه جایگزین خدمت را دارید، با ما همراه باشید.

معرفی پروژه جایگزین خدمت

دانش آموختگان یا فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از طرح جدیدی که سازمان نظام وظیفه عمومی مطرح کرده است استفاده نمایند. برای این کار فرد مشمول می بایست جهت دریافت پروژه جایگزین خدمت خود در یکی از سازمان ها یا ارگان های مجری طرح پروژه فعالیت کند.

از این رو فرد متقاضی می تواند از دو روش نخبگان نیروهای مسلح یا بنیاد ملی نخبگان اقدام کرده و تنها یک پروژه در بنیاد ملی نخبگان و چندین پروژه در نیروهای مسلح را به انجام برساند. در ادامه در خصوص پروژه جایگزین خدمت سپاه، ارتش و وزارت دفاع به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

اطلاعیه

در روش بنیاد ملی نخبگان تنها یک پروژه و در نخبگان نیروهای مسلح چندین پروژه به انجام می رسند.

معرفی پروژه جایگزین خدمت

شرایط پروژه جایگزین سربازی سپاه

پروژه جایگزین خدمت تنها برای اشخاصی قابل دسترسی است که شرایط لازم برای ارائه و دریافت آن را دارا باشند. برای اطلاع از مدت سربازی می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

✅این طرح بیشتر برای اشخاص متحصل تحصیلات عالی مناسب بوده و یکی از شرایط اساسی آن داشتن مدرک تحصیلی در مقاطع بالاتر است. فقط اشخاص متقاضی کارشناسی ارشد، دکتری و دکتری تخصصی مجاز به ثبت نام در پروژه جایگزین خدمت هستند.

✅یکی از شرایط مورد نیاز برای دریافت پروژه جایگزین خدمت، معدل داوطلبان است.

✅افرادی که اختراعی را ثبت کرده و دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند، می‌توانند با معدل ۱۵ اقدام به ثبت نام در سامانه سینا کنند. اشخاصی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل نموده و جزو ۱۵ نفر برتر دانشگاه خودشان هستند،

✅یک مقاله معتبر جهانی ISI چاپ نموده و نامه معرفی استاد را دریافت کرده باشند، اولویت ثبت نام در این طرح را دارند. طبق آخرین قانون نظام وظیفه، برای دریافت پروژه جایگزین لازم است که حداکثر ۲ سال از پایان مدت خدمت سربازی آن‌ها گذشته باشد.

✅یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با شرایط دریافت پروژه جایگزین وجود دارد، این است که ممکن است شرایط دریافت آن در هر یک از ارگان‌های مربوط به بنیاد نخبگان متفاوت باشد.

✅بنابراین، با تکمیل فرم مربوط به دریافت پروژه جایگزین، فرصت دریافت این پروژه را امتحان کنید. اما شرط اصلی دریافت این پروژه این است که تنها اشخاص فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و تخصصی مجاز به ثبت درخواست پروژه جایگزین خدمت را دارند.

بنر معافیت تحصیلی

بنر معافیت تحصیلی

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

نحوه اخذ پروژه جایگزین خدمت سپاه

افرادی که دارای شرایط اخذ پروژه جایگزین خدمت هستند، می‌توانند در ابتدا به سایت سینا مراجعه نموده و مراحل درخواست پروژه جایگزین خدمت را انجام دهند. باید توجه داشت که این روش برای دریافت پروژه جایگزین خدمت برای آن دسته از مشمولانی که در خارج از کشور مقیم هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه مراجعه حضوری در ابتدا به سایت سینا وارد شوند و با ارسال مدارک مورد نیاز، درخواست خود را مبنی بر دریافت پروژه کسری خدمت به جای اعزام به خدمت سربازی ثبت نمایند. در مرحله بعدی مدارک ارسالی بررسی خواهد شد و در صورت قبولی به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. در نهایت، داوطلبی که قصد دریافت پروژه را دارد، می‌تواند به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و مراحل بعدی ثبت درخواست و اخذ پروژه را انجام دهد.

باید توجه داشت که در صورتی که فرد متقاضی مشمول دریافت این طرح شناخته نشود، در سایت سینا رد درخواست وی اطلاع‌رسانی خواهد شد و فرد باید مانند افراد دیگر خدمت سربازی خود را به صورت نظامی انجام دهد. مراحل ثبت درخواست پروژه جایگزین خدمت سربازی در سایت سینا به صورت زیر است.

ابتدا به سایت سینا به آدرس اینترنتی sina.bmn.ir/۱۴ مراجعه نمایید. دقت کنید که آدرس ذکر‌شده‌مربوط به پرسش‌نامه طرح جایگزین خدمت است که باید قبل از هر اقدامی تکمیل شود.

در مرحله بعدی، شما باید به دقت به سوالات مربوط به دریافت پروژه جایگزین خدمت پاسخ داده و در نهایت بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.

حال می‌توانید به مراحل بعدی ثبت درخواست پروژه جایگزین خدمت وارد شوید و مدارک مورد نیاز را در سامانه آپلود نمایید.

❇️ مراجعه حضوری متقاضیان برای دریافت طرح جایگزین خدمت باید پس از انجام اقدامات لازم در سایت سینا، به بنیاد ملی نخبگان مراجعه نمایند. پس از مراجعه به بنیاد ملی نخبگان، فرد مشمول اقدام به ثبت نهایی درخواست و دریافت پروژه می‌نماید. لطفا توجه داشته باشید که پس از بررسی صلاحیت و اعتبارسنجی مدارک، اگر فرد شرایط دریافت پروژه جایگزین خدمت را نداشته باشد، درخواست او توسط سامانه رد خواهد شد.

نحوه اخذ پروژه جایگزین خدمت سپاه

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

شرایط پروژه جایگزین سربازی ارتش

دریافت پروژه کسری خدمت ارتش در گذشته تنها برای افرادی صورت می‌گرفت که نخبه کشوری بودند. اما در حال حاضر، تمام فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاه‌ها امکان دریافت این تسهیلات را دارند. در کل، شرایط دریافت پروژه کسری خدمت ارتش به ارگان دریافتی پروژه کسری خدمت بستگی دارد و مشمولان باید قبل از اقدام به ثبت نام در ارگان مربوطه برای دریافت پروژه، از شرایط مورد نیاز آگاه باشند. در ادامه، مهم‌ترین شرایط دریافت پروژه کسری خدمت ارتش ذکر خواهیم کرد.

✅مشمولان در حین خدمت سربازی، حق اخذ پروژه کسری خدمت ارتش را ندارند.

✅معمولا تنها مشمولانی می‌توانند پروژه کسری خدمت سربازی دریافت کنند که فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری باشند. در بیشتر مواقع، فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی نمی‌توانند پروژه کسری خدمت دریافت نمایند.

✅برای دریافت پروژه کسری خدمت، نباید زمان زیادی از فارغ‌التحصیلی افراد گذشته باشد. در قانون کلی، افرادی که بیشتر از یک سال از زمان فارغ‌التحصیلی گذشته باشد، نمی‌توانند برای دریافت پروژه کسری خدمت اقدام کنند.

✅مشمولانی که دارای غیبت سربازی هستند، دارای شرایط دریافت پروژه کسری خدمت سربازی نیستند و به هیچ وجه امکان دریافت این پروژه برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

نحوه اخذ پروژه جایگزین خدمت ارتش

مراحل دریافت پروژه کسری خدمت ارتش به دو نوع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که هر یک به صورت جداگانه توضیح داده‌شده‌است.

✅روش اول برای دریافت پروژه کسری خدمت ارتش این است که افراد ابتدا به سایت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه کرده و ثبت نام نمایند. سپس پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، این سازمان با متقاضی تماس می‌گیرد و به او یک ارگان دیگر معرفی می‌کند که با رشته و تخصص او مطابقت دارد.

