ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوره افت تحصیلی {آنلاین + حضوری} + 20 راهکار مهم | irantahsil

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۷ شهریور ۱۴۰۲
مشاوره افت تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ممکن است برخی مواقع والدین احساس کنند که دانش آموزانشان دچار افت تحصیلی شده اند و باید جهت مشاوره به مشاوره افت تحصیلی مراجعه کنند اما معنی دقیق افت تحصیلی چیست؟ برخی مواقع شرایطی پیش می‌ آید که عملکرد درسی دانش آموزان یا حتی دانشجویان نسبت به قبل کاهش پیدا می‌ کند که در صورت تکرار این اتفاق ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند عقب ماندگی درسی یا حتی ترک تحصیل توسط محصل شود.

افت تحصیلی ممکن است به صورت دائم یا موقت به وجود بیاورد همچنین نبود فردی که در هدایت تحصیلی این افراد نقش داشته باشد از عوامل مهمی است که باعث تبدیل شدن این مشکل به یک معضل بزرگ می شود.

اکثر والدین یا معلمان ممکن است شاهد به وجود آمدن این اتفاقات باشند و به همین جهت امروزه این اتفاق تبدیل به یک  موضوع مهم و قابل بررسی شده است، عوامل فراوانی باعث به وجود آمدن این مشکل می‌ شود که قابل بررسی هستند.

همچنین به وجود آمدن افت تحصیلی ربطی به پایه درسی ضعیف ندارد و در برخی مواقع ممکن است برای دانش آموزان قوی و با معدل بالا نیز این اتفاق پیش بیاید، امروزه بسیاری از مشاوران افت تحصیلی و روانشناسان اقدام به پیدا کردن و یافتن علل این اتفاق می باشند.

علت به وجود آمدن افت تحصیلی چیست؟

در ابتدا باید بدانید عوامل فراوانی روی افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر گذار هستند که به دو علت مربوط به خود دانش آموز و عوامل خارجی و بیرونی تقسیم‌ بندی می‌ شوند که در برخی مواقع به وجود آمدن مشکلات شخصی برای محصل سبب ایجاد این مشکل می شود.

برای مثال نداشتن اعتماد به نفس از مهم‌ ترین آن ها به حساب می آید که باعث می شود تا دانش آموزان نقاط قوت خود را نادیده بگیرند و یا خود را با دیگر دانش آموزان مقایسه کنند این عمل سبب می شود تا پس از مدتی در درس خواندن و پیشرفت کردن شکست خورده و نمرات آن ها به مرور زمان کاهش پیدا کند.

مورد بعد شامل نداشتن مهارت های مطالعه صحیح می باشد به صورتی که اغلب این افراد برنامه صحیحی برای مطالعه خود ندارند و روش های درست آن را نمی‌ دانند، این دانش آموزان ممکن است به صورت متناوب و روزانه اقدام به درس خواندن کنند ولی به دلیل اینکه روش مطالعه آن ها صحیح نمی باشد پیشرفتی در کار آن ها به وجود نمی آید و پس از مدتی باعث دل سرد و یا دل زده شدن دانش آموزان و دانشجویان از مطالعه می شود.

شاید مهم باشد که بدانید امروزه بسیاری از مشاوران تحصیلی دریافتند که وجود سن بلوغ و به وجود آمدن مشکلات مختلف برای هورمون ها از دیگر عواملی است که باعث افت تحصیلی دانش آموزان می شود به صورتی که آن ها علاقه و انگیزه خود به درس خواندن را از دست می دهند و پس از مدتی ممکن است دیگر تمایل به ادامه تحصیل نداشته باشند.

امروز برخی از دانش آموزان به علت ترس از شکست و اشتباه به بی‌ انگیزگی در مطالعه مبتلا شده و همین مورد نیز سبب ایجاد شکست و در نتیجه افسردگی در آن ها می شود.

مورد بعد بسیار مهم بوده و بهتر است والدین و در برخی مواقع معلمان به آن توجه کنند، وضعیت جسمانی دانش آموزان می باشد، مثلاً وجود ضعف بینایی یا شنوایی از اصلی‌ ترین آن ها می باشد همچنین بعضی مواقع مشکلات جسمانی مانند خستگی بیش از حد یا ضعیف بودن بدن نیز می تواند روی افت تحصیلی موقت یا دائم دانش آموزان تاثیر گذار باشد.

علت بوجود آمدن افت تحصیلی

در سال های اخیر برخی از روانشناسان بهره هوشی را نیز جزء عواملی در نظر گرفته اند که روی افت تحصیلی این افراد تاثیرات مختلفی دارد به گونه ای که وقتی دانش آموز متوجه ضریب هوشی پایین خود نسبت به دیگر همکلاسی ها شده از درس زده شده و دیگر علاقه و رغبتی به درس خواندن از خود نشان نمی دهد.

امروزه بسیاری از والدین علت اصلی افت تحصیلی برخی از بچه های خود را وقت گذراندن زیاد در فضای مجازی و استفاده از کامپیوتر و موبایل می دانند که این کار باعث اعتیاد دانش آموزان به این فضا شده و پس از مدتی کودکان و نوجوانان را از درس خواندن و مطالعه دور می کند.

عوامل فراوان دیگری مانند افسردگی، انعطاف پذیری خلق و خو، تنبلی دانش آموز و مشکلاتی از این قبیل می تواند در افت تحصیلی آنها تاثیرات مختلف و گوناگونی داشته باشد.

اگر به دنبال مشاور تحصیلی دانشگاهی هستید کلیک کنید

عوامل خارجی و بیرونی موثر بر افت تحصیلی

برخی مواقع امکان دارد علت اصلی افت تحصیلی عوامل خارجی یا بیرونی مختلف باشد، برای مثال مشکلات خانوادگی، رفتار های نامناسب معلمان و عوامل مختلف دیگر مانند جامعه و نظام آموزشی از مهم ترین این عوامل به حساب می‌ آید که در زیر به چند مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • به وجود آمدن بیماری های جسمی یا مشکلات روانی در والدین باعث درگیر شدن محصل شده و می‌ تواند آن‌ ها را به صورت موقت یا دائم دچار افت تحصیلی های گوناگون کند، در برخی مواقع والدین با کاهش رسیدگی به کودکان و نوجوانان دانش آموز خود باعث می شود شرایطی ایجاد شود تا آنها دچار افت تحصیلی شدید شوند.
  • مورد بعد شامل وجود اختلافات خانوادگی و داشتن خانواده آشفته است که می تواند تاثیر زیادی روی خلق و خو و روحیه دانش آموزان داشته باشد و این امر باعث ایجاد افت تحصیلی در آن ها می‌ شود، خانواده که در آ نها ناسازگاری زیادی بین والدین یا مواردی مانند دعوا های مکرر و طلاق وجود داشته باشد باعث می شود شرایط جسمانی و روانی کودک و نوجوان به هم ریخته و در معرض افت تحصیلی قرار بگیرد.
  • بسیاری از روانشناسان یکی از اصلی ترین دلایل افت تحصیلی در دانش آموزان را شرایط اقتصادی نامناسب ذکر می‌ کنند به این صورت که به دلیل نبود امکانات، بسیاری از آن ها از ادامه تحصیل انصراف داده و یا دچار افت شدیدی می‌ شوند.
  • برخی مواقع ممکن است دانش آموزان تا چندین سال سطح تحصیلی بالا و قوی داشته باشند که در صورت برخورد با معلمان و مربیان سختگیر ممکن است دچار افت تحصیلی شوند، این مربیان به دلیل رفتارهای نامناسب یا اخلاق بد تاثیرات منفی روی دانش آموزان می گذارد و باعث افت تحصیلی آن ها و بیزار شدن از مدرسه درس می شوند.
  • امروزه نظام های آموزشی یا روش آموزش نیز می‌ تواند باعث شود تا برخی دانش آموزان نسبت به درس بی علاقه شوند و همین موضوع باعث ایجاد افت تحصیلی روی آن ها می شود به طور کلی روش های آموزشی بدون انعطاف یا اشتباه می‌ تواند تا مقادیر فراوانی دانش آموزان را از درس دور کرده و نتیجه آن ایجاد افت تحصیلی در آن ها می شود.
  • ارتباط و دوستی با هم سن و سالانه ناباب و نامناسب از عوامل دیگری به حساب می‌ آید که روی افت تحصیلی و بی علاقگی دانش آموزان به درس تاثیرات زیادی دارد، بسیاری از نوجوانان در دوره ای هستند که نیاز به ارتباط با دوست و همسن دارند که اگر به سمت دوستان نامناسب بروند ممکن است این عامل باعث شود تا آن ها از درس دور شده و همین موضوع باعث می شود سطح درسی آن ها افت کند یا علاقه ی خود را به مدرسه از دست بدهند.
  • امروزه والدینی وجود دارند که درس خواندن را برای بچه های خود ضروری نمی دانند و همین عامل باعث می شود فرزندان آن ها در مقاطع بالاتر درس را جدی نگرفته و دچار افت تحصیلی شده یا حتی ترک تحصیل کنند.

