ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پشتیبانی سامانه سیدا | پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ مهر ۱۴۰۲
پشتیبانی سامانه سیدا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه ارائه پشتیبانی سامانه سیدا مشخص شده است. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه ارائه پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا بپردازیم. علاوه بر این نحوه استفاده از امکانات این سامانه را نیز بیشتر بررسی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا از امکانات این سامانه و نحوه دریافت پشتیبانی بیشتر بدانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پشتیبانی تلفنی سامانه سیدا  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

پشتیبانی سامانه سیدا

در خصوص پشتیبانی سامانه سیدا باید به شما بگوییم که این سامانه به صورت سلسله مراتبی طراحی شده است. یعنی به طور مثال اگر دبیری در استفاده از سیستم مشکل داشته باشد، لازم است از مافوق خود که مدیر مدرسه خواهد بود، درخواست برطرف کردن مشکل را بدهد. به علاوه کارشناسان ما نیز در این خصوص به صورت پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا، به افراد کمک خواهند کرد.

پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا

مشکلات سامانه سیدا

در قسمت فوق به شما توضیح دادیم که برای استفاده از پشتیبانی سامانه سیدا چه راهی وجود دارد. در این قسمت قصد داریم، به بررسی مشکلات سامانه سیدا بپردازیم.

در ابتدا لازم است بدانید که سیدا برای ثبت نمرات دانش آموزان کاربرد دارد. مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم می توانند از این سامانه برای ثبت نمرات دانش آموزان خود استفاده نمایند. اما از آنجایی که این سامانه به تازگی راه اندازی شده، ممکن است برخی برای ورود به آن با مشکلاتی رو به رو باشند. از آنجایی که نام کاربری و رمز عبور برای ورود به این سایت مورد نیاز است، لازم است افراد به این موضوع توجه کافی داشته و رمز عبور نام کاربری خود را به خاطر بسپارند. هم چنین افراد استفاده کننده از این سامانه لازم است به این نکته توجه داشته باشند که نمرات را فقط در سامانه سیدا ثبت نمایند. در سامانه های دیگر مانند دانا، امین و سناد نباید نمره ای ثبت شود.

برای دریافت اطلاعات از سناد، لازم است بروزآوری های مورد نیاز از  عملیات اولیه، سازماندهی و ثبت نام و بروزآوری از سناد انجام گردد.

به علاوه توجه داشته باشید که درخواست دریافت و بروزرسانی از سناد در سیدا، به دلیل حجم بالای ترافیک در صف انتظار قرار خواهد گرفت. ثبت نمران نیز به همین شکل در صف قرار خواهد گرفت. شاید این سوال برای برخی از استفاده کنندگان این سامانه پیش بیاید که چرا برای ثبت نمرات دسترسی هر دبیر فقط به کلاس و درس خود است. این موضوع برای بالاتربردن امنیت نمره ها است.

برای اطلاع از نحوه حذف دانش آموز در سامانه سیدا کلیک کنید.

اگر دانش آموزان به علت نداشتن گوشی با هر دلیل دیگری در امتحان شرکت نکرده باشند، نمره پایانی آن ها چگونه ثبت می شود؟

در این حالت نمره مستمر نوبت اول را بعنوان نمره میانگین نوبت استفاده می شود.

اگر دانش آموزی در نوبت اول نمره نداشته باشد، مدرسه او را به عنوان غایب موجه در نظر گرفته تا زمانی که نمره نوبت دوم جایگزین آن شود. البته اگر غیبت غیرموجه در نظر گرفته شده باشد، نمره این شخص صفر خواهد شد.

پشتیبانی آنلاین سامانه سیدا

راهنمای سامانه دانش آموزی سیدا

در خصوص استفاده از سامانه سیدا باید بدانید که جهت استفاده از آن نام کاربری و رمزعبور مورد نیاز است که نام کاربری همان کدملی و پسورد همان کدپرسنلی است.