✅فرد متقاضی نیز باید با حضور در این ارگان، مراحل دریافت پروژه کسری خدمت ارتش را انجام داده و پروپوزال خود را تهیه و دفاع از آن را زیر نظر نیروهای مسلح و در همان ارگان انجام دهد.

✅روش دوم نیز این است که افراد به‌طور مستقیم با ارگان‌های ارائه‌دهنده پروژه کسری خدمت ارتش تماس بگیرند و مراحل لازم برای دریافت پروژه کسری خدمت را انجام دهند.

✅در این روش، افراد می‌توانند به راحتی یک پروژه کسری خدمت را به‌طور مستقیم و به مدت کمتری نسبت به روش اول دریافت نمایند. تمام مراحل اخذ پروژه، تعیین داور و استاد راهنما و دفاع از پروژه نیز در همان ارگان انجام می‌شود.

نحوه اخذ پروژه جایگزین خدمت ارتش

نحوه و شزایط اخذ پروژه جایگزین خدمت وزارت دفاع

سه راه برای دسترسی به خرابی سرویس وزارت دفاع وجود دارد.
✅ اگر یکی از استعدادها و نخبگان برتر این کشور هستید، می توانید پروژه جایگزین خدمت وزارت دفاع را دریافت کنید. اگر جزو نخبگان کشور هستید، نیازی به مدرک فوق لیسانس و دکترا ندارید. اگر مدرک لیسانس دارید، می توانید یک پروژه خدمات کوتاه مدت با وزارت دفاع دریافت کنید.
✅ افرادی که جزو مردم کشور نیستند ابتدا فوق لیسانس یا دکترا داشته باشند.
اگر در رشته خود فوق لیسانس یا دکترا دارید می توانید برای پروژه اقدام کنید.
✅ در صورت گذراندن دوره فوق لیسانس یا دکترا می توانید از طریق تحقیقات خود حق خدمت دریافت نمایید.
برای دریافت پایان نامه خود؛ ابتدا پایان نامه خود را به همراه سی دی به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارسال کنید.
این بنیاد کار شما را به یک سازمان نظامی مرتبط با موضوع کار شما ارجاع می دهد.
در صورت موافقت موسسه مربوطه بر اساس ارزیابی پایان نامه شما می توانید تا 9 ماه کسری خدمت بگیرید.
توجه: اگر می خواهید از کسری پایان نامه خود استفاده کنید و طرح خدمت بگیرید، بهتر است با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مدارک لازم جهت اخذ پروژه جایگزین خدمت سربازی

برای انتخاب موضوع پروژه متقاضیان این طرح می بایست مدارک معتبر و مستندات صحیح خود را به سازمان ملی نخبگان تحویل دهند. لازم به ذکر است انجام مراحل اخذ پروژه باید به سرعت انجام گیرد تا فرد مشمول دچار غیبت سربازی نشود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در ارتباط با استعلام غیبت سربازی با کد ملی کلیک کنید.

اسناد و مدارک اخذ پروژه جایگزین خدمت

✅عکس پرسنلی رنگی با پس زمینه سفید از چهره تمام رخ مشمولین ۴عدد

✅شناسنامه مشمولان

✅کارت ملی مشمولین

✅کپی از تمام صفحات شناسنامه مشمول

✅مدرک تحصیلی مشمولین (کارشناسی ارشد یا دکتری)

✅کپی کارت ملی مشمول

✅رزومه کاری و شغلی مشمول

✅کپی شناسنامه همسر فرد مشمول درصورت تاهل

✅کپی شناسنامه فرزند یا فرزندان ویژه سربازان پدر

اطلاعیه

گواهی ثبت نخبگی بنیاد ملی نخبگان به همراه نامه معرفی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح جزء مدارک لازم برای تشکیل پرونده پروژه جایگزین خدمت می باشد.

مدارک لازم برای متقاضیان طرح تحقیقاتی

مدارک لازم برای متقاضیان طرح تحقیقاتی شامل موارد زیر می باشد:

✅گواهی اشتغال به تحصیل یا فراغت از تحصیل یا گواهی اشتغال به خدمت

✅کارت ملی و شناسنامه

✅یک قطعه عکس

✅ پروپوزال مورد تایید دانشگاه

اسناد و مدارک اخذ پروژه جایگزین خدمت

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در ارتباط با کسر خدمت دانشگاه امام حسین کلیک کنید.

مدت زمان کسری در صورت اخذ پروژه

✅در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، پرونده هر فرد تنها یک بار بررسی می‌شود بنابراین فرد متقاضی باید پس از پایان یافتن تمامی پروژه های محوله، پرونده کامل شده خود را به بنیاد نخبگان تحویل دهد و مدت زمان کسری خدمت جایگزین سربازی بسته به سطح پروژه تعیین می شود. معمولاً پروژه های تحقیقاتی در مقایسه با پروژه هایی که طراحی و پیاده سازی می شوند زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهند اما معمولا مدت زمان پروژه جایگزین خدمت برابر با نیمی از طول دوره خدمت نظام وظیفه است.

مدت زمان پروژه جایگزین خدمت

اطلاعیه

فرد مشمول می بایست هر سه ماه یکبار از تحقیقات، مراحل طراحی یا میزان پیاده سازی پروژه خود گزارش ارائه دهد.

جدول امتیاز پروژه جایگزین خدمت

✅امتیازات لازم برای فعالیت ها و افتخارات مطابق شیوه نامه بهره مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی سال پیش در جدول زیر ارائه شده است و به محض انتشار از جدیدترین اطلاعیه ها این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

فعالیت های نخبگانی توضیحات
برگزیده ی آزمون های ورود به دانشگاه کارشناسی

( فقط یک آزمون)

وزارت علوم/ بهداشت کسانی که کمتر از 1000 کسب کردند.
دانشگاه آزاد اسلامی کسانی که کمتر از 300 کسب کردند.
کارشناسی ارشد

( فقط یک آزمون)

وزارت علوم/ بهداشت کسانی که کمتر از 30 ( بدون گرایش) کسب کردند.
دانشگاه آزاد اسلامی
ورود بدون آزمون دانشجویان ممتاز

( استعدادهای درخشان)

کارشناسی ارشد

 

_
فعالیت های آموزشی میانگین کل دوره کارشناسی با احتساب ضریب هم ترازی معدل
میانگین کل دوره کارشناسی ارشد با احتساب ضریب هم ترازی معدل
میانگین کل دوره دکتری حرفه ای با احتساب ضریب هم ترازی معدل
میانگین کل دوره دکتری تخصصی با احتساب ضریب هم ترازی معدل
دانشجوی نمونه کشوری _
فعالیت های پژوهشی مقاله های منتشر شده در نشریه با نمایه ی معتبر بین المللی امتیاز مقاله های سه سال اخیر دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری و پنج سال اخیر دانش آموختگان دکتری براساس ضرایب آیین نامه ارتقا محاسبه می شود.
مقاله های منتشر شده در نشریه های علمی- پژوهشی
مقاله های منتشر شده در همایش های علمی معتبر داخلی و بین المللی
همکاری در اجرای طرح های پژوهشی مصوب موسسه امتیاز طرح های سه سال اخیر دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری و پنج سال اخیر دانش آموختگان دکتری براساس ضرایب آیین نامه ارتقا محاسبه می شود.
فعالیت های فناورانه اختراع های برگزیده اختراع سطح 1 مشارکت دست کم 45 درصد
اختراع سطح 2 مشارکت دست کم 45 درصد
اختراع سطح 3 مشارکت دست کم 45 درصد
فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برگزیده جشنواره معتبر ادبی و هنری یا فعالیت های قرآنی بر اساس آیین نامه های مرتبط بنیاد
عضویت در انجمن های علمی/ فرهنگی و دانشجویی سقف امتیاز حاصل از عضویت در انجمن های دارای مجوز از دستگاه های ذی ربط 60 امتیاز است.
عضویت در انجمن های علمی تخصصی
عضویت در هیئت مدیره ی انجمن های علمی انجمن های دارای مجوز از دستگاه های ذی ربط
عضویت در هیئت تحریریه نشریه های علمی نشریه های پژوهشی، ترویجی، دانشجویی دارای مجوز از دستگاه های ذی ربط
سردبیر نشریه های علمی نشریه های پژوهشی، ترویجی، دانشجویی دارای مجوز از دستگاه های ذی ربط
اخذ جایزه های تحصیلی بنیاد _
جشنواره مورد تایید خوارزمی بین المللی اول مشارکت دست کم 45 درصد
دوم مشارکت دست کم 45 درصد
سوم مشارکت دست کم 45 درصد
دانشجویی اول مشارکت دست کم 45 درصد
دوم مشارکت دست کم 45 درصد
سوم مشارکت دست کم 45 درصد
فارابی بزرگسال رتبه اول صرفا بخش های رقابتی جشنواره ی فارابی
رتبه دوم
رتبه سوم
جوان رتبه اول
رتبه دوم
رتبه سوم
رازی محقق برگزیده رتبه اول _
رتبه دوم
رتبه سوم
محقق جوان _
محقق دانشجو
سایر جشنواره ها بر اساس مقررات بنیاد
آزمون های علوم پزشکی برگزیده آزمون های جامع پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و پیش کارورزی پزشکی اول _
دوم
سوم
برگزیده آزمون پذیرش دستیار پزشکی، دندان سازی و داروسازی اول _
دوم
سوم
آزمون دانش نامه تخصصی پزشکی حائز رتبه اول تا پنجم
دندانپزشکی حائز رتبه اول تا سوم
داروسازی حائز رتبه اول تا سوم
المپیاد مهارت بین المللی اول _
دوم
سوم
ملی اول
دوم
سوم
المپیاد علمی دانشجویی وزارت علوم اول _
دوم
سوم
وزارت بهداشت اول بر اساس رتبه انفرادی
دوم
سوم
دانش آموزی جهانی طلا
نقره
برنز
ملی طلا
نقره
برنز

 

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

کسر خدمت سربازی از طریق پایان نامه

✅موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، معرفی و آشنایی بهتر دانشجویان با آرمان ها و دستاورد های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در سطح جامعه از دانشجویانی که پروژه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری آنها موضوعات مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس باشد حمایت می کنند.

برای این کار فرد متقاضی یکی از موضوعات پیشنهاد شده در این زمینه را انتخاب کرده و فایل پایان نامه خود را به صورت سی دی به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح تحویل می دهد. سپس پایان نامه جهت داوری و بررسی های بیشتر به سازمانهای مربوطه ارسال می گردد و نتیجه آن طی مدت چند ماه اطلاع‌رسانی می‌شود. لازم به ذکر است مدت زمان کسری خدمت وظیفه از این طریق حداکثر شش ماه می باشد.

نکات مهم در خصوص آیین نامه پروژه جایگزین خدمت

نکات مربوط به پروژه جایگزین خدمت دانشجویان تمام رشته‌ها به استثنای کشاورزی، پزشکی و بازرگانی قابل بررسی است.

✅ارزش‌یابی نیازمند هماهنگی بین دانشگاه، بنیاد ملی نخبگان و سازمان نظام وظیفه است.

✅ پس از اتمام پروژه و تایید دانشگاه، گواهی جایگزینی خدمت توسط بنیاد ملی نخبگان به سازمان نظام وظیفه ارائه می‌شود.

✅موضوع پروژه ممکن است توسط فرد مشمول پیشنهاد شود اما ممکن است توسط سازمان مربوطه رد شود.

✅حضور در دوره آموزشی خدمت سربازی برای همه مشمولان الزامی است و طراحان پروژه جایگزین خدمت از این امر مستثنی نیستند.

✅ اشخاصی که غیبت سربازی به آن‌ها تعلق گرفته است، از تسهیلاتی مانند پروژه جایگزین خدمت بهره‌مند نمی‌شوند.

