ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی + بخشنامه جدید ۱۴۰۳

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی هر سال بروز رسانی می‌شود. به همین دلیل دانش‌آموزانی که قصد دارند دیپلم مجدد بگیرند باید تمام این شرایط را رعایت کنند تا در نهایت با کسب نمره حد نصاب دیپلم تجربی بگیرند.

در حال حاضر شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی توسط وزارت آموزش و پرورش کشور طی بخشنامه جدید سال ۱۴۰۳ منتشر شده است. لذا شما باید اطلاعات کافی را این مورد داشته باشید تا بتوانید دیپلم خود را تغییر دهید. در غیر این صورت می‌تواند برای شما گران تمام شود و دردسرهای زیادی ایجاد کند.

به همین دلیل در زیر قصد داریم بخشنامه شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی ۱۴۰۳ را برای کلیه داوطلبان کنکور سراسری تجزیه و تحلیل کنیم.

 

شما جهت کد سوابق دیپلم چیست؟ و شرایط درخواست پرونده دانش آموز از مدرسه روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی، بخشنامه تغییر دیپلم فنی به تجربی، دریافت دیپلم مجدد، دیپلم مجدد، دریافت دیپلم جدید، مراحل تغییر دیپلم فنی به تجربی، شرایط تغییر دیپلم نظری، شرایط تغییر دیپلم کاردانش، زمان ثبت‌نام تغییر دیپلم فنی به تجربی، شرایط بزرگسالان در تغییر دیپلم نظری و هزینه تغییر دیپلم فنی به تجربی ۱۴۰۳ با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

شرایط اخذ دیپلم مجدد برای دانش آموزان سال ۱۴۰۳

خوشبختانه تمام دانش آموزان کشور می‌توانند در صورت لزوم دیپلم مجدد دریافت کنند. آن‌ها برای تغییر دیپلم خود شرایطی را باید داشته باشند که وزارت آموزش و پرورش آن‌ها را طی بخشنامه‌ای منتشر می‌کند. بنابراین اگر شما از جمله افرادی هستید که بعد از دریافت دیپلم فنی قصد دارید دیپلم تجربی بگیرید باید بر اساس ماده 79 آیین‌نامه آموزشی دوره متوسطه نیمسالی واحدی، (بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور) در امتحانات تمام دروس پایه دوازدهم تجربی شرکت کنید. به طوری که اگر بتوانید نمره قبولی را دریافت کنید، آنگاه دیپلم تجربی خواهید گرفت.

 

شما جهت انتخاب رشته کنکور تجربی و بخشنامه دیپلم مجدد نظام جدید ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی نظام جدید

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی نظام جدید

 

البته برخی از دروس مشترک پایه دهم و یازدهم با علامت ضربدر در کنار آن‌ها قبول خواهند شد. در واقع آن‌ها نمرات شما را معادل‌سازی می‌کنند. نمرات این دروس در دیپلم تجربی درج خواهند شد و با کد 96 در سیستم ثبت می‌شوند. بنابراین شما باید نمره قبولی و معدل کل حد نصاب را دریافت کنید تا برای انجام کارهای بعدی با مدیر آموزشگاه صحبت کنید. البته کارشناسان ایران تحصیل نیز می‌توانند در این مورد شما را بهتر راهنمایی کنند.

به یاد داشته باشید که معدل کتبی تمام متقاضیان تغییر دیپلم فنی به تجربی بر اساس دروس نهایی و معدل کل نمرات تمام دروس پایه دوازدهم مطابق با ضوابط سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی آیین‌نامه آموزشی دوره متوسطه شیوه نیمسالی واحدی بزرگسالان محاسبه خواهند شد. معدل مقاضی جهت پذیرش در دانشگاه، تاثیر بسزایی دارد اما افرادی که معدلشان با ایدآل هایشان فاصله دارند امکان ترمیم معدل وجود دارد.

 

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی نظام قدیم و نظام جدید چگونه است؟

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم تمام فارغ‌التحصیلان مدرک دیپلم فنی برای دریافت دیپلم تجربی باید تمام دروس پایه دوازدهم و برخی از دروس پایه‌های دهم و یازدهم را امتحان دهند. حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که داوطلبان دیپلم نظام قدیم نیز باید بر اساس شرایط نظام جدید اقدام کنند؟ آیا شرایط آن‌ها با دارندگان دیپلم فنی جدید یکسان است؟

خوب است بدانید که موقعیت تغییر دیپلم فنی به تجربی دانش آموزان نظام قدیم با نظام جدید تفاوتی ندارد. به همین آن‌ها نیز در صورت تمایل می‌توانند در پایه دوازدهم نظام جدید تجربی امتحان دهند و با دریافت نمرات حد نصاب دیپلم مجدد تجربی دریافت کنند.

حال اگر شما هرگونه سوالی در مورد شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی نظام قدیم داشته باشید می‌توانید آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

شما جهت بخشنامه جدید اخذ دو دیپلم همزمان ۱۴۰۳ و ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی پسران بالای 18 سال

تمام دانش آموزان پسر بالای 18 سال باید به خدمت سربازی بروند. به همین دلیل آن‌ها بدون داشتن کارت معافیت از خدمت یا پایان خدمت نمی‌توانند دیپلم تجربی بگیرند. البته در صورتی که آن‌ها دانشجو باشند. برای تغییر دیپلم خود باید کارت معافیت دانشجویی بگیرند تا بتوانند مراحل بعدی را انجام دهند. حال آن‌ها برای این که راحتتر و سریعتر بتوانند کارت پایان خدمت، معافیت خدمت یا معافیت تحصیلی بگیرند می‌توانند از کارشناسان ایران تحصیل مشاوره بگیرند تا در کمترین زمان ممکن امکان تغییر دیپلم فنی به تجربی را فراهم کنند.

 

شما جهت مشاوره سربازی آنلاین و سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل روی لینک کلیک کنید.

 

مراحل تغییر دیپلم فنی به تجربی پسران بالای 18 سال

مراحل تغییر دیپلم فنی به تجربی پسران بالای 18 سال

 

زمان ثبت‌نام در تغییر دیپلم فنی به تجربی

یکی از شرایط تغییر دیپلم به تجربی این است که در زمان مناسب اقدام کنید. برای این کار می‌توانید در اوایل مهر ماه با شروع مدارس تا اواخر آبان ماه با مراجعه به مدارس درخواست خود را ثبت کنید. معمولاً در حال حاضر با توجه به وضعیت کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت ممکن است زمان ثبت‌نام تغییر دیپلم فنی به تجربی تغییر کند. لذا شما جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد آن می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

مدارک لازم جهت تغییر دیپلم فنی به تجربی

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید دیپلم فنی خود را به تجربی تغییر دهید باید برای ثبت درخواست خود مدارکی را به همراه داشته باشید. این مدارک، کارنامه فارغ‌التحصیلی شما یا همان آخرین وضعیت تحصیلی می‌باشد. دانش آموزان باید اصل مدرک گواهی موقت دیپلم را نیز به همراه آن‌ها به آموزشگاه تحویل دهند. حال اگر آن‌ها جزو مشمولین خدمت سربازی باشند باید کارت معافیت یا پایان خدمت خود را نیز به همراه مدارک بالا بیاورند. البته به غیر از آن‌ها مدارک دیگر نیز جهت ثبت درخواست تغییر دیپلم فنی به تجربی وجود دارند که شما برای دریافت آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

شما جهت تغییر رشته در سامانه سیدا و شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی، بخشنامه تغییر دیپلم فنی به تجربی، دریافت دیپلم مجدد، دیپلم مجدد، دریافت دیپلم جدید، تغییر دیپلم فنی به تجربی، شرایط تغییر دیپلم نظری، شرایط تغییر دیپلم کاردانش، زمان ثبت‌نام تغییر دیپلم فنی به تجربی، مدارک لازم جهت تغییر دیپلم فنی به تجربی، مراحل تغییر دیپلم فنی به تجربی، کارنامه تغییر دیپلم فنی به تجربی، شرایط بزرگسالان در تغییر دیپلم نظری و هزینه تغییر دیپلم فنی به تجربی ۱۴۰۳ با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مدارک لازم تغییر دیپلم فنی به تجربی

مدارک لازم تغییر دیپلم فنی به تجربی

 

 

هزینه تغییر دیپلم فنی به تجربی ۱۴۰۳

با در نظر گرفتن این که شما برای تغییر دیپلم فنی به تجربی باید امتحان کتبی دهید. وزارت آموزش و پرورش هزینه‌ای را برای متقاضیان در نظر گرفته است. این هزینه در حال حاضر 20 هزار تومان می‌باشد که باید آن را با رعایت تمام اصول ذکر شده از طریق کارت بانکی عضو شتاب پرداخت کنید تا مدرک دیپلم تجربی ۱۴۰۳ را بگیرید. البته در حال حاضر ممکن است با توجه به نوسانات ارزی کشور هزینه اخذ مجدد دیپلم تجربی فرق کرده باشد. لذا شما جهت دریافت آخرین رقم آن می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

3.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا جهت تغییر دیپلم تمام دروس مشترک بین رشته فنی و تجربی را امتحان دهیم؟

خیر، شما برای تغییر دیپلم فنی به تجربی نیاز ندارید دروس مشترک این دو رشته را دوباره امتحان دهید. بلکه می‌توانید آن‌ها را بر اساس بخشنامه آموزشی ۱۴۰۳ معادل‌سازی کنید.

آیا پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی، دانش آموزان پسر می‌توانند بلافاصله دیپلم مجدد بگیرند؟

خیر، آن‌ها بعد از اتمام دوره پیش دانشگاهی مشمولین نظام وظیفه خواهند بود و امکان دریافت بلافاصله دیپلم مجدد را نخواهند داشت. لذا آن‌ها باید کارت پایان خدمت، معافیت خدمت یا معافیت دانشجویی را داشته باشند تا بتوانند دیپلم مجدد بگیرند. کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این مورد توضیحات بیشتری بدهند.

آیا برای دریافت دیپلم مجدد رشته‌های غیر متناظر شاخه کاردانش چیکار باید کرد؟

تمام متقاضیان دیپلم مجدد در شاخه کار دانش و فنی حرفه‌ای باید علاوه بر ارائه درس‌های مهارتی و شایستگی فنی خود تمام دروس غیر فنی را نیز بگذرانند. سپس با کسب نمره قبولی و دریافت نمره حد نصاب معدل کل بتوانند دیپلم مجدد بگیرند.

آیا می‌توانیم در همان رشته قبلی خود دیپلم مجدد بگیریم؟

خیر، شما نمی‌توانید تحت هیچ شرایطی در رشته قبلی خود دیپلم مجدد بگیرید.

آیا تمام فارغ‌التحصیلان نظام قدیم 6 و 4 ساله نیز باید آزمون‌ پایه دوازدهم را بدهند؟

بله، تمام فارغ‌التحصیلان دیپلم نظام قدیم که 6 سال یا 4 سال قبل فارغ‌التحصیل شده‌اند باید کلیه امتحانات پایه دوازدهم را جهت دریافت دیپلم تجربی پارس کنند. همچنین کسانی که قصد دارند به صورت ترمی واحدی یا سالی واحدی دیپلم مجدد بگیرند باید نمره قبولی در کلیه دروس پایه دوازدهم را دریافت کنند.

شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی بزرگسالان چگونه است؟

تمام بزرگسالان جهت دریافت دیپلم مجدد تجربی باید از طریق مدارس بزرگسالان اقدام کنند و هیچ گونه تفاوتی میان مراحل دریافت دیپلم مجدد تجربی آن‌ها با سایر متقاضیان وجود ندارد.

 

 

نظرات

50 دیدگاه دربارهٔ «شرایط تغییر دیپلم فنی به تجربی + بخشنامه جدید ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo امیر گفت:

    سلام من دهم کاردانشم میخوام برنم تجربی اما خدایت تحصیلی نیاوردم هیچ راهی نداره آزمون بدم یازدهم تجربی بشه؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوالتان نیاز به مشاوره کامل دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      داخلی109 خانم امینی

  2. Avatar photo امیرعلی گفت:

    سلام درود بر شما
    من پایه دوازدم کاردانش هستم
    اول رشته من تجربی بود سال دهم تجربی بودم اما سال یازدهم تغییر رشته دادم به کاردانش الان دوازدهم هستم و پشیمان شدم و میخوام دیپلم تجربی بگیرم باید چکار کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      بعد از گرفتن دیپلم کار دانش درخواست دیپلم مجدد می توانید بدهید یا باید انصراف داده و از اول دیپلم بگیرید

  3. Avatar photo الهام گفت:

    سلام من ديپلم فني درسال ٩٢گرفتم الان ميخوام تجربي بخونم الان بايد سال دهم وعلاو بر دوازدهم تجربي ايا بايد يازدهم هم امتحان بدم ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر باید دیپلم تطبیقی بگیرید به اموزش و پرورش مراجعه کنید

  4. Avatar photo ترکمان گفت:

    سلام‌من‌دیپلم‌فنی هستم چطور میتوانم تجربی بگیرم چند واحد پاس کنم چه‌مدت طول میکشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید حضورا تشریف ببرید اموزش و پرورش درخواست دیپلم تطبیقی دهید اگر نظام جدید دیپلم فنی گرفته باشید فقط دروس تخصصی سال دوازدهم رشته تجربی را باید امتحان دهید در غیر این صورت تمامی دروس سال دوازدهم را بیاد امتحان دهید

  5. Avatar photo Vahid گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارشناسی ارشد برق دارم
    دیپلمم هم فنی برق هستش
    میخواسم تجربی شرکت کنم میشه راهنمایی کنید ببینم چه دروسی بایسی پاس کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما برای شرکت در کنکور تجربی برای اینکه تاثیر سوابق تحصیلی رو از دست ندید باید دیپلم تطبیقی نظام جدید تجربی در صورتی که کارت پایان خدمت داشته باشید بگیرید و بعد از ان در کنکور شرکت کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 9099075307 داخلی 104 تماس بگیرید

      1. Avatar photo نادیا گفت:

        ببخشید نمیتونیم با شمارتون تماس بگیریم

        1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

          با عرض سلام خدمت شما.
          با مشاهر تماس 9099075307 تماس بگیرید.

  6. Avatar photo Mehdi گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من لیسانس معماری دارم و مدرک دیپلم بنده هم فنی هستش و سال 84-83 دیپلم گرفتم. سن بنده 35 ساله و علاقه مند به شرکت در کنکور رشته تجربی هستم آیا می تونم در کنکور شرکت کنم؟ و قبلش باید چه اقداماتی انجام بدم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا برای دریافت مشاوره با شماره های سایت تماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور