ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبانی که قصد دارند در دانشگاه فرهنگیان قبول شوند باید با نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 آشنایی داشته باشند. شرط معدل یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است که برای داوطلبان رشته های مختلف متفاوت می باشد. در واقع کلیه داوطلبان گروه های آموزشی مختلف ریاضی، تجربی و انسانی باید برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان معدل کل لازم را داشته باشند.

شرط معدل تنها شرط قبولی در دانشگاه فرهنگیان نیست و شما باید شرایط دیگری را برای قبولی در این دانشگاه داشته باشید که برای اطلاع از آن ها می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

راهنمای نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان 1403

قبل از سال  ۹۷ کلیه داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان را داشتند باید حداقل معدل کل ۱۵ را کسب می نمودند. در حالی که از کنکور ۱۳۹۸ تاکنون این قانون تغییر کرده است و شرط معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان گروه های آموزشی ریاضی و تجربی به ۱۴ تغییر کرده است. در حالی که داوطلبان گروه آموزشی انسانی باید همچنان معدل کل ۱۵ را داشته باشند. شرط معدل برای هیچ کدام از داوطلبان تحت هیچ شرایطی تغییر پیدا نمی کند؛ بنابراین می توان دریافت که معدل کل شما باید برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان ۱۴ برای رشته های ریاضی و تجربی و ۱۵ برای داوطلبان رشته انسانی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرط معدل دانشگاه فرهنگیان و قانون جدید آن کلیک کنید.

در سال های گذشته صحبت هایی در مورد حذف شرط معدل برای دانشگاه فرهنگیان شده است تا داوطلبانی که حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را نداشتند بتوانند با کسب تراز خوب در کنکور سراسری نیز بتوانند شانس پذیرش در این دانشگاه را داشته باشند. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد حذف شرط معدل برای فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش منتشر نشده است. به همین دلیل اگر اطلاعاتی در این مورد منتشر شد به زودی مقاله را بروزرسانی خواهیم کرد.

راهنمای نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان

نحوه ترمیم معدل داوطلبان دانشگاه فرهنگیان 1403

داوطلبانی که معدل پایینی دارند می توانند با ترمیم معدل خود فرصتی دوباره برای شرکت در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند. ترمیم معدل به آن ها این فرصت را می دهد تا با شرکت مجدد در آزمون های نهایی معدل خود را بالا ببرند. شما برای ترمیم معدل خود می توانید در هر کدام از درس هایی که نمره پایینی کسب کردید، ثبت نام کنید. حال اگر بعد از شرکت در آزمون نهایی اگر نمره شما کمتر از نمره قبلی باشد در این صورت نمره قبلی شما ثبت خواهد شد. دقت کنید که این نمره ها در کارنامه کتبی شما ثبت نخواهد شد؛ بلکه تنها روی سوابق تحصیلی موثر خواهند بود تا بتوانید با نمره بالاتری در کنکور سراسری شرکت کنید.

برای اطلاع از شرایط انتقالی استثنا فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان سال 1403

شما برای این که بتوانید در دانشگاه فرهنگیان قبول شوید علاوه بر این که از نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان اطلاع داشته باشید باید شرایط دیگری را نیز دارا باشید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • باید در کنکور سراسری رتبه 7000 به بالاتر را کسب کنید.
  • هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت به صورت موقتی و دائمی با نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی در طول دوره تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان نداشته باشید.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال کامل است.
  • داوطلب باید بومی هر کدام از کد رشته محل های مربوطه باشد.
  • شما باید به عنوان یکی از داوطلبان، سلامت جسمی و روحی کامل برای انجام وظیفه معلمی داشته باشید.
  • داوطلب باید توانایی و مهارت گفتاری کامل برای صحبت کردن را داشته باشد. در واقع داوطلب لکنت زبانی نداشته باشد.
  • قدرت شنوایی کامل یکی از شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 1403 است.

شرایط فوق تنها چند مورد از مهم ترین شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان است که در دفترچه کنکور سراسری ذکر شده است. لذا شما برای کسب اطلاعات دقیق در مورد آن ها می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

جهت ورود به سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان کلیک کنید.

تاثیر سهمیه ایثارگران در محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم در  نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان هیچ عاملی تأثیرگذار نیست. لذا سهمیه ایثارگران 25 درصد، سهمیه ایثارگران 5 درصد، سهمیه رزمندگان و سهمیه خانواده شهدا روی محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان تاثیری ندارد. آن ها در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تاثیر دارند و این دسته از داوطلبان می توانند از امتیازات خود در مصاحبه فرهنگیان استفاده کنند. در واقع آن ها نیز باید حداقل معدل کل لازم برای شرکت در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان را داشته باشند.

نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان ویژه شاغلین رسمی-پیمانی 1403

با توجه به این که دانشگاه فرهنگیان از میان داوطلبان شاغل رسمی و پیمانی نیز دانشجو می پذیرد. به همین دلیل ممکن است شما از خود سوال کنید که نحوه محاسبه معدل کل دانشگاه فرهنگیان برای این داوطلبان چگونه است. در حال حاضر آموزش و پرورش برای این دسته از داوطلبان شرط معدل خاصی را در نظر نگرفته است و آن ها برای ورود به دانشگاه باید شرایط دیگری داشته باشند. به عنوان مثال آن ها باید حکم کارگزینی استخدام رسمی و پیمانی آموزش و پرورش را داشته باشند تا بتوانند وارد این دانشگاه شوند. همچنین باید موافقت نامه ای را از آموزش و پرورش محل خدمت خود برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ارائه دهند که در صورت عدم ارائه نمی توانند در دانشگاه فرهنگیان قبول شوند.

برای اطلاع از ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان و بخشنامه جدید آن کلیک کنید.

اخبار مرتبط با استخدامی آموزش و پرورش

ظرفیت پذیرش داوطلبان در استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی ۲ برابر افزایش یافته است

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، طی گزارشی اعلام کرد ظرفیت پذیرش استخدامی سال 1403 حدود 639 نفر در معلم ابتدایی، عشایری و استثنایی است که نسبت به سال گذشته حدود 200 درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط با استخدامی آموزش و پرورش

برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری در اردیبهشت ماه 1403

رضا مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، طی گزارشی بیان کرد در اردیبهشت ماه سال 1403 آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی برگزار خواهد شد. با وجود آن که ۲۴ هزار دانشجو معلم در سال جاری فارغ‌التحصیل شده و از مهر ماه وارد مدارس می شوند؛ اما ما به نیروی بیشتری برای ورود به کلاس های درس نیاز داریم. به همین دلیل در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با برگزاری آزمون استخدامی کشور حدود ۲۸ هزار معلم ابتدایی و استثنایی جذب خواهند شد. این داوطلبان بعد از قبولی در آزمون باید یک سال دوره مهارت آموزی خود را طی کنند تا به عنوان معلم وارد کلاس درس شوند.

جهت خرید تعهد خدمت فرهنگیان و دریافت بخشنامه جدید آن روی لینک کلیک کنید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد، در حال حاضر در مورد ظرفیت ورودی و سهمیه جذب دانشجو در سال جاری به دانشگاه فرهنگیان به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم؛ زیرا دانشگاه فرهنگیان مشکل اساسی در فضا و کالبد برای پذیرش دانشجو دارد. با این وجود، وزارت آموزش و پرورش کشور تلاش می کند تحت هیچ شرایطی میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان را نسبت به سال های قبل کمتر نکند.

خلاصه مطلب

افرادی که قصد دارند در دانشگاه فرهنگیان قبول شوند باید با نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان 1403 آشنایی داشته باشند. پیش از سال 1397 شرط معدل برای کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی 15 بوده است. در حالی که این رقم برای سال 1398 به بعد به 14 برای داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی تغییر پیدا کرده است. داوطلبان انسانی نیز باید برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان حداقل معدل کل ۱۵ را داشته باشند.

در صورتی که شما حداقل معدل لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را نداشته باشید می توانید با ترمیم معدل آن را افزایش دهید. دقت کنید که ترمیم معدل تنها روی سوابق تحصیلی شما موثر خواهد بود و روی کارنامه نهایی هیچ اثری نخواهد داشت. نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان است و هیچ گونه تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. در محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان شرایطی مانند خانواده شهدا، ایثارگری و جانبازی تاثیری ندارد و آن ها نمی توانند برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از این سهمیه ها استفاده کنند. این سهمیه ها تنها روی مصاحبه داوطلبان موثر خواهند بود. در حال حاضر برای داوطلبان شاغل رسمی و پیمانی این وزارت محاسبه معدل کل دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد و آن ها باید شرایط دیگری را برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان داشته باشند.

در بالا به صورت کامل در مورد نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان 1403 صحبت کردیم. حال اگر شما می خواهید توضیحات بیشتری را در مورد آن ها یا استخدام ویژه شاغلین وزارت آموزش و پرورش داشته باشید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان معدل کتبی موثر است یا معدل کل؟

داوطلبان ریاضی و تجربی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید معدل کل بالای ۱۴ و داوطلبان انسانی معدل کل بالای ۱۵ را داشته باشند. در حالی که اگر معدل کتبی آن ها ۱۰ باشد نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند.

شرایط قبولی داوطلبان شاغل رسمی و پیمانی آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

شرایط قبولی این دسته از داوطلبان نسبت به داوطلبان آزاد متفاوت است. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا مدت زمان سربازی در نحوه محاسبه معدل کل برای دانشگاه فرهنگیان موثر است؟

در حال حاضر داوطلبانی که به خدمت سربازی رفتند نمی توانند سقف سنوات خود را بالا ببرند؛ زیرا همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم سقف سنوات و معدل کل تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
تماس با مشاور