ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد + جدول بخشنامه 1402 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۳۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد چگونه است؟ مدارس شاهد یکی از انواع مدارسی است که در تمامی مقاطع تحصیلی به دانش آموزان و اولیای گرامی آن ها خدمات آموزشی، علمی و ورزشی و … ارائه می کنند. دلیل محبوبیت این مدارس نیز سطح بالای امکانات آموزشی است که به دانش آموزان ارائه می شود. در گذشته مدارس شاهد تنها پذیرای فرزندان خانواده های شهدا، جانباز و ایثارگران بودند ولی با افزایش ظرفیت، امکان ثبت نام دانش آموزان غیر شاهدی نیز فراهم گردید. نکته حائز اهمیت در مورد ثبت نام دانش آموزان غیر شاهدی، توانایی اخذ امتیاز مناسب و بالا برای ثبت نام در این مدارس است. نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد به این صورت است که وضعیت علمی دانش آموزان براساس برخی ملاک ها سنجیده می شود و در نهایت به هر دانش آموز امتیازی تعلق می گیرد.

متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورتی که می خواهید حدود امتیازی را که می توانید از مدارس شاهد کسب کنید را بدانید، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

بنر کال تو اکشن

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد 1402 – 1403

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد جهت ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد یکی از مهم ترین موضوعات در خصوص مدارس شاهد می باشد. مدارس شاهد با توجه به امکانات بسیار عالی – تجهیزات کامل تدریس – سطح علمی بالا دبیران و امنیت اخلاقی فرهنگی مطلوب به یکی از برترین مدارس کشور تبدیل شده که هر ساله دانش آموزان زیادی درخواست ثبت نام و تحصیل در این مدارس را دارند. مدارس شاهد تا چند سال اخیر صرفا مختص دانش آموزان خانواده معظم شهدا – ایثارگران و آزادگان بوده اما طی سال های گذشته با توجه به وجود ظرفیت بالا در این مدارس تصمیم گرفته شد علاوه بر این عزیزان دانش آموزانی که دارای سطح علمی بالایی هستند و امتیازات لازم را از جدول امتیاز بندی مدارس شاهد کسب می کنند نیز می توانند در این مدارس ثبت نام کنند.

چگونگی امتیاز بندی دانش آموزان غیر شاهدی در مدارس شاهد

طبق نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد و شرایط ثبت نام مدارس شاهد مندرج در دفترچه امسال به اطلاع می رسانیم، ثبت نام آن دسته از دانش آموزانی که از خانواده معظم شهدا – ایثارگران و آزادگان باشند به صورت یک مرحله ای در همان مرحله ثبت نام اولیه با توجه به نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد قطعی خواهد بود و مابقی ظرفیت موجود برای ثبت نام طبق اولویت بندی و امتیاز بندی مدارس شاهد به دانش آموزان غیرشاهد اختصاص خواهد یافت؛ لذا با توجه به محدودیت ظرفیت مدارس شاهد دانش آموزانی که دارای سهمیه آزاد جهت ثبت نام در سایت مدارس شاهد می باشند حتما در موعد مقرر به واحد مراجعه نمایند.

 

🔗 برای اطلاع از سامانه اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد جهت ثبت نام دانش آموزان

همانطور که قبلا گفته شد، دانش آموزان غیر شاهدی که تمایل به تحصیل در مدارس شاهد دارند، می بایست از شرایط مورد نیاز و امتیاز کافی برای تحصیل در این مدارس برخوردار باشند. اما نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد برای دانش آموزان غیر شاهدی به چه صورت است؟ بر چه اساسی دانش آموزان می توانند امتیاز های بالایی را کسب کنند؟ در این بخش به توضیح این موضوع و بیان ملاک های مهم و تاثیر گذار در امتیاز بندی دانش آموزان مدارس شاهد پرداختیم که عبارتند از:

1 – امتیاز دانش آموزان فرزند جانباز 25 الی 49 درصد = 3000 امتیاز

2 – امتیاز دانش آموزان فرزند جانباز از 1 تا 25 درصد = 2000 امتیاز

3 – امتیاز دانش آموزان خواهد و برادر شهید و جانباز 70% به بالا = 500 امتیاز

4 – امتیاز دانش آموزان  نوه شهید و نهو جانباز بالای 70 درصد = هر مورد 500 امتیاز

5 – امتیاز دانش آموزان فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی به ازای هر ماه جبهه 30 امتیاز

6 – امتیاز دانش آموزان فرزند رزمنده نظامی یا پرسنل وظیفه نظام = به ازای هر ماه جبهه 10 امتیاز

7 – امتیاز دانش آموزان نوه آزاده و جانباز 50 تا 69 درصد = هر مورد 100 امتیاز

8 – امتیاز دانش آموزان نوه جانباز تا 49 یا نتیجه شهید یا خواهر زاده و برادر زاده شهید و جانباز 70 % به بالا = هر مورد 100 امتیاز

9 – امتیاز دانش آموزان فرزند همسر شهید – جانباز 50% به بالا و آزاده = 50 امتیاز

10 – امتیاز دانش آموزان حافظ قرآن هر جزء 15 امتیاز

11 – امتیاز دانش آموز رتبه اول تا سوم مسابقات قرآن = مسابقه در سطح منطقه 10 امتیاز، در سطح استان 30 امتیاز و در سطح کشور 50 امتیاز

12 – امتیاز دانش آموز رتبه اول تا سوم مسابقات پژوهشی علمی = مسابقه در سطح منطقه 10 – استان 30 و کشور 50 امتیاز خواهد داشت.

13 – امتیاز دانش آموز فرزند کارمندان رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید که در طرح شاهد شاغل باشند = عوامل آموزشی طرح به ازای هر 6 ساعت در هفته 20 امتیاز و عوامل اداری به ازای هر 6 ساعت در هفته 15 امتیاز مطابق جدول نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد مندرج در دفترچه دریافت خواهند کرد.

14 – امتیاز دانش آموز فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش شاغل در مدرسه ایثارگران عوامل آموزشی به ازای هر 6 ساعت در هفته 8 امتیاز و عوامل اداری به ازای هر 8 ساعت در هفته 8 امتیاز و سوابق خدمت تمام وقت در این مدارس به ازای هر سال 4 امتیاز است.

15 – امتیاز دانش آموز فرزند فرهنگیان شاغل به تدریس در مدارس مناطق امنیتی درگیر و غیرگیر مطابق جدول نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد برابر با 100 امتیاز است.

16 – امتیاز دانش آموز فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش یا بنیاد شهید شاغل یا بازنشسته – مامور یا انتقالی به ادارات دیگر مطابق جدول نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد 97 به ازای هر سال سابقه 4 امتیاز حداکثر امتیاز مورد قبول برای فرزند زوج کارمند 240 امتیاز خواهد بود.

17 – امتیاز دانش آموز فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز حداکثر 100 امتیاز – مطابق جدول نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد  اولویت این مورد با فرزند و یا نوه خیر مدرسه سازی خواهد بود که مدرسه شاهد احداث کرده باشد.

متقاضیانی که در خصوص نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد نیاز به راهنمایی بیشتر دارند و می خواهند از شانس قبولی خود در این مدارس مطلع شوند، می توانند با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرند.

🔗 برای مشاهده لیست مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

شرایط علمی مورد نیاز برای پذیرش دانش آموزان غیرشاهدی

به اطلاع کلیه دانش آموزان می رسانیم که جهت ثبت نام در مدارس شاهد می بایست شرایط علمی ورود به مدارس شاهد را داشته باشید، شرایط علمی ورود به مدارس شاهد مطابق جدول نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد به صورت زیر است:

🔺 برای پایه ششم به هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس یا کسب مقیاس خوب حداکثر در 2 درس و خیلی خوب در دروس دیگر می باشد.

🔺 برای دانش آموزان هفتم به هشتم حداقل معدل کل 17 در مستمر و پایانی مورد نیاز است.

🔺 برای دانش آموزان هشتم به نهم حداقل معدل 17 نوبت دوم پایه هشتم و اخذ حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم الزامی است.

🔺 برای دانش آموزان نهم به دهم نیز قبولی خرداد با معدل حداقل 16 و حداقل نمره دروس 14 در امتحانات نوبت دوم الزامی است.

شرایط علمی مورد نیاز برای پذیرش دانش آموزان غیرشاهدی

🔗 برای مشاهده شرایط مدارس شاهد  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون مدارس شاهد

📢 استاندارد سازی تمام مدارس شاهد از مهر/ جمعیت مدارس شاهد افزایش می‌ یابد:

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دانش‌ آموزان مدارس شاهد گفت: سال گذشته 405 هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد تحصیل می‌ کردند و امسال پیش بینی می‌کنیم 7 یا 8 هزار نفر افزایش جمعیت پیدا کنند چون هم افزایش کلاس داشتیم و هم در دو استان به ناچار افزایش بالای 30 نفر در کلاس درس داشتیم چرا که در برخی مناطق مانند تهران، تعداد جامعه ایثارگری بالاست و ناچاریم افزایش کلاس و مدرسه دهیم.

رزاقی افزود: وزیر آموزش و پرورش اصرار زیادی به افزایش مدارس دارد و ما هم با این اولویت، در مناطقی که ساختمان داشته باشند و تراکم مدارس دولتی را بالا نبرد، موافقت خواهیم کرد؛ بر همین اساس شرایط را بررسی کردیم و 19 مدرسه در دست بررسی برای افزایش است که در این صورت تعداد دانش‌ آموزان افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حدود 62 درصد در مدارس شاهد، جامعه ایثارگری داریم که در رأس آنها فرزند شهید تا نوه رزمنده است، گفت: امسال برای گسترش جامعه ایثارگری، امتیاز ایثارگران را افزایش دادیم و همین باعث شد که بخش‌های دیگر امتیازش پایین آید.

برای آشنایی با سامانه ایثار کلیک کنید.

خلاصه مطلب

مدارس شاهد در ابتدا با هدف ارائه خدمات آموزشی به فرزندان خانواده محترم شهدا، ایثارگران و جانبازان راه اندازی و تاسیس شد. به مرور زمان ظرفیت پذیرش در این مدارس نیز افزایش یافت و زین پس امکان نام نویسی دانش آموزان غیر شاهدی نیز فراهم شد. اما شرایط ثبت نام این دو گروه به هیچ وجه یکسان نبود و نخواهد بود. فرزندان خانواده های شاهد تنها با تکمیل مراحل پیش ثبت نام می توانند در این مدارس شروع به تحصیل کنند اما دانش آموزان غیر شاهدی طی دو مرحله پذیرش خود را دریافت می کنند. در ابتدا لازم است تا ثبت نام اولیه خود را انجام دهند و سپس مدارک مورد نیاز را به مدرسه ارائه کنند تا امتیاز آن ها محاسبه گردد. نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد در مقاله فوق به صورت کامل شرح داده شده است. پس از پایان امتیاز دهی، براساس دانش آموزی که بیشترین امتیاز را کسب کرده است، ثبت نام انجام خواهد شد.

در مقاله فوق به تشریح کامل نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد پرداختیم. با این حال چنانچه پس از مطالعه دقیق مقاله فوق سوال و یا ابهامی برای شما وجود داشت و یا نیاز به مشاور مجرب تحصیلی برای انتخاب بهترین مدرسه برای فرزند دلبند خود بودید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

3.6/5 - (29 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارس شاهد چه نوع مدارسی هستند؟

مدارس شاهد مخصوص فرزندان و اعضای خانواده‌ های شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌ باشند، در صورتی که ظرفیت خالی در هر پایه‌ و کلاس‌ وجود داشته باشد، افراد غیر شاهدی نیز می‌ توانند در این مدارس ثبت نام کنند.

نحوه امتیاز دهی داوطلبان مدارس شاهد به چه صورت است؟

در مقاله فوق نحوه امتیاز دهی به داوطلبانی که قصد تحصیل در مدارس شاهد را دارند، شرح داده شده است. به مقاله فوق مراجعه کنید.

داوطبان شرکت در مدارس شاهد با سهمیه جانباز چه میزان امتیاز دریافت می کنند؟

داوطبان شرکت در مدارس شاهد با سهمیه جانباز سه هزار امتیاز دریافت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به مقاله فوق مراجعه کنید.

نظرات

430 دیدگاه دربارهٔ «نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد + جدول بخشنامه 1402 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید مدارس شاهد میتونن معدل ۱۶ رو از مدرسه بیرون کنن؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. این مورد بستگی به نظر مدیریت همان مدرسه خواهد داشت. مجموعه ی ما مشاوره ای در این مورد ندارد.

  2. Avatar photo یسنا گفت:

    سلام من تو کارنامم همه نمره هام ۲۰ بوده بجز ریاضی که ۱۵ شدم امسالم تو شاهد بودم آیا میشه برای پایه دهمم با داشتن نمره ۱۵ بتونم برم شاهد ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد

  3. Avatar photo Mohi.. گفت:

    سلام من مادرم فرزند شهیده وسهمیه ایشون 70 درصده
    و معدله هفتمو هشتمم بالای 17 بوده ، شرایط رفتن به مدرسه شاهد رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله کمی امتیاز میگیرید

  4. Avatar photo ... گفت:

    در مدارس شاهد باید میانگین نمرات سالانه ی یه درس بالای چند باشه که اون درس رو تجدید نشیم؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      میانگین نمرات و حدنصاب قبولی در مدارس شاهد تفاوتی با مدارش عادی وجود ندارد.

  5. Avatar photo مرادی گفت:

    سلام برا ی فرزندان دانشگاهیان هیچ امتیازی ندارید

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام برای مدارس شاهد خیر

  6. Avatar photo کوروش گفت:

    سلام. برای ثبت نام مدرسه شاهد گفتن پر شده ..میخواستم پسرم اول دبستان اونجا بره .راهی هست ثبت نامش کنن .حالا ی دونه اضافه تر ی ن ..آموزش و پرورش میتونن کاری کنن؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به اینکه ثبت نام مدارس شاهد به صورت اینترنتی صورت می گرفت در حال حاضر زمان ثبت نام به پایان رسیده است

  7. Avatar photo کیارش گفت:

    سلام من امسال میرم دهم رشته ریاضی ، در مدرسه شاهد ناحیه ۳ کرج ثبت نام کردم و آنها موقع ثبت نام به من گفتن که تقریبا اواخر مهر می‌خوام از ما یک آزمون تعیین سطح از سال نهم بگیرن.
    این واقعیه؟ مدارس دیگه شاهد هم این کار رو میکنن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر مدرسه شما لحاظ کردهه پس ازمون را دارید

  8. Avatar photo فاطیما گفت:

    سلام وقتتون بخیر عذر میخوام فرزند رزمنده جزو کدام دسته هستند بسیجی ؟ چونکه قید نکردند

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      رزمنده قید شده !!

  9. Avatar photo فاطمه گفت:

    با سلام وقتتون بخیر ببخشید من پدرم رزمنده نیروهای مسلح بمدت ۲۱ ماه جبهه بوده در ثبت نام مدرسه ایثارگران نامی از رزمنده ننوشته فقط جانباز و شهید و بسیجی و موارد ذینفع زده کدام گزینه شامل من میشه ممنون میشم جواب بدید؟🙏

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقتتون بخیر.
      حضورا به مدرسه مراجعه کنید.

  10. Avatar photo نرجس گفت:

    سلام
    پدرم سهمیه ۱۵ درصد داره ایا جز دانش اموزان شاهد هستم یا غیر شاهد؟
    مدرسه شاهد از محدوده ی ما خیلی دوره ایا مدارس شاهد شیراز خوابگاه دارد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما جزو دانش اموز سهمیه دار ها میباشد

  11. Avatar photo Narjes گفت:

    سلام وقت بخیر
    من پدرم سهمیه ۱۵ درصد هست و معدل هفتم و هشتم ۱۹ به بالا بوده و منطقه ۳ هستم ایا شرایط لازم رودارم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام بله

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس شاهد

    ثبت نام مدارس شاهد 1403 + ورود سایت اصلی my.medu.ir

    شاید تا به حال نام مدارس شاهد را شنیده باشید اما ندانید که چه تفاوتی با سایر مدارس دارند. این مدارس، نوعی از مدارس دولتی هستند که فقط دانش آموزانی که جز خانواده های شهدا، ایثارگر، جانباز، مدافع حرم و…...
  • پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

    سایت اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1402 | my.medu.ir

    پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی سال ۱۴۰۲ آغاز شد به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم جهت تکمیل روند ثبت نام فقط به صورت اینترنتیاز طریق سایت my. medu.ir وارد شده و روند درخواست ثبت...
  • دفترچه ثبت نام مدارس شاهد

    دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1402 + لینک دانلود pdf

    مدارس شاهد از دیگر مدارس شناخته شده و محبوب والدین برای تحصیل فرزندانشان در مقطع متوسطه اول و دوم  است. این مدرسه شرایط خاصی را برای پذیرش دانش آموزان خود تعیین کرده است و براساس امتیازبندی ای خاص، نسبت به...
  • ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

    ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1402 + ورود سایت | my.medu.ir

    ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد 1402 – 1403 به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد که در آن دانش‌آموزان با مراجعه به سامانه دانش‌آموزی پادا به آدرس pada.medu.ir می‌توانند کلیه مراحل ثبت‌نام خود را به صورت آنلاین انجام دهند. ثبت‌نام میان پایه...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)