ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۷ اسفند ۱۴۰۲
نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بررسی چند نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد به دانشجویانی که در ارتباط با نحوه نگارش طرح تحقیق پایان نامه خود آشنایی ندارند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. یکی از مهم ‌ترین دغدغه ‌های افرادی که در حال فارغ ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هستند، ارائه پایان نامه و قبل از آن نوشتن پروپوزال مناسب است. از این رو آشنایی با نمونه پروپوزال های پذیرفته شده می تواند باعث افزایش آگاهی دانشجویان در ارتباط با بخش های مختلف پروپوزال و رعایت استانداردهای لازم هنگام نگارش آن شود. 

بسیاری از دانشجویان با دانلود pdf نمونه پایان نامه ارشد، دید بهتری نسبت به اصول نگارش طرح خود پیدا می کنند و به راحتی می توانند پذیرش طرح خود را دریافت کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این نوشته به شرح چگونگی نگارش و سامان ‌دهی پروپوزال و ارائه یک نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد خواهیم پرداخت. از این ‌رو به شما پژوهشگران و دانشجویان توصیه می‌ کنیم قبل از هر اقدامی جهت نگارش پروپوزال حتما مطالب این مقاله را به‌ دقت مطالعه نمایید.

پروپوزال پایان نامه ارشد چیست؟

اساساً هر نوشته نیاز به یک طرح دارد که در آن باید شمای کلی پایان نامه پیاده شود. همان گونه که نقشه ساختمان جهت ساختن یک خانه بسیار حائز اهمیت است، پروپوزال یا طرح تحقیق نیز برای نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد یا تز دکترا به‌ عنوان نقشه فشرده و کلی بسیار اهمیت دارد.

انجام‌ دهنده‌ طرح تحقیق که به ‌دنبال تصویب پروپوزال خود و تأیید کمیته علمی و استاد راهنمای خود است، باید بتواند طرح خود را به ‌درستی ارائه کند تا بتواند مقاله خود را در یکی از مجلات معتبر به چاپ رساند. پس یکی از اقدامات مهم در فرایند نوشتن پایان نامه، داشتن پروپوزال مورد پذیرش است. در واقع پروپوزال نوعی قرارداد بین شما به‌ عنوان دانشجو و کمیته علمی دانشگاه به‌ عنوان مراجع ذی‌ صلاح محسوب می ‌شود. اما هدف اصلی نوشتن پروپوزال پایان نامه ارشد چیست؟ در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

نمونه پایان نامه ارشد

 

برای کسب اطلاع از ثبت پروپوزال در پژوهشیار بر روی لینک کلیک کنید.

 

اهداف اصلی پروپوزال پایان نامه ارشد

همان گونه که اشاره شد پروپوزال طرح و نقشه کلی است که در آن مراحل و فرآیند تحقیق برای رسیدن به هدف پژوهش ارائه ‌شده است و توسط دانشجو قبل ‌از آغاز پژوهش تهیه می ‌شود. به‌ طورکلی هر پروپوزال پایان نامه ارشد و دکترا دو هدف اصلی را دنبال می ‌کند:

  • متقاعد کردن دیگران در ارتباط با اهمیت پژوهش
  • نشان‌ دادن توانایی محقق در انجام پژوهش در ارتباط با موضوع به‌ صورت واقعی

 

اطلاعیه: تکراری بودن موضوعات پایان نامه به پدیده ای در جامعه علمی ما تبدیل شده است که ضرورت دارد از آن اجتناب شود. برای آشنایی و استفاده از سامانه مشابهت یابی پژوهشیار کلیک کنید

 

بخش‌ های پروپوزال کارشناسی ارشد

در مجموع استاندارد معینی برای نوشتن پروپوزال وجود ندارد و بسته به هدف و موضوع، می تواند کمی متغیر باشد. برخی از دانشگاه ها برای نگارش پروپوزال فرمت مشخصی را ارائه می کنند که دانشجویان ملزم به رعایت استانداردهای تعیین شده در آن هستند.

