ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک

معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل، از جمله معافیت هایی است که سازمان نظام وظیفه برای مشمولانی که دچار این عارضه شده اند،در نظر گرفته است.

تاندون آشیل قوی ترین و بلند ترین تاندون می باشد که در پای انسان قرار گرفته است و در برابر کشش مقاومت می نماید در نتیجه آسیب به این قسمت موجب معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل می گردد.

معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل زمانی اتفاق می افتد که تاندون آشیل که موجب اتصال عضلات ساق پا به استخوان پاشنه می گردد، دچار پارگی شود.

 

جهت اطلاع از معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل و قوانین جدید معافیت سربازی با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل

در انتهای ساق پا، عضله گاستروکنمیوس تبدیل به تاندون می گردد و تاندون آشیل پس از یکی شدن با تاندون عضله سولئوس تشکیل می گردد.

تاندون کالکانئوس به پشت استخوان پاشنه چسبیده و موجب پایین آمدن پا می‌شود در نتیجه در اموری همچون راه رفتن، دویدن و جهیدن وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد و آن پایین آوردن مچ پا است.

معافیت پزشکی پارگی تاندون دست

مهم ترین علائم آسیب تاندون انگشت دست عبارتند از:

▪︎عدم توانایی در حرکت دادن مفصل انگشت   
▪︎باز ماندن انگشتی که دچار پارگی تاندون شده است.
▪︎احساس درد در هنگام خم کردن انگشت   
▪︎وجود زخم در سطح کفی انگشت   
▪︎تورم خفیف روی مفصل انتهایی انگشت در سطح کفی   
▪︎درد در حین لمس قسمت کفی انگشت 

 

جهت اطلاع از معافیت پزشکی پوست بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

تشخیص معافیت پزشکی پارگی تاندون دست

هرگونه درد و آسیبی که مرتبط به دست می باشد، حتما باید توسط پزشک مربوطه بررسی شود. اغلب اوقات بیماران فکر می کند آسیب وارده به دست یا انگشت جدی نبوده و خوب می شود.

پس از مدت زمانی که بهبودی حاصل نمی گردد، به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده اما متاسفانه همین تاخیر در مراجعه به پزشک می تواند سبب مشکلات جبران ناپذیری در دست شود. اگر پس از ضربه شما بتوانید انگشت های خود را خم و راست کنید به هیچ عنوان نشانه سالم بودن تاندون های دست شما نمی باشد.

احتمال دارد که حتی با وجود آسیب به تاندون فلکسور سطحی انگشت یا آسیب به تاندون اکستانسور انگشت، شما بتوانید انگشت خود را خم و راست کنید. در نتیجه بلافاصله پس از هرگونه ناراحتی در دست بعد از ضربه، به پزشک مربوطع مراجعه نمایید.

 

جهت اطلاع از شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی و بیماری هایی که باعث معافیت سربازی می شود بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

مراحل تایید معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل 

به منظور تایید بیماری به وسیله نظام وظیفه، مراجعه به پزشکان مورد تأیید نظام وظیفه باید چندین بار انجام گیرد و معاینات لازم جهت دریافت معافیت پارگی تاندون آشیل را انجام دهید.

مراحل تأیید بیماری انواع معافیت های سربازی از جمله دریافت معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل عبارتند از:

۱) مورد تایید قرار گرفتن بیماری پارگی تاندون آشیل به وسیله پزشک اولیه

۲) مورد تایید قرار گرفتن بیماری پارگی تاندون آشیل به واسطه شورای پزشکی بیمارستان

۳) مورد تایید قرار گرفتن بیماری پارگی تاندون آشیل به وسیله شورای پزشکی وظیفه عمومی

نکته:
جهت شرکت در شورای پزشکی، همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی الزامی بوده و می بایست شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته باشید.

در پروسه رسیدگی پزشکی، طبق قوانین نظام وظیفه مشمولان مجاز به انصراف از درخواست پزشکی نیستند و ملاک پذیرش رأی شورای پزشکی در خصوص آنان می باشد.

به واسطه سه تن از پزشکان معتمد نیروهای مسلح در هر شهرستان، اظهار نظر درباره معافیت سربازی مشمولین انجام می‌گیرد و رأی اغلب پزشکان مذکور دارای اعتبار می باشد.

چنانچه مشمولانی که برای معاینات تخصصی در طول مدت یک ماه به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارستان های نیروهای مسلح معرفی می شوند، به این مراکز مراجعه نکنند، بعد از تعیین وضعیت به خدمت اعزام می شوند.

این نکته را در نظر داشته باشید که با پیگیری به موقع اقدام به گذراندن پروسه پزشکی نمایید تا به دلیل کم کاری زمان معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل را از دست ندهید.

 

جهت اطلاع از مدت آموزشی معاف از رزم بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

افراد مشمولی که درخواست پزشکی خود را ثبت می نمایند و غیبت ندارند، در پروسه معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر به عمد در زمان رسیدگی به درخواست پزشکی موجب طولانی شدن مراحل رسیدگی شوند و اموری از جمله: عدم مراجعه به موقع به بیمارستان، عدم حضور در جلسات شورای پزشکی و … وارد غیبت می گردند.

در صورتی که بعد از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی، معاف دائم شناخته شود، از کارت معافیت برخوردار می شود. چنانچه در طول بررسی معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل، سرباز یا معاف از رزم شناخته شود برگ آماده به خدمت صادر و به آدرس مشمول ارسال می گردد.

مراحل دریافت معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل

جهت دانستن مراحل دریافت معافیت پزشکی و لیست بیماری های معافیت پزشکی و اینکه چه مراحلی را باید طی کنند و درباره مراحل اقدام برای دریافت معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل و قوانین معافیت پزشکی موارد ذیل را در نظر داشته باشید.

■  تهیه و دانلود دفترچه خدمت سربازی  از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ و تکمیل مدارک مورد نیاز

■ ابتدا می بایست برگه خود اظهاری سوابق بیماری موجود در پشت برگ معاینه اولیه را پیش از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، به دقت تکمیل نمایید تا زمان مراجعه به پزشک معاینه کننده ارائه نمایند.

نکته:
متقاضیان مشمولی که مشکلات پزشکی خود را در زمان معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، در دوران آموزش یا خدمت دچار هرگونه حادثه ای به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی خود شوند، مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می باشد.

■ مراجعه به پزشکان جهت معاینه اولیه و تکمیل برگه معاینه اولیه توسط پزشک

■ ثبت درخواست توسط کاربر پلیس +‌۱۰ در سیستم و دریافت کلیه مدارک از کاربر پلیس +۱۰ چرا که شما باید این مدارک را همراه داشته باشید و به شورای پزشکی ارائه دهید.

■ ارسال برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس محل سکونت متقاضی

نکته:
مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماری های قابل مشاهده می باشند نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهند داشت.

■ مراجعه جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان

■ ارسال نظریه تخصصی بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده

■ ارسال دعوتنامه به آدرس متقاضی جهت حضور در شورای پزشکی

■ برگزاری جلسه شورای پزشکی

 

دریافت معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل

دریافت معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل

 

معافیت دائم پارگی تاندون آشیل 

سوالی که برای اکثر مشمولان سربازی پیش می آید این است که آیا امکان استفاده از معافیت دائم بیماری های نظام وظیفه دارند یا خیر؟

معافیت دائم به معافیتی گفته می شود که در آن فرد هم از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سربازی معاف می شود.

افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی بنابر قوانین نظام وظیفه در نظر گرفته می شوند می بایست دارای بیماری روانی و یا جسمی باشند که در نتیجه این بیماری ها، توانایی های لازم جهت انجام فعالیت های سنگین سربازی را از دست داده باشند.

در صورت تایید پزشکان سازمان وظیفه، با توجه به نوع و شدت عارضه پارگی تاندون آشیل این افراد می توانند معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل را دریافت کنند.

 

جهت اطلاع از شرایط اخذ معافیت موقت بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل در حین تحصیل

به منظور دریافت معافیت پزشکی و اطلاع از چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟، یا باید فارغ التحصیل شده و یا اخراج شده باشید و یا اینکه ترک تحصیل کرده باشید گرچه این قانون برخی از بیماری ها را در بر نمی گیرد.

بیماری هایی شامل این دسته می شوند که یا نقص عضو هستند و یا مقطع تحصیلی بر نوع معافیت آن تأثیر ندارد. عارضه پارگی تاندون آشیل از جمله بیماری های قابل بررسی معافیت پزشکی حین تحصیل است.

بنابراین چنانچه دارای شرایط لازم باشید، می توانید برای دریافت معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل اقدام نمایید، زیرا مقطع تحصیلی تأثیری در شرایط معافیت سربازی ندارد.

مطابق با قانون نظام وظیفه، رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولانی که برابر قانون و آیین نامه اجرایی مربوطه، به تحصیل اشتغال داشته و از معافیت تحصیلی دانشجویان استفاده می نمایند، پس از فراغت از تحصیل یا ترک تحصیل یا اخراج به عمل خواهد آمد.

 

جهت مشاهده کارت پایان خدمت معاف از رزم بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

در خصوص نقص عضو یا بیماری هایی که براساس ضوابط آیین نامه، مقطع تحصیلی در آن اثر نداشته باشد، در نظر داشته باشید که در طول مراحل رسیدگی پزشکی قرار گرفته اید، چنانچه در دانشگاه، مؤسسات آموزش عالی یا حوزه های علمیه پذیرفته شوید و ثبت نام نمایید مجاز به ادامه رسیدگی بوده و در صورت نداشتن شرایط معافیت و دارا بودن دیگر شرایط، می توانید از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره معافیت سربازی و مشاوره سربازی آنلاین با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل و معافیت سربازی پلاکت خون با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط:

معافیت کفالت مادر مطلقه

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر

معافیت پزشکی هموروئید

نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

مدت زمان آموزشی سربازی

معافیت سربازی اعصاب و روان

معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی پارگی تاندون آشیل ۱۴۰۳ + شرایط و مدارک»

  1. Avatar photo محم گفت:

    کوتاهی تاندون آشیل هم معاف میشود ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بستیگی به نظر کمیسیون پزشکی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

    کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

    کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری...
تماس با مشاور