ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمره سنجش اول ابتدایی چند باشد؟ + حد نصاب قبولی

نمره سنجش اول ابتدایی چند باشد؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نمره سنجش اول ابتدایی چیست؟ این نمره را بر چه اساسی حساب می‌کنند؟ نمره قبولی سنجش پیش دبستانی چقدر است؟ بالاترین نمره سنجش پیش دبستانی و اول ابتدایی جهت تکمیل فرایند ثبت‌نام باید چند باشد؟

این‌ها معمولا سوالاتی هستند که والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی از خود می‌پرسند تا بتوانند ثبت‌نام نوآموز خود را تکمیل کنند. با توجه به اینکه در حال حاضر تمام سوال‌هایی که از نوآموزان پرسیده می‌شوند، دارای نمره هستند. لذا آن‌ها باید حد نصاب نمره قبولی سنجش پیش دبستانی را کسب کنند تا وارد مدرسه شوند. البته خوب است بدانید که هیچ راهی برای فرار از طرح سنجش سلامت وجود ندارد و شما بدون شرکت در این برنامه‌ها نمی‌توانید در هیچ کدام از مدارس کشور ثبت‌نام کنید.

 

شما جهت مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی روی لینک کلیک کنید.

 

سازمان سنجش سلامت اول ابتدایی و اهداف آن

طرح سنجش سلامت با اهداف مختلفی ایجاد شده است که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • پیشگیری از بروز و تشدید بیماری
  • کمک به بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان و کنترل برخی از عوامل موثر در افت تحصیلی آن‌ها
  • بررسی بیماری‌های جسمی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می‌شوند.
  • تهیه شناسنامه الکترونیکی برای تمام نوآموزانی که وارد مدرسه می‌شوند تا بتوانند برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌ آموزشی و بهداشتی متناسب با استعدادشان تهیه کنند.

 

شما جهت سن ثبت‌نام کلاس اول ابتدایی چقدر است؟ روی لینک کلیک کنید.

 

 سنجش سلامت اول ابتدایی و اهداف آن

 

 

  • ارائه توصیه‌های بهداشتی و آموزشی به نوآموزانی که از مشکلات خاصی رنج می‌برند.
  • بررسی متغیرهای مختلف شایع در میان نوآموزان و فراهم کردن زمینه‌های مناسب تحقیقاتی و پژوهشی آن‌ها
  • صرفه‌جویی در زمان والدین و نوآموزان جهت غربالگری نوآموزان

این سازمان تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و تمام دستورات خود را از این سازمان دریافت می‌کند. لذا شما هر گونه سوالی در مورد آن داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

شما جهت ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه ثبت‌نام در طرح سنجش کلاس اول ابتدایی

والدینی که کودکان اول ابتدایی یا پیش دبستانی دارند باید آن‌ها را به طرح سنجش سلامت معرفی کنند تا بتوانند وارد مدارس شوند. برای این کار لازم است به مدرسه مورد نظر خود بروند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. سپس مدیر مدرسه تقاضانامه طرح سنجش سلامت را برای آن‌ها ارائه می‌دهد تا با پر کردن آن‌ها بتوانند در ساعت و روز مشخصی به پایگاه‌های طرح سنجش سلامت مراجعه ‌کنند. خوب است بدانید که هیچ دانش‌آموزی بدون شرکت در طرح سنجش سلامت نوآموزان نمی‌تواند در هیچ کدام از مدارس کشور ثبت‌نام کند. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد ثبت‌نام طرح سنجش سلامت نوآموزان دارید می‌توانید در مورد آن‌ها با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

تاثیر نمره سنجش اول ابتدایی نوآموزان

دانش‌آموزانی که به پایگاه‌های طرح سلامت مراجعه می‌کنند باید حداقل نمره قبولی سنجش پیش دبستانی را بگیرند تا بتوانند در کلاس اول یا پیش دبستانی ثبت‌نام کنند. این نمرات هر ساله با توجه به آیین‌نامه جدید وزارت آموزش و پرورش تغییر می‌کند. بنابراین شما جهت دریافت کمترین، بالاترین و حد نصاب نمره سنجش اول ابتدایی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید. در طرح سنجش سلامت سوالات زیادی را در مورد شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، روانشناسی و ارزیابی کودکان توسط پزشک عمومی پرسیده می‌شود تا بر اساس آن‌ها نمره دهند. در نهایت نیز همه آن‌ها را با هم ادغام کرده و نمره نهایی را به کودک ارائه می‌دهند.

حال اگر در این مرحله کودک شما جزو دانش‌آموزان عادی ‏ و دیرآموز باشد، آنگاه می‌تواند در مدارس عادی ثبت‌نام کند. ولی در صورتی که نمره آن کمتر از نمره دانش آموزان دیرآموز باشد، آنگاه باید به مدارس استثنایی معرفی شوند. حال اگر شما هر گونه سوالی در این مورد بالاترین نمره سنجش پیش دبستانی برای دانش آموزان عادی، دیرآموز و استثنایی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

سوال‌های طرح سنجش اول ابتدایی

 

سوال‌های طرح سنجش اول ابتدایی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که در طرح سنجش سلامت اول ابتدایی چه سوال‌هایی را از دانش آموزان می‌پرسند تا آن‌ها بتوانند بالاترین نمره سنجش اول ابتدایی را بگیرند؟ خوب است بدانید که در طرح سنجش سلامت علاوه بر اینکه آزمون‌هایی در رابطه با شنوایی، بینایی، روانشناسی و غیره توسط پزشک عمومی گرفته می‌شود. بلکه سوال‌هایی را در مورد حافظه کوتاه مدت، بلند مدت و تجسم فضایی می‌پرسند. نوآموزان نیز باید با توجه به مهارت‌های خود به سوالات جواب دهند که در زیر به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. نام، نام خانوادگی و سن نوآموز
  2. نام والدین
  3. آدرس تلفن منزل و شماره تلفن همراه والدین
  4. نقاشی در مورد موضوعات مختلف جهت بررسی نحوه گرفتن مداد و مهارت نوشتن کودک
  5. سوالاتی در مورد تفاوت و شباهت‌های میان یک تصویر یا تصاویر
  6. شمردن برعکس از 10 – 1 یا 20 – 1
  7. سوالاتی در مورد نسبت‌های فامیلی
  8. سوال‌هایی در مورد رفتار کودک در موقعیت‌های مختلف دعوا و اختلافات
  9. سنجش مهارت‌های حرکتی کودک به هنگام بازی‌
  10. سنجش مهارت‌های خودیاری کودک مانند پوشیدن کفش و جوراب جهت بررسی توانایی‌های او
  11. درخواست تعریف یک داستان یا خواندن شعر
  12. تکمیل یا رنگ کردن یک نقاشی ناقص
  13. طرح سوالات اطلاعات شناختی مانند رنگ اشیا مختلف، حیوانات، اشکال هندسی مثل دایره و مربع
  14. ممکن است از کودک بخواهند که چیزهای مختلفی را تعریف کنند.

البته این سوالات می‌توانند در هر کدام از پایگاه‌های طرح سنجش سلامت کشور متفاوت باشند. لذا شما جهت تهیه جدیدترین سوالات طرح سنجش سلامت منطقه خود می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

شما جهت سوالات سنجش اول ابتدایی روی لینک کلیک کنید.

 

چگونه فرزند خود را جهت دریافت نمره سنجش اول ابتدایی آماده کنیم؟

برخی از نوآموزان وقتی به دور از والدین خود، در نزد فرد ناشناسی قرار می‌گیرند، دچار استرس و ناراحتی می‌شوند. لذا ممکن است آن‌ها جواب سوالات کارشناسان را ندهند. به همین دلیل بهتر است قبل از آنکه به طرح سنجش سلامت مراجعه کنند جهت پاسخگویی و رویارویی با این موقعیت‌ها آماده شوند.

 

 

چگونه فرزند خود را جهت دریافت نمره سنجش اول ابتدایی آماده کنیم؟

 

برای این کار او را راضی کنید تا به تنهایی وارد اتاق مشاور شود و با او صحبت کند. همچنین جواب سوالات مختلف را در خانه و در ذهن کودک مرور کنید تا آمادگی داشته باشد.

 

نتایج عدم دریافت نمره قبولی سنجش پیش دبستانی

دانش‌آموزانی که با شرکت در طرح سنجش سلامت نتوانستند نمره قبولی سنجش پیش دبستانی را بگیرند. باید برای بررسی‌های بیشتر به مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، هوش معرفی شوند. در این مراکز دانش آموزان را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهند تا اگر جزو دانش آموزان دیرآموز باشند به مدارس عادی معرفی شوند. در غیر این صورت باید در مدارس استثنایی ثبت‌نام کنند.

این مدارس با توجه به موقعیت جسمی و ذهنی نوآموزان، آن‌ها را آموزش می‌دهند. کتاب و روش آموزش آن‌ها با دانش‌آموزان عادی متفاوت است. حال اگر شما قصد داشته باشید در مورد مدارس استثنایی و حد نصاب نمره قبولی در طرح سنجش اول ابتدایی اطلاعات جدیدی را کسب کنید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید. اما باید به یاد داشته باشید که کودک شما 5 سال تمام داشته باشد تا بتواند نمره سنجش اول ابتدایی را بگیرد.

 

شما جهت قبول نشدن در سنجش کلاس اول روی لینک کلیک کنید.

 

زمان شروع ثبت‌نام در طرح سنجش سلامت

 

 

زمان شروع ثبت‌نام در طرح سنجش سلامت

تمام دانش‌آموزانی که قصد ثبت‌نام در مقطع پیش دبستانی یا اول ابتدایی دارند باید در تاریخ مقرر شده به طرح سنجش سلامت نوآموزان مراجعه کنند. معمولاً این پایگاه‌های سلامت از 18 تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا زمان شروع سال تحصیلی جدید روند کاری خود را ادامه می‌دهند. بنابراین شما جهت شرکت در آن‌ها باید به مدارس ابتدایی مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام اولیه توسط مدیر مدرسه به پایگاه‌های طرح سنجش سلامت معرفی شوید. حال اگر هرگونه سوالی در مورد زمان ثبت‌نام طرح سنجش سلامت و بالاترین نمره سنجش اول ابتدایی دارید می‌توانید آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

اخبار پیرامونی نمره سنجش اول ابتدایی 

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز شد/پیش‌دبستانی‌ها سنجش سلامت می‌شوند

تمامی ضوابط ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی اعلام شد، طبق این ضوابط مدارس غیردولتی می‌بایست با خانواده‌ها قرارداد الکترونیک بسته تا بتوانند دانش آموزان پیش دبستانی را سنجش کنند.

  • نمره سنجش اول ابتدایی چند باشد؟ + حد نصاب قبولی

در حال حاضر کلیه سوال‌هایی که از نوآموزان پرسیده می‌شوند، نمره دارند. بنابرای آن‌ها باید حد نصاب نمره قبولی سنجش پیش دبستانی را کسب کنند تا وارد مدرسه شوند. البته خوب است بدانید که هیچ راهی برای فرار از طرح سنجش سلامت وجود ندارد 

  • آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از نیمه دوم خرداد/ شرایط جهش تحصیلی دانش‌آموزان

سنجش سلامت دانش‌آموزان کلاس اولی از نیمه دوم خرداد شروع شد. زمان اجرای سنجش نوآموزان پیش دبستان (1 و 2) بر اساس مصوبات ستاد سنجش استان و تایید شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سنجش خواهد بود

 

 

کاربران گرامی برای دانلود PDF این صفحه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

کلیه دانش آموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و همچنین پیش دبستانی باید در طرح سنجش سلامت تست داده و نمره سنجش اول ابتدایی را کسب کنند تا بتوانند به مدارس موردنظر خود وارد شده و تحصیل خود را آغاز کنند.

معمولا در این سنجش سوالات زیادی از کودکان در سطح و سنین آن‌ها پرسیده می‌شود تا کودک ارزیابی شده و برای ورود و کسب علم و دانش آماده شود.

والدین گرامی می‌بایست پیش از این سنحش کودک خود را آماده کرده و با وی  اصطلاحا کار کند و هوش بچه خود را بسنجد، در صورتیکه در این باره برای شما سوال و مشکلی وجود دارد می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

3.9/5 - (18 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سایت الکترونیکی طرح سنجش سلامت چیست؟

آدرس الکترونیکی طرح سنجش سلامت پیش دبستانی و اول ابتدایی h1.iehs.ir است.

آیا دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند؟

بله، تمام دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند تا با دریافت نمره قبولی بتوانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. اما خوب است بدانید که اگر نوآموز شما در مقطع پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت قبول شده باشد، آنگاه برای ورود به کلاس اول ابتدایی لازم نیست دوباره در آن شرکت کند.

آیا نوآموزانی که نتوانستند نمره سنجش اول ابتدایی را کسب کنند باید به مدارس استثنایی معرفی شوند؟

خیر، پس از آنکه نوآموزان نتوانستند نمره قبولی سنجش پیش دبستانی یا اول ابتدایی را دریافت کنند باید به مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی و هوشی مراجعه کنند تا به صورت تخصصی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند. سپس در صورتی که کودک شما نمره قبولی سنجش پیش دبستانی را دریافت نکرد، آنگاه باید به مدارس استثنائی معرفی شوند.

نظرات

82 دیدگاه دربارهٔ «نمره سنجش اول ابتدایی چند باشد؟ + حد نصاب قبولی»

  1. Avatar photo احمدی گفت:

    سلام دختر من متولد ۱۲ مهر ۹۶ میباشد. پارسال بردمش سنجش ولی کلاس اول ثبت نامش نکردن. و پیش دبستانی هم نرفته. آیا امسال باید مجدد به سنجش برود ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  2. Avatar photo فریبا گفت:

    سلام ناشنوایی یه گوش چه تاثیری در سنجش داره پسرم الان ۵ ساله هست که یک سال پیش به خاطر امیکرون شنوایی گوش چپش از دست رفت نگران سنجش هستم هنوز نبردمش سنجش

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      تاثیرگذار هست ولی در صورتی که مانع نباشد مشکلی نیست

  3. Avatar photo نجمه گفت:

    من پسرم رو برای سنجش کلاس اول بردم اونجا گفتن همه چی عالیه و مشکلی نداره توی سامانه هم همه موارد خوب بوده ولی بالای صفحه نوشته (ادامه روند ثبت نام نوآموز در سنجش تخصصی در حال انجام است) خب این به چه معناست؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      فعلا منتظر بمانید

  4. Avatar photo نرگس گفت:

    پسرم توی سنجش گزینه زیر خط برش اورده یعنی چه

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      برای مشاوره دقیق تماس بگیرید

  5. Avatar photo آزاده گفت:

    ببخشید معنای حواب سنجش ۵/۸ که گفتن برای ورد به اول دبستان یعنی چی هستش

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      این کد اعتبار ندارد از طریق پایگاه اقدام کنید

  6. Avatar photo پارسا گفت:

    سلام وقت بخیر پسرم پنج سالشه سنجش شرکت کرد اما همکاری نکرد و از مادر جدا نشد برای مصاحبه و کارشناس گفتن یک هفته دیگه مجدد بیارش اگر همکاری نکرد باید عدم همکاری بزنیم و ارجاع به آموزش و پرورش بدیم الان خیلی نگرانم میدونم تا یک هفته دیگه آمادگی پیدا نمیکنه اگر فعلا سنجش مجدد رو شرکت نکنه چون امسال پیش دبستانی میره نه کلاس اول، آیا برای سال بعد و سنجش سال بعد مشکلی پیش میاد؟ و یا اینکه رد شدن و عدم قبولی رو براش داخل سایت میزنن ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      برای بررسی بیشتر با مشاورین و کارشناسان مجموعه تماس بگیرید

  7. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا سطح سوالات سنجش پیش دبستانی با اول ابتدایی متفاوته ؟ پسرم پیش دبستانی باید بره دو دلم که سنجش ببرم یا نه ؟ مرسی

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      نه برای پیش دبستانی نیازی نیست

  8. Avatar photo نجمه گفت:

    سلام خسته نباشید.
    واقعا من نمیدونم این سایت مدیو کار نمی کنه. الان 12 روزه از سنجش پسرم گذشته گفتن تو سامانه مای مدیو میذارن. ولی هیچی که نیست از دیروز هم سامانه کار نمی کنه. واقعا این چه وضعشه؟ کسی هم جواب درستی به آدم نمیده.

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      به اموزش پرورش مراجعه داشته باشید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
تماس با مشاور