پیشگیری از افت تحصیلی

20 راهکار مهم برای پیشگیری از ایجاد افت تحصیلی

افت تحصیلی می تواند عوارض جبران ناپذیری برای فرد، خانواده و حتی جامعه داشته باشد که باید از ایجاد آن پیشگیری کنیم، با رعایت نکات زیر  و کمک گرفتن از مشاوره افت تحصیلی می توان تا حجم زیادی بر این مشکل غلبه کرد یا در صورت ایجاد، آن را به طور کامل یا تا حدی جبران نمود:

روش های مطالعه صحیح را بشناسید

در ابتدا باید روش های مطالعه صحیح را بشناسید و آن را به کار ببرید برای این کار می توانید با دانش آموزان موفق دیگر یا از طریق مطالعه کردن روش صحیح مطالعه را بیاموزید و سپس بر اساس آن عمل کنید، برای مثال طبق نظر بسیاری از روانشناسان بهترین نوع مطالعه به این صورت می باشد که در ازای ۹۰ دقیقه مطالعه باید ۱۵ دقیقه استراحت انجام شود تا دانش آموز از مطالعه کردن خسته نشوند.

ایجاد تمرکز برای مطالعه دروس خاص

مورد دوم به این صورت می باشد که سعی کنید روی دروسی که علاقه بیشتری به آن ها دارید یا فهم آن ها برای شما راحت تر هستید تمرکز بیشتری داشته باشید تا بتوانید از افت تحصیلی جلوگیری کرده یا به وجود آمدن آن را جبران کنید.

راه های جلوگیری از حواس پرتی و عدم تمرکز را بشناسید

روش های جلوگیری از حواس پرتی و کاهش تمرکز را بشناسید و سعی کنید به مرور زمان آن ها را در خود از بین ببرید مثلاً اگر جلوی تلویزیون هستید یا تجهیزاتی مانند کامپیوتر و موبایل در اختیار شما می باشد سعی کنید آن ها را از مقابل خود دور کنید تا بتوانید بهتر به دست خواندن بپردازید.

هدف خود را از مطالعه دروس مشخص کنید

طبق نظر بسیاری از مشاورین دانش آموزانی که هدف دارند کمتر از دیگران دچار افت تحصیلی می شوند پس بهتر است در ابتدا هدف خود از درس خواندن را مشخص کنید سپس برای آن برنامه های کوتاه مدت یا بلند مدت قرار دهید و بر اساس برنامه‌ ای که دارید به آن عمل کنید.

در فرایند مطالعه دروس تنوع ایجاد کنید

تنوع در مطالعه باعث می شود تا شما از درس خواندن خسته نشوید و پایه تحصیلی شما افت نکند، برای این کار بهتر است در طول روز چندین کتاب برای مطالعه انتخاب کنید و در بازه های زمانی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت آن ها را مطالعه کنید.

عوامل از کاهش انگیزه خود را از بین ببرید!

مواردی که باعث بی حوصلگی و بی انگیزگی می شود را بشناسید و سعی کنید آن ها را برطرف کنید تا با روحیه خوب و قدرت زیاد به درس خواندن بپردازید، سعی کنید به مرور زمان آنها را رفع کنید یا از فکر کردن به آنها خودداری کنید تا فکر شما مشغول نشود و با لذت بیشتر به دست خواندن ادامه دهید.

افت تحصیلی

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

مورد بعد بهتر است اعتماد به نفس خود را افزایش داده و ویژگی های مثبت خود را در درس های گوناگون پیدا کنید تا بتوانید به صورت پله پله پیشرفت کرده و افت تحصیلی خود را جبران کرده یا از آن در امان باشید، همچنین با شناخت ضعف های خود آن ها را برطرف کرده و پس از مدتی افت تحصیلی خود را از بین ببرید.

جو مناسبی را برای مطالعه دروس ایجاد نمایید

والدین که فرزندان محصل دارند بهتر است جو حاکم بر خانه را آرام کنند و نا آرامی ها و مشکلاتی از این قبیل را برطرف کرده تا فرزندانشان بتوانند با خیا‌ل‌ راحت‌ تری به درس خواندن بپردازند همچنین می توانند با صحبت کردن با فرزندانشان مشکلات موجود را تا مقادیر زیادی رفع کنند.

با دیگر دانش آموزان و مدرسین تعامل علمی داشته باشید

بهتر است تعامل میان دانش آموزان و معلمان افزایش پیدا کند، چون این کار می‌ تواند ضعف یا مشکلات درسی دانش آموزان را تا مقادیر زیادی برطرف کرده و به پیشگیری از افت تحصیلی یا بی علاقگی به درس ها جلوگیری نماید.

 

برای اطلاع از نحوه دریافت مشاور تحصیلی تلفنی بر روی لینک کلیک کنید.

از برنامه ریزی درسی استفاده کنید

استفاده از یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد کمک می‌ کند تا به مرور زمان مشکل افت تحصیلی یا بی علاقگی دانش آموزان به درس خواندن از بین برود، این برنامه‌ریزی‌ ها می‌ تواند بلاتکلیفی و سردرگمی دانش آموزان را از بین ببرد و در بلند مدت یا کوتاه مدت به آنها کمک کند تا خسارت های ناشی از افت تحصیلی را تا مقادیر زیادی جبران کنند.

برای مطالعه بهتر دروس از استرس دوری کنید

برای اینکه مشکلات روحی یا استرس به دانش آموزان در این مواقع وارد نشود باید والدین یا معلمان در برطرف کردن آن با یکدیگر تلاش کنند و نباید انگشت اتهام به طرف دانش آموز برده و آن را با عناوینی مانند تنبل و بی انضباط خطاب کنند‌.

در صورت لزوم از کتاب های کمک درسی استفاده نمایید

برای دانش آموزان که دچار افت تحصیلی شدید شده اند بهتر است امکانات آموزشی مناسب مانند وسایل کمک آموزشی یا کتاب های مناسب تهیه شود همچنین بهتر است آنها را در کلاس هایی با تعداد دانش آموزان کمتر ثبت نام کنید تا به طور کامل به وضعیت درسی آنها رسیدگی کرده و افت تحصیلی آن ها را تا مقادیر مختلفی جبران کنند.

از فعالیت های غیر درسی برای جلوگیری از افت تحصیلی بهره ببرید

به منظور جبران این مشکل و پیشرفت کردن بهتر دانش‌ آموزان بهتر است یک سری نکات را برای آن ها در نظر بگیرید مثلاً ورزش کردن و یا قدم زدن روزانه می‌ تواند به افزایش تمرکز و بهبود روحیه در آنها کمک کند علاوه بر این بهتر است آن ها برای فهم بیشتر، مطالب را از آسان به مشکل مطالعه کنند.

همواره یک مشاوره خبر کنار خود داشته باشید!

در مرحله آخر کمک گرفتن از یک مشاور ماهر و با تجربه می تواند در رفع این مشکل و پیشرفت درسی بهتر دانش‌ آموزان کمک شایانی کند که والدین و مربیان نباید از توجه به این موضوع غافل شوند زیرا مشاوره افت تحصیلی می تواند به آن ها کمک کند تا به طور اصولی افت تحصیلی خود را جبران کنند.

در صورت نیاز از معلمین خصوصی کمک بگیرید

یکی از بهترین و موثرترین راه هایی که سبب رفع افت تحصیلی در دانش آموزان می شود استفاده از معلم خصوصی می باشد برخی مواقع این روش می‌ تواند باعث جبران عقب ماندگی بهتر دانش آموزان شده و به برطرف کردن مشکلات درسی آنها در محیط خانه و در محیطی امن و ساکت کمک فراوانی می کند.

مشورت کردن با یک مشاور خوب به صورت آنلاین برای برطرف کردن افت تحصیلی

برطرف کردن افت تحصیلی

امروزه بسیاری از والدینی که فرزندان و دانش آموزان آنها دچار افت تحصیلی شده است ترجیح می دهند با یک مشاوره آنلاین یا حضوری صحبت کنند زیرا این افراد دانش و تجربه بالایی داشته و می‌ توانند در کمترین زمان علت افت تحصیلی را ریشه یابی کرده و آنرا برطرف کنند.

در حال حاضر مشاوران تحصیلی زیادی وجود دارند که هر کدام از آنها می تواند به دانش آموزان یا حتی دانشجویان در برطرف کردن این مشکل کمک کند، این افراد تجربه زیادی در افزایش تمرکز و برطرف کردن حواس پرتی دارند.

همچنین با صحبت کردن با دانش آموز و ریشه یابی مشکلات آن ها می توانند به مدیریت و رفع آن ها در کمترین زمان و به صورت اصولی و استاندارد کمک فراوانی نمایند مشاوران تحصیلی به صورت حضوری یا آنلاین کار می کنند و برای افرادی که وقت زیادی ندارند یا مسیر آنها از مشاوره مورد نظر دور می باشد بهترین روش، مشاوره افت تحصیلی آنلاین می باشد که کیفیت راهنمایی آن ها آن با نوع حضوری هیچ تفاوتی ندارد.

این افراد اگر نیاز به یک برنامه تحصیلی مناسب داشته باشند مشاوران می‌ توانند آن را با کیفیت بالا برای آن ها تنظیم کرده و به آن ها کمک کنند تا مشکل افت تحصیلی خود را برطرف کرده و بتوانند با کیفیت بالا و با اطمینان زیاد به مطالعه و تحصیل خود ادامه دهند.

این افراد می توانند به تمام دانش آموزان در هر پایه تحصیلی کمک فراوانی کنند علاوه بر این مشکلات شخصی یا خانوادگی را به خوبی تحلیل کرده و می توانند راه حل های مناسبی برای آن ها پیدا کنند.

در بیشتر مواقع افت تحصیلی در آخر دبستان یا دوره های دبیرستان مشاهده می شود که علت‌ های گوناگونی دارد و مراجعه به یک مشاوره افت تحصیلی ماهر و متخصص می‌ تواند به رفع این مشکلات کمک فراوانی کند.

امروزه می‌ توان با این افراد را به راحتی در مکان‌ های آموزشی مانند آموزش و پرورش یا مدارس صحبت کرد علاوه بر این برخی از آن ها به صورت خصوصی کار می کنند که شما می توانید بر اساس مدرک تحصیلی یا تحقیقات خود به هر کدام از آن ها مراجعه نمایید.

 

دوست دارید همین حالا با مشاور تحصیلی رایگان تماس بگیرید؟

بسیاری از والدین ترجیح می‌ دهند از یک مشاوره تلفنی و آنلاین برای رفع مشکلات افت تحصیلی فرزندان خود استفاده کنند که این مورد نیز می‌ تواند روش و گزینه خوبی باشد و به برطرف کردن و یا پیدا کردن این مشکل کمک فراوانی می‌ کند.

همان گونه که قبلا نیز گفته شد به علت های فردی یا اجتماعی دانش آموزان در برخی پایه های تحصیلی با مشکل روبرو می شوند که مشاوران ماهر و با تجربه می‌ توانند به آن ها کمک کنند تا بتوانند بر افت تحصیلی یا بی علاقگی و بی انگیزگی خود غلبه کنند.

از نکاتی که حائز اهمیت بوده و بهتر است والدین و دانش آموزان به آن توجه داشته باشند که این است که افت تحصیلی معمولاً زمان‌ بر است و نیاز به برنامه‌ ریزی استاندارد و شرایط روحی مناسب دانش آموزان دارد که استفاده از یک مشاوره خوب می‌ تواند این امکانات را برای آن ها فراهم کند.

بسیاری از افراد معتقدند مراجعه به یک مشاور و صحبت با آن ها می‌ تواند باعث ظهور بهتر استعدادها و حل مشکلات شخصی آن ها شود علاوه بر این برای انتخاب رشته بهتر و برنامه ریزی و آمادگی برای مطالعه نقش آن ها بسیار پررنگ و غیرقابل انکار است به همین جهت افرادی که به هر دلیلی به افت تحصیلی دچار شده اند نباید از مراجعه به یک مشاوره افت تحصیلی مناسب و دلسوز غافل شوند.

امروز مشاوران با کاهش و یا حذف موانع رشد و افزایش خودشناسی در دانش آموزان می توانند به آن ها کمک کنند تا افت تحصیلی یا مشکلات مختلف درسی خود را رفع کرده و بتوانند در مدت زمان معین پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

این نکته را فراموش نکنید که برای برطرف کردن مشکلات تحصیلی دانش آموزان نیاز به جلسات متوالی مشاوره است که این مورد سبب می‌ شود تا محصل آمادگی لازم برای مقابله با مشکلات خود را پیدا کرده و بتواند با آرامش زیاد در برطرف کردن آن ها تلاش کند.

علاوه بر این مشاوران با تجربه کمک می کنند تا دانش آموزان در هر سن و سالی بتوانند سازگاری عاطفی و روانی مناسبی را پیدا کرده و پس از برطرف کردن اصولی آن ها بتوانند افت تحصیلی خود را که با آن مواجه شده اند به طور کامل رفع کنند.

نقش یک مشاور خوب به قدری پررنگ می باشد که بر کسی پوشیده نیست و امروزه بسیاری از معلمان و مربیان به والدین یا خود دانش آموزان توصیه می کنند در صورت مواجه شدن با مشکلات درسی به یک مشاوره افت تحصیلی حاذق و دلسوز مراجعه کنند و با صبر و شکیبایی زیاد و با کمک گرفتن و دقت به صحبت های مشاوره بتوانند این مشکلات را به آسانی برطرف کنند.

اگر به دنبال بهترین مشاور تحصیلی در تهران هستید کلیک کنید.

نکات مهم مشاوره افت تحصیلی 

درس خواندن و تحصیل یک امر مهم و غیر قابل انکار برای همه افراد است که بسیاری از مواقع برخی از دانش آموزان به دلایل مختلف دچار افت تحصیلی می شوند در این مواقع والدین و یا معلمان به کمک مشاوره افت تحصیلی به دانش آموزان کمک می کنند تا بتوانند دلایل افت تحصیلی خود را پیدا کرده و آن را ریشه یابی کنند.

این دلایل ممکن است فردی باشد یا به خانواده و اجتماع مربوط باشد علاوه بر این در برخی مواقع سخت گیری معلم یا نظام آموزشی سبب می شود تا دانش آموزان با استرس یا اضطراب مواجه شده و نسبت به درس خواندن بی میل شوند.

در مواقعی که این افراد با مشکلات مختلف و جدی روبرو می شوند، مراجعه کردن به یک مشاوره افت تحصیلی و کمک گرفتن از آن بهترین و مناسب ترین راه به حساب می آید این افراد دانش و تجربه لازم را داشته و با صحبت با دانش آموز و ریشه یابی مشکلات عمومی می توانند کمک کنند تا در کمترین زمان و به صورت اصولی این مشکل رفع شود.

این افراد پس از صحبت کردن و مشورت با یک فرد مناسب می توانند از ایجاد مشکلات جبران ناپذیر تحصیلی یا روحی جلوگیری نماید.

برای صرفه جویی در وقت و انرژی بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند به یک مشاوره افت تحصیلی اینترنتی و آنلاین مراجعه کنند که افراد زیادی وجود داشته و شما پس از تحقیق و پرس و جو می‌ توانید بهترین آن ها را پیدا کرده و با آن ها صحبت کنید.

علاوه بر این کودکان و نوجوانانی که در سنین پایین دچار افت تحصیلی می شوند اگر به موقع نسبت به رفع مشکلات آن ها اقدام شود می‌ توانند در پایه های درسی بالاتر قوی تر و بدون مشکل عمل کنند.

به طور معمول برطرف کردن مشکلات تحصیلی یا افت دانش آموزان به زمان زیادی نیاز دارد و مشکلات باید به صورت مرحله ای و طی زمانی حساب شده و دقیق برطرف شود تا مشکلات تازه ای مانند استرس و فشار زیاد برای دانش آموزان ایجاد نشود.

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با مشاوره افت تحصیلی به صورت آنلاین و حضوری و ضرورت دریافت آن اشاره کردیم. ادامه تحصیل برای همه دانش آموزان و محصلان امری حیاتی است. اما در این ممکن است دانش آمزان به ندرت دچار افت تحصیلی شوند و توانند مثل همیشه در دروس خود موفق باشند. در چنین شرایطی دریافت مشاوره و صحبت کردن با افراد خبره بسیار اهمیت دارد. 

مشاوران می توانند با ارائه راهکارهای مناسب به دانش آموزان به آنها کمک کنند که مشکلات تحصیلی آنها به صورت گام به گام و طی برنامه ریزی مناسب حل شود. در این مطلب سعی کردیم 20 راهکار که می توانید از مشاوران تحصیلی دریافت کنید اشاره کردیم. چنانچه شما محصلان عزیز نیازمند دریافت مشاوره افت تحصیلی به صورت حضوری و آنلاین هستید، کافی است با شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا راهکارهای لازم را به شما ارائه کنند. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

علل افت تحصیلی دانش آموزان چیست؟

افت تحصیلی دانش آموزان به دو علت مربوط به خود دانش آموز و عوامل خارجی و بیرونی تقسیم‌ بندی می‌ شوند که در برخی مواقع به وجود آمدن مشکلات شخصی برای محصل سبب ایجاد این مشکل می شود.

راهکار های مهم برای پیشگیری از ایجاد افت تحصیلی دانش آموزان چیست؟

با رعایت نکات گفته شده در مقاله و کمک گرفتن از مشاوره افت تحصیلی می توان تا حجم زیادی بر این مشکل غلبه کرد یا در صورت ایجاد، آن را به طور کامل یا تا حدی جبران نمود.

آیا افت تحصیلی مختص به دروس سخت و یا مقطع تحصیلی میباشد؟

خیر. افت تحصیلی ربطی به پایه درسی ضعیف ندارد و در برخی مواقع ممکن است برای دانش آموزان قوی و با معدل بالا نیز این اتفاق پیش بیاید که بسیاری از مشاوران افت تحصیلی و روانشناسان اقدام به پیدا کردن و یافتن علل این اتفاق میکنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور