ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه دانا مدارس + آموزش ورود و ثبت نام سیستم دانا

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۹ مهر ۱۴۰۰
سامانه دانا مدارس
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 سامانه دانا مدارس راه اندازی شده است. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی و راهنمای سیستم دانا ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی بپردازیم. همچنین به این سوال که سیستم دانا چیست پاسخ دهیم. در صورتی که برای ثبت نام در سامانه دانا مشکل دارید و یا نمی دانید چطور باید برای ورود به سیستم دانا مدارس اقدام کنید، در ادامه همراه ما باشید تا به سوالات شما در رابطه با سیستم مدرسه الکترونیک دانا پاسخ دهیم.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سیستم مدرسه الکترونیک دانا  چه کاربری دارد و یا اینکه سیستم دانا چیست از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

آشنایی سامانه دانا مدارس

سامانه دانا مدارس، برای افزایش فرهنگ استفاده از فناوری های نوین طراحی شده است. در این سیستم کلیه امور اداری، آموزشی و دفترداری قابل انجام است.

سامانه دانا مدارس قابلیت های بسیاری دارد که از جمله آن ها می توانیم به ثبت نام، کلاس بندی، انتخاب واحد، تهیه لیست حضور و غیاب، ثبت نمرات، چاپ کارنامه، عملیات فراغت از تحصیل، و غیره اشاره کنیم.

از جمله دیگر قابلیت های سامانه دانا مدارس می توان به این مورد اشاره کرد که این نرم افزار، با سایر نرم افزارهای تحت پوشش قابلیت یک پارچه شدن دارد. از جمله سایر ویژگی های سامانه دانا مدارس، می توان به انجام امور حسابداری، کتابخانه، فوق برتامه، و غیره اشاره کرد.

 

 

راهنمای سیستم دانا ابتدایی

 

 

بررسی ویژگی های سامانه دانا مدارس

در قسمت فوق ما سعی کردیم بررسی کلی از راهنمای سیستم دانا ابتدایی

را به شما ارائه دهیم. در این قسمت با ما همراه باشید تا ویژگی های سیستم مدرسه الکترونیک دانا را بیشتر بررسی کنیم.

  • در این سیستم امکان نمایش انواع کارنامه و نمودارهای تحصیلی و انضباطی وجود دارد.
  • در این سیستم می توانید به انجام انواع فعالیت های اداری و آموزشی توسط مدیران و دبیران در هر زمان بپردازید.
  • در این سیستم امکان ارتباط با اولیای دانش آموزان مدرسه و پیگیری وضعیت درسی آن ها وجود دارد.
  • همچنین ارتباط به محیط مدرسه در خارج از ساعات آموزشی فراهم است.

ویژگی ها و امتیازات سیستم دانش آموزی دانا نیز شامل موارد زیر می شود:

  • این برنامه برای کار و اجرای برنامه ساده است.
  • امکان نصب و استفاده از آن به صورت شبکه وجود دارد.
  • طراحی این برنامه براساس آخرین تکنیک های روز دنیا انجام شده است.
  • در این برنامه قابلیت ارتباط با سایر سیستم های تحت پوشش نیز وجود دارد.
  • قابلیت توسعه و گسترش عملیات در این نرم افزار وجود دارد.
  • این نرم افزار، برای استفاده از در کلیه شاخه های نظری و فنی و کار و دانش نظام جدید قابل استفاده است.
  • این نرم افزار برای اجرا در کلیه رشته های نظام سالی و واحدی قابل اجرا است.
  • این نرم افزار به صورت کامل با آخرین آئین نامه ها و ضوابط آموزشی قابل تطبیق است.
  • امکان بروز رسانی سریع و صحیح مطابق با آخرین تغییرات اعمال شده در آئین‌نامه‌های آموزشی در این نرم افزار وجود دارد.
  • در این نرم افزار همچنین امکان ارائه و استفاده از بروزترین جداول اطلاعاتی مانند جداول دروس، جداول رشته ها و جداول دروس تخصصی وجود دارد.
  • در این سیستم هماهنگی با سیستم های قبلی از لحاظ نحوه اجرا به حداقل می رسد.
  • به علاوه در این سیستم، می توان به صورت کامل اطلاعات را در قالب سیستم های قبلی جا داد. حتی امکان معکوس کردن اطلاعات نیز در این حالت وجود دارد.

 

 

ثبت نام در سامانه دانا

ما در موراد فوق سعی کردیم به سوالات شما در رابطه با اینکه ویژگی های سیستم دانا چیست، پاسخ دهیم. حالا روش های نصب و ثبت نام را بررسی می کنیم.

برای ثبت نام در سامانه دانا ابتدا لازم است این سامانه را روی سیستم خود نصب نمایید. برای نصب حتماً از برنامه اصلی خارج شوید. سپس با ذخیره سازی پایگاه داده از آن بک آپ بگیرید. پس از نصب نیز آن را به روز رسانی کرده و آخرین نگارش ها را مطالعه کنید.

اگر سیستم مدرسه به اینترنت پرسرعت متصل است، ابتدا برنامه هلپر را باز کنید سپس از گزینه بروزرسانی آخرین نسخه را بگیرید. سپس روی دریافت کلیک کرده و صبر می کنید تا به صورت کامل دانلود شود. پس از دانلود شدن یک فایل نصبی مشاهده خواهید کرد که باید روی آن کلیک کنید تا نصب شود. پس از به پایان رسیدن نصب روی گزینه بعدی یا next کلیک می کنید تا ادامه مراحل طی شود. در این قسمت از شما محل نصب پرسیده خواهد شد که می توانید بگذارید روی حالت پش فرض بمانید یا پوشه جدیدی را انتخاب کنید.

از آنجایی که این سیستم بیشتر با ویندوز xp سازگار است و اغلب ویندوزها 7 به بالا است بهتر است روی آیکون نرم افزار پس از نصب کلیک راست کرده، گزینه پراپرتیز را زده و سپس run as administrator را تیک بزنید.

 

 

سیستم دانا چیست

 

 

نحوه ایجاد پایگاه داده در سیستم مدرسه الکترونیک دانا

برای ایجاد پایگاه داده از قسمت هلپر، کلیک کرده و کد دانشکده و مدرسه را وارد می کنید. اگر با خطای کد مدرسه صحیح نیست رو به رو شدید، با اشتباه زده اید و یا هلپر به  روز نیست. برای به روز رسانی هلپر، باید از هلپر جدید استفاده کنید. بدین منظور به مسیر نصب رفته و فایل جدید را جایگزین فایل قبلی می کنید.

به احتمال خیلی زیاد در این حالت مشکل برطرف خواهد شد. حالا باید روی گزینه تنظیمات پایگاه داده کلیک کرده و ادامه را می زنید تا کارهای مورد نیاز انجام شود. نصب پایگاه داده کمی معمولاً زمان بر خواهد بود.

 

 

خطاهای سیستم دانا

پس از آشنایی با نحوه ورود به سیستم دانا مدارس در این قسمت همراه ما باشید تا خطاهای سیستم دانا را بررسی کنیم. خطاهای سیستم دانا، شامل موارد متعددی می شود که که در این مطلب رایج ترین آن ها را بررسی خواهیم کرد. این موارد شامل، کد خطای 25 می شود. این خطا مربوط به تمام شدن اعتیار نگارش از نرم افزار شما است. برای برطرف شدن آن نیز باید گزینه بروزرسانی را انتخاب کنید.

خطاهای دیگر مانند 1105 و 1057 نیز هر کدام مشکلات دیگری را ارائه می دهند.

 

 

نحوه تغییر زبان اعداد در سیستم دانا

یکی از مشکلاتی که در سیستم دانا رایج است، نحوه تغییر زبان است. برای تغییرزبان در سیستم دانا، در ادامه همراه ما باشید تا مراحل را بررسی کنیم.

ابتدا در پنجره Control panel بر روی گزینه Region and Language کلیک کرده و در سربرگ formats، از نوار کشویی زیر format گزینه persian را بزنید. حالا باید در قسمت

پایین سربرگ formats گزینه Additional settings را کلیک کرده و در سربرگ numbers در کشوی مقابل use native digits گزینه national را انتخاب کنید و در در آخر هم Apply و ok را دوبار کلیک نمایید. با طی کردن این مراحل، همه اعداد در سیستم دانا بصورت فارسی نمایش داده می شوند.

 

 

ثبت نام در سامانه دانا

 

 

 ثبت دبیر در سیستم دانا مدارس

پس از ورود به سیستم دانا مدارس برای ثبت دبیر لازم است، مراحل زیر را طی کنید. ابتدا  از قسمت پنل مدارس باید قسمت ساماندهی و ثبت نام را انتخاب کنید.

در صفحه ای که باز می شود، گزینه شروع دوره ها را بزنید.

در مرحله بعد سال دوره را انتخاب کنید.

حالا نوبت به فشردن کلید تایید است و در نتیجه شما می توانید دبیر را ثبت نام کنید.

 

 

برای آشنایی با نحوه تغییر رمزعبور سامانه وادنا کلیک کنید.

 

 

اصلاح اطلاعات در سامانه دانا

گاهی اطلاعات در سامانه دانا به اشتباه درج می شود که در این حالت لازم است مراحل زیر را به انجام برسانید. برای برطرف کردن و اطلاح خطاها در سامانه دانا، ابتدا لازم است بدانید که تمامی اطلاعات درج شده باید منطبق با اطلاعات شناسنامه ای باشد. گاهی ممکن است مشخصات در دو سامانه سناد و دانا متغیر باشند که در این حالت، ابتدا باید اشکالات را در سناد برطرف کرده و سپس به دانا منتقل کنید.

برای برطرف کردن مشکلات و اصلاح مشخصات دانش آموزی نیز از منوی مدیریت دانش آموزان لیست دانش آموزان را انتخاب کرده و سپس اسم و مشخصات فرد مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. حالا به صفحه بعد منتقل شده و روی علامت ذره بین می زنید تا مشخصات نمایش داده شود.

 مشخصاتی که مشاهده خواهید کرد به دو صورت هستند:

اولین مورد بدین صورت است که پر رنگ بوده و برای تغییر دادن آن ها باید

لغو تایید ثبت احوال را بزنید و بعد تغییرات را اعمال کنید. البته این برای حالتی است که اطلاعات نیاز به تایید ثبت احوال دارد. اگر این تغییرات به تایید ثبت احوال نیاز نداشته باشد، مانند، جنسیت-وضعیت زندگی-وضعیت جسمی-نام پدر-شغل پدر-کد ملی پدر و مادر-شماره شناسنامه -سریال و حرف و عدد سری شناسنامه -محل تولد -محل صدوردر همان لحظه تغییرات را اعمال کرده و ذخیره را می زنید.

گاهی در مقابل کدهای ملی پدر و مادر حروف انگلیسی وجود دارد، که باید حذف شوند.

اگر مشخصات پدر و مادر ناشناخته بود، لازم است روی ذره بین کلیک کرده و آن ها را تغییر دهید تا ثبت و اعمال شود.

 

 

سیستم مدرسه الکترونیک دانا

 

 

ارسال اسناد تولید شده به اداره

پس از ایجاد تغییرات در سیستم مدرسه الکترونیک دانا، نوبت به ارسال اسناد تولید شده به اداره می رسد. در این حالت، شما باید رمز ورود به سامانه دانا را به همراه کد مدرسه وارد کرده و وارد شوید.

توجه داشته باشید که اگر قصد ارسال اسناد تولید شده به اداره در مقطع پیش دانشگاهی را دارید، این گزینه وجود ندارد. بدین منظور باید از منوی نقل و انتقال اطلاعات گزینه ارسال اطلاعات به سیستم متمرکز منطقه تحت ویندوز را بزنید و بعد دریافت تاییدیه وجود سوابق مدرسه در سرور را اجرا کنید با این کار سندها به منطقه ارسال می گردد.

برای مقطع دبیرستان نیز کافی است منوی در نقل و انتقال سروری گزینه ارسال اسناد اصلاحیه سوابق به منطقه را بزنید.

 

 

برای آشنایی با سامانه وادنا کلیک کنید.

 

 

دریافت سندهای تایید شده در سامانه دانا

برای دریافت سندها در سامانه دانا مدارس، کافی است از منوی نقل و انتقالات گزینه، دریافت اسناد اصلاحیه از منطقه را بزنید. پس از زدن این عبارت، دو مسیر وجود دارد که یکی دریافت از طریق سی دی یا دیسکت و دیگری از طریق اینترنت خواهد بود. ما روی گزینه دریافت از طریق اینترنت کلیک می کنیم و سپس اکی کرده و ادامه می دهیم. حالا می توانیم لیست دانش آموزانی را که برای آن ها سند ایجاد کرده ایم مشاهده کنیم و به سراغ مراحل بعدی برویم.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی سامانه دانا مدارس بپردازیم. همچنین به سوال شما در رابطه با اینکه سیستم دانا چیست پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص سیستم مدرسه الکترونیک دانا و یا نحوه ورود به سیستم دانا مدارس داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا کارشناسان به شما در رابطه با ثبت نام در سامانه دانا و راهنمای سیستم دانا ابتدایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با راهنمای سامانه دانا ابتدایی و اینکه سیستم دانا چیست از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

سامانه استعلام اینترنتی خدمات الکترونیک سخا سربازی

ثبت چک در سامانه صیاد

پشتیبانی سامانه سعدی

سامانه استعلام دارایی سهام عدالت

سیستم دانا چیست

راهنمای سیستم دانا ابتدایی

3.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا سیستم دانا مختص مدارس خاصی است؟

خیر تمامی مدارس از آن استفاده می کنند.

برای نصب نیاز به سیستم خاصی است؟

خیر روی بیشتر سیستم ها قابل نصب است.

آیا در این سیستم راه حلی برای بازگرداندن داده ها وجود دارد؟

بله می توانید بک آپ بگیرید.

آیا دانش آموزان می توانند به سامانه دسترسی داشته باشند؟

خیر مسئولین به آن دسترسی دارند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی 1402 + سایت ثبت و پیگیری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)