مدیران برای بالاتربودن امنیت این سیستم می توانند متنی را به عنوان تعهدنامه برای تمامی افرادی که دارای رمز هستند، تنظیم کرده و به امضا برسانند. در تعهدنامه این موضوع قید می شود که نباید رمز در اختیار هر شخص دیگری اعم از کافی نت ها و یا دیگر افراد قرار بگیرد.

اگر مدیران فاقد کدپرسنلی باشند، نام کاربری و رمزعبور پیش فرض آن ها به این صورت است که برای ورود لازم است کدملی را به صورت بدون صفر برای نام کاربری و رمز عبور وارد نمایید.

نکته بعدی، در خصوص سامانه دانا و استفاده از آن است. به این صورت که باید توجه داشته باشید، استفاده از نمرات ثبت شده در سامانه دانا برای وارد کردن به صورت دستی در مدارک مدارس مشکلی ندارد؛ اما وارد کردن نمرات در دانا یا سناد نباید انجام شود؛ زیرا کلیه نمرات در سامانه سیدا ثبت می شود.

برای اطلاع از انتخاب واحد سامانه سیدا روی لینک کلیک کنید.

دانش آموزان برای ورود به سامانه سیدا لازم است ابتدا به سامانه sida.medu.ir مراجعه نمایند.

به علاوه گاهی ممکن است در استفاده از خدمات برای افرادی که با کروم وارد می شوند مشکل پیش بیاید. در این حالت به افراد پیشنهاد می شود که به جای کروم از موزیلا فایرفاکس استفاده کنند.

سوال دیگری که در استفاده از سامانه سیدا پرسیده می شود، مربوط به مشخص کردن وضعیت دانش آموزان فوتی، ترک تحصیل کرده و غیره می باشد. برای این دانش آموزان لازم است در قسمت عملیات اولیه روی گزینه سازماندهی و ثبت نام، مشخصات فردی و اسامی دانش آموزان روی علامت چشمی کلیک کرده و در صفحه جدیدی که باز می شود، از قسمت وضعیت تحصیلی، گزینه ترک تحصیل، فوت و یا غیره را انتخاب کرده و روی اعتبارسنجی و تایید کلیک نمایید.

سوال دیگر مربوط به معلمانی که در چندین مدرسه فعالیت دارند، پرسیده می شود این افراد چگونه می توانند رمز خود را بازیابی نمایند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تنها برای اولین مدرسه امکان اعتبار سنجی و بازیابی رمز وجود خواهد داشت.

برای آشنایی و آموزش ورود به سامانه سیدا کلیک کنید.

برخی افراد در مورد سامانه سیدا می پرسند که چرا در این سامانه امکان انتخاب واحد دروس مهارتی وجود ندارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این سامانه هنوز در برخی امکانات جای کار دارد که یک مورد از این موارد مربوط به انتخاب دروس مهارتی می شود. برای انتخاب دروس مهارتی، هنوز در این سامانه امکانی فراهم نشده است.

در خصوص وارد کردن نمره های دانش آموز اقلیت نیز باید بدانید که در این سامانه دانش آموزانی که اقلیت دارند، برای ثبت نمره های دروس خاص باید در انتظار اصلاح سامانه باشند.

برای دانش آموزان اهل سنت و اقلیت های مذهبی نیز لازم است در سامانه سناد، مذهب شان ثبت شده و در قسمت انتخاب واحد گزینه هدیه اهل سنت فعال شود.

افرادی که رمز عبور خود را فراموش کرده اند باید طبق مراحلی که در ادامه اشاره خواهیم کرد، حذف شوند. برای حذف ابتدا باید روی مدیریت کاربران، سپس انتصاب و دسترسی، در مرحله بعدی تعریف کاربر و در نهایت یافتن همکار در لیست اقدام شود. در انتهاب این ردیف، دو گزینه وجود دارد که با نام های بازیابی و حذف مشخص شده است. اگر گزینه بازیابی را انتخاب نمایید، رمز افراد به کدپرسنلی تغییر داده شده و اگر گزینه حذف را انتخاب نمایید، دسترسی و نام کاربری همکار حذف خواهد شد.