نکات مهم در خصوص آیین نامه پروژه جایگزین خدمت 

خلاصه مطلب پروژه جایگزین خدمت سربازی

آنچه در این مقاله به بررسی آن پرداختیم طرح پروژه جایگزین خدمت سربازی بود. طرح جدیدی که در آن دانش آموختگان یا فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از شرایط ویژه نظام وظیفه عمومی در کسر خدمت استفاده کرده و دوران خدمت سربازی خود را بدون دغدغه و در کنار خانواده خود سپری نمایند.

برای این کار باید فرد متقاضی امتیاز خود را از جدول امتیاز پروژه جایگزین خدمت محاسبه و در صورت بدست آوردن امتیاز لازم، جهت دریافت پروژه از نخبگان نیروهای مسلح یا بنیاد ملی نخبگان اقدام کند. اما نکته قابل توجه اینکه اخذ پروژه برای سربازان غایب امکان‌ پذیر نیست. همچنین در صورتی که بیشتر از سه سال از تاریخ دانش آموختگی مقاطع نامبرده گذشته باشد ثبت نام میسر نمی شود. پس از مطالعه مقاله پروژه جایگزین خدمت سربازی می توانید در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس مستقیم با کارشناسان مطلع از پروژه جایگزین خدمت

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پروژه جایگزین خدمت سربازی چیست؟

مشمولانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند با استفاده از این طرح می توانند به جای اعزام به خدمت در یکی از ارگان های اجرا کننده این طرح خدمت خود را سپری نمایند.

دریافت پروژه جایگزین خدمت سربازی برای چه افرادی امکان پذیر است؟

اخذ این پروژه صرفا مختص به افرادی است که مدرک کاشناسی ارشد و یا دکتری را دارند.

آیا مدت طرح جایگزین خدمت سربازی با فرایند خدمت معمول متفاوت است؟

خیر، افراد در صورت اخذ این پروژه هم باید مدت طبیعی خدمت سربازی خود را طی نمایند.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «پروژه جایگزین خدمت سربازی 1403 + شرایط جدید سپاه، ارتش و وزارت دفاع»

  1. Avatar photo اردوان گفت:

    سلام . اگر نتونی طی 24 ماه پروژه را تمام کنی یا در دفاع آن رد شوی چه میشود ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      پرونده تون باید در نظام وظیفه باز بینی شوند

  2. Avatar photo امیر گفت:

    سلام
    آیا حین تحصیل دکتری بعد از دفاع از پروپوزال میتوان پروژه‌ی جایگزین خدمت اخذ کرد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید

  3. Avatar photo نبویان گفت:

    سلام ما خودمون میتونیم برای پروژه جایگزین سربازی پیشنهاد بدیم یا از قبل تعیین شده اس؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را داریددرخواست دهید و تنها کسری سربازی بگیرید

  4. Avatar photo یحیی گفت:

    سلام پروژه جایگزین سربازی حالت کارآموزی هم داره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شما فقط پروژه تحویل میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی + شرایط قانون 1403

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی یکی از بهترین پروژه‌ها برای محصلانی به شمار می‌رود که دارای مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از جوانان بعد از اتمام دانشگاه، پیدا کردن کار متناسب با رشته آنهاست. از...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • کسری بسیج دانش آموزی چیست؟

    کسری بسیج دانش آموزی چیست؟ شرایط، میزان و مدارک

    آیا شما هم به دنبال راه‌هایی برای کم‌کردن مدت‌زمان خدمت مقدس سربازی خود هستید؟ یا شما هم برای کاهش خدمت سربازی هیچ سهمیه یا شرایط خاصی ندارید؟ یکی از راه‌های آسان برای کم‌کردن زمان خدمت سربازی گرفتن کسری خدمت است....
  • پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح + ارگان ها | irantahsil

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مزایای بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، خیلی از جوانان و مشمولان خدمت سربازی به دنبال روشی هستند تا بتوانند مهارت‌هایی یاد بگیرند. این امر از طریق پروژه کسری خدمت امکان‌پذیر است، بنابراین...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)