یک طرح ساده از پایان نامه به ‌عنوان پروپوزال از بخش‌ های زیر تشکیل شده ‌است که هر کدام از آن‌ ها باید به ‌درستی معرفی و در خصوص هرکدام باید توضیحاتی را ارائه شود تا کمیته علمی برای ادامه‌ فرآیند نگارش پایان نامه متقاعد گردد و پذیرش پروپوزال دریافت شود. بخش های مهم پروپوزال عبارت اند از:

  1. عنوان تحقیق
  2. بیان مسأله تحقیق
  3. ضرورت و اهمیت تحقیق
  4. مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  5. اهداف مشخص تحقیق (شامل اهداف آرمانی، کلی، اهداف ویژه و کاربردی)
  6. فرضیه های تحقیق
  7. سوالات تحقیق
  8. تعریف متغیرها، واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)
  9. روش شناسی تحقیق (بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجرا)
  10. محدودیت های اجرای طرح تحقیق
  11. نتیجه گیری
  12. منابع و ماخذ مقدماتی پروپوزال

چگونگی دانلود نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد

 

برای مطالعه راهنمای نوشتن پروپوزال بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

اهمیت بررسی نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد

همان گونه که اشاره شد قبل ‌از نگارش پایان نامه، باید پروپوزال تکمیل ‌شده شما توسط اساتید راهنما و هیأت علمی دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد و پس ‌از پذیرفته شدن پروپوزال، می‌ توانید فرآیند نگارش پایان نامه خود را آغاز کنید.

از این رو توصیه می ‌شود قبل ‌از هر اقدامی با چند نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد آشنایی پیدا کرده و تعدادی از آن ها را دانلود نمایید. دانلود pdf نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد می ‌تواند کمک بسیار زیادی در مسیر نوشتن طرح تحقیق به شما نماید. همچنین می‌توانید با دانلود چند نمونه پایان نامه کارشناسی ‌ارشد با مجموع بخش ‌های ارائه ‌شده در پایان نامه آشنا شوید.

از آنجا که حساسیت در خصوص نگارش پروپوزال کارشناسی ‌ارشد و دکترا بسیار بالا است و طرح تحقیق شما در این مقاطع تحصیلی از سوی اساتید راهنما به‌ دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لذا اگر مایل هستید که فرایند پروپوزال نویسی خود را آغاز کنید تا پروپوزال شما توسط استاد راهنما به‌ راحتی پذیرفته شود، توصیه می کنیم که چند نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد را که دارای محتوای علمی و غنی هستند و روش‌ های نگارش پروپوزال در آن ‌ها به ‌صورت اصولی و صحیح رعایت شده مورد بررسی قرار دهید.

یکی از راه ‌هایی که می ‌تواند در پذیرش پروپوزال شما توسط هیأت ‌علمی و اساتید راهنما تاثیر مثبت داشته باشد، دانلود pdf نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد و بررسی فرایند نوشتن آن می ‌باشد. نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد راهنمایی‌ های بسیار زیادی در جهت نگارش اصولی محتوا و ساختار پروپوزال را به شما ارائه می‌ دهد و همین امر باعث پذیرش آسان طرح پژوهش شما خواهد شد. از آنجا که بسیاری از دانشجویان به نمونه پروپوزال های کارشناسی ارشد دسترسی ندارند، در ادامه یک نمونه از این پروپوزال ها را ارائه کرده ‌ایم که با دانلود و بررسی آن می‌ توانید اطلاعات خود را در حوزه پروپوزال نویسی بالا ببرید.

 

برای دانلود نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد رشته روانشناسی بر روی لینک کلیک نمایید.

 

شیوه دانلود نمونه پایان نامه ارشد

 

نکات مهم برای انتخاب موضوع پروپوزال پایان نامه ارشد

یکی از مهم ‌ترین دغدغه ‌های افراد محصل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا انتخاب موضوع پروپوزال است که ارزش چاپ در مجله‌ های معتبر علمی دنیا از جمله  ISI و همچنین امکان ارائه در کنفرانس ‌های علمی بین ‌المللی را داشته باشد.

فردی که به ‌دنبال نوشتن پایان نامه است، باید پروپوزال و طرح خود را به شکلی آماده کند که اگر زمان و هزینه ‌ای برای آن صرف می ‌کند، بدون نتیجه نباشد، بلکه باعث افزایش بار علمی رزومه‌ او شود. بنابراین برای انتخاب یک عنوان مناسب برای پروپوزال رعایت نکات زیر ضروری می ‌باشد:

  • دانشجو باید به موضوعی که به ‌عنوان موضوع تحقیق خود انتخاب می ‌کند، علاقه ‌مند باشد.
  • موضوع انتخابی باید با نیازهای روز جامعه همخوانی داشته باشد تا بتواند در نهایت راه‌ حلی برای برخی از این نیازها ارائه دهد.
  • موضوع انتخاب ‌شده باید بدیع باشد و از انتخاب موضوعات تکراری جلوگیری شود.
  • قابلیت اجرایی شدن هر پایان نامه بسیار اهمیت دارد. بنابراین پایان نامه باید در درجه اول پژوهش پذیر بوده و و در وهله دوم قابلیت اجرا داشته باشد.
  • پایان نامه باید ارزش تحقیق و پژوهش را داشته باشد.
  • پایان نامه باید متناسب با حوزه کاری و تخصصی دانشجو انتخاب شود و پتانسیل انجام تحقیق در حوزه انتخابی را داشته باشد.
  • موضوع پایان نامه باید صرفه اقتصادی برای اجرای طرح داشته باشد.
  • در هنگام انتخاب موضوع باید به منابع مادی و تحقیقاتی قابل‌ دسترس توجه شود.
  • در انتخاب موضوع پروژه باید عناصری مانند کنجکاوی، کشش علمی و علاقه خود را برای شروع فرایند پروپوزال نویسی بررسی نمایید.
  • همچنین قلمرو مکانی و زمانی شما باید در عنوان و هدف تحقیق مشخص باشد.

نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد pdf

 

برای آشنایی با نحوه نوشتن تفاوت پروپوزال و پایان نامه بر روی لینک کلیک کنید. 

 

اخبار پیرامون پروپوزال پایان نامه ارشد

صفر تا صد نوشتن پروپوزال ارشد و دکتری/ مراقب مطالب کپی پایان نامه‌ ها باشید

وحید احمدی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس، در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پروپوزال پایان نامه‌های دکترا و فوق لیسانس اظهار کرد: منظور از پروپوزال یا پیشنهاد طرح تحقیقاتی این است که یک محقق، چه دانشجوی کارشناسی ارشد و چه دانشجوی دکترا بعد از یک یا ۲ سال می‌خواهد به چه دستاوردی برسد و چه خروجی و فرآیندی را دنبال می‌کند؛ یعنی بتواند هدف از این طرح تحقیقاتی را تعریف کند.

تاثیر نمره پایان نامه در معدل کارشناسی ارشد

در سال 95 قانونی تصویب شد که نمره پایان نامه هایی که بعد از آن سال نوشته می شوند، تاثیری بر روی معدل نخواهد داشت. بدین ترتیب نمره پایان نامه به عنوان یک نمره جداگانه از معدل در رزومه دانشجو ثبت می گردد و با سایر نمرات دروس گذرانده شده جمع نخواهد شد.

 

اطلاعیه

موضوع پروپوزال باید به صورت جامع، مختصر، واضح و غیر سوالی نگارش شود و علاوه بر این انتخاب عنوان های خیلی کوتاه یا خیلی طولانی برای یک پروژه تحقیقاتی مناسب نیست.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به اهمیت بررسی نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد پرداختیم. بسیاری از دانشجویان با روند پروپوزال نویسی یا ارائه طرح تحقیق پایان نامه خود آشنایی چندانی ندارند و گاهاً دچار اشتباهاتی می‌ شوند که می ‌تواند برای آن‌ ها دردسرساز شود.

در این مطلب به بررسی نوشتن پروپوزال و اهمیت دانلود نمونه پایان نامه ارشد قبل از شروع نگارش پایان نامه اشاره شد.  بنابراین اگر می خواهید در فرایند پروپوزال نویسی دچار مشکل نشوید، مطالب ارائه ‌شده در این مقاله را به ‌درستی مطالعه نمایید و با دانلود چند نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد، مهارت خود را در این زمینه بالا ببرید.

چنانچه در خصوص نحوه دانلود نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد سوال و ابهامی داشته باشید، می‌ توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل که آماده خدمت ‌رسانی به شما عزیزان هستند تماس حاصل نمایید.

 

 برای دانلود پی ‌دی ‌اف مقاله کلیک کنید.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بررسی نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد چه اهمیتی دارد؟

با مطالعه نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد می توانید آگاهی خود را از نحوه نگارش پروپوزال و ساختار آن بالا ببرید. 

آیا امکان دانلود pdf نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد وجود دارد؟

بله، در این مقاله یک نمونه پروپوزال ارائه شده است که می توانید آن را به صورت رایگان دریافت نمایید. 

در انتخاب موضوع پایان نامه و پروپوزال باید چه نکاتی رعایت شود؟

شما می توانید با رعایت  نکات ذکر شده در مقاله فوق، انتخاب مناسب تری برای موضوع داشته باشید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
تماس با مشاور