ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خرید تعهد خدمت فرهنگیان + بخشنامه سال 1402

خرید تعهد خدمت فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که در آموزش و پرورش استخدام شدند باید طبق روال این وزارت تعهد خدمت خود را بعد از فارغ‌التحصیلی انجام دهند. در صورتی که به دلایل مختلفی قصد خرید تعهد خدمت فرهنگیان یا انصراف از آن را داشته باشند می توانند این کار را انجام دهند. برای این کار لازم است مبلغی را به عنوان جریمه به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کنند. آن ها باید شرایط خرید تعهد خدمت فرهنگیان را داشته باشند تا بتوانند لغو تعهد خدمت فرهنگیان را انجام دهند. این شرایط چیست و چگونه می توان بخشنامه سال 1402 را برای خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش مشاهده کرد؟

در حال حاضر خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش یکی از مهم ترین دغدغه دانشجویان فرهنگی است که باید در مورد آن اطلاع داشته باشند تا بعدا دچار مشکل نشوند. به همین دلیل در مورد این موضوع و انصراف از آن برای سال 1402 صحبت خواهیم کرد. دقت کنید که همه دانشجویان رشته های معلمی و دبیری موظف به تعهد خدمت نیستند. لذا اگر شما قصد دارید بدانید که کدام دانشجویان فرهنگی دارای تعهد خدمت هستند می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

منظور از خرید تعهد خدمت فرهنگیان چیست؟

شاید برای شما مفهوم خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش نامشخص باشد به همین دلیل قصد داریم در ابتدای مقاله در مورد خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش صحبت و آن را برای شما روشن کنیم. طبق ماده ۱ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369، همه دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند باید پس از فارغ‌التحصیلی به مدت دو برابر دوره تحصیلات خود در آموزش و پرورش خدمت کنند. انتخاب محل خدمات معمولا با وزارت آموزش و پرورش است و فارغ‌التحصیلان باید در این دوره طبق دستورات این وزارت در مناطق مختلف تدریس کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورود به سامانه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان و مراحل آن کلیک کنید.

منظور از خرید تعهد خدمت فرهنگیان چیست

در واقع وقتی دانشجویی به مدت ۴ سال در وزارت آموزش و پرورش درس بخواند، به مدت ۸ سال تعهد خدمت دارد و باید طبق امکاناتی که از این دانشگاه استفاده کرده است در مناطق مختلف خدمت کند. بعد از اتمام آن در صورت تمایل می تواند تا بازنشستگی به خدمت خود در آموزش و پرورش ادامه دهد یا در غیر این صورت از این وزارت انصراف دهد؛ بنابراین اگر کسی بخواهد قبل از ۸ سال تعهد خدمت خود را بخرد یا از آن انصراف دهد باید مبلغی را به عنوان جریمه به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کند که به آن خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش می گویند. به صورت کلی این مبلغ معادل دو برابر هزینه تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان است.

برای کسب اطلاع از شرایط انصراف از تعهد خدمت فرهنگیان روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

شرایط خرید تعهد خدمت فرهنگیان طبق بخشنامه 1402

هر دانشجویی در هر مرحله ای که قرار دارد می تواند اقدام به خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش کند؛ اما باید جریمه خود را پرداخت کند. در غیر این صورت نمی تواند تعهد خدمت خود را لغو یا بازخرید کند؛ اما آیا امکان قسط بندی جریمه خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش وجود دارد یا این که باید آن را به صورت کامل و یکجا پرداخت کنند؟ شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

  جهت اطلاع از فیش حقوقی فرهنگیان با کد پرسنلی کلیک نمایید.

محاسبه هزینه خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش

یکی از مهم ترین مواردی که افراد مختلف قصد دارند در مورد لغو تعهد خدمت فرهنگیان بدانند این است که چگونه مبلغ جریمه خود را به صورت کامل محاسبه کنند. مبلغ جریمه آن ها معمولا با توجه به امکاناتی که وزارت آموزش و پرورش در اختیار آن ها به صورت رایگان در طول دوره آموزشی قرار داده است، محاسبه می شود. در صورتی که دانشجویی بعد از فارغ‌التحصیلی از تعهد خدمت خود انصراف دهد با دانشجویی در طول دوره خود از ادامه تحصیل در این دانشگاه منصرف شده است باید مبلغ متفاوتی را به عنوان جریمه پرداخت کنند. لذا محاسبه کامل هزینه خرید تعهد خدمت فرهنگیان متفاوت خواهد بود. در تعیین آن، سال ورودی دانشجو به وزارت آموزش و پرورش و سابقه کار نیز موثر هستند.

محاسبه هزینه خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش

مراحل لغو و خرید تعهد خدمت فرهنگیان 1402

شما برای این که بتوانید تعهد خدمت فرهنگیان خود را لغو کنید باید مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید:

🟢 درخواست لغو و خرید تعهد خود را به اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود ارائه دهید.

🟢 بعد از بررسی شرایط درخواست شما اداره آموزش و پرورش تصمیم خود را در مورد لغو تعهد خدمت اعلام می کند.

🟢 در صورتی که موافقت اداره آموزش و پرورش را گرفته باشید باید فرم شماره ۱۱ و ۵۰۲ را به همراه تعهد انجام شده به خدمت را محاسبه کرده و از اداره آموزش و پرورش به دانشگاه ارسال کنید. در صورتی که تعهد خدمت فرهنگیان خود را خریده باشید باید تصویر فیش آن را نیز با همراه مدارک ذکر شده به دانشگاه محل تحصیل خود ارسال کنید.

🟢 در اینجا هزینه های تحصیلی توسط دانشگاه محاسبه شده و آن را به اداره آموزش و پرورش محل خدمت شما ارسال می کنند تا آن را واریز کنید.

🟢 حالا باید نامه ایفای تعهد خود را از اداره کل آموزش و پرورش به همراه نامه ایفای تعهد آموزش رایگان را از دانشگاه دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات در مورد زمان و نحوه ثبت نام ضمن خدمت فرهنگیان برای سال جاری کلیک کنید.

بخشنامه خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش 1402

در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش برای خود بخشنامه ای دارد که در آن به نحوه لغو تعهد خدمت فرهنگیان اشاره کرده است که در ادامه به آن ذکر می کنیم.

🔶 حداقل طول دوره تعهد خدمت فرهنگیان ۵ سال است.

🔶 محل خدمت، برای هر سال تحصیلی را وزارت آموزش و پرورش تعیین می کند.

🔶 دانشجو قبل از تمام دوره تعهد خدمت خود نمی تواند در هیچ ارگان و موسسات دولتی استخدام شود.

🔶 به غیر از افرادی که قصد دارند خودشان شخصا تعهد خدمت فرهنگیان را بخرند، کلیه افرادی که ترک تحصیل یا انصراف از ادامه تحصیل دادند، از ادامه تحصیل ممنوع شدند، اخراج یا انفصال دائم از خدمت دارند یا استنکاف از ‌استخدام، عدم استخدام ناشی از تقصیر، ترک خدمت و بازخرید خدمت خود را به هر دلایلی انجام دادند که نمی توانند به صورت کلی یا جزئی به تعهد خدمت خود عمل کنند باید دو برابر هزینه های تحصیلی و حقوق کارآموزی خود به خزانه دولت پرداخت کنند.

بخشنامه خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش

🔶 در صورتی که داوطلب قسمتی از تعهد خدمت خود را انجام داده باشد از جریمه او مبلغی کسر می شود؛ مثلا اگر تعهد خدمت شما ۸ سال باشد و شما یک سال خدمت کرده باشید از مبلغ جریمه خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش شما درصدی کسر می شود.

🔶 در صورتی که دانشجوی فرهنگی به هر دلیلی در انصراف از تعهد خدمت خود مقصر نباشد با تشخیص وزارت آموزش و پرورش، جریمه از او دریافت نشده و می تواند تعهد خدمت خود را لغو کند.

🔶 دانشجویانی که در دانشگاه های شبانه و شهریه پرداز مانند پیام نور، آزاد، علمی کاربردی و غیره درس می خوانند مشمول این قانون نبوده و آن ها در صورت انصراف از تحصیل یا هر مورد دیگری مجبور به پرداخت جریمه نخواهند بود. لذا تنها دانشجویانی که در دانشگاه های روزانه فرهنگیان تحصیل می کنند باید از این قانون پیروی کنند.

جهت اطلاع از راهنمای سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان و مراحل ورود به آن روی لینک رنگی کلیک کنید.

آیا مرخصی زایمان نیز جزو تعهد خدمت فرهنگیان رسمی است؟

در حال حاضر کلیه معلم ها و دبیرهایی که در بخش های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند می توانند از مرخصی زایمان ۹ ماهه خود استفاده کنند. به طوری که کلیه حقوق و مزایای قانونی که برای روزهای عادی برای آن ها وجود دارد، در دوره مرخصی زایمان نیز محاسبه می شود. به همین دلیل می توان بیان کرد که مرخصی زایمان نیز جزو تعهد خدمت فرهنگیان رسمی است و سابقه خدمت برای آن ها محاسبه می شود و در زمان خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش نیز این دوره در نظر گرفته می شود.

آیا مرخصی زایمان نیز جزو تعهد خدمت فرهنگیان رسمی است؟

 خلاصه مطلب

افرادی که در دانشگاه های روزانه فرهنگیان قبول شدند و در آن تحصیل می کنند باید دوره تعهد خدمت خود را در محلی که آموزش و پرورش تعیین می کند، سپری کنند. طول دوره خدمت حداقل ۵ سال است که باید آن را قبل از شروع تحصیل در این دانشگاه ها در نظر بگیرید. شما بعد از آن که تعهد خدمت خود را انجام دادید می توانید در صورت تمایل تا دوران بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش خدمت کنید یا این که از شغل خود انصراف دهید. حال در صورتی که قبل از اتمام طول دوره خدمت خود از آن انصراف دهید یا قصد خرید تعهد خدمت فرهنگیان خود را داشته باشید باید با شرایط و مراحلی را طی کنید.

برای اطلاع از نحوه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان کلیک کنید.

شرایط خرید تعهد خدمت فرهنگیان را وزارت آموزش و پرورش بررسی می کند و در صورت تایید نامه ای را به دانشگاه محل تحصیل شما ارسال می کند تا هزینه لغو تعهد خدمت فرهنگیان شما را بر اساس سال ورودی و دوره خدمت محاسبه و اعلام کند. در این صورت شما با پرداخت جریمه می توانید نامه ایفای تعهد خود را دریافت کنید. دقت کنید که تنها دانشجویان دانشگاه های روزانه مشمول چنین قوانینی هستند که دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز نیاز به رعایت چنین ملزوماتی ندارند. با توجه به این که کلیه موارد خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش 1402 را در بالا برای شما بیان کردیم. حال در صورتی که شما هر گونه مشکلی داشته باشید تا تعهد خدمت خود را با کمترین جریمه خریداری کنید می توانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 در تمام ساعات شبانه روز تماس حاصل نمایید.

 

جهت دانلود PDF این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حداقل و حداکثر طول دوره تعهد خدمت فرهنگیان چقدر است؟

حداقل طول دوره تعهد خدمت فرهنگیان ۵ سال و حداکثر آن بستگی به مدت زمان تحصیلات شما دارد.

آیا امکان عدم پرداخت جریمه خرید تعهد خدمت به آموزش و پرورش وجود دارد؟

بله؛ باید شرایط آن را اداره آموزش و پرورش بررسی کرده و مطابق با آن منتشر کند. در واقع شما به هر دلیل ناخواسته ای مجبور به لغو تعهد خدمت فرهنگیان شدید می توانید جریمه آن را پرداخت نکنید.

آیا بعد از اتمام طول دوره تعهد خدمت می توان انتقالی گرفت؟

بله؛ البته باید شرایط شما در اداره آموزش و پرورش بررسی و تایید شود.

نظرات

25 دیدگاه دربارهٔ «خرید تعهد خدمت فرهنگیان + بخشنامه سال 1402»

  1. Avatar photo شمس گفت:

    سلام فرمودید نحوه محاسبه خرید تعهد دو برابر آخرین حکم ضرب در تعداد سال هست .
    به تعداد ماه ها یعنی میشه ؟ مثلا ۲ سال مونده باشه دوبرابر حکم ضرب در ۲۴ میشه ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق آموزش و پرورش پیگیری نمایید.

  2. Avatar photo Sajjad گفت:

    سلام. من سه سال از تعهد ۸ ساله ام رو انجام دادم و رفیقم یکسال از اون تعهد رو انجام داده. مبلغ حکممون تقریبا یکسانه. اگر بخوایم از شغلمون استعفا بدیم کدوم باید جریمه بیشتری بدیم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر فردی که مدت زمان بیشتری خدمت کرده حریمه ی بیشتری میپردازد

  3. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم امکان داره تا قبل از تموم شدن تعهد فرهنگیان بتونم مرخصی بدون حقوق بگیرم و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله میتونید با ارائه مستندات این مرخصی رو بگیرید ولی معمولا با این مسئله در سال های ابتدایی خدمت به سختی موافقت خواهد شد

  4. Avatar photo Aa گفت:

    با سلام. بنده ورودی ۹۷ دانشگاه فرهنگیان هستم و تا الآن حدود دو سال از تعهدم رو انجام دادم. هزینه خرید تعهد خدمت من حدودا چقدر میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      دو برابر مبلغ اخرین حکم ضربدر تعداد سال تعهد باقی مانده

      1. Avatar photo Aa گفت:

        یعنی ( با فرض ثابت موندن حکم) هر چی بیشتر خدمت کنم جریمه کمتری باید بدم درسته؟
        بعضیا میگن هرچی بیشتر خدمت کنی چون پول بیشتری میگیری جریمه تصاعدی میره بالا.
        کدوم تفسیر درسته؟
        با تشکر از سایت خوبتون

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          دوست عزیز سوال شما نیاز به مشاوره ی تخصصی دارد. لطفا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  5. Avatar photo میعاد گفت:

    با سلام.بنده 4 سال از تعهدمرا گذرانده ام.میگن کسانی که میخوان انصراف بدن به جز هزینه ی انصرافباید سربازی هم برن. هرجا میپرسم از اداره و … نمیدونن. لطفا جوابمو بدین خدا خیرتون بده

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله بعد از انصراف باید برید خدمت

  6. Avatar photo Ali گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من شش سال از تعهد ۷ سالەام(دو برابر تحصیل) گذرانده‌ام. پارسال که به اداره کل مراجعه کردم جهت خرید تعهد و گفتم که حداقل پنج سال را تمام کردم و مابقی رو میخوام بخرم،گفتن که باید کارت معافیت از سربازی داشته باشید. فکر میکنم که اداره کل استان اطلاعات کافی نداشتن و دلیلی ارائه نکردن برای این چیزی که گفتن با این وجود درخواستم رو رد کردن. امکان داره که در مورد شرایط من بیشتر توضیح بدین. خیلی ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به دانشگاه مراجعه کنید

  7. Avatar photo دختر تنها گفت:

    برای خرید تعهد خدمت چطور حدود هزینه را محاسبه کنم ورودی 98 بودم اگر ممکنه راهنماییم کنید و اینکه راهی هست جریمه کمتر بشه؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام حدودا مبلغ پرداختی برای خرید تعهد 520 میلیون تومان هستش

  8. Avatar photo علی گفت:

    سلام اگر شخصی خدمت رفته باشه بعد بیاد دانشگاه فرهنگیان چی اونم باید تعهد بده هرحایی که آموزش و پرورش میگه بره

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      بله.
      هنگام انتخاب رشته محل خدمت را خودتان انتخاب میکنید.

  9. Avatar photo Abd گفت:

    خرید خدمت با انصراف چه فرقی داره

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره مجموعه تماس بگیرید
      مشاورین راهنماییتون میکنند

  10. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر.اگر کسی طرح خدمتش رو بخره باز باید بره سربازی؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

    2. Avatar photo زینب گفت:

      اگه حداقل پنج سال خدمت کرده باشه میتونه سربازی نره ولی در غیر این صورت باید سربازی بره

      1. Avatar photo DN گفت:

        سلام و وقت بخیر، اگر کسی شش سال از تعهد هفت ساله (دو برابر مدت تحصیل را گذرانده باشد، میتونه تعهدش و بخره یا مشکل سربازی و کارت معافیت داره؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام درصورت گذراندن نصف دوران تعهد میتونید اقدام به خرید تعهدتون کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان 1402-1403 + برنامه زمانبندی

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
  • ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1403 + شرایط، مدارک و مصاحبه | irantahsil

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هر ساله پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. در آن کلیه داوطلبانی که در کارنامه سراسری کنکور مجاز به انتخاب رشته شدند، مجاز به انتخاب رشته‌ در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)