ترک تحصیل دانش آموزان در سیدا

جهت ثبت ترک تحصیل دانش آموزان در پایان نیمسال اول لازم است تا مراحل زیر را طی کنید. ترک تحصیل دانش آموزان بدین صورت است که ابتدا باید از ترک تحصیل وی اطمینان حاصل شود. برای اطمینان از این موضوع لازم است، ابتدا با ولی دانش آموز تماس حاصل شده و از این موضوع بپرسید. در مرحله این موضوع در شورای مدارس مطرح خواهد شد. برای ثبت درخواست ترک تحصیل نیز مراحل به صورت کامل در قسمت مشکلات توضیح داده شده است.

برای اطلاع از نحوه بازیابی  رمز سامانه سیدا کلیک کنید.

نکات در رابطه با استفاده از سامانه سیدا

در ثبت نمرات سامانه سیدا، باید دقت داشته باشید که دقت، کنترل و صحبت نتایج بسیار مهم است. پس بهتر است قبل از اعلام نتایج با شتاب زدگی، ابتدا از صحت و درستی آن اطمینان حاصل نمایید.

برای اطمینان از  موضوع باکسی با عنوان مجموع نمرات وجود دارد که در سمت راست صفحه وارد کردن نمره ها قرار داده شده است. لازم است هنگام وارد کردن نمرات جمع این باکس که به صورت خودکار محاسبه می شود با جمعی که معلمان به دست می آورند، همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت، نشان دهنده خطا است که باید برطرف شود.

اگر نام دبیران در پایین لیست نمرات سیدا نیاید، لازم است از منوی مدیریت کاربران، دسترسی ایجاد گردد.

اگر در زمان ثبت نمرات دانش آموزان با این پیام مواجه شدید که دانش آموز بزرگسال نیست، لازم است با دانش آموز را دوباره معرفی کنید. در این حالت به دکمه ایجاد رفته و سپس دانش آموز را به سیدا معرفی کرده و ثبت نام و انتخاب واحد را انجام دهد.

در حالتی که دانش آموزان در نوبت اول ثبت نام کرده باشند، لازم است این فرد برای نیمسال دوم نیز معرفی شود که در این صورت باید از منوی سازماندهی گزینه جستجوی دانش آموز بدون ثبت نام را انتخاب کرده و دانش آموز را جستجو کرده و ثبت نام کنید.

سامانه سیدا

خدمات سایت سیدا

همانطور که در مقدمه اشاره کرده بودیم، اصلی ترین کاربرد سامانه سیدا به ثبت نمره بازمی گردد. کاربران این سامانه که مدیران مدارس و معمان هستند، می توانند در سامانه های ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم فعالیت داشته باشند. معلمان با ورود به این سامانه و ثبت نمرات می توانند به قسمت های مختلف دسترسی داشته و دانش آموزان می توانند نمرات خود را در این سامانه مشاهده کنند.

علاوه بر ثبت نمرات، در این سامانه امکانات دیگری همچون، دریافت کارنامه، ارتقا پایه تحصیلی، انتخاب رشته نهم به دهم و غیره نیز وجود دارد.

برای اطلاع از نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه سیدا کلیک کنید.

راهنمای ورود به سامانه سیدا دانش آموزی

در خصوص راهنمای ورود به سامانه لازم است بدانید که دسترسی به این سامانه توسط کاربران توسط سطح بالاتر امکان پذیر است. به این صورت که دسترسی معلم توسط مدیر و دسترسی مدیر نیز توسط کارشناسی سطح بالاتر تعریف خواهد شد. پس از ساخت حساب کاربری، به هریک از افراد نام کاربری و رمزعبور اختصاص داده شده و این افراد می توانند با استفاده از نام کاربری و رمزعبور خود از خدمات سامانه استفاده ببرند.

در هر یک از سطوح، مسئولی بالاتر برای تعریف نام کاربری و پسورد تعریف شده است. به طور مثال در یک مدرسه، بالاترین کاربری مربوط به مدیر بوده و نقش مدیر نیز در مناطق تعریف خواهد شد.

برای ثبت نمرات در سامانه سیدا لازم است مراحل زیر را طی کنید.

در ابتدا وارد سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir شده و روی گزینه عملیات ضمن سال کلیک کنید. در مراحل بعدی لازم است لیست کلاس و ورود نتایج را انتخاب کنید. بعد نوبت به انتخاب پایه و درس می رسد و باید توبت تحصیلی را نیز تایید نمایید. در مراحل بعدی باید روی گزینه نمره مستمر و سپس نمره پایانی کلیک نمایید و در نهایت نمرات را وارد نمایید.

اگر قصد انتقال عکس دانش آموزان از سناد به سیدا را دارید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

در سامانه سناد به قسما کارت دانش آموزی رفته و روی عکس دانش آموزان راست کلیک نمایید.

در مرحله بعد باید روی دخیره عکس کلیک کرده و کدملی دانش آموز را وارد کرده و اکی اکنید. حالا به سامانه سیدا رفته و روی بارگزاری عکس کلیک کنید.

با انتخاب علامت مثلث در قسمت نام خانوادگی و علامت مساوی، کد ملی دانش آموز را وارد کرده و اینتر بزنید.

حالا باید از پوشه مورد نظر عکس دانش آموز را انتخاب و تایید نمایید.

اعتبار سنجی و تایید همکاران ( معلمان )  در سامانه سیدا به چه صورت است؟

در سامانه سیدا برای اینکه افرا بتوانند، از امکانات استفاده کنند لازم است اعتبارسنجی و تایید شده باشند.

همکارانی که کد پرسنلی ندارند، باید وارد قسمت عملیات اولیه مشخصات پرسنل غیررسمی شوید و سپس با استفاده از کدملی، مشخصات افراد را در کادرهای جستجو تکمیل کنید.

بعد باید از قسمت مدیریت کاربران، وارد پرسنل جاری شده و در برابر اسم همکار کلمه ویرایش کلیک کنید تا وی اعتبار سنجی و تایید شود.

این افراد مانند مراحل اولیه، در قسمت عملیات اولیه مشخصات پرسنلی غیررسمی مدرسه را درج کردخ و سپس در قسمت مدیریت کاربران پرسنل جاری، در برابر اسم کلمه ویرایش را کلیک کنید تا مشخصات همکار نمایش، اعتبار سنجی و تایید شود.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه ارائه پشتیبانی سامانه سیدا بپردازیم. اینکه  پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا چگونه ارائه می شود و برای استفاده از خدمات سامانه چه مراحلی باید طی شود، همگی بررسی گردید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

3/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کاربرد سامانه سیدا چیست؟

این سامانه برای ورود نمرات استفاده می شود.

شماره تلفن پشتیبانی سامانه سیدا چیست؟

شماره تلفن پشتیبانی این سامانه تا به امروز اعلام نشده برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

آیا سامانه سیدا توسط دانش آموزان نیز در دسترس است؟

خیر دسترسی به این سامانه برای مدیران و معلمان است.

آیا سامانه سیدا از تلفن همراه نیز قابل وارد شدن است؟

بله با استفاده از تلفن همراه نیز می توانید به آن وارد شوید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «پشتیبانی سامانه سیدا | پشتیبانی تلفنی حل مشکلات سیدا»

  1. Avatar photo هانی گفت:

    سلام خسته نباشین چند روزه هر چی سایت بوستان رو میخوام باز کنم میزنه در حال بروز رسانی

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      یاید صبر کنید تا سایت بروز رسانی شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور