ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان یکی از مهم ترین مسائلی است که بسیاری از معلمان و دانشجویان فرهنگی در ارتباط با آن سوال دارند. بسیاری از معلمان پس از پایان دوران تعهد خدمت خود در دانشگاه فرهنگیان و استخدام در آموزش و پرورش، مایل به ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری می باشند. از مهمترین دلایل این تصمیم می توان به افزایش میزان دستمزد و دریافتی، ارائه خدمات بهتر آموزشی به دانش آموزان، تغییر دادن مقطع از ابتدایی به متوسطه و ارتقاء شغلی اشاره کرد.

اما براساس قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش، معلمان و دانشجویان دانشگاه های تربیت معلم از جمله دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، به دلیل تعهدی که به وزارت آموزش و پرورش خواهند داشت و در استخدام دولت قرار دارند، برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دارای محدودیت می باشند. از آنجا که ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان قوانین و ضوابط خاص خود را دارد، در ادامه در ارتباط با این موضوع توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

منظور از تعهد خدمت فرهنگیان چیست؟

👈 افرادی که پس از شرکت در آزمون سراسری در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند، به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت خواهند داد. در واقع ارائه تعهد خدمت به این سازمان یکی از شروط اساسی پذیرش به عنوان دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان می باشد. براساس ضوابط تعیین شده، تعهد خدمت فرهنگیان به این معنا می باشد که دانشوی فرهنگی پس از فارغ التحصیلی باید به مدت دو برابر کل سال های تحصیل، در دانشگاه فرهنگیان محل خدمت خود، مشغول به کار شود و پس از پایان این مدت می تواند به استخدام آموزش و پرورش درآید.

👈اما سوالی که برای بسیاری از معلمان و دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های تربیت معلم پیش می آید است که آیا امکان ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان وجود دارد؟ چه قوانین و بخشنامه های در این زمینه تصویب شده است؟ از آنجا که این افراد به دلیل اینکه در استخدام دولت می باشند، برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری محدودیت دارند، در ادامه موضوع ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان و بخشنامه های جدید آن را بررسی خواهیم کرد.

منظور از تعهد خدمت فرهنگیان چیست؟

 

برای اطلاع از نحوه  انصراف از تعهد خدمت فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

شرایط ادامه تحصیل معلمان و دانشجویان فرهنگی

👈در مجموع همه کارکنان دولت از جمله معلمان که به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند، این فرصت را دارند که در مقاطع مختلف ارشد و دکتری در هر دانشگاهی ادامه تحصیل دهند. اما قوانینی که در این خصوص وجود دارد، شامل موارد زیر می باشد:

  • معلم قصد اعمال مدرک تحصیلی جدید خود را در حکم استخدامی نداشته باشد.
  • ادامه تحصیل شخص خللی در ساعات حضور در مدرسه به وجود نیاورد. در واقع بین زمان تحصیل و حضور در سازمان مربوطه تزاحم وجود نداشته باشد.

👈لذا یکی از چالش برانگیزترین موضوعات مربوط به ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان مسأله اعمال مدرک تحصیلی در حکم آنها می باشد و اگر معلمان قصد چنین کاری را نداشته باشند و زمان خود را به گونه ای تنظیم کنند که بین حضور در سازمان و محل تحصیل تداخلی بوجود نیاید، مشکلی در ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نخواهند داشت. اما پیش از اینکه به قوانین و بخشنامه های مربوط به ادامه تحصیل معلمان و دانشجو معلمان در سال 1403 بپردازیم، لازم است در ارتباط با قوانین ادامه تحصیل کارکنان دولت توضیح دهیم.

شرایط ادامه تحصیل معلمان و دانشجویان فرهنگی

اطلاعیه

معلمان و دانشجو معلمان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باید شرایط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش را داشته باشند. 

قوانین ادامه تحصیل کارکنان دولت

👈آن دسته از افرادی که مایلند در ارتباط با ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان اطلاعات لازم را داشته باشند، ابتدا بهتر است با قوانین ادامه تحصیل کارکنان دولت آشنایی داشته باشند. از آنجا که معلمان نیز به عنوان کارکنان دولت به حساب می‌ آیند، تمام قوانین مربوط به بخش دولتی برای معلمان نیز صدق می ‌کند.

👈بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری، افراد شاغل در ساعات اداری روزهای کاری هفت روز هفته در داخل و خارج کشور نمی توانند ادامه تحصیل دهند. متن قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری به قرار زیر می باشد:

✔️ از تاریخ به تصویب رسیدن این قانون کارگزاران شاغل در جمهوری اسلامی اعم از قوه مقننه، مجریه و قضائیه و نهادهای مربوط به انقلاب اسلامی و شرکت ‌های تابعه دولت و آن دسته از موسساتی که از بودجه عمومی کشور بهره می برند، در ساعات اداری و روزهای کاری هفته در داخل و خارج از کشور نمی توانند ادامه تحصیل دهند و متخلفین شامل به انفصال موقت از خدمت به مدت یک تا سه سال محکوم خواهند شد.

👈این ممنوعیت در ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اینگونه عنوان شده است:

✔️فرستادن کارمندان سازمان ها  از زمان به تصویب رسیدن این قانون برای دوره های آموزشی که می‌ تواند باعث دریافت مدرک دانشگاهی و معادل آن شود، در داخل و خارج از کشور با هزینه دستگاه‌ های دولتی و بهره بردن از ماموریت آموزشی ممنوع خواهد بود.

👈از این رو بر اساس ماده 2 تا 4 قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری چنانچه فردی بخواهد در مقاطع بالاتر ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهد، فقط با گرفتن مرخصی یا تحصیل در ساعات خارج از ساعات اداری و در رشته هایی که مورد نظر سازمان آموزش و پرورش می باشد، میسر خواهد بود.

👈اعطای مرخصی و ماموریت آموزشی نیز به شرط سپردن مسئولیت ها و وظایف به شخص واجد شرایط دیگری می باشد و کارمند در صورت مجاز به تحصیل به طور همزمان است که اشتغال اداری نداشته باشند. علاوه بر این پرداخت وجه به عنوان فوق العاده ماموریت، هزینه سفر کارکنان، هزینه ایاب و ذهاب و استفاده از وسایل نقلیه دولتی و اختصاصی برای ادامه تحصیل ممنوع خواهد بود. اگر تمام این موارد رعایت نشود، اعمال مدرک تحصیلی در حکم کارگزینی کارکنان دولت غیر ممکن می باشد. اما در ادامه به بخشنامه و قوانین سال 1403 در ارتباط با ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان خواهیم پرداخت.

 

برای آشنایی با نحوه ورود به سامانه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

قوانین مربوط به ادامه تحصیل معلمان 1403

👈همانگونه که اشاره شد معلمان به عنوان کارکنان دولت به شمار می ‌آیند. بنابراین اگر معلمان قصد ادامه تحصیل دارند تا بعداً در حکم استخدامی آنها لحاظ شود، فقط می تواند از مرخصی استفاده کند. بعلاوه ادامه تحصیل ضمن خدمت فرهنگیان باید بر اساس رشته های مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش باشد که در بخش ‌های بعدی در ارتباط با این رشته ها صحبت خواهیم کرد.

👈همه معلمان متقاضی پیش از شرکت در هر نوع آزمون جهت ادامه تحصیل، ابتدا باید موافقت کتبی اداره محل خدمت خود را در رشته های ارائه شده مورد نظر سازمان آموزش و پرورش کسب نمایند. در ارتباط با قوانین ادامه تحصیل ضمن خدمت فرهنگیان در بخشنامه شماره ۵۰/۷۱۰  توجه به این نکته مهم می باشد:

✔️چنانچه فردی همزمان با انجام وظایف شغلی خود در خارج از ساعات اداری بر اساس تمایل و درخواست خود در رشته‌ های غیر مرتبط و یا رشته هایی که مورد نیاز آموزش و پرورش نیست، ادامه تحصیل دهد، ادامه تحصیل این شخص در سهمیه فرهنگیان لحاظ نمی گردد و با مواردی از جمله موافقت با انتقال موقت شخص، ارسال ریز نمره ها به دانشگاه محل تحصیل، ماموریت آموزشی، نمونه برگه معلم، بهره برداری از سهمیه فرهنگیان، اعمال مدرک تحصیلی و موافقتنامه ‌های دیگر موافقت نخواهد شد.

👈در حال حاضر یک مدرک تحصیلی قابلیت اعمال در حکم کارگزینی و فیش حقوقی فرهنگیان خواهد داشت و مدرک تحصیلی بالاتر از آن، تاثیری در ارتقاء شغلی و افزایش حقوق معلمان ندارد.

قوانین مربوط به ادامه تحصیل معلمان

قوانین مربوط به ادامه تحصیل دانشجو معلمان 1403

👈مطابق با ماده 4 قانون متعهدین خدمت وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان نمی تواند تا پایان زمان تعهد، تاییدیه و تحصیلی و ریز نمرات را در اختیار دانشجو معلمان بگذارد. متن این ماده به قرار زیر می باشد:

✔️ ارائه گواهینامه یا تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات متعهدین خدمت، به هر عنوان که متعهد قبل از انجام دادن لغو تعهد بتواند از مزایای آن استفاده کند، ممنوع می باشد. تنها در صورتی تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات در اختیار دانشجویان قرار می ‌گیرد که فرد قصد تحصیل در رشته های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش داشته باشد و این کار با دادن تعهد خدمت جدید یا ضبط پرونده استخدامی فرد متعهد در سازمان ها و نهادها و ادارات مرتبط با به وزارت آموزش و پرورش به شکل محرمانه امکان پذیر خواهد بود.

✔️توجه داشته باشید از آنجا که همه دانشگاه ها جهت ثبت نام دانشجویان جدیدالورود مدارکی مانند گواهی فارغ التحصیلی و ریزنمرات را درخواست خواهند کرد، امکان ادامه تحصیل با هدف اعمال مدرک تحصیلی در حکم کارگزینی برای دانشجو معلمان وجود نخواهد داشت، مگر اینکه شرایط زیر را داشته باشند:

✔️شخص دانشجو معلم قصد ادامه تحصیل در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش را داشته باشد. ارائه تعهد خدمت جدید به مدت دو برابر زمان تحصیل که مدت آن کمتر از ۵ سال نمی باشد.

✔️با داشتن این شرایط اگر دانشجو معلم مدرک ارشد و دکترای خود را از دانشگاهی غیر از دانشگاه فرهنگیان اخذ کند، این امکان را دارد که را بلافاصله بعد از اتمام دوران تعهد، برای ادامه تحصیل اقدام نماید. اما اگر به عنوان دانشجو معلم بخواهید در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهید، باید 3 سال سابقه تدریس مدرسه را دارا بوده و بعد از آن می توانید در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهید.

رشته های مورد نظر برای ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان

👈چنانچه دانشجو معلمان بخواهند از راه های قانونی که به آنها اشاره شد، ادامه تحصیل دهند، در قدم اول باید لیست رشته های مرتبط و مورد نظر آموزش و پرورش در منطقه محل خدمت خود را در اختیار داشته باشند و بر اساس این فهرست اقدام به انتخاب رشته و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نمایند.

👈رشته هایی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش در دوره کارشناسی ارشد می باشند، از مسائل مورد ابهامی است که ادارات آموزش و پرورش استان در برخورد با آن نظرات متفاوتی دارند. در سال‌ های اخیر نیز رشته های دانشگاهی تغییر داشته  و گرایش های تحصیلی جدیدی وارد شده که سازمان آموزش و پرورش شیوه جذب نیروی انسانی در رشته های مختلف را تغییر نداده است.

👈علاوه بر این معلمان مقطع ابتدایی باید در رشته های مشاوره و روانشناسی و همسو با وظایف و مسئولیت های شغلی خود ادامه تحصیل دهند. مثلا اگر دبیر شیمی وارد رشته مشاوره شود، هنگام اعمال مدرک تحصیلی دچار مشکل خواهد شد و باید در مقطع ارشد و دکترا نیز در رشته شیمی انتخاب رشته کند. اما در صورت تغییر رشته سازماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش بهم میریزد.

👈بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل معلمان، برای هر سمت تعریفی وجود دارد و اگر شخصی بخواهد معلم دوره ابتدایی شود، باید مدرک تحصیلی مرتبط با رشته روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی را داشته باشد و با مدرک تحصیلی در رشته‌ های غیرمرتبط شرایط استخدام وجود نخواهد داشت. در ادامه با لیست رشته های مورد تایید برای ادامه تحصیل معلمان آشنا خواهید شد.

رشته های مورد نظر برای ادامه تحصیل متعدین خدمت فرهنگیان

اطلاعیه

انتخاب رشته های مورد تایید آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان برای اعمال مدرک تحصیلی جدید در حکم کارگزینی ضروری است. 

 

آشنایی با فهرست رشته های مورد نظر جهت ادامه تحصیل فرهنگیان 

👈فهرست رشته های مورد تایید جهت ادامه تحصیل معلمان به قرار زیر می باشد:

✔️معلمان مقطع ابتدایی در یکی از رشته های گروه زیر می توانند ادامه تحصیل دهند:

  • روانشناسی (کلیه گرایش‌ ها)
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی تربیتی
  • روانشناسی عمومی
  • روانشناسی شخصیت
  • علوم تربیتی
  • رشته امور تربیتی
  • رشته مشاوره و راهنمایی
  • رشته مشاوره
  • رشته سنجش و اندازه‌ گیری
  • رشته فلسفه تعلیم و تربیت
  • رشته برنامه ریزی درسی

✔️آموزگاران دوره اول متوسطه در یکی از رشته های تحصیلی زیر می توانند ادامه تحصیل دهند:

  • گروه علوم تجربی
  • گروه ریاضی
  • گروه هنر
  • گروه زبان انگلیسی
  • ‌معارف اسلامی و پرورشی
  • تربیت بدنی
  • ادبیات فارسی
  • حرفه و فن
  • علوم اجتماعی

✔️معلمان مقطع دوم متوسطه این شرایط را دارند که در هر کدام از رشته های تحصیلی زیر مشغول به تحصیل شوند:

  • گروه تاریخ و مطالعات اجتماعی
  • اقتصاد
  • تربیت بدنی
  • شیمی
  • جغرافیا
  • روانشناسی و علوم تربیتی
  • ‌زبان و ادبیات فارسی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • رشته ریاضی
  • رشته فیزیک
  • علوم زیستی و بهداشت
  • رشته هنر
  • رشته معارف اسلامی

مشاوره ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان

👈بسیاری از افراد مایلند با کسب رتبه قابل قبول در آزمون سراسری، در دانشگاه فرهنگیان کشور استخدام شوند، چرا که پس از ورود به دانشگاه فرهنگیان می توانند در طول دوران تحصیل خود از وزارت آموزش و پرورش حقوق بگیرند و مدت تحصیل آنها به عنوان مدت زمان خدمت به حساب می آید.

👈از سوی دیگر شغل دانشجو معلمان در زمان ورود به دانشگاه فرهنگیان تضمین شده می باشد و دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی دغدغه پیدا کردن شغل نخواهد داشت. این مزایای دانشگاه فرهنگیان باعث می‌ شود که داوطلبان زیادی علاقه‌ مند به اخذ پذیرش از این دانشگاه باشند.

👈توجه داشته باشید که ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان دارای ضوابط و شرایط خاصی است که باید قبل از هر چیز از آن آگاه شوید و وارد رشته ای شوید که مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش می باشد تا بتوانید در آینده مدرک تحصیلی خود را در حکم کارگزینی اعمال کنید.

👈 چنانچه شما قصد از انصراف از دانشگاه فرهنگیان را داشته باشید، می توانید برای خرید تعهد خدمت فرهنگیان اقدام نمایید، اما باید میزان حقوق دریافتی خود را به عنوان خسارت به وزارت آموزش و پرورش و خزانه دولت بپردازید.

👈اگر شما معلمان و دانشجو معلمان گرامی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارید، توصیه می کنیم قبل از هر چیز بخشنامه های جدید مرتبط با ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از میان رشته هایی که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید.

مشاوره ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان

جدیدترین اخبار پیرامون ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان

📌 فرهنگیان منعی برای ادامه تحصیل نخواهند داشت

محمد بطحائی، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد:  برای ادامه تحصیل فرهنگیان منعی وجود ندارد و این افراد می توانند در زمانی غیر از زمان اداری و کاری خودشان ادامه تحصیل دهند. بطحائی اشاره کرد: بزودی بخشنامه ای صادر خواهد شد که اجازه ادامه تحصیل را به فرهنگیان خواهد داد، اما اعمال مدرک در حکم کارگزینی منوط به رعایت بخشنامه است.

📌 فرهنگیان تنها یک بار می توانند مدرکی بالاتر از مدرک اعمال شده در حکم استخدامی ارائه دهند

سید محمد بطحائی در ارتباط با اینکه فرهنگیان تنها یک بار می توانند مدرک بالاتری از آن مدرکی که به وسیله آن وارد آموزش و پرورش شده اند، ارائه کنند عنوان کرد: این بخشنامه برای همه دستگاه های دولت می باشد و تنها برای وزارت آموزش و پرورش نیست. این اقدام سابقاً در دیگر ارگان ها اجرا می شد، اما هم اکنون قصد داریم در آموزش و پرورش آن را اجرا کنیم. وی اشاره کرد: کارمندانی که با یک مدرک وارد آموزش و پرورش می شوند، این شرایط را دارند که با همان یک مدرک مشغول به کار شوند.

جهت اطلاع از چگونگی ثبت نام ضمن خدمت فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید. 

 خلاصه مطالب

 در این مقاله به بررسی شرایط ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان و بخشنامه های سال 1403 در این رابطه پرداختیم. ضمن خدمت فرهنگیان به این معنا می باشد که دانشجو معلمان پس از فارغ التحصیلی باید به مدت دو برابر زمان تحصیل خود در این دانشگاه خدمت کنند و مشغول به کار شوند. چنانچه معلمان و دانشجو معلمان بخواهند ادامه تحصیل دهند، باید همه باید شرایط و ضوابط مربوط به تعهد خدمت آموزش و پرورش را داشته باشند.

در متن این مقاله به قوانین و بخشنامه ‌های سال 1403 در ارتباط با ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان پرداختیم. چنانچه شما در ارتباط با موارد ذکر شده سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند و در کوتاه ترین زمان ممکن ابهامات شما را برطرف کنند.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان چیست؟

در این مقاله به شرایط ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان اشاره شد.

بخشنامه جدید ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان چیست؟

با مراحعه به متن مقاله می توانید از قوانین و بخشنامه های جدید ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان مطلع شوید.

رشته های مورد تایید آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان کدامند؟

رشته های مورد تایید آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان بسته به رشته قبلی هر یک از معلمان تفاوت دارند که در این مطلب این رشته ها بررسی شدند.

نظرات

90 دیدگاه دربارهٔ «ادامه تحصیل متعهدین خدمت فرهنگیان + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علی گفت:

    سلام ببخشید آیا امکان تحصیل پزشکی و ادامه دادن شغل معلمی در کنارش برا( آقا) وجود دارد ؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر تهعد گذرانده باشید بله

  2. Avatar photo علیرضا انصاری نیا گفت:

    سلام بنده دارم لیسانس ناپیوسته معماری از دانشگاه تهران میخونم پایان نامه من مونده میتونم انصراف بدم و فرهنگیان شرکت کنم؟
    کاردانی را دارم بعد که وارد فرهنگیان شدم ایا دانشگاه ریز نمرات کارشناسی ناپیوسته من را به عنوان امتیاز در نظر میگیرد؟ البته بحث مالی نیست صرفا میخواهم در محیط کاری یه سر و گردن بالاتر باشم.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای دانشگاه فرهنگیان شرایط سنی حداقل 4 سال میباشد و همچنین رشته های این دانشگاه به صورت کارشناسی پیوسته است مگر اینکه در شرایط خاص که در دفترچه توضیح داده است

  3. Avatar photo نرگس گفت:

    سلام ببخشید امکان ادامه تحصیل بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی و همزمان با تعهد به خدمت وجود داره. یعنی بعد از ۸ سال خدمت که تعهدشو دادیم ادامه تحصیل ندیم هزمان بعد از فارغ التحصیلی هم تعهد به خدمت انجام. بدیم هم مثلا کنکور ارشد بدیم و ادامه تحصیل بدیم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اول باید تعهد بگذرونید

  4. Avatar photo محمد جواد حاجی گفت:

    با سلام بنده دانشجوی رشته آموزش ابتدایی هستم میخواستم بدونم بعد از اینکه فارغ‌التحصیل شدم میتونم دندان پزشکی یا هر رشته ی پزشکی بخونم
    اجازه آموزش و پرورش رو میخواد ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای ادامه تحصیل نیاز به مجوز ارگان مربوطه دارید در نظر بگیرید برای قبولی رشته های پزشکی نباید به ارگان خاصی تعهد داشته باشید

  5. Avatar photo امیر گفت:

    سلام ، من کارشناسی (علوم تربیتی) آموزش ابتدایی خوندم . دانشجو معلم هستم . برای ارشد میتونم مشاوره مدرسه بخونم؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید برای مقطع ارشد در رشته مورد نظرتان تحصیل نمایید

  6. Avatar photo محمد گفت:

    سلام آیا دبیر علوم تجربی می تواند بعد از پایان تعهد خدمت در رشته مهندسی مکانیک ادامه تحصیل دهد؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله با کسب اجازه از آموزش پرورش امکان پذیر است

  7. Avatar photo طه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من کارشناسی آموزش زبان انگلیسی از فرهنگیان دارم و در حال خدمت هستم به عنوان دبیر زبان آیا میتونم کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه دولتی بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در صورتی که کارت پایان خدمت داشته باشید این امکان را دارید

  8. Avatar photo مرتضی گفت:

    سلام
    کسی که کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه فرهنگیان دارد و در حال تدریس است ولی تعهد خدمت او هنوز تمام نشده میتواند کارشناسی دیگری از یک دانشگاه دیگر بخواند ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر متاسفانه این مورد امکان پذیر نمیباشد.

  9. Avatar photo نیاز گفت:

    سلام اگه بخوایم مجددا کارشناسی بخونیم تعهدمون مانعی براش ایجاد نمیکنه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر در دانشگاه دولتی تحصیل کرده باشید باید تعهدتون تعیین تکلیف بشه تا بتونید ثبت نام کنید چون برای ثبت نام مدرک شما مورد نیاز است

      1. Avatar photo محمدرضا گفت:

        سلام بنده آموزگار ابتدایی هستم و ۸ سال تعهد خدمت دارم و یک سال از تعهدمو گذروندم اگر بخوام برای ارشد حقوق بخونم و مدرکم رو اعمال نکنم آیا این اجازه به من داده خواهد شد؟ آیا راهی وجود داره ؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر باید نصفش رو بگذرونید

  10. Avatar photo نگین گفت:

    سلام ، من کارشناسی آموزش ابتدایی خوندم . آموزگار ابتدایی هستم . برای ارشد و دکترا می توانم مشاوره خانواده بخوانم؟؟

  11. Avatar photo محمدجواد گفت:

    سلام ایا امکان تجصیل در رشته مدیریت اموزشگاهی برای اموزگاران فراهم نیست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز این رشته در رشته های دانشگاهی ارائه نمیشود.

    2. Avatar photo محسن گفت:

      سلام وقت بخیر من دانشجوی کارشناسی رشته امور تربیتی ورودی۱۴۰۰ هستم میخاستم بدونم کی میتونم برا ارشد اقدام کنم و اینکه رشته من ارشد ندارد باید رشته های مرتبط بخونم؟
      و فقط میتونیم کد رشته های که مربوط به متعهدین آموزش پرورشه انتخاب کنیم؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        باید یا ازمون شرکت نمایید یا در صورت داشتن شرایط استعداد درخشان و بدون کنکور رو اقدام نمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور