ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه پروپوزال روانشناسی

نمونه پروپوزال روانشناسی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانلود نمونه پروپوزال روانشناسی می تواند برای نوشتن یک پایان نامه خوب به شما کمک کند؛ زیرا استفاده از پروپوزال آماده رشته روانشناسی دیدگاه شما را برای نگارش آن باز می کند. به همین دلیل بهتر است قبل از نوشتن پروپوزال روانشناسی در مورد آن ها تحقیق کنید. در نگارش پروپوزال باید تمام نکات آن را در نظر بگیرد تا استادتان اجازه نوشتن پایان نامه را بر اساس آن ها به شما بدهد. در واقع نوشتن یک پروپوزال خوب به شما کمک می کند تا اهداف و ایده خود را به استادتان نشان دهید و اهمیت آن را توجیه کنید.

حال به دلیل اهمیت این موضوع در ارائه پایان نامه دانشجویان روانشناسی قصد داریم شیوه نوشتن پروپوزال را بیان کنیم و به چند مورد از نمونه پروپوزال روانشناسی به صورت pdf اشاره کنیم تا شما بتوانید به راحتی قلم خود را بردارید و شروع به نوشتن کنید.

 

منظور از پروپوزال روانشناسی چیست؟

دانشجویان دانشگاه های مختلف برای فارغ التحصیلی در رشته مد نظر خود باید پایان نامه ارائه دهند. معمولا آن ها قبل از نوشتن پایان نامه اقدام به تهیه پروپوزال می کنند. پروپوزال در واقع یک پیشنهادی از جانب دانشجو برای نوشتن پایان نامه است. آن ها این کار را زیر نظر استاد راهنما خود انجام می دهند تا بتوانند با موفقیت آن را ارائه دهند.

نوشتن پروپوزال برای خود قواعد خاصی دارد که اگر شما با آن ها آشنایی داشته باشید می توانید آن را به راحتی انجام دهید. برای این کار نیاز به کسب مهارت دارید تا یک پروپوزال خوب ارائه دهید. یکی از روش های کسب مهارت در نوشتن آن دریافت نمونه پروپوزال است.

از آنجا که دانشجویان رشته های مختلف اقدام به نوشتن پروپوزال می کنند. به همین دلیل موضوعات آن ها را در دسته بندی های مختلفی قرار می دهند. پروپوزال روانشناسی یکی از این پروپوزال ها است که دانشجویان رشته های روانشناسی در موضوعات مربوط به رشته تحصیلی خود تحقیق می کنند و بر اساس آن پروپوزال می نویسند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش نوشتن پروپوزال کلیک کنید.

 

پروپوزال آماده رشته روانشناسی

برای کسب اطلاع از و آشنایی با بهترین دانشگاه رشته روانشناسی روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

بررسی مراحل مختلف یک پروپوزال روانشناسی

با وجود آن که نوشتن پروپوزال برای کلیه رشته های دانشگاهی اجباری نیست؛ اما دانشجویان رشته های روانشناسی باید آن را تهیه کنند. مسلما هر دانشجویی برای اولین بار از خود سوال می کند که یک پروپوزال روانشناسی از چند بخش تشکیل شده است؟ برای نوشتن پروپوزال چند مرحله را باید طی کنیم؟ و غیره.

برای پاسخ دادن به این سوالات قصد داریم در ادامه مراحل گام به گام یک پروپوزال را برای شما بیان کنیم.

انتخاب یک عنوان خوب برای پروپوزال روانشناسی

اولین قدم برای نوشتن یک پروپوزال، انتخاب عنوان خوب است. عنوان پروپوزال خود را به گونه ای در نظر بگیرید که قصد دارید پایان نامه خود را بر اساس آن ارائه دهید. در واقع عنوان پروپوزال شما همان عنوانی خواهد بود که برای پایان نامه خود انتخاب می کنید. لذا در ابتدا یک عنوان خوب برای پایان نامه خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال در اینجا مقاله «نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن» را بررسی می کنیم و بخش های مختلف آن را در نظر خواهیم گرفت. در این مقاله عنوان آن «نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن» است.

در نظر گرفتن یک موضوع خوب در پروپوزال روانشناسی

در این بخش از پروپوزال باید مسئله ای را برای خود مطرح کنید تا در راستای پاسخگویی به آن تحقیق کنید. در واقع در این بخش سوالی که در ذهن خود دارید را مطرح کنید تا برای دستیابی به جواب آن تحقیق کنید. هم چنین علل و عوامل ایجاد آن را مورد بررسی قرار می دهید، انگیزه خود را برای بررسی این موضوع، محدوده مکانی آن، محدوده زمانی و غیره را نیز مشخص کنید. معمولا بیان مسئله در پروپوزال بسیار آسان است؛ اما اگر شما هر گونه مشکلی در این خصوص داشته باشید می توانید از کارشناسان ایران تحصیل سوال کنید. حال در مقاله نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن سوالاتی که به ذهن نویسنده آمده است به شکل زیر است:

نگرش دانشجویان نسبت به مواد مخـدر چیسـت و چـه عـواملی بـر آن تـأثیر دارند؟

از پرسش اصلی بالا، پرسش های زیر را می توان استنتاج نمود:

  • آیا بین نوع برخورد خانواده بـا مـواد اعتیـادآور و نگـرش فـرد بـه مـواد، رابطـه معناداری وجود دارد؟
  • آیا بین نوع برخورد دوستان بـا مـواد اعتیـادآور و نگـرش فـرد بـه مـواد، رابطـه معناداری وجود دارد؟
  • آیا بین مصرف مواد توسـط خـانواده و نگـرش فـرد بـه مـواد اعتیـادآور، رابطـه معناداری وجود دارد؟
  • آیا بین مصرف مواد توسط دوستان دانشجو و نگرش وی به مواد اعتیادآور، رابطه معناداری وجود دارد؟
  • آیا بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی خانواده و نگرش به مواد اعتیـادآور، رابطـه ای وجود دارد؟
  • آیا بین صمیمیت فرد با خانواده و نگرش وی به مواد اعتیادآور، رابطـه معنـاداری وجود دارد؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارورزی روانشناسی چگونه است؟ کلیک کنید.

 

بررسی پروپوزال روانشناسی

انتخاب موضوع مناسب برای پروپوزال روانشناسی چه اهمیتی دارد؟

بعد از آن که یک موضوع خوب برای پروپوزال خود در نظر گرفتید باید بیان کنید که چرا این موضوع برای جامعه شما مهم است و چه ضرورتی دارد که شما درباره آن تحقیق کنید.

در نمونه پروپوزال روانشناسی نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن اهمیت موضوع انتخاب مسئله را به شکل زیر بیان کرده است:

مصرف مواد مخدر یکی از بحث انگیزترین مسائلی است که در حـوزه علـوم اجتمـاعی (مددکاری اجتماعی، روانشناسی، مشاوره و جامعه‌شناسی) نظر متخصصان را بـه خـود جلب می کند. مصرف بی‌رویه مواد روان‌گردان پدیـده ای اسـت کـه در میـان جوامـع و فرهنگ‌های گوناگون به خصوص در میان قشر نوجوان و جوان شیوع یافته است. «آمـار معتادان در ایران حاکی از آن است که 2 میلیون وابسته به مواد مخدر و 6 میلیـون معتـاد تفننی وجود دارد» (کیوان آرا و همکاران، 1387:29) ولی با توجـه بـه شـواهد بـرآورد می شود که تعداد معتادان بسیار بیشتر از این میـزان مـی باشـد.

بـا مطالعـه رونـد اعتیـاد می توان دریافت که میزان معتادان تقریباً هر 12 سال دو برابر شده و سالانه 8 درصد بـر جمعیت آن افزوده می شود (کیوان آرا و همکاران، 1387:30.) سن آغـاز مصـرف مـواد مخدر در ایران به 14 تا 16 سال رسیده است. (باقری و همکاران، 1389.) گزارش های سالانه کمیته بین‌المللی کنترل مـواد مخـدر نشـان دهنـده افـزایش روز افـزون قاچـاق و مصرف نابجای مواد مخدر و روان‌گردان می باشد. بنـا بـر گـزارش کارشناسـان سـازمان نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر … 159 جهانی بهداشت (1986) در برخی از کشورها که تعـداد آن هـا در حـال افـزایش اسـت مصرف داروهای مخدر بین جوانان تقریباً همه‌گیر شده است (خـالقی پـور، 1387:13.)

نوجوانان و جوانان قشر فعال و مولد هر جامعه هستند و از لحـاظ فرهنگـی، اجتمـاعی، سیاسی و اقتصادی عنصر حساس و مهم جوامع محسـوب مـی شـوند، آن هـا روحیـات، خصوصیات و علایق متفاوتی دارنـد و در دوران بلـوغ بـه علـت نارسـایی و نـاپختگی شخصیت، اضطراب و بی قراری، کنجکاوی، اعتقادات ضـعیف مـذهبی، تحمـل نکـردن مشــکلات زنــدگی، ناپایــداری عــاطفی، احساســات زودگــذر و اســتقلال طلبــی و تحریک پذیری بسیار شدید از جمله اصلی ترین قربانیان مواد مخدر محسوب مـی شـوند.

اعتیاد پدیدهای چند بعدی است که عوامل به وجود آورنده متعددی دارد. ایـن پدیـده در ابعاد گوناگون اجتماعی، خـانوادگی، فرهنگـی، اقتصـادی، شـغلی و روانـی عـوارض و پیامدهای منفی زیادی دارد. در کشـور مـا هـم مصـرف مـواد مخـدر منجـر بـه جـرائم گوناگونی همانند: سرقت، طلاق، انحرافات جنسی، اخلاقی و غیره می شود. به طوری که بیش از نیمی از زندانیان کشور ما به نحوی با پدیده اعتیاد در ارتبـاط بـوده انـد (خـالقی پور  13:1387.)

اعتیاد مغز نوجوانان و جوانان آینده ساز کشور را تباه می کند و نیروی انسانی فعال و کارآمد را از کشور سلب کرده و این سرمایه عظیم ملی را به افرادی بـی تفـاوت و در مواردی آسیب رسان تبدیل می کند. بر اسـاس تحقیقـات انجـام شـده در سـال 1380 در کشور ایران میزان مبتلایان به اعتیاد حدود یک میلیون و دویست هـزار نفـر تخمـین زده شده که تعداد آنان رو به افزایش است. افزایش روز افزون شمار معتادان، مسئله اعتیاد را در کشور به بحرانی ملی تبدیل کرده است. آنچه در ایـن میـان توجـه برانگیـز و بسـیار تکان دهنـده اسـت، پـایین آمـدن میـانگین سـنی اعتیـاد و افـزایش گـرایش جوانـان و دانشجویان و دانش آموزان به مصرف مواد است که زمینه ساز سرعت انتقـال و گسـترش ابعاد پدیده اعتیاد می گردد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

در حال حاضر رشد رویکرد ارتقـا سـلامت و تغییـر مطالعـات از آسـیب نگـری به سلامت نگـری، زمینـه و فرصـت مناسـبی بـرای توجـه بیشـتر و تمرکـز بـر نگـرش دانشجویان به مواد اعتیادآور فراهم کرده است. هرچـه شـناخت انسـان از نگـرش هـای مثبت و منفی دانشجویان به مواد اعتیادآور بیشتر شود، برنامه های آموزشی و پیشـگیرانه خانواده محور، هدفمندتر و مؤثرتر و با ضریب اطمینـان بیشـتر باشـد، از اتـلاف منـابع عظیم سرمایه و امکانات تخصصی جامعه در درمان های صرفاً یا عمدتاً تقلیل گرایانـه و علامت زدایانه بیشتر جلوگیری می شود. نگرش یکی از عوامل اصـلی و مـؤثر در رفتـار است و در تمام کارکردهای شخصی، گروهی و اجتماعی افراد اثـر ویـژه ای مـی گـذارد.

شدت و ضعف هر نگرشی در کیفیت رفتار نتایج متفـاوتی مـی آفرینـد و در ارتبـاط بـا نگرش نسبت به مصرف مواد، یافته ها حاکی از نگرش مثبت به مواد، درنتیجـه مصـرف است. بر این اسـاس سـنجش دقیـق نگـرش دانشـجویان بـه مـواد از اهمیـت ویـژه ای برخوردار است تا با شناخت شدت و ضعف نگرش بـه هـر نـوع از مـواد اعتیـادآور و بررسی عوامل مؤثر بـر شـکل گیـری نگـرش بـه مـواد، بتـوان نتـایج حاصـله را م بنـای برنامه ریزی قرار داد که چگونه این نگـرش هـا را هـدایت نمـوده و بـا تغییـر آن هـا بـه تصحیح رفتار پرداخت. از این رو، پرسش اصـلی ایـن پـژوهش ایـن اسـت کـه نگـرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر چیست و چه عواملی بر این نگرش تأثیر دارند.

انواع پروپوزال های روانشناسی

برای کسب اطلاع از اینکه پروپوزال چیست؟ روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

بیان اهداف و فرضیه های پروپوزال روانشناسی

در اینجا چهار چوب تحقیق خود را مشخص کنید و در آن جامعه آماری که قرار است روی آن تحقیق انجام دهید را بیان کنید. لازم است که شیوه های تحقیق خود را برای مخاطبان در پروپوزال بیان کنید تا اطلاعات کاملی را در مورد اعتبار و نتیجه تحقیقات شما به دست بیاورند؛ بنابراین باید مخاطب شما قانع شود که تحقیقات شما و نتایجی که به دست می آورید، اعتبار دارند.

در مقاله نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن، هدف اصلی نویسنده شناخت نگرش دانشجویان به مواد اعتیادآور و شناسایی عوامل مؤثر بر آن است که در آن پروپوزال به دنبال تعیین تأثیر پایگاه اجتماعی – اقتصادی خانواده بـر نگـرش دانشـجویان بـه مـواد اعتیادآور، تعیین تأثیر صمیمت، برخورد و مصرف مواد در خانواده بر نگرش و تعیین تأثیر برخورد و مصرف مواد توسط دوستان بر نگرش می باشد.

مراحل مختلف نمونه پروپوزال روانشناسی

  • پیشینه تحقیق

در پروپوزال باید شما به پیشینه تحقیق و مطالبی که در این مورد قبلا ذکر شده است اشاره کنید؛ بنابراین باید تحقیقاتی که قبلا توسط افراد مختلف در این مورد انجام شده است را نیز مطرح کنید و آمار و اطلاعات آن ها را ذکر کنید تا اهمیت موضوع تحقیق شما مشخص شود. در مقاله نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن، پیشینه تحقیق به شکل زیر بیان شده است:

در پژوهشی با عنوان تعیین عوامل اجتماعی مؤثر بر نگـرش جانبـازان نسـبت بـه مـواد مخدر در استان مازندران کـه بـه صـورت نمونـه گیـری طبقـه ای تصـادفی 456 جانبـاز انتخاب شده بودند و میانگین سنی افراد 25 – 60 بود که 82 درصد پاسـخگویان در رده سنی 25 – 49 سال بوده، به این نتیجه دست یافتند که بین پیوستگی بـا خـانواده، بـاور، وضعیت اشتغال، عزت نفس و گرایش به مواد مخدر رابطه مسـتقیم و معنـاداری وجـود دارد و بین پیوستگی با خانواده و عزت نفس نیز رابطه معناداری وجود دارد.

از مجمـوع جمعیت نمونه تحقیق، 9/55 درصد از پاسخگویان میزان شناختشان از مـواد مخدر را کم، 37 درصد متوسط و 4/6 درصد زیاد اعلام کرده انـد. 1/58 درصـد نگـرش رفتـاری کمی به مواد مخدر داشته اند، 5/35 درصد متوسط و 4/6 درصـد نگـرش رفتـاری زیـاد گزارش کرده اند. 3/42 درصد از جانبازان میزان نگرش عاطفیشان به مـواد مخـدر کـم، 3/51 درصد متوسط و 4/6 نیز زیاد اعلام کرده اند. نمودار تحلیل مسیر نگرش بـه مـواد مخدر به شرح زیر است:

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته روانشناسی چگونه است؟ کلیک کنید.

 

نگرش دانش آموزان مقطع دبیرستان نسبت به مواد مخدر و اعتیاد، دکتر رحمت اله امیراحمدی، دکتر هادی معتمدی و دکتر حسین فکر آزاد، 1385، در پژوهشی بـا عنـوان شهرستان آزادشهر استان گلستان به این نتیجه دست یافتند:

8/73 درصد افراد با این نظر که همرنگ شدن با دوستان برای مصرف مواد مخـدر دستکم بعضی مواقع لازم است مخالف بودند.

6/50 درصد افراد نسبت به این که تقلید از والدین معتـاد موجـب مصـرف مـواد مخدر توسط فرزندان می شود موافق بودند.

2/68 درصد افراد خودکشی در بین معتادان و 3/72 درصـد شکسـت در تحصـیل در بین معتادان را مهم ترین عارضه های اعتیاد دانسته اند.

56 درصد از نوجوانان بیشترین اطلاعات را در مورد اعتیـاد از بسـتگان، خـانواده

4/64 درصد از دوستان خود کسب کرده اند.

پسرها نسبت به دخترها نگرش مثبت تری نسبت به مواد مخدر و اعتیاد دارند.

یافته های تحقیق بر اهمیت نقش خانواده تأکید دارد؛ زیرا دانش آموزانی که ارتبـاط آن ها با خانواده هایشان مثبت باشد نسبت به اعتیاد گرایش منفی تری دارند.

نگرش و میزان آگاهی دانش آموزان دبیرستانی نسبت به داروها، بروک و همکاران، 2001

نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر … 163

میانگین سنی دانش آموزان در این تحقیق 16-13 سـال اسـت. 6/1 درصـد از کـل دانش آموزان به طور منظم داروهای غیرمجاز را استفاده مـی کردنـد و بـه 11 درصـد نیـز مصرف داروها پیشنهاد شده بود. 42 درصد کل دانش آمـوزان در دبیرسـتان هـای محلـی به طور دائم در یک سال گذشته سیگار مصرف کرده بودند و فراوانی این نوع اعتیـاد بـا افزایش سن بالاتر رفته بود. 11 درصـد درگـرو ه سـنی 15-14 سـال در مقایسـه بـا 47 درصد در گروه سنی 17-16 سال.

42 درصد کل دانش آموزان به طور مـنظم نوشـیدنی الکلـی مصـرف مـی کردنـد و فراوانی مصرف این مورد هم با افزایش سن، افزایش یافته بود. نتایج نشان داد که دانش آموزان شناخت و دانش پایینی از مـواردی چـون منشـأ و خصایص داروهای غیرمجاز و خطراتشان بر سیستم عصبی دارند.

نگرش های دانش آموزانی که داروهای غیرمجاز را تجربه کـرده بودنـد در مقایسـه باهمسالانشان مثبت تر بود، این نگرش نیز با افزایش سن ارتباط داشته است.

  • روش تحقیق

در این بخش از نمونه پروپوزال روانشناسی باید روش تحقیق خود را ذکر کنید و کارهایی که برای به دست آوردن نتایج انجام داده اید را بیان کنید که در مقاله نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن این مورد به صورت مفصل در چند صفحه ذکر شده است که شما می توانید با دانلود پی دی اف آن در  ادامه مقاله آن را مطالعه کنید.

روش های تحقیق پروپوزال روانشناسی

  • اعلام نتایج تحقیق

این بخش مهم ترین بخش پروپوزال است که شما در آن اطلاعات و آماری که بعد از انجام تحقیقات به دست آورده اید را به صورت جز به جز با تمام مشخصات بیان می کنید. سپس آمار و ارقام را بررسی می کنید و نتایجی که از این تحقیق به دست آورده اید را مشخص می کنید. صحت و دقت اطلاعت در این بخش بسیار مهم است تا به ارزش و اعتبار پروپوزال شما بیفزاید. در مقاله نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن نتیجه گیری به شکل زیر بیان شده است:

در میان 375 نفر نمونه مورد مطالعه بر اساس یافتـه هـای پـژوهش 4.54 درصـد مـرد و 6.45 درصد زن بوده اند و اکثریت پاسخگویان یعنی 1.78 درصد دارای مقطع تحصـیلی فوق دیپلم و لیسانس بوده، 4.38 درصد پاسخگویان یعنی اکثریت دارای پدرانی با مقطـع تحصیلی زیر دیپلم، 9.38 درصد نیز دارای مادرانی با مقطع تحصیلی زیر دیـپلم هسـتند که اکثریت آنان را در برمی گیرد. شغل پدر 7.64 درصد از پاسخگویان در طبقـه شـغلی متوسط می باشند که بیشترین تعـداد نمونـه را در برمـی گیرنـد. مـادران 2.80 درصـد از پاسخگویان نیز خانه دار هستند.

 

برای اطلاع از چارت انتخاب واحد روانشناسی روی لینک کلیک کنید.

 

بین 375 نفر تعداد نمونه 9.82 درصد از پاسخگویان در خانه های شخصی سکونت دارنـد کـه ایـن تعـداد بیشـترین تعـداد نمونـه را بـه خـود اختصاص می دهد. درآمد خانوار 5.31 درصد از پاسخگویان بین هشت صد تا یک میلیـون و دویست هزار تومان می باشد که بیشترین تعداد نمونه را در برمی گیـرد. در ارتبـاط بـا محـل زنـدگی بیشـترین در صـد مربـوط بـه شهرسـتان ها اسـت یعنـی 4.34 درصـد در شهرستان ها زندگی می کنند. 4.12 درصد نگرش منفی و کاملاً منفی بـه مـواد اعتیـادآور دارند. 4.50 درصد نگرش مثبت و کاملاً مثبت به آن دارند و 2.37 درصـد نیـز نگـرش متوسطی نسبت به اعتیاد دارند. اکثریت پاسخگویان یعنی 8.84 درصد اعـلام نمـوده انـد که در خانوادهشان کسی مواد مصرف نمی کند.

در مورد صمیمیت خانواده می توان اذعان نمود که اکثریت پاسخگویان یعنی 6.74 درصد دارای رابطه صمیمی با خانواده هستند و مشکلات و مسائل خود را با آن ها در میان می گذارند. بیش از نیمی از پاسخگویان یعنی 6.67 درصد معتقدند که خانواده هایشان اطلاعات مناسب و نحوه برخورد صحیحی بـا مواد اعتیادآور دارند، در مورد برخورد دوستان نیز 8.51 درصـد چنـین اعتقـادی دارنـد.

5.63 درصد معتقدند که دوستانشان مواد مصرف نمی کننـد و ایـن مـورد در خصـوص خانواده به 4.84 درصد تغییر می کند و در مجموع همنشینی و معاشرت با دوستان و نوع برخورد اعضای خانواده در نگرش پاسخگویان نسبت به سوءمصرف مـواد، مـؤثر بـوده است اما بین پایگاه اجتماعی و اقتصادی خانواده و نگـرش بـه مـواد اعتیـادآور در بـین دانشجویان رابطه معناداری مشـاهده نشـد و همـان گونـه کـه سـاترلند بیان داشـته کـه رفتارهای انحرافی بیشتر از طریق نزدیکان و خانواده به دیگری منتقل می شـود، در ایـن پژوهش نیز بین مصرف مواد توسط اعضا خانواده و نگـرش بـه مـواد اعتیـادآور رابطـه معناداری به دست آمده است.

افزون بر این، بین برخورد اعضای خانواده با مواد و نگرش فرد به مواد اعتیـادآور رابطه معناداری مشاهده شد؛ یعنی هر چه خانواده برخورد شدیدی با مواد داشته باشـند نگرش فرد نسبت به مواد منفی تر می شود. در نظریه انتقال فرهنگـی کـج رفتـاری تأکیـد زیادی بر تأثیر معاشرت با دوستان صـمیمی و رفتارهـای انحرافـی شـده اسـت در ایـن پژوهش نیز بین مصرف مواد توسط دوستان و نگـرش فـرد بـه مـواد رابطـه معنـاداری دیده شده است. بر اساس آمار به دست آمده، هر چه تعداد دوستان استفاده کننده از مـواد کمتر باشد نگرش فرد نسبت به مواد نیز منفی تر خواهد بود. محاسبه ضریب همبسـتگی پیرسون نیز رابطه این دو متغیر را تأیید می کند.

  • ذکر منابع و ماخذ

در قسمت پایانی نوشتن یک پروپوزال، باید منابع، ماخذ و نمونه پروپوزال روانشناسی که از آن برای نوشتن این تحقیق استفاده کرده اید را بیان کنید تا در صورت لزوم مخاطب به آن ها مراجعه و از اطلاعات آن ها استفاده کند. ذکر منابع و ماخذ نیز برای خود قاعده خاصی دارد که به چند مورد آن در مقاله نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن اشاره می کنیم:

کتاب ها:

بوهنر، جرد؛ وانک میکائیل. (1382)، نگرش و تغییر آن، ترجمه: منیژه صادقی

آقا بخشی، حبیب. (1388)، اعتیاد و آسیب شناسی خانواده.

پیکارت، کـارل. (1380)، کلیدهای پیشگیری و مقابله بـا اعتیـاد در نوجوانـان و جوانان، ترجمه: مسعود هومان، انتشارات سابرین.

مقالات:

کیا، علی اصغر؛ حسین پور جعفر. (1380)، بررسی نحوه نگرش رسانه ها به اعتیـاد، فصلنامه دانش انتظامی، سال نهم شماره اول فرهودیان، علی و همکاران. (1387)، بررسـی دانـش و نگـرش گروهـی از ارامنـه تهران در مورد اعتیاد و مصرف مواد مخدر، فصلنامه اعتیاد، سال دوم شـماره 7 و 8

پایان نامه ها:

آقابخشی، حبیب. (1375)، رویکرد مددکاری اجتماعی در زمینه اثرات اعتیاد بر نظام خانواده، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.

امیدوار، حسن. (1390)، نگـرش دانشـجویان نسـبت بـه عملکـرد مجلـس هشـتم شورای اسلامی و عوامل مؤثر بر آن، پایان نامه کارشناسی ارشد، پـژوهش علـوم اجتماعی.

دانلود رایگان پروپوزال روانشناسی

 

برای اطلاع از سوالات جلسه دفاع پایان نامه ارشد کلیک کنید.

 

استفاده از نمونه پروپوزال روانشناسی

با وجود آن که روش نوشتن یک پروپوزال خوب را برای شما در بالا بیان کردیم؛ اما استفاده از نمونه پروپوزال روانشناسی می تواند به شما کمک کند تا راحت تر در این مورد اقدام کنید. حال در این جا به چند مورد از pdf پروپوزال آماده رشته روانشناسی اشاره می کنیم تا شما بر اساس آن ها پروپوزال خود را بنویسید.

لیست پی دی اف نمونه پروپوزال روانشناسی
نگرش دانشجویان به سوءمصرف مواد مخدر
نقش طرحواره های بنیادی و جبرانی در پیش بینی بخشش خود و دیگری
اثر بخشی آموزش های الکترونیکی بر میزان مهارت دانشجویان
بررسی نقش روابط کلامی
تأثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افسردگی، خستگی مزمن و شدت درد در بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا
تعیین اثر بخشی شفقت درمانی بر سبک های فرزند پروری مادران
مطالعه میزان مهارت خواندن دانش آموزان اول ابتدایی
مقایسه اثربخشي و سرعت اندانسترون با مپریدین در درمان لرز بعد از بیهوشی عمومی

حال اگر شما نیاز به نمونه پروپوزال روانشناسی بیشتری در موضوعات مختلف داشته باشید می توانید برای دانلود pdf آن ها با مشاوران ایران تحصیل در تمام ساعات شبانه روز ارتباط برقرار کنید.

 

برای دریافت نمونه پروپوزال پایان نامه ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

دانلود pdf پروپوزال روانشناسی

اصول نوشتن پروپوزال روانشناسی

شما به هنگام نوشتن یک پروپوزال باید اصول زیادی را رعایت کنید که در زیر به چند مورد آن ها اشاره می کنیم. برای دریافت کل این اصول از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید:

  • از افعال آینده استفاده کنید.
  • طول پاراگراف ها حداکثر 10 خط باشد.
  • از فونت و اندازه قلم مناسب استفاده کنید.
  • از اصطلاحات عاطفی مانند متاسفانه، خوشبختانه و غیره استفاده نکنید.
  • در نگارش جملات و کلمات غلط املایی نداشته باشید.
  • در متون فارسی از اعداد فارسی و در متون انگلیسی از اعداد انگلیسی استفاده کنید.

 

برای اطلاع از مشاوره انتخاب موضوع پایان نامه روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل در مورد شیوه نوشتن پروپوزال رشته روانشناسی صحبت کردیم. به طوری که به چند مورد از pdf های نمونه پروپوزال روانشناسی اشاره کردیم. در این مقاله افزودیم که شما برای نوشتن یک پروپوزال خوب باید چند مرحله را طی کنید. انتخاب موضوع، در نظر گرفتن موضوع خوب، اهمیت موضوع برای جامعه، استفاده از شیوه های آماری و تحقیقاتی، اعلام نتایج به دست آمده و بیان منابع و ماخذ از جمله این مراحل هستند. برای این که شما به هنگام نوشتن پروپوزال خود دچار اشتباه نشوید به رایج ترین اشتباهات و نکات مهم آن ها اشاره کردیم. حال اگر شما با مطالعه این مقاله به جواب سوالات خود پیرامون نمونه پروپوزال روانشناسی نرسیدید می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استفاده از نمونه پروپوزال روانشناسی چه کمکی می کند؟

استفاده از نمونه پروپوزال روانشناسی به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید یک پروپوزال خوب برای پایان نامه خود بنویسید.

جهت دریافت پروپوزال آماده رشته روانشناسی چیکار باید کنیم؟

شما برای دانلود pdf پروپوزال آماده رشته روانشناسی می توانید با مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید.

پروپوزال روانشناسی باید چند صفحه باشد؟

تعداد صفحات یک پروپوزال روانشناسی می تواند متغیر باشد. در برخی مواقع اساتید دوست دارند که موضوع تحقیق شما گسترده تر و بیشتر باشد. در این صورت تعداد صفحات پروپوزال شما بیشتر خواهد بود. اما در برخی مواقع اساتید راهنما به دنبال یک پروپوزال کوتاه هستند که در این مواقع تعداد صفحات پروپوزال کمتر خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشابهت یابی در پژوهشیار

    سامانه مشابهت یابی در پژوهشیار + راهنما جامع دانشجویان

    امروزه دانشجویان با مشکلاتی همانند انجام مشابهت یابی در پژوهشیار روبرو هستند. سامانه مشابهت یابی پژوهشیار دو مرحله؛ یعنی مرحله دوم و هشتم را به تازگی اضافه کرده است. مرحله دوم همان مشابهت یابی پروپوزال و مرحله هشتم همان مشابهت...
  • سامانه اصالت سنج پایان نامه دانشگاه آزاد

    سامانه اصالت سنج پایان نامه دانشگاه آزاد + ورود pc.iaun.ac.ir

    سامانه اصالت سنج پایان نامه دانشگاه آزاد که از آن به عنوان سایت مشابهت یاب پایان نامه دانشگاه آزاد نیز یاد می‌ شود به منظور بالا بردن کیفیت سطح پایان نامه و رساله‌ های دانشجویان ایجاد شده است تا از...
  • پروپوزال چیست؟

    پروپوزال چیست؟

    نوشتن پروپوزال برای دانشجویانی که میخواهند فارغ التحصیل شوند و پایان نامه و رساله خود را ارائه دهند اهیمت به سزایی دارد زیرا این افراد بعد از تایید شدن پروپوزال شان توسط هیئت داوران می توانند برای تحقیق و نوشتن...
  • تفاوت پروپوزال و پایان نامه

    تفاوت پروپوزال و پایان نامه

    دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، تا به حال چندین بار نام پایان نامه و پروپوزال را شنیده اند. اما، برخی از آن ها ممکن است ندانند که فرق پروپوزال و پایان نامه چیست؟ در پاسخ به...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)