ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته روانشناسی چگونه است؟

رشته روانشناسی چگونه است؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با توجه به سختی ها و مشکلات دنیای امروز و بحران هایی که هر روزه در زندگی با آن ها مواجه هستیم شور و اشتیاق مردم و توجه به تحصیل در رشته روانشناسی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. اما ممکن است قبل از انتخاب این رشته و ورود به آن این سوال در ذهن داوطلب ایجاد شود که رشته روانشناسی چگونه است؟

 

حتی بعضی ها به دنبال این هستند که گرایش های رشته روانشناسی چیست؟ حتی برخی بدشان نمی آید که با چارت درسی رشته روانشناسی هم آشنا شوند و یا نظرات در مورد رشته روانشناسی را بدانند. از طرف دیگر، مشتاق اطلاع از درآمد رشته روانشناسی علی الخصوص درآمد رشته روانشناسی در ایران نیز هستند. در این نوشته با توضیحاتی در این موارد در خدمت شما هستیم.

 

 

جهت دریافت مشاوره تحصیلی در مورد این که رشته روانشناسی چگونه است و دانشگاه های پذیرنده آن کدام ها هستند از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

تعریف رشته روانشناسی چگونه است؟

پیش از آن که به مسائلی از جمله درآمد رشته روانشناسی در ایران، گرایش های رشته روانشناسی و یا چارت دروس رشته روانشناسی بپردازیم بهتر است تعریفی کلی از رشته روانشناسی را خدمت شما بیان کنیم.

باید عرض کنیم که روانشناسی تحت عنوان علمی شناخته می شود که فرآیندهای ذهنی و رفتار تمام موجودات زنده بر روی زمین به خصوص انسان ها را مورد تحلیل و بررسی دقیق علمی قرار می دهد.

در حقیقت، توجه این رشته خاص و جالب به فرآیندهای روحی و رفتارهای انسان ها همچون هیجان، هوش و احساس است.

 

 

 

درآمد رشته روانشناسی

 

درآمد رشته روانشناسی چگونه است؟

همان طور که در جریان هستید عوامل زیادی بر روی میزان درآمد افراد در انواع رشته ها از جمله رشته روانشناسی تأثیر دارند. اطلاع از این عوامل کمک بسیار زیادی به ما در رسیدن به پیشرفت و مؤفقیت های حرفه ای و شغلی می کند.

باید عرض کنیم که در رابطه با رشته هایی همچون رشته روانشناسی هر چه توانمندی ها و مهارت های شما بالاتر باشد. به مراتب درآمد شما نیز افزایش پیدا می کند.

رشته روانشناسی به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان مطرح شده است. اما این مورد در کنار داشتن مهارت ها و توانایی لازم را در این زمینه فراهم می شود.

پس اگر از ما سوال کنید که درآمد و بازار کار رشته روانشناسی چگونه است؟ خدمتتان عرض می کنیم که این موضوع بستگی به عوامل مختلفی از جمله مهارت های شما، سابقه کاری تان و همین طور محل زندگی شما بستگی مستقیم دارد.

 

 

تحصیل در رشته روانشناسی می تواند برای شما با پرستیژ بالای اجتماعی و درآمد بالا همراه باشد

 

 

مشاغل مرتبط با رشته روانشناسی چیست؟

باید عرض کنیم که، رشته روانشناسی رشته ای بسیار هیجان انگیز و جالب با فرصت های شغلی بسیاری برای شماست. علی الخصوص اگر به یادگیر جزئیات و کمک به مردم نیز علاقه داشته باشید.

شاید شما هم همچون بسیاری از دانش آموختگان این رشته و یا داوطلبان ورود به آن تمایل به اطلاع از این موضوع داشته باشید  که مشاغل مربوط به رشته روانشناسی چگونه است؟ و در چه حوزه هایی است.  

در این بخش، پاسخگوی این پرسش مهم برای شما عزیزان مایل به تحصیل و اشتغال در رشته روانشناسی هستیم.

 

 

اشتغال به عنوان مشاور شغلی و تحصیلی

اگر کمک و یاری به دیگران جهت کشف استعدادهای بالقوه در آن ها جذابیت خاصی برایتان دارد انتخاب شغل مشاور شغلی و تحصیلی پس از فراغت ار تحصیل در رشته روانشناسی می تواند بهترین گزینه برای شما دوست عزیز باشد.

یک مشاور تحصیلی و شغلی وظیفه کمک به افراد در رابطه با تقویت مهارت ها برای تحصیل و ورود به بازار کار، تغییر شغل و یا رشته تحصیلی را بر عهده دارد.

در برخی از موارد این مشاوران وظیفه آموزش و یا تقویت مهارت های زندگی و یا کاری را برای فرد عهده دار هستند.

 

 

اشتغال به عنوان نویسنده تولید محتوا در حوزه روانشناسی

جالب است بدانید که، یکی از بهترین مشاغل برای افراد دانش آموخته روانشناسی شغل نویسندگی تولید محتوا برای شرکت ها و سایت های مختلف در حوزه روانشناسی است.

از این رو، فرد فارغ التحصیل از این رشته می توان به عنوذن نویسنده حرفه یا در حوزه روانشناسی فعالیت کند و یا به نویسندگی در نشریات مختلف مشغول شود.

 

 

اشتغال در جایگاه مددجوی کودک

اگر دنبال اطلاع از جواب این سوال یعنی مشاغل مرتبط با رشته روانشناسی چگونه است؟ هستید باید خدمتتان عرض کنیم که از جمله این مشاغل می توان به کار به عنوان مددجوی کودک اشاره کرد.

شما می توانید به عنوان مددجو به شکل پاره وقت در دبستان ها، مهدکودک ها و مراکز دیگر فعالیت داشته باشید.

وظیفه شما در شغل مددجوی کودک بررسی مشکلات روحی و روانی در کودک و ارائه خدمات مشاوره به اوست.

 

 

تدریس در مدارس و مراکز دانشگاهی

شاید شما دوست عزیز فارغ التحصیل روانشناسی نیز همواره در جستجوی یافتن جوابی برای این سوال یعنی شغل مناسب در رابطه با رشته روانشناسی چیست و درآمد حاصل از این شغل در رشته روانشناسی چگونه است؟ هستید.

در این زمان باید خدمت شما عرض کنیم که،  شما می توانید به عنوان یک استاد دانشگاه و یا دبیر در مدارس و دانشگاه های کشور به فعالیت مشغول شوید و درآمد خوبی داشته باشید.

 

 

 

تحصیل در رشته روانشناسی

گرایش های رشته روانشناسی چیست؟

رشته روانشناسی در دوره کارشناسی گرایشی را شامل نمی شود و در مقطع ارشد می توان گرایش هایی را برای آن در نظر گرفت. در ادامه به ذکر گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و ارائه توضیحاتی در رابطه با آن ها برای شما می پردازیم.

مجموعه روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد 8 رشته تحصیلی را در خود جای می دهد که از بین آن ها دو مورد گرایش هایی را نیز شامل می شوند.

 

 

مجموعه روانشناسی در مقطع ارشد
رشته تحصیلی گرایش ها
روانشناسی تربیتی
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
روان شناسی اسلامی روان شناسی مثبت گرا
روان شناسی بالینی خانواده
روان شناسی عمومی

 

 

رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی در مقطع کارشناسی ارشد در طول دوران تحصیل خود مهارت ها و توانمندی های لازم را در حوزه آموزش و پرورش و بازپروی کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان استثنایی کسب می کنند.

از آن جایی که، فرد دانش آموخته این رشته مدام با کودکان دچار مشکلات ذهنی سروکار دارد لزوماً باید فردی صبور بوده به کار و حرفه خود بی علاقه نباشد.

در صورت ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی می توانید به عنوان روانشناس، پژوهشگر و با استاد دانشگاه مشغول به کار شوید.

 

 

ارشد رشته روانشناسی عمومی

رشته روانشناسی عمومی از جمله رشته های گنجانده شده در ارشد روانشناسی به شمار می آید که داوطلبان بسیاری مایل به انتخاب و ادامه تحصیل در آن هستند.

هدف اساسی از ایجاد و راه اندازی این رشته در مقطع ارشد به وجود آوردن توانایی ها و مهارت هایی در افراد مشغول به کار در مراکز دانشگاهی، نهادها و سازمان های مختلف کشور است.

 

 

آیا با چارت دروس رشته روانشناسی در مقاطع مختلف آشنایی دارید؟

از جمله مواردی که تمامی داوطلبان مایل به تحصیل در رشته روانشناسی در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و یا دکتری به دنبال اطلاع از آن هستند چارت دروس رشته روانشناسی است.

شما دوست عزیز در صورت نیاز به اطلاع از چارت دروس رشته روانشناسی در هر یک از مقاطع تحصیلی این رشته دانشگاهی می توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

پذیرش باکنکور و بدون کنکور در رشته روانشناسی

رشته روانشناسی از آن دست رشته هایی است که امکان ورود به آن چه به صورت بدون آزمون و چه با آزمون برای داوطلبان و متقاضیان وجود دارد.

در اولین مرحله و پیش از هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته و تحصیل در رشته روانشناسی باید بدانید که زمان و نحوه ثبت نام در رشته روانشناسی چگونه است و بر طبق چه اصول و قواعدی انجام می گیرد.

در مرحله دوم و پیش از ورود به این رشته به صورت با آزمون و بدون آزمون باید با لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته روانشناسی به شکل با کنکور و بدون کنکور و همین طور ظرفیت پذیرش آن ها آشنایی لازم را پیدا کنید.

 

 

 

درآمد رشته روانشناسی در ایران

آیا دانشگاه های پذیرنده روانشناسی در مقاطع مختلف را می شناسید؟

از جمله مواردی که باید قبل از انتخاب رشته روانشناسی به آن توجه داشته باشید شناخت دانشگاه های پذیرنده این رشته در دوره های مختلف شبانه، روزانه. غیرانتفاعی، پیام نور و یا آزاد است.

در این بخش، اسامی شماری از دانشگاه های پذیرنده رشته روانشناسی در دانشگاه های آزاد و سراسری و در مقطع کارشناسی را خدمت شما ذکر می کنیم.

برای اطلاع از لیست کامل مراکز دانشگاهی ارائه دهنده رشته روانشناسی در کلیه مقاطع تحصیلی از کمک مشاورانی خبره و کارکشته در حوزه تحصیلی استفاده کنید.

 

 

دانشگاه های سراسری پذیرنده رشته دانشگاهی روانشناسی (با کنکور)
دانشگاه شیراز دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه شهید بهشتی- تهران دانشگاه خلیج فارس- بوشهر
دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان دانشگاه حکیم سبزواری- سبزوار
دانشگاه سمنان ( محل تحصیل دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی مهدی شهر) دانشگاه تبریز
دانشگاه سلمان فارسی- کازرون دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره)ـ قزوین
دانشگاه زنجان دانشگاه بیرجند
دانشگاه خوارزمی- تهران (محل تحصیل کرج) دانشگاه بوعلی سینا- همدان
دانشگاه بجنورد دانشگاه اصفهان
دانشگاه ارومیه دانشگاه اراک

 

 

دانشگاه های آزاد پذیرنده رشته دانشگاهی روانشناسی (بدون کنکور)
استان تهران- واحد اسلامشهر استان اصفهان- واحد دیلم
استان بوشهر- واحد خورموج استان اصفهان- واحد خمینی شهر
استان بوشهر- واحد دیلم استان اصفهان- واحد خلخال
استان اصفهان- واحد شهرضا استات اردبیل- واحد بیله سوار
استان اردبیل- واحد اردبیل استان آذربایجان شرقی- واحد ملکان
استان آذربایجان غربی- واحد مهاباد استان آذربایجان شرقی- واحد شبستر
استان آذربایجان غربی- واحد خوی استان آذربایجان شرقی- واحد سراب

 

 

آیا اطلاعی از ظرفیت پذیرش رشته روانشناسی دارید؟

از جمله مواردی که در زمان تحصیل در رشته دانشگاهی روانشناسی باید به آن توجه خاصی مبذول دارید بحث ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و مؤسسلت آموزش عالی ارائه دهنده این رشته است.

اما آیا می دانید ظرفیت پذیرش رشته روانشناسی چگونه است؟ آیا می دانید دانشگاه های آزاد و سراسری در سال پیش رو به صورت بدون آزمون و با آزمون چند دانشجو را در رشته روانشناسی جذب و پذیرش می کنند؟

برای اطلاع از ظرفیت تقریبی رشته روانشناسی در هر یک از دانشگاه های سراسری و همین طور آزاد اسلامی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته روانشناسی در ایران کدام ها هستند؟

موضوعی که در رابطه با انتخاب دانشگاه های پذیرنده روانشناسی مطرح است بحث سطح کیفی دانشگاه ها و گزینش مراکز دانشگاهی است که در مقایسه با بقیه سطح کیفی بالاتری در رشته روانشناسی دارند.

از جمله این که امکانات بیشتری را برای یادگیری این رشته در اختیار دانشجویان قرار دهند و اساتید خوبی نیز به تدریس در رشته روانشناسی در این دانشگاه ها مشغول باشند.

اگر به دنبال اطلاع از لیست بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته روانشناسی هستید کمک گرفتن از مشاوری خبره و آگاه در این زمینه را فراموش نکنید.

 

 

آیا می دانید شهریه دانشگاه ها برای تحصیل در رشته روانشناسی چقدر است؟

همان طور که در جریان هستید برای تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه ها به جز دانشگاه های روزانه باید مبلغی را در هر ترم تحصیلی به عنوان شهریه پرداخت کرد.

اما آیا شما دوست عزیز داوطلب اطلاعی از میزان شهریه پرداختی برای تحصیل در رشته روانشناسی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلفی از جمله آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور دارید؟

اگر مایل به کسب اطلاعاتی راجع به مبلغ شهریه پرداختی برای تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه های مذکور دارید با از کمک کارشناسان و مشاوران تحصیلی بهره بگیرید.

 

 

تحصیل در رشته روانشناسی در خارج از ایران

همان گونه که در جریان هستید دانشجویان زیادی در فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در انواع رشته ها از جمله رشته روانشناسی هستند.

در حال حاضر، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی زیادی می توانند مقصد افراد و دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا و علی الخصوص ایران قرار بگیرند.

 

 

شرایط تحصیل روانشناسی در دانشگاه های خارجی را می دانید؟

از جمله مواردی که قبل از هر اقدامی برای تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه های خارجی باید به آن توجه کنید این است که در این دانشگاه ها شرایط تحصیل در رشته روانشناسی چگونه است؟

آیا شرایط خاصی مدنظر است یا راه ورود زیاد هم ناهموار و سخت نیست؟ به کمک مشاوره با مشاورانی خبره در این حوزه می توانید از شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در خارج از ایران مطلع شوید.

 

 

کدام کشور برای تحصیل روانشناسی مناسب تر است؟

اگر قصد تحصیل در رشته روانشناسی در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد، کارشناسی و یا دکتری را در کشوری خارجی دارید باید بدانید که کدام کشور برای داشتن تحصیلات دانشگاهی در این رشته از بقیه بهتر و مناسب تر است.

جایی که با تحصیل در آن بتوانید به پیشرفت قابل توجهی در حوزه روانشناسی برسید و پس از اتمام تحصیلات خود از گذراندن دوران تحصیل در آن کشور و دانشگاه محل تحصیل رضایت داشته باشید. 

جواب این سوال مهم را می توانید از مشاوران و کارشناسان متبحر در حوزه مسائل تحصیلی جویا شوید.

 

 

بهترین دانشگاه خارجی برای تحصیل در رشته روانشناسی

به جز بحث اطلاع از شرایط تحصیل و همین طور دانشگاه های پذیرنده اطلاع از بهترین دانشگاه های پذیرنده خارجی جهت ادامه تجصیل در رشته روانشناسی نیز بسیار مهم به نطر می رسد.

دانشگاه هایی که از نظر سطح علمی و امکانات در رده بالایی قرار داشته باشند و بهترین اساتید در آن مشغول به تدریس باشند. 

از این رو، در این زمینه از دوستان، اقوام و آشنایان و حتی منابع اینترنتی موجود تحقیق و پرس و جوی زیادی داشته باشید و از کمک مشاوران حرفه ای در حوزه تحصیلی غافل نشوید.

 

 

مبلغ شهریه پرداختی برای تحصیل روانشناسی در دانشگاهی خارجی

آیا می دانید برای تحصیل روانشناسی در هر کدام از دانشگاه های مطرح ارائه دهنده این رشته در خارج از کشور چه مبلغی باید پرداخت کنید و شهریه رشته روانشناسی چگونه است؟

مسلماً این مورد از موارد بسیار مهمی است که حتماً باید به جوابی درست برای آن دست پیدا کنید. زیرا مسلماً تا قبل از مهاجرت باید به فکر پرداخت شهریه هر ترم از دانشگاه خود جهت تحصیل در رشته روانشناسی هم باشید.

ارائه راهنمایی های لازم در رابطه با شهریه دانشگاه  های خارج از کشور ارائه دهنده رشته روانشناسی و نحوه محاسبه مبلغ این شهریه را به کارشناسی آگاه و مطلع بسپارید تا پس از اطلاع از این موضوع تصمیمی عاقلانه تر در مورد تحصیل روانشناسی در یکی از دانشگاه های خارج از ایران بگیرید.

 

 

جهت شرایط و زمان ثبت نام و انتخاب رشته در دوره بدون آزمون و با آزمون رشته روانشناسی و ظرفیت دانشگاه های پذیرنده آن و دانشگاه های پذیرنده آن کدام ها هستند از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

تفاوت رشته مشاوره و روانشناسی

مشاوره تلفنی شبانه روزی بهزیستی 

مشاوره خانواده- مرکز مشاوره خانواده تلفنی 

مشاوره تلفنی خانواده

گرایش های دکتری روانشناسی

رشته روانشناسی چگونه است؟

4.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بازار کار برای رشته روانشناسی چگونه است؟ آیا می توان روی درآمد رشته روانشناسی حساب کرد؟ 

بازار کار رشته روانشناسی در ایران به نسبت مطلوب است. در صورت برخورداری از مهارت ها و توانمندی های لازم در این زمینه می توان بر  روی درآمد رشته روانسناسی در ایران حساب باز کرد.

گرایش های رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی چیست؟ 

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی فاقد گرایش است.

چگونه می توان از چارت درسی رشته روانشناسی اطلاع پیدا کرد؟ 

از طریق جستجو در سایت دانشگاه ها و یا کمک گرفتن از یک مشاوز تحصیلی می توان از چارت درسی رشته روانشناسی مطلع شد.

درآمد رشته روانشناسی در ایران بستگی به چه مواردی دارد؟ 

درآمد رشته روانشناسی در ایران بستگی مستقمی به مهارت های شغلی فرد، محل زندگی وی و مواردی از این دست دارد.

آیا می توان به نظرات در مورد رشته روانشناسی در سایت های مختلف برای انتخاب یا عدم انتخاب این رشته استناد کرد؟ 

مسلما خیر. شما باید از افرادی آگاه همچون دانش آموختگان این رشته تحصیلی و یا مشاورانی آگاه در این زمینه کمک بخواهید.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

    تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

    شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با...
  • مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد 1403 + اعتبار،شهریه و مزایا

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد از راه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد. هدف بسیاری از داوطلبان از مقایسه این لیست این است که آیا دانشگاه پیام نور خوبه یا آزاد؟ همچنین بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند در یکی...
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت اول و دوم سال 1403 منتشر شد. بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل کنکور سراسری به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط بوده و داوطلبان می‌بایست برای انجام انتخاب...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)