ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا +آموزش تصویری

آموزش تصویری نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا، دانش آموزان پايه نهم متوسطه اول در پايان سال تحصيلي براي ثبت نام در رشته مورد نظر در دوره متوسطه دوم می بایست دارای شرايط آن رشته در فرم هدايت تحصيلي باشند.
عوامل مختلفی در امتيازدهي فرم هدايت تحصيلي دخيل مي باشد و يكي از اين عوامل نمرات اخذ شده توسط دانش آموز در طول دوره متوسطه اول (هفتم-هشتم-نهم) مي باشد. پس از پايان امتحانات خرداد و شهريور نمرات به سامانه هدايت تحصيلي ارسال مي گردد، هنگامی که نمرات به اين سامانه ارسال گردید بايد در سامانه همگام اين نمرات تاييد گردند.

نكته بسیار مهم:
زمانی که در سامانه همگام نمرات ارسالی تاييد گشت، بعد از آن امكان هيچ گونه تغييری نمي باشد.

این بدان معنی است که هنگامی که نمرات را به سرويس هدايت تحصيلي ارسال كرديد، تا زماني كه در همگام تاييد نكرده ايد وضعيت نمرات در حالت تاييد نشده مي باشد و در مقابل آن ها علامت مداد وجود دارد كه با اين منو امكان تاييد نمرات وجود دارد و عبارت تاييد نشده مشاهده مي شود اما برای افرادی كه نمرات آن ها را تاييد كرده ايد با رنگ سبز رنگ عبارت تاييد شده  و به جای عکس مداد، عكس ذره بين مشاهده خواهيد كرد و اطلاعات اين افراد ديگر قابل ويرايش نمي باشد.

  

برای اطلاع از نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه سیدا و دانا با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

بنابراین ضروری است که قبل از ارسال نمرات به سامانه و تاييد آن ها، برخی از موارد را در برنامه دانش آموزی چک و بررسی نماییم.
● چک كردن ورود كليه نمرات 
● اعمال تبصره برای خرداد در صورت رضايت والدين برای استفاده از تبصره
● چك كردن اعمال ترک تحصيلي ها در صورت وجود در طول سال تحصيلی
● چك كردن انتقالي ها در سيستم، اگر دانش آموزی به مدرسه آمده از اعمال كد سوابق و اگر از مدرسه شما رفته دادن كد انتقال به مدرسه بعدی
● ورود نمرات  غائبين موجه در صورت وجود در امتحانات نوبت دوم و شهريور يعنی اگر در دوره خرداد يا شهريور غائب موجه داشتيم، منتظر بمانيم نمرات آزمون غيبت موجه مشخص و در سيستم ثبت شده و سپس ارسال صورت گيرد.
● استخراج فارغ التحصيلان نهم

ارسال اطلاعات از سیدا به دانا

ارسال اطلاعات از سیدا به دانا

متاسفانه در برنامه راهنمايي منویی به منظور مشخص كردن نمرات وارد نشده وجود ندارد، برای چک كردن اين مورد چاره اي جز مشاهده و چك كردن كارنامه ها نمي باشد. براي اينكار از منوی “مدارک تحصيلی” گزينه “كارنامه تحصيلي ساليانه با ضريب ۲” را اجرا مي كنيم.

در صفحه بعد، سال تحصيلی مورد نظر را انتخاب و در صفحه بعدی كليه دانش آموزان را انتخاب و از سمت چپ از منوی “نوع دانش آموز” بسته به زمان چاپ كارنامه گزينه مورد نظر را انتخاب می كنيم در خرداد “همه دانش آموزان” و در شهريور “غير قبولی خرداد” را انتخاب می كنيم.

در كارنامه اگر وضعيت كارنامه “ناتمام” می باشد، ليست دروسی كه نمره وارد نشده دارند، از وجود عبارت “ناتمام” در مقابل آن مشخص می باشد. هر نمره ای كه يادمان رفته را وارد مي كنيم و دوباره چک می کنیم، اگر عبارت ناتمام وجود نداشته باشد كارنامه را چاپ و در اختيار دانش آموزان قرار مي دهيم.

 

برای اتصال به پشتیبانی سامانه سیدا کلیک نمایید.

 

اعمال تبصره در خرداد

شرايط قبولی در خرداد ماه راهنمايی

ماده ۱۳ : دانش‌ آموزی‌ در خرداد ماه‌ قبول‌ شناخته‌ می‌شود که‌ دارای‌ شرایط زیر باشد:

۱) معدل‌ کل‌ وی‌ کمتر از ده‌ نباشد.
۲) نمره‌ ارزشیابی‌ نوبت‌ دوم‌ او در هیچ‌ یک‌ از مواد درسی‌ بدون‌ ضریب‌ کمتر از ده‌ نباشد.
۳) نمره‌ سالیانه‌ وی‌ در هیچ‌ یک‌ از مواد درسی‌ کمتر از ۳۰ نباشد.
در جريان اعلام نتايج خرداد ماه بعد از چاپ كارنامه ها مروری به كارنامه ها مي كنيم. در مقابل برخی دروس شايد عبارت “عدم تبصره خرداد” نوشته شود. در اين كارنامه دانش آموز از شرايط قبولی تبصره “ب” كه شامل گرفتن نمره ده در ارزشيابی پايانی است را ندارد.

اگر با چنين موردی برخورد كرديد، با اوليای اين دانش آموز تماس گرفته تا به مدرسه بيايد و در مورد استفاده كردن و استفاده نكردن از تبصره در خرداد رضايت دهد.
اگر اوليای دانش آموز راضی به استفاده از تبصره در خرداد ماه نگردد با اين دانش آموز و اين كارنامه كاری نخواهيم داشت ولی اگر اوليای دانش آموز راضی به استفاده از تبصره در جريان خرداد ماه شد، از او رضايت نامه كتبی مبنی بر استفاده از تبصره خواهيم كرد و سپس اعمال تبصره در برنامه دانش آموزی را شروع خواهيم كرد.

به منظور اعمال تبصره در جريان خرداد ماه از منوی “سازماندهي و ثبت نام” گزينه “مشاهده و اصلاح مشخصات دانش آموزان” را اجرا می كنيم، از بين ليست دانش آموزان مشاهده شده فرد مورد نظر را انتخاب مي كنيم و رويش دابل كليک كرده يا رويش كليک و از سمت چپ “اصلاح” را می زنيم در صفحه مشاهده شده روی “مجوز تبصره خرداد” كليک می كنيم.
در صفحه باز شده “اضافه” را می زنيم و سال تحصيلی و درس مربوطه را انتخاب می كنيم و در منوی نوع عمليات جلوی تاييد مجوز والدين تيک می زنيم و تاييد را می زنيم. حال اين فرد برای اين درس در خرداد از تبصره استفاده كرده و در اين ماده درسی قبول محسوب می گردد.

نكته:
هر دانش آموز در طول دوره راهنمایی می تواند در هر درس دو بار از مفاد این ماده استفاده کند. استفاده برای بار دوم از این ماده در هر درس، منوط به کسب حداقل نمره ۵ در امتحانات خرداد ماه می باشد. در اعلام نتيجه در شهريور ماه اگر فردی در درس يا دروسی حائز شرايط استفاده از تبصره گشت نيازی به انجام اين كارها نمی باشد و سيستم به صورت اتوماتيک وار اعمال خواهد كرد.

 

برای اطلاع از نحوه حذف دانش آموز در سامانه سیدا کلیک نمایید.

 

سرویس هدایت تحصیلی

سرویس هدایت تحصیلی

 
ارسال نمرات به سرويس هدايت تحصيلی

اگر الان مطمئن هستيد كه كليه كارها را انجام داده ايد و آماده ارسال نمرات هستيد برای اينكار از منوی “نقل و انتقال اطلاعات” گزينه “سرويس هدايت تحصيلی” را اجرا نماييد. با اجرای اين منو در صفحه بعدی دو گزينه را مشاهده خواهيد كرد.
اگر در خرداد هستيد و قصد ارسال سوابق تا پايان خرداد را داريد گزينه “استخراج و ارسال سوابق تا پايان خرداد” را اجرا كنيد و اگر در شهريور ماه هستيد، گزينه “استخراج و ارسال سوابق تا پايان شهريورماه” را اجرا نماييد.
با انجام اينكار سيستم شروع به استخراج سوابق دروس مرتبط با هدايت تحصيلی می كند. اگر در طول سال همه كارهايی كه در بالا ذكر شد درست انجام شده باشد، در اين مرحله هيچ خطايی نخواهد داد و تنها کافی است تا بر روی ارسال سوابق كليک نمایید.

اگر خطايی هم رخ بدهد، اسم دانش آموز با نبود سابقه ای كه باعث خطا شده است، نمايش داده می شود كه نسبت به رفع اين موارد اقدام كرده و بعدا دوباره اين مراحل را انجام می دهيم.

تاييد نمرات در همگام

تاييد نمرات در همگام

تاييد نمرات در همگام

پس از ارسال نمرات از سامانه دانش آموزی، نوبت به تاييد اين نمرات در همگام می رسد. برای انجام اينكار به سامانه همگام وارد شويد. در قسمت كد ملی و رمز مربوط به مدير مدرسه می باشد، در داشبورد اصلی روی ماژول “هدايت تحصيلی” كليک كنيد و بر روی منوی “تاييد نمرات توسط مدير” را اجرا كنيد.
در صفحه بعد می بایست دوره ای كه قصد تاييد نمراتش را داريد انتخاب نمایید.
در ورود اوليه در بالای صفحه با دو پيام مواجه می شويد:
■ رنگ فونت اعداد كه نمرات كمتر از 10 نارنجی و نمرات كمتر از 14 زرد رنگ نمايش داده می شود.
■ نكته بعدی اينكه اگر برای خرداد كار می كنيد در ستون شهريور نمره ای نمايش داده نشود.

دریافت سوابق پایه نهم از سامانه سیدا

دریافت سوابق پایه نهم از سامانه سیدا

اين منو كليه نمرات در حالت تاييد نشده می باشند و در مقابل آن ها علامت مداد وجود دارد كه با اين منو امكان تاييد نمرات وجود دارد. بر روی مداد مقابل هر فرد كليک كنيد و با اينكار نمرات اين دانش آموز مشاهده می گردد.

از پايين تاييد نمرات را بزنيد با اينكار پيامی مبنی بر اينكه بعد از تاييد امكان برگشت فرآيند وجود ندارد داده می شود و شما در صورت مطمئن بودن برروی “موافقم” کلیک می نمایید.
اگر از بين دانش آموزان در اين ليست مقابل فردی علامت مداد را مشاهده نكرديد، اين جز دانش آموزان فعال مدرسه نمی باشد و از ترک تحصيل يا منتقلين نهم ها می باشد.

با انجام اين مراحل كار شما به پايان می رسد و منتظر خواهيم بود تا فرآيند هدايت تحصيلی و استخراج امتيازات صورت گرفته و در وقت چاپ فرم های هدايت تحصيلی و تحويل به دانش آموزان صورت گيرد.

نمرات پایه هفتم و هشتم در سیستم دانا

نمرات پایه هفتم و هشتم در سیستم دانا

نحوه انتقال نمرات دانش آموزان پایه نهم از سامانه سیدا به سامانه دانا

اطلاعیه شماره ۸ هدایت تحصیلی

جهت اجرای فرایند ثبت و انتقال نمرات به نکات زیر توجه فرمایید:

نحوه انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم به پورتال همگام

۱) مدیران مدارس پس از صدور کارنامه دانش آموزان پایه نهم و مهلت قانونی برای اعتراضات احتمالی، ابتدا نمرات پایه نهم را در سامانه سیدا ثبت و نسبت به اجرای گزینه ارسال به سیستم دانا اقدام نمایند.
۲) همانند سنوات قبل نسبت به ارسال نمرات پایه های هفتم، هشتم و نهم از سیستم دانا به همگام اقدام نمایند.
لازم به ذکر است: نمرات پایه هفتم و هشتم در سیستم دانا موجود می باشد.
۳) مدیران مدارس پس از انتقال نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم دانش آموزان از سیستم دانا به پورتال همگام، در پورتال همگام در ماژول هدایت تحصیلی دکمه تایید نمرات را ارسال نمایند.

چنانچه امکان انتقال نمرات بعضی از دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله: انتقالی، اتباع، تکرار پایه و … وجود نداشته باشد، ضرورت دارد مدیران مدارس، سریعا مشکل را حل نموده و سپس نسبت به انتقال نمرات دانش آموزان اقدام نمایند.
۴) مدیران آموزش و پرورش مناطق پس از اطمینان از دریافت نمرات دانش آموزان تمامی مدارس منطقه، اقدام به تایید نهایی جهت محاسبه نمودن برگ های هدایت تحصیلی نمایند.
نکته مهم :
در هر صورت تمامی فرایند های فوق تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲می بایستی پایان پذیرد‌.

بازیابی کلمه عبور سامانه سیدا

بازیابی کلمه عبور سامانه سیدا

اطلاعیه شماره ۹ هدایت تحصیلی

نحوه انتقال نمرات دانش آموزان پایه نهم از سامانه سیدا به سامانه دانا

به منظور ارائه سرویس هدایت تحصیلی، نمرات دانش آموز در پایه های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم مورد نیاز می باشد. از آنجایی که سوابق تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی  ۱۴۰۲-1399 در سامانه سیدا ثبت شده است، اما این سامانه در حال حاضر سوابق تحصیلی پایه های قبلی دانش آموزان را ندارد، بنابراین عملا ارسال اطلاعات مورد نیاز از سامانه سیدا به سامانه همگام مطابق با سنوات گذشته امکان پذیر نمی باشد.

به همین خاطر برای تجمیع اطلاعات ۳ ساله دوره متوسطه و ارسال آن به سامانه همگام، تمهیداتی در سامانه سیدا پیش بینی شده است که مدارس دوره متوسطه اول دارای پایه نهم، قادر باشند تا این سوابق را به سیستم ویندوزی ( دانا ) دوره متوسطه اول ارسال و در آن سیستم تجمیع نموده و از آن جا به سامانه همگام ارسال کنند.

 

برای مشاهده نحوه  بازیابی کلمه عبور سامانه سیدا  کلیک نمایید.

 

روش کار به شرح زیر است:
امکان اجرای این عملیات فقط برای مدیران و معاونین اجرایی مدارس مقطع متوسطه اول قابل مشاهده و اجرا است و در “منوی مدیریت – زیر منوی تسهیلات، در سامانه سیدا” قرار داده شده است.
با اجرای این بخش، سامانه یک فایل Zip شده را ساخته و در اختیار کاربر مدرسه قرار می دهد. کاربر می تواند این فایل را در نگارش جدید سیستم ویندوزی ( دانا ) متوسطه اول با شماره نگارش  11.80 در بخش نقل و انتقال اطلاعات بند “دریافت سوابق پایه نهم از سامانه سیدا”، دریافت نماید. پس از این کار، دروس و نمرات پایه نهم دانش آموزان در سیستم ویندوزی جایگزین شده و سپس کاربر می تواند با استفاده از آن سیستم، اطلاعات را به سامانه همگام ارسال نماید.
تذکر ۱:
دریافت بسته اطلاعاتی ساخته شده توسط سامانه سیدا، فقط توسط مدرسه ای که دانش آموز در پایه هشتم در آن
مدرسه ثبت نام داشته است قابل انجام می باشد.
تذکر۲:
مشخصات دانش آموزان ارسال شده از سیدا باید از قبل در سیستم ویندوزی مدرسه مورد نظرموجود باشد.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه سیدا و دانا با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

راهنما انتقال اطلاعات دانش آموزان از سناد به سیدا

سامانه دانا مدارس

ویرایش اطلاعات در سامانه سیدا

ثبت نمرات در سامانه سیدا با گوشی+ آموزش ثبت نمرات پودمانی

نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به دانا +آموزش تصویری

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی 1402 + سایت ثبت و پیگیری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)